-
Pandemia nie obniżyła ceny gruntów
... 32 tys. mkw. powierzchni biurowej, możemy się spodziewać najbardziej widowiskowej transakcji w tym roku. Ostrożność i wyczekiwanie Aktualna sytuacja pozwoliła ukrócić spekulacyjne zakupy gruntów, które mocno nakręcały wzrost cen działek w ciągu ostatnich lat. Inwestorzy z dużą ostrożnością inwestują i przygotowują się do transakcji, zbierając ...
-
Gospodarka światowa: jak poszczególne kraje walczą o PKB?
... sytuacji, część banków centralnych RW poinformowała o gotowości podjęcia interwencji i pełnienia roli pożyczkodawcy ostatniej instancji angażującego się w miarę potrzeb w zakupy długoterminowych aktywów rządowych, a kilka banków rzeczywiście podjęło takie działania. Inwestorzy zagraniczni zareagowali na takie informacje dość pozytywnie, co pomogło ...
-
EY: oszczędności Polaków nie rosną, wydatki nie maleją
... zamierza przyjąć jednak tylko nieco ponad 10% spośród wszystkich badanych. Ankietowani w tej grupie to osoby, które najbardziej zmieniły swoje zachowania – zakupy robią inaczej, a do swoich koszyków wkładają inne produkty, niż dotychczas. Negatywne skutki pandemii obserwuje też niespełna 10% ankietowanych Polaków, którzy ...
-
Kradzież tożsamości: jak czyhają na nasze dane osobowe?
... zgłasza się do firmy pożyczkowej lub sklepu, np. ze sprzętem elektronicznym, gdzie korzystając z „nowej” tożsamości wyłudza pieniądze lub robi kosztowne zakupy na raty, których oczywiście nie zamierza płacić – tłumaczy Bartłomiej Drozd, ekspert serwisu ChronPESEL.pl. Niekonwencjonalne metody oszustów Oszuści szybko przystosowują ...
-
Plusy pandemii i izolacji: zdrowe nawyki żywieniowe
... badany (19,3% respondentów) przyznał, że po czasie izolacji jego dieta jest bardziej zrównoważona dzięki nowym nawykom żywieniowym, np. świadomiej robi zakupy, wybiera produkty pochodzenia roślinnego. Bardziej roślinnie Upfield chciał także zbadać preferencje mieszkańców Polski dotyczące kuchni roślinnej. Okazało się, że kiedy ...
-
Budżet domowy w pandemii: racjonalniej, ale nie bez inwestycji
... , że wybuch pandemii skłonił Polaków do zmiany nawyków finansowych - z deklaracji respondentów wynika, że dziś uważniej planują budżet domowy i racjonalniej robią zakupy. Przejawem wspomnianego racjonalizmu jest niewątpliwie powstrzymywanie się od zbędnych zakupów, które praktykuje obecnie 72% Polaków. Taki sam odsetek badanych wskazuje ...
-
Czego o zachowaniach konsumentów dowiemy się z paragonów?
Paragony fiskalne to interesujące źródło informacji na temat nawyków i zachowań konsumenckich. Blovly przeanalizowało przeszło 10 mln takich rachunków z rozsianych na terenie całego naszego kraju sklepów, kawiarni, sieci i centrów handlowych. Okazuje się, że wraz z nastaniem pandemii decyzje zakupowe Polaków nieco się zmieniły. Na czym polegają te ...
-
Zachowania konsumentów: mniej na żywność, więcej na paliwo
... ., do 54 proc. wzrosła od ostatniego badania liczba osób, którzy deklarują ich zakup w sieci. 43 proc. konsumentów decyduje się na zakupy w sieci elektroniki, a 28 proc. ubrań (-2 pp.). Choć jedzenie w restauracji najchętniej spożywamy na miejscu, to ponad jedna czwarta z nas wybiera ...
-
MŚP: nowe inwestycje pomimo kryzysu, ale głównie w średnich firmach
... wynika bowiem z raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2020” zrealizowanego przez Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej już ponad 70% Polaków robi zakupy w Internecie. Nie dziwi zatem, że duża część przedsiębiorców zainwestowała w rozwój swoich systemów IT oraz powstawanie sklepów online. Dodatkowych środków na ...
-
Udział e-commerce w handlu rośnie do 8 proc. Rekord dzięki pandemii?
... konsumentów. Obawy przed zagrożeniem dla zdrowia, zamrożenie handlu, a potem konieczność zachowywania dystansu spowodowały, że coraz chętniej decydowali się na zakupy e-commerce. Jak pisze Santander Bank Polska, wzrost znaczenia sklepów internetowych kosztem tradycyjnych to jedna z najbardziej widocznych tendencji ostatnich miesięcy. Z tego ...
-
Jakie sklepy internetowe dominują na polskim rynku?
... wyczuli zapotrzebowanie klientów i byli w stanie szybko uruchomić sklepy z podstawowym, potrzebnym na co dzień asortymentem. Konsumenci z kolei, zmienili swoje nawyki, ograniczając zakupy w stacjonarnych sklepach. Przypuszczamy, że na stałe - dodaje. Delikatesy zasługują na uwagę nie tylko ze względu na rosnący udział tego typu ...
-
Co dalej z e-commerce? O wielu sprawach zadecyduje technologia
... Facebooka jest obecnie używany przez blisko 900 mln użytkowników na całym świecie, a w Stanach Zjednoczonych już ponad jedna trzecia dorosłych robi zakupy właśnie za pośrednictwem mediów społecznościowych. Automatyzacja obsługi klienta Gartner przewiduje że na koniec 2020 roku już 85% interakcji z klientami będzie ...
-
BIG InfoMonitor: 1/2 sektora MŚP poradziła sobie z pandemią, co z resztą?
... pogarsza się też płynność finansowa a nawet wypłacalność części zleceniodawców trwających inwestycji. - W handlu zdecydowanie piętą achillesową jest wyłącznie sprzedaż stacjonarna, bo zakupy w sieci wciąż są bardziej popularne niż przed pandemią. W sprzedaży o kondycji w znacznym stopniu decyduje profil i oferta firmy. Trudno porównać notowany ...
-
Pandemia: Polacy nie planują oszczędności i ograniczają życie kulturalne
... , siłowni i klubów fitness rzadziej korzysta 70 proc. badanych, a z restauracji, pubów i barów 68 proc. Ponad połowa (58 proc.) respondentów rzadziej robi zakupy w supermarketach i galeriach handlowych. Jednocześnie, blisko połowa (47 proc.) badanych tak samo często jak przed pandemią korzysta z usług fryzjerskich i kosmetycznych. Dwie ...
-
Customer Experience w czasie pandemii
... i będą karmić się od naszej marki pozytywną energią. Aby konsumenci zaufali naszej marce w tej trudnej sytuacji, muszą zobaczyć, że robią zakupy w bezpiecznym miejscu z optymistycznym nastawieniem. Dlatego tak ważne jest zapewnienie wszelkich środków bezpieczeństwa i higieny pracy, takich jak noszenie maseczek, używanie płynów ...
-
Jak zagospodarowaliśmy czas wolny w pandemii?
... oferujących towary związane z czasem wolnym, plany wydatków Polaków to wielka niewiadoma. O ile teraz chętnych na rozwijanie swoich zainteresowań i związane z nimi zakupy jest więcej niż tych, którzy je ograniczają, to nie wiadomo jak długo taki stan się utrzyma - zaznacza prezes Krajowego Rejestru ...
-
Ochrona danych osobowych klientów priorytetem instytucji finansowych
... eksperci Deloitte zaliczyli: tradycyjne identyfikatory (wszelkie standardowe dane osobowe, takie jak imię i nazwisko, adres, data urodzenia itp.), zachowania i działania (np. zakupy, transakcje finansowe, zwyczaje związane z przeglądaniem stron internetowych oraz inne), myśli i odczucia (opinie klientów na różne tematy, w tym te dotyczące firm ...
-
Upadłości firm w Polsce: wakacje z rekordową liczbą niewypłacalności
... Starus, członek Zarządu Euler Hermes odpowiedzialny za ocenę ryzyka. – Odbicie popytu konsumenckiego nie jest stałe, w niektórych branżach jedynie rekompensujące odłożone zakupy – spada dynamika popytu w kraju i za granicą, co przekłada się m.in. na wyniki przemysłu i sektora usług. Scenariusz Euler Hermes zakłada w tym ...
-
Koronawirus bez wpływu na życie większości Polaków?
... .). 6,9 proc. badanych zdecydowało się na zakup dodatkowego sprzętu elektronicznego. Było to zapewne związane z praca zdalną i nauczaniem na odległość. Na tekie zakupy decydowali się głównie rodzice pobierający świadczenie 500+ na dwoje lub więcej dzieci (25 proc.) oraz 30-40-latkowie (kolejno 13 i 15 proc ...
-
Coface: więcej niewypłacalności firm, nadchodzi fala upadłości?
... która zanotowała po 8 miesiącach br wzrost o 5% względem porównywalnego okresu 2019. Wielu konsumentów ograniczyło w związku z epidemią wydatki wakacyjne, przekierowując je na zakupy elementów wyposażenia domu. Natomiast najsłabiej poradził sobie segment sprzedaży samochodów (spadek o 17,3%) oraz odzieży i obuwia (spadek o 15,2% względem 8 mcy 2019 ...
-
PMI rośnie, ale firmy obawiają się lockdownu
... , wynikającego z dekoniunktury wzmocnionej przez pandemię. Dlatego też wzrost popytu krajowego i zagranicznego należy przyjmować ze stoickim spokojem. Także dokonywane przez firmy zakupy materiałów nie sygnalizują przełomu - ostatnie miesiące przebiegały konsekwentnie pod hasłem wietrzenia magazynów. Ten trend nie ulegnie zmianie przy trwale niskim ...
-
Centra handlowe: pustki i liczenie strat?
... dzień. Aktualnie ma to kilka uzasadnień. Po pierwsze, dla niektórych niedziela pozostaje jednym z nielicznych dni, kiedy mogą wybrać się na zakupy. Nie mając tej opcji, wybierają sklepy online. Po drugie, rozłożenie ruchu na siedem, zamiast sześciu dni, pozwala sprawniej dopasować się ...
-
Bankowość elektroniczna, e-zakupy, oszczędzanie. Chwilowe trendy w pandemii?
Rosnąca popularność bankowości elektronicznej, zorientowanie na zakupy online oraz przywiązywanie większej wagi do oszczędzania. To niektóre zmiany, jakie wraz z wybuchem pandemii dostrzec można było w zachowaniach Polaków. Czy ...
-
Czy Amazon zatrzęsie polskim e-commerce?
Popularność zakupów online rośnie już od lat, a wybuch pandemii jedynie przyczynił się do intensyfikacji tego zjawiska. W Polsce szczególnym zainteresowaniem kupujących cieszą się platformy sprzedażowe jak Allegro czy OLX. Pytanie jednak, czy w związku z planowaną w naszym kraju ekspansją Amazona, ich znaczenie na polskim rynku e-commerce nie ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne: czarny koń jest jeden
... inwestycyjnej mocno zyskały parki handlowe. Wiąże się to bezpośrednio ze skutkami pandemii i zmianą nawyków konsumenckich, którzy w ostatnich miesiącach rzadziej robili zakupy w centrach handlowych przenosząc się właśnie do parków handlowych. Trudno ocenić czy jest to zjawisko tymczasowe, czy trend, który zostanie z nami ...
-
Siła nabywcza w Europie 2020. Polska daleko, ale awansuje
... różnice między badanymi krajami w odniesieniu do kwot dostępnych dla Europejczyków na żywność, życie, usługi, energię, prywatne emerytury, ubezpieczenia, urlopy, mobilność i zakupy konsumpcyjne. Liechtenstein na szczycie, Irlandia awansuje Liechtenstein po raz kolejny zajmuje pierwsze miejsce wśród 42 krajów europejskich z siłą nabywczą na ...
-
Magazyny odporne na COVID-19. Polska pozostaje liderem CEE
... dostaw, oferować klientom różne rodzaje płatności i formy doręczeń oraz obniżyć koszty transportu, dzięki czemu kupujący będą coraz chętniej wybierać zakupy przez Internet. W przyszłości spodziewamy się dalszego rozwoju tego segmentu rynku, w szczególności w zakresie podnoszenia jakości i zwiększania elastyczności usług logistycznych. Ponadto ...
-
Mały biznes w obliczu pandemii. Jak sobie radzi?
... sytuacji, firmy musiały podjąć szybkie, a czasem radykalne działania. Prawie połowa badanych zadeklarowała, że ograniczyła koszty, 37% oprócz kosztów ograniczyło także zakupy firmowe, 31% skorzystało z pomocy rządowej, 10% przedstawicieli małego biznesu rozszerzyło działalność lub zmieniło branżę. Znaczna część mikrofirm w pierwszej kolejności ...
-
Co w Orange na święta?
... przekazać swój wcześniejszy, niepotrzebny już telefon do recyklingu i w zamian otrzymać zniżkę na nowy sprzęt. Taki voucher można wykorzystać na kolejne zakupy w Orange lub przekazać w prezencie dowolnej osobie. W ten prosty sposób przyłączamy się do akcji Orange Razem dla planety i zmniejszamy ilość produkcji ...
-
Kwarantanna wymusza nowy styl życia. Jak on wygląda?
... na to pytanie dostarcza zrealizowane przez Prezentmarzeń badanie „Czas wolny Polaków podczas koronawirusa”. Pandemia wymusza nowy styl życia Home office, zakupy w sieci, wirtualna rozrywka. Badanie serwisu Prezentmarzeń potwierdza, że wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na stylu życia Polaków i ich podejściu do ...
-
Rynek nieruchomości w Europie: kto, gdzie i w co będzie inwestował?
... , stawiając czoła spadkowi koniunktury oraz niepewności, którą generuje pandemia. COVID-19 przyśpieszył trendy znane wcześniej, takie jak digitalizacja, praca zdalna czy zakupy w sieci. Jednak ze względu na sztuczność całej sytuacji, trudno jednoznacznie przewidzieć, jaki będzie jej dalszy rozwój. Poszukiwanie korzystnych stóp kapitalizacji ...
-
Jak sprzedać więcej w Black Friday?
... , popularne portale ogłoszeniowe, strony partnerów biznesowych. Skieruj odbiorców na właściwy peron Każdy z nas bywa klientem internetowych sklepów i wie, że takie zakupy powinny przebiegać łatwo i szybko. Dlatego nie testuj cierpliwości konsumentów i wszystkie promocje na Black Friday umieść pod jednym adresem. Przyjazny URL ...
-
Zachowania konsumentów: Polacy przestraszeni pandemią jak nigdy wcześniej?
... , Deloitte. Ekspert zauważa, że jedna trzecia z nas obawia się o uregulowanie przyszłych płatności, a 40 proc. deklaruje, że odkłada na później większe zakupy. Pandemia i związany z nią duży wzrost niepokoju w ostatnich tygodniach, zweryfikowały nasze podejście nie tylko do dużych zakupów. Z najnowszej edycji badania Deloitte ...
-
Czy pandemia to powód, żeby kupować polskie produkty?
Jakość, cena oraz ekologiczne walory to kwestie, na które polscy konsumenci zwracają podczas zakupów szczególną uwagę. Na kolejnej pozycji uplasowało się pochodzenie. Jak przekonuje Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, patriotyzm konsumencki to trend, który zatacza wśród Polaków coraz szersze kręgi. Potwierdzeniem tego jest ...
-
RTV i AGD nie poddają się pandemii. Są szanse na udaną końcówkę roku?
... okresie zamykającym rok i generują obroty podwajające łączny bilans z trzech pierwszych kwartałów roku – komentuje Artur Noga-Bogomilski, Senior Director w dziale Market Insights. Zakupy bardziej z „potrzeby”, niż z „chęci” Globalne zakłócenia na rynkach elektroniki użytkowej oraz RTV i AGD pojawiły się jeszcze przed nadejściem COVID-19. Wprawdzie ...