-
Boty na rynku pracy – kto powinien się ich obawiać?
... jaką wykonuje lidzki umysł – wskazuje Agnieszka Skuza, Sales Director w Adecco Polska. - Wprawdzie automatom nie można odmówić coraz większej skuteczności w analizie i formułowaniu wniosków, ... . W szczególnie przykry sposób przekonał się o tym Tencent, chiński gigant e-commerce. Ludzie mogą spytać bota o cokolwiek, nawet jeśli jest to niezwiązane z ...
-
Polski rynek kosmetyczny rośnie szybciej niż francuski
... rynku kosmetycznego w Polsce w 2021 roku wyniosła 20 mld zł. – W najbliższych latach polska gospodarka powinna nadal się rozwijać, a wraz z nią branża kosmetyczna. Równocześnie ... poprzez zmianę sposobu dystrybucji czy też dotarcie do klienta z informacją – e-commerce, ale również związane z dostępem do nowych urządzeń, gadżetów, które doskonale ...
-
Polskie firmy i Big Data, czyli cyfrowe upośledzenie
... zaledwie 5% firm. – Najczęściej po dane sięga branża marketingowa, a w szczególności e-commerce, bo mają one największą świadomość korzyści. Dzięki analizie informacji z różnych ... ciekawe, że autorzy rankingu Digital Economy and Society Index 2017 (w którym że Polska zajmuje odległe 23 miejsce), zwracają uwagę na to, że poczyniliśmy postępy m. ...
-
Millenialsi w MŚP. Jak wykorzystują nowe technologie?
... telefony i internet towarzyszą niemal od kołyski. Dobrym przykładem jest tu branża e-commerce, jeden z najdynamiczniej rozwijających się obecnie sektorów, w którym przeważającą siłą są właśnie ... gospodarce. Badanie „Milenialsi w MŚP. Pod lupą” zostało zrealizowane przez Ecorys Polska na zlecenie EFL S.A. na reprezentatywnej grupie 500 firm z sektora ...
-
Polskie firmy, czyli ogon cyfrowej Europy
... Dania, Finlandia i Holandia, a po piętach depczą im Szwecja i Wielka Brytania. Polska uplasowała się dopiero na 20. miejscu zaraz po Słowacji, Litwie i Łotwie ... aktywnym użytkownikiem danych jest branża marketingowa, na plus wyróżnia się e-commerce. Coraz częściej otrzymujemy także zapytania z branży finansowej. Pozostałe sektory korzystają jednak ...
-
Rynek kandydata nie osłabia inwestycji zagranicznych
... podkreśla, że to pierwsza taka sytuacji od niemal dekady. Polska ma szczególne powody do zadowolenia, ponieważ prognozy dla naszego kraju ... na poziomie 53% plasują się branże: bankowości, produkcji przemysłowej, a także branży internetowej i e-commerce. – W ciągu ostatnich trzech lat obserwujemy dynamiczny rozwój branż automotive, IT oraz SSC/BPO ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce. Oblicza rewolucji
... się na dynamiczny rozwój centrów magazynowych w Polsce. Firmy logistyczne oraz e-commerce są najbardziej aktywnymi najemcami. Niskie bezrobocie i problemy ze ... wolumenu transakcji na polskim rynku – zauważa Anna Kicińska. W 2018 roku Polska nadal będzie przyciągać inwestorów dzięki stopom zwrotu wyższym o 2 p.p. w porównaniu z dojrzałymi ...
-
Rynek powierzchni magazynowych i przemysłowych w I kw. 2018
... . Na koniec marca w regionach takich jak Bydgoszcz/Toruń, Szczecin czy Polska Zachodnia nie oferowano praktycznie żadnej wolnej powierzchni magazynowej w istniejących ... przez spółkę Hillwood centrum logistycznego Zalando pod Olsztynkiem, przeznaczonego dla e-commerce. Podobnie trasa S3 w zachodniej części kraju przyciąga liczne projekty typu BTS, ...
-
InfoPraca: oferty pracy w górę, bezrobocie w dół
... najbliższych dwóch tygodni. Zaletą badań Eurostatu jest możliwość porównania wyników w UE. Polska wypadła w maju bardzo korzystnie na tle innych państw, ustępując tylko Węgrom, Niemcom ... (+77 proc.), BPO/ outsourcing (+46 proc.), budownictwo (+36 proc.), internet/ e-commerce (+33 proc.), doradztwo/ konsulting (+22 proc.), obsługa klienta (+18 proc.), ...
-
Logistyka w sklepach internetowych 2018
... odpowiada Raport Logistyka 2018. Nie jest żadnym zaskoczeniem, że dla klientów e-commerce najistotniejszą kwestią jest terminowość i szybkość doręczenia przesyłki. W efekcie ta ... - 18-19 proc. kupujących. Na czele najczęściej wybieranych przewoźników ciągle Poczta Polska, która rozwija sieć PUDO (punktów odbioru paczek). Dzięki temu ruchowi wciąż ...
-
Widoczność reklamy online nieznacznie w górę
... Skyscraper (76 proc. i 30,6 sek.) oraz Halfpage (70 proc. i 31,6 sek.). Ogólnie Polska, z wynikiem na poziomie 53 proc., znalazła się na przedostatnim miejscu ... więc również dla e-commerce i dla reklamy digital; zobaczymy czy wzrostowy trend w Polsce utrzyma się – mówi Tomasz Piątkowski, Country Manager, Meetrics Polska. Widoczność reklamy wideo ...
-
10 najważniejszych wydarzeń na rynku nieruchomości komercyjnych
... zasobów biurowych. 3. E-commerce motorem napędowym popytu na rynku magazynowym w 2018 r. Największą transakcją na rynku w roku 2018 z udziałem firmy zajmującej się handlem internetowym było wynajęcie magazynu BTS przez spółkę Hillwood dla firmy Zalando. Obiekt o powierzchni 120 tys. mkw. powstaje w Olsztynku. 4. Polska Centralna największym ...
-
Big Data nad Wisłą, czyli dane zbierane nie wiadomo po co
... na potrzeby marketingu i w segmencie e-commerce, by lepiej zrozumieć klientów, a w efekcie zwiększać sprzedaż. Co optymistyczne, rosnące nakłady na Big Data obserwujemy także m.in. w zakresie logistyki i produkcji, oraz w takich branżach jak telekomunikacyjna czy finanse – zauważa Robert Paszkiewicz z OVH Polska. Czy chmura napędzi rozwój Big ...
-
8 głównych korytarzy transportowych w Europie
... zagęszczenie ruchu drogowego. Za zmiany w tym zakresie odpowiadać ma również rozwój e-commerce i nowych technologii (np. IoT) oraz łączność multimodalna i sieci transportowe. Istotny wpływ ... wielu firm, nie tylko polskich, lecz również zagranicznych, dla których Polska coraz częściej stanowi ważny ośrodek dystrybucji na rynki europejskie. Dalszy ...
-
Reklama online z coraz lepszym wskaźnikiem viewability
... 50 proc., jednak czas kontaktu z reklamą wyniósł aż 39,9 sek. Ogólnie Polska, z wynikiem na poziomie 54 proc., poprawiła swoją pozycję, jednak wciąż plasuje ... najgorętszy okres e-commerce i reklamy digital, może będzie to zatem dobry prognostyk dla sytuacji w całym 2019 roku - komentuje Tomasz Piątkowski, Country Manager, Meetrics Polska - Trzeba ...
-
Rynek inwestycyjny w Polsce z rekordem
... W minionym roku w Polsce zadebiutowały m.in. fundusze z Filipin czy Singapuru. Ponadto, Polska awansowała w rankingu agencji FTSE Russel, gdzie jako pierwsze państwo z ... relatywnie niskimi kosztami prowadzenia działalności, a także dynamicznym rozwojem sektora e-commerce. Największe transakcje portfeli magazynowych w 2018 roku dotyczyły nabycia ...
-
Nieruchomości komercyjne: pozytywne trendy widać wszędzie
... Jakub Budych, Starszy konsultant w dziale rynków kapitałowych Cushman & Wakefield Polska, dodaje: „W 2018 roku na europejskim rynku nieruchomości obserwowano dalszą ... raczej nie wzrosną znacząco z powodu coraz większych obaw związanych z ekspansją sektora e-commerce – w 2019 roku pozostaną na dotychczasowym poziomie lub spadną na ponad 60% ...
-
Nieruchomości komercyjne: stopy kapitalizacji raczej w górę niż w dół
... Włoch i Hiszpanii oraz krajów Europy Środkowo-Wschodniej takich jak Czechy i Polska. Niewiele rynków odnotowało wzrosty. Stopy kapitalizacji wzrosły o 25 pb ... jednak wzrost w lokalizacjach charakteryzujących się bardziej ograniczoną podażą. Wpływ branży e-commerce przejawia się w spowolnieniu wzrostu czynszów za wynajem powierzchni handlowych ...
-
Powierzchnie magazynowe zajmują już ponad 17 mln mkw.
... mkw. nowej powierzchni. Centralna Polska na czele W pierwszych sześciu miesiącach br. największą aktywnością deweloperską charakteryzowała się Centralna Polska (229,4 tys. mkw.), na ... lat bezrobocie i brak rąk do pracy firmy z sektora produkcji oraz e-commerce zaczynają lokować swoje obiekty magazynowe w pobliżu większych aglomeracji. — W najbliższym ...
-
Magazyny: 19 mln mkw. i odporność w dobie pandemii
... w handlu internetowym zwiększył się popyt na magazyny generowany przez sektor e-commerce. Nasilił się również pęd w kierunku automatyzacji w logistyce, który nabiera ... terminie, z pewnością nie będą działały korzystnie na popyt na magazyny. Z drugiej strony, Polska może okazać się atrakcyjną alternatywą dla europejskich firm rozważających ...
-
Pracodawcy planują przyszłość. Wynagrodzenia i zatrudnienie raczej bez zmian
... stawiają na wdrażanie rozwiązań informatycznych. Widać to w przyrostach w branży e-commerce, ale także w niesłabnącym zapotrzebowaniu na specjalistów IT. W takich ... na rynku, mówi Monika Hryniszyn, Dyrektor Personalna i HR Consultancy w Randstad Polska. Rozwiązania tarczy antykryzysowej docenione w największych przedsiębiorstwach Część z firm ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne: rekord pomimo pandemii
... wszystkich transakcji. Paweł Nowakowski, Dyrektor działu rynków kapitałowych Cresa Polska w komentarzu do raportu „Rynek inwestycyjny w Polsce w I poł. 2020 r.” ... atrakcyjne aktywa magazynowe oferują długoletnie umowy najmu, a dynamiczny rozwój branży e-commerce dodatkowo przyczynia się do wzrostu zainteresowania tą klasą aktywów wśród zarówno ...
-
Centra handlowe: odwiedzalność i obroty rosną, ale kupujemy inaczej
... epidemicznej w kraju – mówi Anna Kicińska, Partner, Lider Grupy Doradztwa Rynku Nieruchomości EY Polska. Przeprowadzona przez EY analiza danych Mastercard i Top-Key dowiodła, że okres zamrożenia ... . Tam, gdzie było to możliwe handel przeniósł się do kanału e-commerce – w dużym stopniu dotyczyło to np. elektroniki i w tej branży niemal od razu ...
-
Polski leasing: kiedy odrobi straty?
... Pach, Przewodniczący Komitetu Wykonawczego Związku Polskiego Leasingu. Dlaczego polska gospodarka w kryzysie jest odporna? Pandemia Covid-19 okazała się destruktywna ... tony (dynamika na koniec roku wyniosła -0,3% r/r) wpłynął rozwój sektora e-commerce. W 2020r. obserwowaliśmy także wyraźny wzrost średniej wartości kontraktu w zakresie finansowania ...
-
Usługi dla biznesu potrzebują pracowników. Podwyżki planuje 50% firm
... do kosztów prowadzenia działalności, ale też dojrzałości sektora BSS. Polska jest największym i historycznie najlepiej rozwiniętym rynkiem nowoczesnych usług dla biznesu ... usługami finansowymi. Nie zabraknie też ofert dla specjalistów administracji, HR, e-Commerce oraz inżynierii. Znajduje to odzwierciedlenie w strukturze zatrudnienia w sektorze. ...
-
Savills: nieruchomości logistyczne biją rekordy
... przyspieszyła zmiany strukturalne, które spowodowały olbrzymią ekspansję sektora e-commerce. Ze względu na aktywność najemców i ograniczoną dostępność gruntów ... Wielkiej Brytanii (2 146 000 m kw.) i Hiszpanii (1 112 000 m kw.). W ostatnich 12 miesiącach Polska odnotowała imponującą aktywność najemców, którzy wynajęli ponad 6,2 mln m kw. powierzchni ...
-
Fuzje i przejęcia nie tracą na pandemii?
... rekordy. W Europie Środkowo-Wschodniej było ich 116, w porównaniu do zaledwie 26 w roku poprzednim. Polska odnotowała największą wartość dla spółki InPost. Po wycenie na ... firmy technologiczne, w szczególności dostawcy nowoczesnych rozwiązań IT i e-commerce, spółki z sektora usług medycznych, produktów farmaceutycznych oraz biotechnologii – ocenia ...
Tematy: fuzje i przejęcia, rynek fuzji i przejęć, fuzje, przejęcia, M&A, liczba fuzji i przejęć, IPO -
Parki handlowe i centra convenience zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych
... to kraje Europy Zachodniej, USA, kraje Europy Środkowo-Wschodniej, Izrael, ale również Polska. Co wpływa na wycenę parku handlowego Ceny i szacunkowe wartości ... w mniejszych formatach handlowych. – informuje Artur Czuba, Associate Director w Avison Young. E-commerce nie zawsze zadziała Do spontanicznych wizyt w parkach handlowych zachęca klientów ...
-
Rusza budowa City Point Targówek
... , oferujących przestrzeń idealnie dopasowaną do działalności firm logistycznych, e-commerce oraz najemców poszukujących powierzchni do logistyki miejskiej lub powierzchni produkcyjno-magazynowej. Pierwszy budynek w parku, budowany w formule BTS, w całości przeznaczony jest dla DPD Polska, będzie to 7 tys. mkw. powierzchni dostosowanej do potrzeb ...
-
Na rynku pracy lepsze nastroje
... deklarują wysokie poczucie zawodowego bezpieczeństwa, są związane z przemysłem wytwórczym i technologią. Polska już teraz stanowi swojego rodzaju hub przemysłowy dla innych krajów Europy. To generuje ciągłe zapotrzebowanie na wykwalifikowanych inżynierów w IT, e-commerce, energetyce, czy szeroko pojętej automatyce przemysłowej, jak i na pracowników ...
-
Magazyny: podsumowanie 2023 i prognozy na 2024
... na niekorzystną sytuację makroekonomiczną. Widoczną poprawę odnotowano również dla segmentu e-commerce. Charakteryzując ostatnie 12 miesięcy na polskim rynku magazynów w ... 20% zrealizowanych transakcji. Globalni analitycy wskazują, że w perspektywie średnio- i długoterminowej Polska odegra znaczącą rolę w zakresie takich trendów jak nearshoring czy ...
-
Zachowania konsumentów: cena liczy się mniej niż zaufanie do marki
... sprzedawców w obszarze zrównoważonego rozwoju? Inflacja, spowolnienie gospodarcze, rozwój e-commerce i nowych technologii jako pola rywalizacji o serca i kieszenie konsumentów – ... znalazły się na 5. miejscu wśród najważniejszych kryteriów wskazywanych przez konsumentów. Polska jest więc trzecim rynkiem (spośród siedmiu objętych badaniem), na którym ...
-
Oszustwa internetowe: w teorii jesteśmy sprytniejsi niż cyberprzestępcy
... deklaracje blisko połowy respondentów, którzy ostrzegają znajomych i rodzinę – dodaje ekspert CERT Polska. Samo usunięcie fałszywego SMS-a lub maila to za mało, aby skutecznie zwalczać ... klienta np. poprzez pierwszą płatność z konta firmowego – podkreśla Wojciech Kaczmarek. Partnerami raportu są: E-commerce w Praktyce, sprawny.marketing, Marketer+, ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne nabiorą tempa w II połowie roku
... połowie 2024 roku. Polska będzie także beneficjentem wzrostu globalnej aktywności. Według naszego badania przeprowadzonego wśród inwestorów Polska znalazła się na trzecim ... będzie szeroko pojęta integracja świata zakupów stacjonarnych z kanałem online. Udział e-commerce w polskim rynku handlowym znajduje się na stosunkowo wysokim poziomie, o ponad ...
-
Sieci handlowe: o konsumentów walczą nie tylko Lidl i Biedronka
... aglomeracjach Polski, a 44% znajduje się w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców. Polska firma Dino przyjęła natomiast zupełnie odmienną strategię – koncentruje się na ... sklepy typu convenience. Standardem w sektorze spożywczym staje się też rozwój e-commerce, a sieci intensyfikują współpracę z platformami umożliwiającymi dowóz produktów do domu. ...