-
RTV i AGD nie poddają się pandemii. Są szanse na udaną końcówkę roku?
... okresie zamykającym rok i generują obroty podwajające łączny bilans z trzech pierwszych kwartałów roku – komentuje Artur Noga-Bogomilski, Senior Director w dziale Market Insights. Zakupy bardziej z „potrzeby”, niż z „chęci” Globalne zakłócenia na rynkach elektroniki użytkowej oraz RTV i AGD pojawiły się jeszcze przed nadejściem COVID-19. Wprawdzie ...
-
Rynek nieruchomości komercyjnych wobec 2. fali pandemii
... . ostatniej mili. Rynek inwestycyjny, obok magazynowego, radzi sobie stosunkowo dobrze. Nie możemy oczekiwać rekordu z 2019 roku, kiedy inwestorzy wydali na zakupy nieruchomości w Polsce 7,8 mld EUR, ale widać stabilne podejście do akwizycji. Od stycznia do końca września 2020 roku inwestorzy ulokowali w Polsce ...
-
Hakerzy uderzą w Black Friday. Na celowniku m.in. Pandora
... narzucone przez Covid-19 nieuchronnie zwiększą zainteresowanie zakupami online. W związku z tym spodziewamy się rekordowej aktywności hakerów skierowanej przeciwko robiącym zakupy online w nadchodzącym sezonie świątecznym, zwłaszcza w okolicach Czarnego Piątku i Cyberponiedziałku – tłumaczy Omer Dembinsky, kierownik działu Data Intelligence w Check ...
-
Zwroty i reklamacje w sklepach internetowych. Zbliża się wielki test e-commerce
Pandemia przeniosła zakupy do internetu, z czego niewątpliwie cieszyć się mogą e-sprzedawcy. Powinni oni jednak pamiętać, że wyższe obroty to również większa ilość zwrotów ...
-
Zrównoważony rozwój a zachowania konsumentów
... zmiany w zachowaniach konsumentów niebagatelną rolę odegrał również światowy kryzys zdrowotny. Okazuje się, że zwiększył on świadomość klientów i ich zaangażowanie w zrównoważone zakupy – 67 proc. osób deklaruje, że stają się bardziej wrażliwi w kwestii niedoboru zasobów naturalnych, a 65 proc. jest bardziej uważna względem ich ...
-
Rossmann najlepszą marką w Polsce
... konsumentów. O badaniu YouGov BrandIndex YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki obejmują komunikację, wizerunek i zakupy. W 2020 r. monitorowano w Polsce ok. 200 marek.
-
Shoper: jaki okazał się Black Friday w czasach pandemii?
Black Friday za nami. Tym razem jego okoliczności były wyjątkowe. Czy w czasach pandemii polscy konsumenci ruszyli na zakupy, czy też zachowali typową dla czasów kryzysu wstrzemięźliwość? Odpowiedzi na to pytanie udziela analiza przeprowadzona przez platformę Shoper.pl. Oto, ...
-
Sprzedaż ratalna: co kupujemy stacjonarnie?
... ponownym wprowadzeniem e-nauki w szkołach. Jak wskazują dane z października br., zebrane przez Santander Consumer Bank, wbrew temu, że żyjemy w erze digitalizacji, zakupy na raty w kanale offline nadal pozostają popularnym wyborem nawet podczas pandemii koronawirusa – mówi Renata Wrzaskowska, Ekspert ds. Projektów Marketingowych związanych ...
-
Ile oszczędziliśmy podczas Black Friday? Obniżki cen nie powaliły
... i coraz dojrzalej identyfikują kluczowe elementy dla osiągnięcia sprzedażowego sukcesu – mówi Agnieszka Szapiel, Menedżer w dziale strategii Deloitte. Dzięki badaniu Deloitte „Świąteczne Zakupy 2020” znane są kategorie produktów, które Polacy najchętniej wybierają jako prezenty dla najbliższych. Dlatego do analizy wybrano najpopularniejsze produkty ...
-
Polacy a nowe technologie. Które nowinki adaptujemy najszybciej?
... pokazują, że najbardziej przypadają nam do gustu rozwiązania, które już znamy. Wśród najczęściej wykorzystywanych przez konsumentów zastosowań technologicznych znalazły się: zakupy online (85%), e-mail jako narzędzie komunikacji (84%), bankowość internetowa, w tym mobilna (79%), komunikatory wykorzystywane w celach prywatnych (78%) oraz media ...
-
Centra handlowe w I-III kw. 2020: 30% spadek odwiedzin, obroty niższe o 25%
... 3 proc. w 2019) powierzchni ogółem. W centrach małych 5 proc. (vs 3,4 proc.), w średnich rosła natomiast najwolniej (3,7proc. vs 2,4 proc.). Miniony kwartał przyspieszył mocno zakupy w sieci, zwłaszcza na rynku spożywczym, który do tej pory miał duży dystans do kanału online. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych nadal stanowi ...
-
Magazyny z sukcesem w roku 2020. Obiecujące prognozy na 2021 rok
... sektora e-commerce oraz intensyfikację działań firm z branży kurierskiej. Branża e-commerce w Polsce ma jeszcze ogromne pole do rozwoju. Jak na razie zakupy przez internet robi poniżej 10% Polaków. Dla porównania w Wielkiej Brytanii ok. 18% populacji. Już samo osiągnięcie tego poziomu rysuje bardzo ...
-
Pandemia COVID-19 nie budzi już naszego niepokoju?
... . Spadek poziomu niepokoju przekłada się na większe poczucie bezpieczeństwa w sklepach stacjonarnych. Prawie połowa polskich konsumentów czuje się bezpiecznie robiąc tam zakupy. Bezpieczniej czujemy się także podczas wizyty u dentysty czy fryzjera. Spadek indeksu niepokoju nie oznacza jednak, że nie boimy się o swoje ...
-
Nowe technologie 2021. 6 prognoz Cisco
... to za mało Ogromny wzrost popularności inteligentnych i mobilnych urządzeń zmienił sposób w jaki żyjemy. Dziś, za pomocą aplikacji mobilnych można zrobić zakupy, wykonać przelew, uczyć się czy zadbać o swoje zdrowie. Ostatnio, stały się one kluczowym narzędziem do monitorowania kontaktów międzyludzkich co stanowiło ...
-
Polscy konsumenci: przed świętami mniejsze obawy i pełne koszyki
... . konsumentów spodziewa się wydać na ten cel więcej niż w ciągu ostatnich czerech tygodni. Dziewięciu na dziesięciu Polaków wybierze się po zakupy spożywcze do sklepów stacjonarnych. To też kategoria, którą najchętniej kupujemy w tradycyjny sposób, ponieważ wciąż ostrożnie podchodzimy do zakupów żywności w Internecie ...
-
Nieruchomości magazynowe, biurowe i handlowe 2020. Prognozy na 2021 rok
... . Oczywiście jest to w dużej mierze pochodna rozwoju e-commerce. Z naszego badania wynika, że już 76% konsumentów co najmniej raz w miesiącu robi zakupy online. To zdecydowanie więcej niż na początku roku. Dodatkowo konsumenci stali się bardziej wymagający, szczególnie w kwestii czasu dostawy. Niemal 6 na ...
-
GUS: w III kw. 2020 ruch graniczny mniejszy, ale nie zamarł
... wcześniej. W przypadku Polaków spadki sięgnęły 34,1%, w przypadku cudzoziemców ruch zmniejszył się z kolei o 38,5%. Efektem tego jest również zmniejszenie wydatków na zakupy ponoszonych przez obcokrajowców w Polsce i Polaków za granicą, o odpowiednio 46,6% i 42,6%. Ruch graniczny Jak wynika z najnowszego komunikatu opublikowanego przez GUS, w III ...
-
Pandemia zmienia zachowania konsumentów. Jak reaguje biznes?
Wybuch pandemii doprowadził do potężnych zmian w zachowaniach konsumentów. Zrozumienie, jak kryzys wpływa na potrzeby i oczekiwania klientów ma kluczowe znaczenie dla budowania strategii na przyszłość. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co w czasach pandemii buduje lojalność klientów? Jak zmieniło się podejście konsumentów do nowych technologii? W ...
-
Bon do IKEA? Nie dostaniesz 2000 zł, to spam
Dostałeś maila z bonem na zakupy w Ikea? Nie daj się nabrać. Eksperci ds. cyberbezpieczeństwa ESET ostrzegają przed kampanią spamową, z którą szwedzka sieć nie ma nic wspólnego. ...
-
10 priorytetów politycznych prezydentury Joe Bidena
... ich akcji w związku ze zwiększeniem mnożników wyceny w wyniku cięć stóp procentowych oraz z faktem, iż lockdowny wywołały boom na działalność i zakupy w sieci w efekcie zamykania i ograniczania działalności sklepów stacjonarnych, restauracji i miejsc rozrywki. Monopole wyciągają z gospodarki zbyt duże nadprogramowe zyski, znacznie przekraczające ...
-
Polacy martwią się o oszczędności bardziej niż o własne zdrowie
... się o swoje finanse. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki jest indeks niepokoju w Polsce? Czego dotyczą nasze największe obawy? Jak robimy zakupy? Spadek indeksu niepokoju o 5 p.p., to najwyższy spadek wśród badanych krajów europejskich. W badaniu „Global State of the Consumer Tracker” wzięło udział po ...
-
W pandemii chętniej udostępniamy dane osobowe, ale mamy wymagania
... cztery osoby. Około 24% osób jest z kolei skłonnych przekazać swoje dane osobowe w zamian za wynagrodzenie lub zapewnienie sobie zniżki na zakupy lub lepszą ofertę. Jeśli już decydujemy się na przekazanie danych, najczęściej zależy nam na tym, by były one możliwie jak ...
-
Czy pandemia zmieniła marki luksusowe?
... . Pandemia dobitnie pokazała markom luksusowym, że muszą odnaleźć się w cyfrowej rzeczywistości. Pomimo początkowej niechęci, firmy zainwestowały w nowe technologie wspomagające zakupy online. Należy jednak zaznaczyć, że unikatowe doświadczenie związane z wizytą w sklepie nadal jest pożądane przez klientów. To właśnie odpowiednio zaimplementowana ...
-
Oferty pracy: czy spece od e-commerce mogą narzekać?
... nie wszyscy z nich byli przygotowani. Z raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” dowiadujemy się, że już 20 mln Polaków robi zakupy on-line. Choć COVID-19 rzucił rynkowi e–commerce szereg wyzwań związanych m.in. z logistyką, dostawami i dostępnością produktów, to zaufanie do e-zakupów w Polsce rośnie ...
-
CEO Study: liczą się talenty, nowe technologie i partnerstwo
... chmurze hybrydowej, takie technologie jak sztuczna inteligencja, IoT i automatyzacja mogą sprawić, że podstawowe procesy biznesowe (łańcuch dostaw, finanse, HR, zakupy) będą bardziej responsywne i inteligentne - podnosząc skuteczność i wydajność w ciągle zmieniającym się środowisku biznesowym i dostarczając więcej informacji w czasie rzeczywistym ...
-
Jak Polacy spędzą Walentynki 2021? Oto Mastercard Love Index
... do 2020 o 260%). Co ciekawe, prawie połowa Polaków (48%) w najbliższe święto zakochanych podaruje ukochanej osobie także tradycyjną kartkę walentynkową. Tegoroczne zakupy internetowe 51% Polaków zrobi w internecie. W ciągu ostatnich 10 lat liczba zakupów w sieci wzrosła 17-krotnie. W tym roku połowa badanych zapowiedziała wsparcie ...
-
Wyprzedaże noworoczne: najlepsze oferty pod koniec stycznia
... się ceny konkretnych produktów? W ramach „Świątecznego Barometru Cenowego” przeanalizowane zostały ceny produktów najczęściej wybieranych przez Polaków jako prezenty świąteczne w badaniu „Zakupy Świąteczne 2020”. Analizowane były ceny z okresu od 20 listopada 2020 do 29 stycznia 2021 roku. Ponieważ sklepy stacjonarne były zamknięte ...
-
Polski leasing: kiedy odrobi straty?
... o 5,7 proc. niższy rok wcześniej. Segment pojazdów lekkich odnotował relatywnie dobry wynik w całym roku, pomimo 35,2-proc. spadku w II kw. 2020r. Zakupy aut osobowych (dynamika na koniec roku: -6,7% r/r) zostały utrzymane m.in. dzięki subwencjom z Tarczy Finansowej 1.0. Subwencje zapewniły płynność przedsiębiorców oraz ...
-
Konsumenci częściej wybierają marki własne
... wyhamować, ale obawy Polaków z nią związane wydają się być mniejsze. Widać to także w zmianie zwyczajów zakupowych. Coraz mniej Polaków robi zakupy na zapas (-5 p.p.), a połowa z nas poluje na okazje cenowe. Z badania "Global State of the Consumer Tracker" przeprowadzonego przez firmę doradczą ...
-
Polacy i nowoczesne technologie. Dobrodziejstwo czy udręka?
... (17%). Ponadto 16% osób stwierdziło, że nie ufa transakcjom mobilnym na tyle, by korzystać z nich na co dzień. Nowoczesne technologie i zakupy: jak kupujemy, czego oczekujemy? Statystyczny Polak posiada 2-3 urządzenia mobilne (57%), a kupno nowego sprzętu jest dla niego nie tylko koniecznością ...
-
Menedżer haseł - czy warto z niego korzystać?
Codziennie korzystamy aktywnie z różnego rodzaju aplikacji w sieci. Robimy zakupy w sklepach internetowych i logujemy się do bankowości elektronicznej. Wszędzie potrzebujemy bezpiecznego hasła. I ze względów bezpieczeństwa nie może to być jedno hasło. ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne. Warszawa gwiazdą regionu?
... największymi optymistami jeśli chodzi o ich przyszłą aktywność zakupową. Aktywność w Polsce na najwyższym poziomie Aż 68% polskich inwestorów oczekuje, że ich zakupy w 2021 roku będą większe niż rok wcześniej. Tym optymizmem wyróżniamy się wśród innych krajów. Na drugim miejscu jest Rumunia, gdzie ...
-
Jak cyberprzestępcy działają w czasie pandemii?
... dobrze. Aamir Lakhani: W 2020 roku zaczęliśmy zauważać wzrost liczby tzw. ataków e-skimmingowych. Przestępcy odwiedzają zaufane strony i „przejmują” moduł koszyka na zakupy. Instalują własny kod i szukają luk w zabezpieczeniach, z których właściciel nie zdaje sobie sprawy. Działa to na podobnej zasadzie jak atak man-in-the-middle ...
-
Na opóźnienia w płatnościach skarży się co trzecia firma
... , płynu do dezynfekcji rąk oraz na odkażanie pomieszczeń. Takie działania deklaruje ponad 95 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazły się zakupy nowego sprzętu oraz oprogramowania (ponad 30 proc.), które posłużyć miały przystosowaniu do zmienionego w czasie pandemii trybu pracy. Co piąty przedsiębiorca ...
-
Pandemia podnosi innowacyjność biznesu. Na czym skupiać innowacje?
... poprawione doświadczenie użytkownika jest lepsze niż poprzednie. Najważniejsze są dla nich kwestie bezpieczeństwa – 55% klientów szuka firm i marek oferujących bezpieczniejsze zakupy w pandemii. Co ciekawe, mimo rozkwitu sektora e commerce, Europejczycy tęsknią za relacjami osobistymi, także tymi doświadczanymi w trakcie robienia zakupów. Raport ...