-
Rekordowe wyniki producentów żywności
... ekspertów, aby polskie firmy z branży spożywczej naprawdę zaistniały na unijnym rynku, muszą zainwestować w wyroby markowe, do tej pory w eksporcie przeważają produkty nisko przetworzone.
-
Wehikuł czasu: co przyniesie przyszłość
... swój najnowszy Technologiczny Wehikuł Czasu (BT Timeline). Zawarto w nim czekające nas w ciągu najbliższych 50 lat technologiczne nowości, zarówno zjawiska jak i produkty, które będą miały wpływ na naszą przyszłość. Wehikuł czasu obejmuje wszystkie obszary naszego życia, na które wpływa nowoczesna technologia: sztuczna ...
-
Produkcja samochodów dostawczych II 2006
... początku roku (18 tys. 830 auta) jest o 8,5 procent wyższy niż w roku ubiegłym. Za dobrym wynikiem stoi wysokie zapotrzebowanie na polskie produkty (VW Caddy, Fiat Panda Van, VW Transporter, itd.) na innych rynkach. Ponad 91 procent produkcji wysyłane jest bowiem na eksport ...
-
Tydzień 13/2006 (27.03-02.04.2006)
... miejsc. W ocenie Banku Światowego w tym roku kolejny już raz Kraje Azji Wschodniej osiągną wzrost 6,6% PKB. W 2005 roku ten region wyeksportował produkty o wartości ponad 2 bln USD i w tek klasyfikacji wyprzedził Europę. Po raz piętnasty od 2004 roku Fed podwyższył stopy procentowe od poziomu ...
-
Pamięć z certyfikatem ATI
... specjalnie zoptymalizowane pod kątem współpracy z chipsetami oraz kartami firmy ATI W sprzedaży pojawią się w zestawach 2-gigabajtowych. Firma OCZ zapowiedziała już kolejne produkty z tej serii, które również będą charakteryzować się certyfikacją ATI.
-
Tydzień 39/2006 (25.09-01.10.2006)
... eksportowej od prostych wyrobów na początku do obecnie coraz bardziej zaawansowanych technicznie, technologicznie i wzorniczo towarów w takich branżach jak elektronika, motoryzacja, produkty spożywcze. To także dzięki chińskiej ekspansji obserwuje się spadek liczby miejsc pracy w amerykańskim przemyśle: z 17,3 mln pięć lat temu ...
-
Jaka reklama działa na matki?
... zainteresowane. Wyjściem z sytuacji może być zmiana prezentowanego w reklamach portretu kobiety z dzieckiem - przewidują autorzy badania. 91 proc. matek woli kupować marki i produkty polecone przez inne matki. I tu tkwi szansa dla reklam internetowych - twierdzą eksperci Haystack Group. Mamy coraz więcej czasu spędzają surfując ...
-
Firmy mają się dobrze, ale brak pracowników
... rosnący odsetek firm deklarujących zbyt niski, w stosunku do potrzeb, poziom zapasów. O poprawie popytu informowali częściej eksporterzy niż przedsiębiorstwa oferujące swoje produkty wyłącznie na rynku krajowym. Zjawisko to potwierdza wzrost wskaźnika prognoz eksportu. Poprawa prognoz sprzedaży zagranicznej nastąpiła po kilku kwartałach pogarszania ...
-
Rynek motoryzacyjny X 2007
... dobrym wyniku zdecydowała wysoka dynamika eksportu części, samochodów osobowych i osobowo-towarowych. W ciągu 10 miesięcy 2007 roku na rynki zagraniczne zostały wyeksportowane produkty motoryzacyjne o wartości przekraczającej 13,33 mld euro. Suma ta jest wyższa o niespełna 1,6 mld euro od uzyskanej w analogicznym okresie roku 2006 ...
-
Wyniki finansowe SKOK-ów 2007
... fizycznych spełniających kryteria oceny zdolności kredytowej, zabiegających o środki pozwalające na realizację swych aspiracji konsumpcyjnych. Zwiększony efektywny popyt na produkty finansowe wykorzystały przede wszystkim komercyjne banki i to one były głównymi beneficjentami wynikających stąd profitów. Jednak część potencjalnych klientów uznała ...
-
Wpływ miast na rynki wschodzące 2008
... kontynentu afrykańskiego. Największa ilość miast w rankingu spoza strefy BRIC (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny) pokazuje rosnącą otwartość całej Afryki na zachodnie produkty, usługi oraz firmy. Jest to miejsce, w którym można oczekiwać coraz większych szans na rozwój i nowe inwestycje. Ameryka Południowa i Karaiby Stabilne ...
-
Telekomunikacja w Rosji ma się dobrze
... wzrostu, w nadchodzących trzech latach Frost & Sullivan spodziewa się dalszej aktywności w zakresie wdrażania nowych usług. Zdaniem ekspertów rozpocznie się okres inwestycji w produkty i usługi, mające na celu wykorzystanie infrastruktury sieciowej. TV to kolejny segment rynku rosyjskiego, który przechodzi poważne zmiany. Rosyjski rząd skupia ...
-
Ewolucja złośliwego oprogramowania 2008
... . W tym samym czasie twórcy szkodliwego oprogramowania oferowali również usługi wsparcia technicznego. Doradzali między innymi, jak obejść ochronę antywirusową, gdyby produkty antywirusowe zaczęły wykrywać określone pliki. Światowym liderem w dziedzinie rozwoju szkodliwych programów zostały Chiny. Chińscy hakerzy nie ograniczali się do tworzenia ...
-
Wskaźniki gospodarcze a kryzys
... się. Tymczasem niesamowita hossa na giełdach, rynkach nieruchomości i surowców utwierdzała świat o wielkiej prosperity. Wierzono, że ceny akcji, nieruchomości, wynagrodzenia, produkty krajowe będą tylko rosnąć. A tymczasem wskaźnik od miesięcy sygnalizował kryzys. Indeksy ISM oraz PMI są wiarygodnymi indykatorami sytuacji gospodarczej, bowiem ...
-
Rośnie rynek aromatów spożywczych
... zarządu Pollena-Aroma. Jednak aromaty stanowią w tej spółce pracowniczej tylko 40 proc. wartości produkcji, reszta zaś przypada na kompozycje zapachowe oraz produkty kosmetyczne z użyciem olejków eterycznych. To też syndrom czasu i wskazuje, jak pod wpływem warunków rynkowych ewoluuje produkcja tego najstarszego w kraju producenta ...
-
Gospodarka niemiecka i brytyjska: wzrost upadłości
... wskazują, iż liczba upadłości podwoi się. W 2009 roku zbankrutować może nawet ok. 10000 podmiotów. Eksperci zauważają, że podmioty gospodarcze, dostarczające produkty i usługi na rynek brytyjski, powinny skoncentrować się na pozyskaniu aktualnych danych na temat firm z którymi współpracują, tak aby możliwe było ...
-
Prywatna opieka medyczna w 2008 r.
... w Polsce 2009. Prognozy rozwoju 2009-2011". Lata 2007-2008 najlepsze dla rozwoju prywatnej opieki zdrowotnej Według szacunków PMR, w 2008 r. Polacy przeznaczyli na produkty i usługi zdrowotne około 26 mld zł, o 13% więcej niż w 2007 r. Na rynek prywatnej opieki zdrowotnej składają się usługi rehabilitacyjne, badania ...
-
TP SA kupiło spółkę Ramsat SA
... , operatora sieci Orange. Spółka posiada 121 punktów sprzedaży i 139 przedstawicieli handlowych oferty biznesowej. W ofercie Spółki znajdują się usługi sieci Orange, produkty TP S.A., a także akcesoria do telefonów komórkowych. W ramach Ramsat funkcjonuje również Salon i Serwis Nokia. W dniu podpisania umowy dokonano zmian we władzach ...
-
Energia słoneczna: Europa z potencjałem
... inwestycyjnych na rozsądnym poziomie. Rynek stanie się bardziej skonsolidowany – pozostaną na nim tylko ci gracze, którzy są w stanie zaoferować najlepsze produkty w najkorzystniejszej cenie. Mniejsi producenci europejscy mogą paść ofiarą globalizacji rynku energii słonecznej, gdyż firmy silniejsze finansowo zaczną podporządkowywać sobie słabszych ...
-
Ranking telefonów wg InfoNokia.pl i Skąpiec.pl
... wynosi 750,15 zł. Nokia posiada jeszcze trzech innych przedstawicieli-Nokia 3610, Nokia 2670 oraz Nokia 7070. W zestawieniu znalazły się jeszcze 4 produkty firmy Motorola. Najdroższym przedstawicielem tego producenta jest model Motorola RAZR2 V8, którego cena wynosi 749,52 zł. W rankingu na próżno ...
-
Branża farmaceutyczna w dobrej kondycji
... dużych spółek z branży farmaceutycznej. Największe spółki z sektora farmaceutycznego są gotowe przejmować spółki biotechnologiczne po wysokich cenach, by tylko zdobyć nowe produkty, nad którymi obecnie pracują firmy z tej branży, i w przyszłości wprowadzić je na rynek. „W 2007 r. 70% nowych leków na etapie przed dopuszczeniem ...
-
Najdroższe i najtańsze telefony XI 2009
... Sagem P'9521 Porsche Design awansował o jedną pozycję, ale cena nie zmieniła się i nadal wynosi 2999 zł. Kolejne dwa miejsca zajmują produkty firmy HTC. Za Sagem`em uplasował się telefon HTC Touch Pro 2, którego cena minimalna, w porównaniu do września, zmalała o 31 zł ...
-
Sektor paliwowy w 2010 wg Fitch Ratings
... w zespole energetycznym agencji Fitch. “Prognozy Fitch dla spółek środkowoeuropejskich zakładają niski wzrost PKB w 2010 roku i stosunkowo stabilny poziom popytu na produkty ropopochodne i gaz po spadku zanotowanym w 2009 roku”. Z raportu wynika, że wiele spółek środkowoeuropejskich ma duże zadłużenie, bliskie lub przekraczające docelowe ...
-
Najdroższe i najtańsze telefony XII 2009
... , w ciągu miesiąca, spadła o 192 zł i obecnie wynosi 2257 zł. Natomiast cena maksymalna pozostała bez zmian. Natomiast kolejne dwa miejsca zajmują produkty Sony Ericssona. Pierwszy model to Sony Ericsson Xperia X1 i obecnie cena minimalna to 1599 zł, a maksymalna – 2755,82 zł. Drugie ...
-
Najskuteczniejsze techniki sprzedaży
... klient kupuje od nas już od dawna. Nasze doświadczenia w Instytucie Sprzedaży Sandlera mówią, że gdy próbujemy na siłę sprzedać jakieś produkty lub usługi, zazwyczaj u potencjalnych klientów wywołujemy tylko postawę obronną. Klienci podświadomie bronią tego, co już mają lub czego używają. W takich ...
-
Sklepy osiedlowe: ceny wciąż wysokie
... drugiej pozycji z wartością koszyka wynoszącą 142,32 zł, ale znów bez schabu i kurczaka, Gdyby dodać około 23 zł za te produkty, Żabka byłaby najdroższa. Mokpol i Top Market umówiły się chyba na równe ceny: w obu sklepach wydaliśmy podobne kwoty, nieco ponad 153 ...
-
HTL-Strefa: 150. inwestor w ŁSSE
... oparta w 100% na polskim kapitale wytwarza innowacyjne przyrządy do rehabilitacji osób z dysfunkcjami narządów ruchu. Inwestor chce wprowadzić na rynek nowe produkty rehabilitacyjne dla dzieci, młodzieży i dorosłych, takie jak: dźwig-pionizator czy fotel anatomiczno-rehabilitacyjny. Zatrudnienie w nowym zakładzie znajdzie co najmniej 8 osób. Delia ...
-
Slogan reklamowy a tożsamość marki
... ”, które kilkadziesiąt lat później wiernie przełożono na język polski: „Czekolada M&M’s rozpuszcza się w ustach, a nie w dłoni”. Podczas gdy inne czekoladowe produkty topiły się w nieklimatyzowanych domach i samochodach, a dzieci, ściskając w rękach dostępne wówczas na rynku cukierki, brudziły ubrania, sofy i dywany, producenci draży M&M ...
-
Automaty sprzedające coraz popularniejsze w Polsce
... szybkim tempie. Nadal będzie się tak działo, gdy przybędzie hoteli, biur i innych budynków. Automaty zaczną się też pojawiać na ulicach. Produkty z automatów mogą zagrażać sprzedaży w sklepach, bo są na ogół nieco tańsze. Nie ma kosztów, bo nie ma sprzedawcy. Obecnie Polacy ...
-
Mazowieckie firmy tną wydatki na szkolenia
... wobec społeczeństwa, w którym ono działa oraz obowiązek uwzględniania przez nie interesów i oczekiwań ludzi, którzy w nim pracują, z nim współpracują, konsumują jego produkty, powierzają mu swoje pieniądze, bezpośrednio lub pośrednio odczuwają skutki jego działań i zaniechań. Raporty Forum Odpowiedzialnego Biznesu dotyczące badań z zakresu ...
-
Specjalne Strefy Ekonomiczne I kw.2009
... firm rezydujących w strefie i ich dużej zależności od aktualnej koniunktury gospodarczej. Wobec tego przyspieszenie gospodarki pociąga za sobą większy popyt na produkty wytwarzane w strefie, a w konsekwencji – wzrost zapotrzebowania na siłę roboczą. Wobec spadku liczby ważnych zezwoleń i liczby zatrudnionych bardzo ciekawym okazuje się fakt ...
-
Kaspersky Lab: szkodliwe programy XI 2010
... lub zawiera plik torrentowy itd. Zrzut ekranu poniżej pokazuje przykład fałszywej oferty pobrania zarchiwizowanych informacji: Fałszywe archiwa są wykrywane przez produkty firmy Kaspersky Lab jako warianty rodziny Hoax.Win32.ArchSMS. ArchSMS jest głównie blokowany na komputerach we Wspólnocie Niepodległych Państw. Szkodliwe ...
-
ŁSSE zyskuje nowe inwestycje
... już jedno zezwolenie na działalność w łódzkiej Strefie. Zajmuje się produkcją papieru do papierosów. Ze względu na rosnący popyt na swoje produkty inwestor zdecydował się zakup nowych maszyn i uzyskanie drugiego zezwolenia w ŁSSE. Zobowiązał się do stworzenia dodatkowych 10 etatów i utrzymania 90 stanowisk ...
-
Polacy a specjalne strefy ekonomiczne
... na rzecz społeczności lokalnej (13,6%) to postulaty, mające większą liczbę wskazań niż chęć otrzymywania wyższego wynagrodzenia czy korzystniejszych cen na produkty i usługi oferowane przez firmy ze SSE. - Polacy przede wszystkim oczekują zaangażowania finansowego w region. Doświadczenie pokazuje, że często takie zaangażowanie ma ...
-
Edelman Trust Barometer 2011
... wszystkich mediów – od kluczowych, przez social media, do własnych włącznie. Najważniejszymi czynnikami decydującymi o reputacji przedsiębiorstwa pozostają wysokiej jakości produkty, zaufanie, przejrzystość i dobre traktowanie pracowników, podczas gdy wyniki finansowe plasują się na samym dole listy 10 najważniejszych czynników. – Ponad ...