-
Polski m-commerce liderem wzrostów w Europie
... rezerwacji online za pośrednictwem urządzeń mobilnych – mówi Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce w Travelplanet.pl. Sytuacja nie wygląda jednak tak dobrze w przypadku polskich ... zniżki i promocje. Ostatni rok to przede wszystkim zmiany w branży e-commerce, która coraz bardziej uświadamia sobie, jak ważne są rozwiązania mobilne. ...
-
Jak działają giełdy RTB?
... z powierzchnią reklamową. Akcent kładzie się tu na wartość reklamy, a nie na jej koszt. Polska zagłębiem big data dla zachodnich firm Giełdy reklamowe w modelu RTB po raz ... „ad hoc”, w momencie odwiedzin strony przez użytkownika, toczy się ukryta walka w sektorze e-commerce. Reklama zostaje sprzedana w czasie krótszym niż ten potrzebny na wczytanie ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce - podsumowanie 2014
... lokalizacja geograficzna, relatywnie niskie koszty, dostępność wykwalifikowanej kadry oraz rozwój infrastruktury komunikacyjnej sprawiają, że Polska jest bardzo atrakcyjna dla inwestorów logistycznych i przemysłowych. Sektor e-commerce, branża motoryzacyjna i przemysł lekki są obecnie główną siłą napędową rynku. W roku 2015 będziemy świadkami ...
-
Zakupy przez Internet wyprzedziły handel stacjonarny
... PMR (Handel internetowy w Polsce 2014 Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce 2014-2019) wartość polskiej internetowej sprzedaży detalicznej wzrośnie o 15,0% w stosunku do ... elementy w kontekście przyszłości i rozwoju rynku polskiego, a mianowicie: nowy Program Operacyjny Polska Cyfrowa 2014- 2020 (POPC) oraz trwająca aukcja częstotliwości pod ...
-
Świąteczne zakupy przez Internet: Polacy na czele stawki
... mówi Olgierd Cygan, Partner zarządzający częścią agencyjną w Deloitte Digital Central Europe. „Polska, obok Danii i Rosji, była krajem, gdzie m-commerce wzrósł o więcej ... kolei 28 proc. zrezygnuje w tym roku z zakupów internetowych. Według polskich konsumentów, e-commerce zapewnia największy dostęp do opinii innych kupujących na temat poszczególnych ...
-
Skuteczny marketing SMS. 5 porad dla biznesu
... Ipsos Polska na zlecenie SMSAPI.pl, spersonalizowane oferty handlowe za pomocą SMS wysyła 22% sklepów internetowych oraz 47% sklepów stacjonarnych. Jak więc widać, e-commerce ... coraz ważniejszym elementem kampanii marketingowych. Według badania Ipsos aż 78% sklepów e-commerce i 70% sklepów stacjonarnych deklaruje wydatki na ten cel. Firmy zarazem ...
-
Digital goods po polsku. Jakie treści i usługi cyfrowe kupuje Kowalski?
... treści wśród użytkowników Internetu, na drodze do rozwoju tego segmentu e-commerce nadal znajduje się wiele przeszkód. W skali europejskiej są ... cyfryzacji społeczeństwa oraz świadomości możliwości, ale i zagrożeń, płynących z Internetu. Chociaż Polska należy do europejskich liderów pod względem dostępu do szerokopasmowych łączy internetowych – 99% ...
-
Boże Narodzenie 2016 droższe niż przed rokiem
... Polska jest nadal jedynym krajem, w którym konsumenci przed świętami zamierzają robić zakupy spożywcze przede wszystkim w sklepach dyskontowych. W tym roku wskazało na nie aż 67 proc. badanych, o 11 pp. więcej niż rok wcześniej. Z roku na rok w handlu rośnie rola e-commerce ... go w Internecie. Pod tym względem Polska osiągnęła trzeci wynik wśród ...
-
Kapitał ludzki i rozwój oferty, czyli plany inwestycyjne firm 2017
... – 91%, Internet, nowe media, e-commerce – 89%) oraz centra usług ... e-commerce, (53%), FMCG (50%), Handel detaliczny (48%). Badanie przeprowadzono także w sąsiednich krajach Europy Centralnej. „Antal Investment Index dla Czech wynosi 49%, dla Słowacji 39%, dla Węgier 44%. Pokazuje to, że region Europy Centralnej dynamicznie się rozwija, a Polska ...
Tematy: inwestycje, rozwój firmy -
Magazyny w Polsce. III kwartał z rekordem podaży
... i łączne zasoby wyniosą ponad 13 mln mkw. powierzchni. Powodem jest coraz bardziej prężny rozwój sektora e-commerce oraz duża aktywność firm z branży produkcyjnej, w tym m.in. motoryzacyjnej i AGD. Duże znaczenie dla rozwoju rynku ... , Joanna Sinkiewicz, Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych w Cushman & Wakefield Polska ...
-
Rzeczpospolita digitalna
... , grozi bowiem, że postępująca dominacja e-commerce oraz m-commerce w handlu może uszczuplić pozycję i przychody podatkowe państw narodowych. Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że rola państwa w skoordynowanej cyfryzacji systemu finansowego i administracji publicznej jest kluczowa. Stawką jest, by polska gospodarka mogła skokowo poprawić swoją ...
-
Nieruchomości komercyjne: stopa kapitalizacji pod presją
... Soren Rodian Olsen, Partner, Dział Rynków Kapitałowych w Cushman & Wakefield, Polska. Nieruchomości logistyczne „Wzrost czynszów w sektorze logistycznym dotyczył tylko kilku miast ... Manchesterze czynsze wzrosły o 7,1% ze względu na silny popyt ze strony operatorów e-commerce i konieczność usprawnienia łańcuchów dostaw. Główne ulice handlowe Z kolei ...
-
Rynek magazynowy, czyli jeden, wielki plac budowy
... zarówno rekordowy popyt, jak i bardzo duża ilość powierzchni będącej w budowie (blisko 2 mln mkw.). Polska należy do głównych rynków powierzchni przemysłowo-magazynowej na kontynencie, a popyt generują głównie najemcy z sektora e-commerce, logistycznego, handlu i produkcji lekkiej. Deweloperzy także dostosowują się do potrzeb najemców, dostarczając ...
-
Rynek magazynowy idzie na nowy rekord?
... . Rynek napędzać będzie wzmacniająca się branża e-commerce – zauważymy to w transakcjach dla sektora logistyki i sieci handlowych – mówi Beata Hryniewska, Szef Działu Powierzchni Magazynowych i Logistyki CBRE. Rynek rozwijał się w szybkim tempie we wszystkich regionach, jednak najbardziej wyróżniła się Polska Centralna, gdzie deweloperzy oddali do ...
-
Rynek magazynowy blisko granicy 16 mln mkw.
... całkowitym popycie) a tuż za nią podążały sieci handlowe (16%) oraz przedstawiciele e-commerce (13%), produkcji (9%) i motoryzacji (5%). Zaskoczeniem nie okazała się lokalizacja. Nie inaczej niż w ... sektorze logistycznym. Paweł Kopeć, International Account & Bid Manager w firmie Randstad Polska, mówi: „Rok 2018 upłynął pod znakiem rosnącej presji ...
-
Centra handlowe w Europie. Coraz większa polaryzacja
... Zachodniej, rozwój sektora e-commerce oznacza wzrost konkurencji, zmuszając właścicieli do wprowadzania rozwiązań, które wpłyną na zwiększenie atrakcyjności posiadanych obiektów w oczach odwiedzających. Małgorzata Dziubińska, Associate Director w dziale Doradztwa i Badań Rynkowych, Cushman & Wakefield, powiedziała: „Polska nadal pozostaje zieloną ...
-
Nieruchomości komercyjne: jest siła na nową falę akwizycji
... całości zajęty przez WeWork, L’Oréal, Epam i Sony Interactive Entertainment Polska. Inne znaczące transakcje obejmują zakup biurowca Atrium International ... sobie wiele pytań o przyszłość obiektów tradycyjnego handlu, zwłaszcza w kontekście wzrostu wartości e-commerce i obejmowania zakazem handlu kolejnych niedziel. Umowy sfinalizowane w I kw. 2019 ...
-
Firmy transportowe i logistyczne powalczą o pracowników
... Zachodniej. Znaczenie mają również potężne wzrost, jakie ciągle notuje branża e-commerce. – Tak optymistyczne plany zatrudnienia związane są również ze sprzedażą artykułów ... Biorąc pod uwagę dane dla transportu i logistyki odnotowane w innych krajach regionu EMEA to Polska jest na trzecim miejscu, ex aequo z Rumunią i jest jednym z rynków, gdzie ...
-
Na prezenty świąteczne więcej wydamy sklepach stacjonarnych
... respondentów z Polski i siedmiu innych krajów naszego kontynentu. Jak wiemy, statystyczna polska rodzina na nadchodzące święta zamierza wydać 1521 zł. Co trzecia ... internetowych, które mają przynajmniej jeden oddział stacjonarny, a 28 proc. skorzysta z platform e-commerce. W reszcie badanych krajów odsetek ten wynosi odpowiednio 40 i 51 proc. W ...
-
To już moda na zakupy na raty przez internet?
... to bardzo duże zainteresowanie tą metodą płatności wśród klientów w branży 3C: Computers, Communication, Consumer Electronics – mówi Łukasz Piotrowski, dyrektor e-commerce Huawei CBG Polska. Wzrost zakupów online na raty widoczny jest także w sklepach z dobrami luksusowymi. Klienci zainteresowani zakupem biżuterii czy zegarków, nawet pomimo ...
-
7 zasad bezpiecznych zakupów online
... ich walorach przekonujemy się zwłaszcza dziś w czasie obostrzeń związanych z pandemią. Polska branża e-commerce absolutnie nie powinna narzekać na marazm, a dynamika jej rozwoju ... wszystkich możliwych kategorii, a także ciągle powiększająca się rzesza e-kupujących - z raportu „E-commerce w Polsce 2019” wynika, że zakupy online robi już 62% Polaków. ...
-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
... prasa, kino i outdoor – komentuje Anna Bartoszewska, Dyrektor Generalna Zenith Polska. Rynek reklamowy zaczyna się odradzać, a prognozowane ożywienie w branży reklamowej w 2021 ... i 20% na Bliskim Wschodzie i Afryce Północnej w 2020 roku. Zmiany w e-commerce i handlu detalicznym w perspektywie długoterminowej e-Commerce stał się niemal codziennością ...
-
Customer experience: kto przoduje w ochronie danych osobowych?
... do 39 proc. wśród przedstawicieli pokolenia Z. E-commerce wzbudza mieszane uczucia Ciekawe wyniki dotyczą także branży e-commerce. Okazuje się, że konsumenci ... na niespotykanym poziomie personalizacji” – komentuje Małgorzata Gawrysiak, General Manager w Genesys Polska. Udział w badaniu wzięło łącznie 5 tys. osób z następujących krajów: Australia, ...
-
Które nieruchomości komercyjne najbardziej odporne na COVID-19?
... Joanna Sinkiewicz, Dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield Polska. Nieruchomości biurowe Czynsze za wynajem powierzchni biurowych spadły ... tylko 6,1%, podczas gdy w kwietniu wynosił rekordowe 11,9%. Przed pandemią udział e-commerce w sprzedaży detalicznej ogółem oscylował w granicach 5-6%. Wraz z jesiennym ...
-
Jakie benefity pracownicze oferują firmy w czasie pandemii?
... e-commerce i usług online przeprowadzonego przez Mastercard 2/3 Polaków robi zakupy online częściej niż kiedykolwiek wcześniej. Potwierdza to także raport E-commerce ... w zabawach, zajęciach ruchowych i relaksujących, jak i zajęciach z angielskiego. Firmy Bosch Polska oraz Nationale Nederlanden zapewniły dodatkowo swoim pracownikom zdalne animacje ...
-
Rynek nieruchomości komercyjnych wobec 2. fali pandemii
... gospodarczego dla Polski na 2020 rok i oczekuje spadku PKB o 3,9%. Według Banku Polska prawdopodobnie powróci na umiarkowaną ścieżkę wzrostu w 2021 roku, osiągając 3,5% ... logistyczne, dystrybucyjne, produkcyjne, sieci handlowe oraz branża e-commerce. Wzmożony popyt ze strony sektora e-commerce obserwowany w ostatnim półroczu, przyczynia się również ...
-
3 branże, które już dziś uwierzyły w blockchain
... towarów . Po drugie: e-commerce Blockchain jest określany przez niektórych ekspertów jako fundament Sieci 3.0 (ang. Web 3.0). Rejestry rozproszone to przyszłość e-commerce. Ta technologia może ... potencjału takich przedsięwzięć jest doprowadzenie do ich debiutu rynkowego. Polska ma w tym zakresie ogromne zasoby – zarówno w zakresie talentów, jak ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2021 r.
... (13%) oraz usługi (12%). Największą transakcją w I kwartale 2021 r. było przejęcie Aviva Polska przez Allianz za kwotę ok. 11,7 mld zł. Przedmiotem transakcji są ... rynek M&A, powodując zwiększone zainteresowanie podmiotami z branż nowoczesnych, takich jak e-commerce czy biotech. Spodziewamy się, że wraz z rosnącą digitalizacją usług publicznych oraz ...
-
Duże centra handlowe w odwrocie. Kto je detronizuje?
... czynsze w parkach handlowych i centrach codziennych zakupów pozostają stabilne. E-commerce a krajowe restrykcje Jak podaje GUS, udział sprzedaży internetowej w sprzedaży detalicznej ogółem w ... kwartale jest również przejęcie przez grupę Salling biznesu operacyjnego Tesco Polska, obejmującego m. in. 301 sklepów, które będą dostosowywane do standardów ...
-
Pokolenie Z: pieniądze i technologie czy tradycyjne wartości?
... będących niemal nieustannie podłączonymi do internetu młodych ludzi, naturalnym środowiskiem jest e-commerce. Aż 84% przedstawicieli pokolenia Z z Polski kupuje w internecie przynajmniej raz w ... 18-24 lata, z 11 państw: Austria, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Grecja, Polska, Rumunia, Serbia, Słowenia, Ukraina, Węgry. W jakościowej części badania ponad ...
-
Rynek pracy specjalistów: podsumowanie 2021 nie wypada źle
... specjalistów mógł prawdopodobnie napędzać ogromny wzrost sektora e-commerce i reklamy internetowej. Z kolei specjaliści HR ... e-commerce czy badań i rozwoju. W każdej z tych dziedzin z roku na rok coraz bardziej istotne staje się sprawne poruszanie po świecie technologii i rozwiązań digitalowych. Tymczasem, według badań Komisji Europejskiej, Polska ...
-
Polski rynek magazynowy - stawki czynszów rosną
... e-commerce w Hillwood Słubice II. Podobnie, jak w poprzednich kwartałach, największą aktywność najemców rejestrujemy z sektorów logistyki, sieci handlowych oraz e-commerce ... procentowo dostępnością powierzchni to rynek Kujawsko-Pomorski (16%), Szczecin (13%) i Polska Wschodnia (11%), natomiast poziom pustostanów oscylujący poniżej 3% znajduje się w ...
-
Black Friday już nie zachwyca, ale sprzedaż ciągle wysoka
... Choć Black Friday cieszy się mniejszym zainteresowaniem niż kiedyś, w dalszym ciągu wyprzedaże pod koniec listopada to jeden z najgorętszych okresów w polskim e-commerce. 26 listopada 2021 roku liczba sprzedaży była większa o 202% w porównaniu ze zwykłym dniem, a w pozostałe dni tzw. Black Week wskaźnik ten ...
-
Rynek TSL w 2023 roku. Spowolnienie we wszystkich sektorach
... przewozowa wykonana w transporcie drogowym w całej Unii wyniosła w 1,9 bln tkm, Polska odpowiadała więc za blisko 20%. Prognozy ośrodka analitycznego Transport Intelligence ( ... nadchodzącego roku wciąż będzie można liczyć kilka sektorów, które zagwarantują wzrost. Oprócz e-commerce, będzie to także segment farmaceutyczny oraz, co wydaje się ...
-
Magazyny: duża podaż, spadki popytu i coraz więcej pustostanów
... 31% w I poł. 2022 r.). Pod względem sektorów liderami były branża 3PL (40%), e-commerce (8%) oraz elektronika (7%). Naturalnym efektem wzrostu podaży i spadku popytu jest zwiększenie ... w Polsce zwłaszcza we wschodnich regionach kraju, utrzymają się w 2023 roku. Polska wciąż pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych rynków w tej części Europy, głównie ...