-
W Dzień Bezpiecznego Internetu przypominamy, jak chronić dane osobowe
... porad nie tylko na Dzień Bezpiecznego Internetu Nie klikaj w linki otrzymane w SMS-ach. Zakupy i transakcje bankowe rób zawsze za pośrednictwem oficjalnych stron lub aplikacji ... stronę z przeglądarki. Zapoznaj się z regulaminem sklepu internetowego, w którym chcesz zrobić zakupy i przeczytaj opinie innych klientów na jego temat. W przypadku połączeń ...
-
Stacjonarny handel detaliczny nie zginie, jeśli nie zapomni o automatyzacji?
... o klientach, kosztach i przychodach. Aż 46 proc. klientów jest skłonnych przenieść swoje zakupy ze sklepu online do placówki offline, która korzysta z automatyzacji. ... środowiska. Również konsumenci objęci badaniem stwierdzili, że woleliby robić zakupy u sprzedawców, którzy korzystają z automatyzacji w celu ograniczenia marnotrawstwa żywności ( ...
-
Zakaz handlu w niedziele wciąż dzieli. Nie chce go co 2. Polak
... zrobienia zakupów w ostatni dzień tygodnia. Blisko połowa badanych Polaków robi zakupy z odpowiednim wyprzedzeniem. Tylko 11% badanych poszukuje sklepów otwartych w niedziele. ... Mimo że stopniowo przyzwyczailiśmy się do braku możliwości zakupów w niedziele i planujemy zakupy wcześniej, to dla 1/3 Polaków stanowi on w dalszym ciągu duże utrudnienie – ...
-
Koronawirus: czy e-commerce zyska na pandemii?
... dotąd poza ostrożnymi prognozami analityków rosnące zainteresowania zakupami w sieci wskazują statystyki Google. W ciągu minionego tygodnia wg. Google Trends popularność frazy “zakupy online” w Polsce wzrosła 20-krotnie - mówi Damian Kołata, ekspert Cushman & Wakefield. Jak cała sytuacja przełoży się na rynek powierzchni magazynowych? Czy ...
Tematy: e-commerce, handel elektroniczny -
Sklepy internetowe. Intensywny rozwój i co dalej?
... wzrosła o 185 proc. Z najnowszego raportu Shoper płynie również inna, ważna wiadomość: szybkie i bezgotówkowe płatności to najczęściej wybierana forma zapłaty za zakupy robione w internecie w 2019 roku. Co ważne, popularność tej metody szybko rośnie. W 2017 r. wykorzystano ją w 38 proc. transakcji w sklepach pracujących na ...
-
Ile wydamy na Wielkanoc 2020?
Czeka nas Wielkanoc inna niż wszystkie. Tego jednak nie wiedzieli jeszcze respondenci przepytani na początku marca br. na potrzeby firmowanego przez Santander Consumer Bank raportu "Polaków portfel własny: wiosenne wyzwania". Oto, jak wyobrażaliśmy sobie wówczas tegoroczne święta wielkanocne. Jak czytamy w komunikacie opublikowanym przez Santander ...
-
Koronawirus winduje sprzedaż laptopów. Wzrost przekracza 800 proc.
... doposażać swoje mieszkania. Widać też większe zainteresowanie np. zakupem konsol do gier. Ponieważ sklepy stacjonarne AGD/RTV są zamknięte, przenieśliśmy swoje zakupy do sieci. - mówi Agnieszka Kociemska, zastępca dyrektora Pionu Kredytów Konsumenckich Santander Consumer Banku. - Kredyt ratalny online daje bowiem możliwość zakupu ...
-
Polacy w dobie pandemii: obawy o polską gospodarkę, strach przed podróżami
... Banku przewidują, że w ślad za obawami o stan polskiej gospodarki podążą ograniczone zakupy. Jak czytamy, odnotowany na początku marca wzrost popytu na artykuły ... w czasie epidemii wzrósł aż o 7 punktów procentowych (przed jej nadejściem wynosił 15 proc.). Zakupy online cieszą się wyraźnym zaufaniem polskiego społeczeństwa, tylko 18 proc. z nas ...
-
Rynek e-commerce w czasie koronawirusa: które branże zyskują, a które tracą?
... się wypiekacze do chleba (wzrost o 652%). Zapotrzebowanie na świeży chleb jest regularne, natomiast częste wybieranie się do sklepu na drobne zakupy spożywcze jest obecnie nierozsądne. To sprawia, że taki przyrząd wydaje się szczególnie dobrym rozwiązaniem na czas pandemii. Wzrosła również sprzedaż ...
-
Połowa Polaków obawia się o wyciek danych osobowych z urzędów i firm
... internetowy informacje nt. dochodów i stanu zdrowia (informacje ,,wrażliwe’’). Dowodem na wzmożone zakupy w czasie pandemii są również deklaracje ponad 21% ankietowanych, którzy ... znacznie częściej niż wcześniej korzystają z płatności online. Takie zakupy wymagają jednak założenia konta i zostawienia swoich danych osobowych w serwisie. W ten sposób ...
-
Nadchodzą "nowi" klienci. Jakich doświadczeń zakupowych potrzebują?
... nich jak i na organizację. Wszelkie informacje są zbierane w jednym miejscu, do którego dostęp jest prosty i intuicyjny – mówi Michał Pieprzny. Bezdotykowe zakupy Po doświadczeniach związanych z pandemią i wywołaną nią kwarantanną klienci sklepów fizycznych będą oczekiwali bezpiecznego i wolnego od ryzyka środowiska, starając się zminimalizować ...
-
Jak działać na rynku e-commerce w dobie koronawirusa?
... obrazuje Google Trends. Na poniższym wykresie obejmującym czas od 4 kwietnia 2019 do 4 kwietnia 2020, możemy dostrzec wyraźny wzrost wyszukiwania frazy “zakupy online”. Firmy, które wstrzymywały się z wejściem w sprzedaż online, musiały przyspieszyć swoje działania, bo w obecnej sytuacji może to być dla nich ...
-
Aplikacje zdrowotne: ochrona zdrowia czy ochrona danych?
... galerii handlowych. Ze względu na wzmożony ruch wiele z nich wybiera zakupy w mniejszych obiektach, jak parki handlowe, centra sąsiedzkie albo sklepy osiedlowe. W ... praktycznie każdy z nas poprzez wszelką aktywność online, w tym portale społecznościowe czy zakupy internetowe, zostawia w sieci tzw. digital print, który może być monitorowany. W tym ...
-
Finanse, płatności i rozrywka nie istnieją bez smartfonów
... weryfikujemy stan konta i robimy przelewy, ale w coraz większym stopniu bierzemy kredyty czy robimy zakupy na raty. Wiele wskazuje na to, że będzie to już stały trend – ... Banku – banku od kredytów, niemal co dziesiąty ankietowany zadeklarował, że płaci w ten sposób za zakupy w sklepach stacjonarnych. 36 proc. tej grupy to osoby w wieku 18-29 lat. ...
-
GfK: e-commerce podwoi udział w polskim rynku FMCG?
... pandemii zmieniła się ogólna definicja trendu convenience w postrzeganiu konsumentów, co otwiera przed branżą e-commerce perspektywę dynamicznego rozwoju. Dziś wygodne zakupy to przede wszystkim zakupy bezpieczne. – Kolejki lub zbyt duża liczba osób w sklepie może dziś wywołać u konsumentów dyskomfort. Dla wielu osób wyjście do ...
-
Zachowania konsumentów: pandemii boimy się mniej, ale to nie jest jeszcze optymizm
... w badaniu Deloitte pojawiło się Chile. Kraj ten odnotował największy, bo aż 14 proc. spadek planowanych wydatków. Polacy wciąż chętnie wybierają zakupy online z możliwością odbioru w sklepie. Coraz rzadziej jednak wybieramy tę formę zakupów ze względu na cenę (-5 pp.), częściej kierujemy się ...
-
Jak pandemia zmieniła zachowania konsumentów? 3 główne trendy
... silne i powszechne przekonanie o zagrożeniu pandemią koronawirusa, wiele osób przeniosło swoje zakupy do Internetu, nierzadko po raz pierwszy kupując w tym kanale ... część konsumentów mając wybór, wraca do swoich przyzwyczajeń i decyduje się na zakupy w tradycyjnym kanale sprzedaży. Niemniej jednak, wydatki konsumentów w Internecie wciąż pozostają ...
-
Parki handlowe i sklepy convenience przyspieszyły. To skutek pandemii?
... że beneficjentem "nowej rzeczywistości" mogą stać się deweloperzy sklepów convenience i parków handlowych. Zakupy tradycyjne ciągle na czele? 4 maja br. swoje drzwi dla ... handlowe bardzo dobrze odpowiadają na potrzeby klientów, jeśli chodzi o wygodne i codzienne zakupy. dodaje Joanna Tomczyk. Popyt – niektórzy z najemców kontynuują ekspansję Efekty ...
-
Zachowania konsumentów: COVID-19 blokuje zakup wyprawki szkolnej
... przez Deloitte. Najczęściej do tych ostatnich wybieramy się po alkohol (88 proc.), zakupy żywnościowe (82 proc.) oraz leki (69 proc.). Boimy się o zdrowie, ale nie o pieniądze? ... zakupów jest oszczędność na dostawie do domu, co czyni ją tańszą niż zakupy online. Jak zauważają autorzy badania o 6 pp. przybyło konsumentów, którzy wybierają tę formę ...
-
Co 2. Polak chce, aby wróciły niedziele handlowe
... najstarszą grupą respondentów powyżej 55 roku życia – w obu przypadkach 52% chce robić zakupy w niedzielę. W innych kategoriach wiekowych odsetek jest delikatnie niższy i wynosi 49%. ... niedziela pozostaje jednym z nielicznych dni, kiedy mogą wybrać się na zakupy. Po drugie, rozłożenie ruchu na siedem, zamiast sześciu dni, pozwala sprawniej ...
-
Czy krytycy eko marketingu to przeciwnicy ekologii?
... segreguje śmieci (Ogółem – 84%), tyle samo gasi światło po wyjściu z pomieszczenia (Ogółem – 83%), a 89% chodzi do sklepów z własnymi siatkami na zakupy (Ogółem - 84%). Również 85% Krytyków stara się oszczędzać wodę przy każdej okazji (Ogółem – 81%). Co ciekawe, 87% Krytyków Eko marketingu ...
-
Euler Hermes: za wcześnie na stałe odbicie w konsumpcji prywatnej
... uległ bardziej istotnemu pogorszeniu niż wskaźnik sytuacji „Bieżącej”. Różowa linia oznacza, że „Obecne Poważne Zakupy” mniej ucierpiały w czasie lockdownu, ponieważ konsumenci wydawali więcej na towary trwałe, lecz zakupy tego rodzaju są zwykle jednorazowe i ten segment sprzedaży detalicznej będzie prawdopodobnie doświadczał poprawy kondycji ...
-
Jak pandemia zmieniła życie Polaków? Nowe zachowania konsumentów
... domu, co piąty zamawiał tak samo często jak wcześniej, tyle samo osób zakłada to w przyszłości. Zdecydowanie bardziej na #zostańwdomu zyskały zakupy przez internet artykułów niespożywczych, za pośrednictwem np. Allegro, Zalando, Amazon, Aliexpress i innych. Co piąty Polak zaczął kupować w ten sposób, zwiększył ...
-
Wirusy, wyłudzenia i inni. Jak dbać o bezpieczeństwo w internecie?
... tak naturalne, iż nie zastanawiają się nad czyhającymi niebezpieczeństwami. W sieci robimy zakupy, załatwiamy sprawy urzędowe, kontaktujemy się z bankiem, zaciągamy zobowiązania, szukamy pracy, ... wymagane jest podanie danych osobowych, numeru pesel, telefonu czy adresu. Robiąc zakupy, warto unikać pośpiechu, zadać sobie pytanie, czy podawanie tzw. ...
-
Zachowania konsumentów: znowu boimy się pandemii i utraty pracy
... Podatkowego, Lider praktyki Life Sciences i Ochrony Zdrowia, Deloitte. Większe zakupy muszą poczekać Fakt, że myślimy o naszej zawodowej przyszłości z niepokojem ma odzwierciedlenie w finansowych ... więc o 3 pp. więcej niż miesiąc temu, deklaruje, że odkłada na później większe zakupy, a 29 proc. obawia się o uregulowanie przyszłych płatności. – W tej ...
-
Home office podoba się i pracownikom i cyberprzestępcom
... najczęściej wskazali sprawdzanie prywatnych e-maili (80%), załatwianie spraw bankowych (65%), zakupy online (51%) oraz korzystanie z mediów społecznościowych (47%). Co dziesiąty pracownik ... w sieci. Zatem, nie klikajmy w podejrzane linki otrzymane w mailach lub SMS-ach, a zakupy i transakcje bankowe róbmy tylko za pośrednictwem oficjalnych stron lub ...
-
Zakaz handlu: 6 na 10 Polaków chce powrotu niedziel handlowych
... nastawienie do zakazu handlu. Na kolejnych miejscach znalazły się brak czasu na zakupy w inne dni (39%) oraz brak możliwości spokojnego dokonania zakupów odzieży, artykułów ... w tej grupie), a 57% z nich uważa, że niedziela nie powinna być dniem na zakupy. Za zniesieniem zakazu handlu w niedziele opowiada się 59% Polaków. Powrotu do sytuacji ...
-
E-commerce: zagranicznym klientom zaoferuj ich lokalne metody płatności
... (59%). Okazuje się także, że nasi najbliżsi sąsiedzi wydają średnio dużo więcej na pojedyncze zakupy online. Średnia dla Polski wynosi 32 EUR, natomiast Słowacy wydają prawie dwa razy więcej – ... otrzymują z Europy Zachodniej, w tym z Niemiec (14% spośród kupujących online w tym kraju robi też zakupy w Polsce), Wielkiej Brytanii (11%), Francji (3%) ...
-
Dlaczego pandemia to dobry czas na budowę customer experience?
... wydają się czuć najbardziej komfortowo w tej kwestii – 81% deklaruje swoje zakupy przyjemnościowe w sklepach stacjonarnych. Jednak powrót klientów do sklepów stacjonarnych ... wirusem podczas zakupów. Ponadto 65% amerykańskich konsumentów, którzy zdecydowali się pójść na zakupy, odkąd trwa pandemia, opisuje doświadczenie klienta jako „już nie to samo ...
-
Hakerzy też czekają na Czarny Piątek. Uważaj na kody QR
... przekierowywać użytkowników do fałszywych witryn internetowych i kraść dane osobowe lub instalować na urządzeniu złośliwe oprogramowanie. 6 rad na Black Friday Rób zakupy na znanych witrynach i unikaj linków zamieszczonych w e-mailach lub na platformach mediów społecznościowych, które promują specjalne zniżki i oferty od nieznanych sprzedawców ...
-
Black Friday w pandemii - wielkie okazje czy karykatura wielkich wyprzedaży?
... i listopada. Dzięki temu na grudzień mogą zostać trudne do zrealizowania wcześniej zakupy spożywcze. Takie podejście w wielu przypadkach nie obciąża nadto budżetu w stricte świątecznym ... w zasadzie od początku listopada, Ci drudzy mogą sobie pozwolić na większe zakupy. Należy się także zastanowić, czy dzięki Black Friday jako konsumenci naprawdę ...
-
Sklepy internetowe. Jak poprawić komunikację z klientem?
Poczta e-mail, wiadomości SMS oraz wyszukiwarka internetowa. To trzy kanały, którymi Polacy w głównej mierze pozyskują informacje na temat oferty sklepów internetowych - wynika ze wspólnego raportu SMSAPI i Shoper. Jednocześnie okazuje się, że same sklepy swoją ofertę najczęściej komunikują poprzez media społecznościowe. Najwyraźniej w komunikacji ...
-
Transformacja cyfrowa przyspiesza. 6 obszarów, które skorzystały na pandemii
... jest coraz szersza, a niskie koszty transportu coraz częściej nie obciążają już klienta końcowego. Konsumenci przestali ograniczać zakupy online do elektroniki czy odzieży. Dziś zamawiamy nawet codzienne zakupy spożywcze, czy nabywamy samochody w wirtualnych salonach. Transformacja cyfrowa i przestawienie się na handel internetowy to także ...
-
Boże Narodzenie: 11% Polaków planuje duże i rodzinne święta
Boże Narodzenie 2020 nie będzie standardowe. Zgodnie z zaleceniami rządzących powinniśmy utrzymywać dystans i to nie tylko podczas zakupów, ale również przy wigilijnym stole. Jak spędzimy Boże Narodzenie "nowej rzeczywistości" i gdzie zaopatrzymy się w ingrediencje niezbędne do przygotowania tradycyjnych potraw? Odpowiedzi na te pytania dostarcza ...
-
Moda na "eko" i "zero waste" ma się dobrze. Gorzej z polityką klimatyczną
... firmę McCormick i Federacji Polskich Banków Żywności, pod wpływem pandemii wzrósł odsetek osób planujących zakupy z wyprzedzeniem, z 49% do 54%. Ponadto, 47% ankietowanych przyznało, że chętniej decydują się na większe zakupy „na zapas”, aby nie musieć codziennie być w sklepie. Naturalnie pod wpływem spędzania większej ...