-
Polacy i zdrowe odżywianie: dlaczego nie zawsze się udaje?
... rozumiemy jako zdrowe odżywianie? Co jest dla Polaków barierą dla zdrowszego jedzenia? Skąd najczęściej czerpiemy informacje na temat zdrowego odżywiania? Firma Inquiry po raz kolejny zrealizowała projekt badawczy dotyczący zdrowego odżywiania Polaków. Z badania dowiadujemy się, że dla 80% z nas zdrowe odżywianie ...
-
Kadry i płace: w zarządzaniu płacami nie ma lepszych niż Polacy?
... . Outsourcing kadr i płac szansą na dalszy rozwój firm Pandemia COVID-19 znacznie przyspieszyła rozwój outsourcingu usług kadrowo-płacowych. Prawie co czwarta polska firma (23 proc.) korzysta z zewnętrznej pomocy specjalistów w zakresie procesu płacowego. Wyniki Payroll Proficiency Index wskazują również, że 6 na 10 firm (58 ...
-
Nie wypalenie zawodowe, ale quiet quitting - nowe zjawisko na rynku pracy
... można jako “cicha rezygnacja”. Ale czy samo zjawisko przekłada się na polskie realia? To postanowiła sprawdzić za pomocą badania opinii firma Blue Colibri, tworząca platformę do prowadzenia komunikacji wewnętrznej. Wyniki właśnie ukazały się w raporcie “Quiet quitting i work-life balance w Polsce 2023”. Polacy ...
-
Stawiasz na rozwój zawodowy? Postaw na twarde, ale i miękkie kompetencje
... ? Czy pracownicy dostrzegają działania pracodawców mające służyć skutecznemu przeciwdziałaniu niedoborowi kompetencji? Aby dokładnie zbadać potrzeby szkoleniowe na polskim rynku pracy, firma GoodHabitz we współpracy z ARC Rynek i Opinia przeprowadziła badanie na grupie 507 Polaków posiadających pracę, reprezentatywnej pod kątem płci, wieku ...
-
Wyższe wynagrodzenie powodem zmiany pracy dla niemal połowy Polaków
... w Polsce angażuje się w działania charytatywne (49 proc.) lub na rzecz ochrony środowiska (47 proc.). Jednocześnie swoich pracowników niemal co trzecia firma (29 proc.) zachęca do działalności charytatywnej, co czwarta (23 proc.) do proekologicznej, a co piąta (19 proc.) do wsparcia społeczności lokalnej ...
-
CEO wierzą, że spowolnienie gospodarcze to szansa na rozwój firmy?
Nie jest zaskoczeniem, że trudne uwarunkowania gospodarcze nie pozostają bez wpływu na działalność firm, zmieniając przy tym priorytety przyświecające CEO. Czy obecne perturbacje skutecznie udaremniają nowe inwestycje i spychają kwestie pracownicze na dalszy tor? Niekoniecznie. Opublikowane właśnie wyniki badania EY-Parthenon CEO Outlook Pulse ...
-
Biurowce: najemców nie brakuje, ale deweloperzy budują mniej
... Warszawy? Jakie trendy zaznaczają swoją obecność na rynkach biurowych w naszym kraju? Ile kosztuje wynajęcie 1 mkw. powierzchni w najlepszych biurowcach? Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield podsumowała pierwszy kwartał i trendy kształtujące sytuację na rynku biurowców w Polsce – o ile aktywność deweloperów w największych lokalizacjach ...
-
Zarządzanie różnorodnością na rynku pracy: są efekty, ale kiepskie?
Wprawdzie walka o różnorodność i równouprawnienie płci na polskim rynku pracy coraz łatwiej przynosi zamierzone efekty, to jednak o lawinowe efekty działań podejmowanych w tym zakresie ciągle jest trudno. Kolejnym tego potwierdzeniem są wyniki badania opracowane przez Hays Poland. Najnowszy raport „Kobiety na rynku pracy 2023. Polityka DE&I w ...
-
Rynek pracy: czy znajomość języków obcych to rzeczywiście "must have"?
... zainteresowaniem cieszy się workation, czyli połączenie pracy i wypoczynku w ciekawych miejscach – 49% kandydatów jest skłonnych do aplikowania na ofertę pracy, jeżeli firma umożliwia pracę zdalną z zagranicy. Możliwość wykonywania pracy w różnych lokalizacjach na świecie, w tym praca w trybie workation, ma znaczenie dla kandydatów przy ...
-
Urlop wypoczynkowy, czyli jak nie dbamy o work-life balance
... czasu z bliskimi - 54% Mam więcej czasu na realizację pasji - 40% Doświadczam wtedy mniej stresu - 26% Zachęca mnie do tego menedżer/ firma - 9% Źródło: badanie Hays Poland, czerwiec-lipiec 2023 Procenty nie sumują się do 100, ponieważ możliwe było zaznaczenie więcej niż jednej odpowiedzi ...
-
Sztuczna inteligencja w polskich firmach. Ciągle niewykorzystany potencjał?
... komputerowo proces decyzyjny, stosowany w 70% firm. Jednocześnie jest to narzędzie ze zdecydowanie największym potencjałem – aż 35% ankietowanych przyznaje, że ich firma planuje wdrożyć je w ciągu następnego roku. Do topowych na polskim rynku technologii można zaliczyć również rozwiązania oparte na automatyzacji i robotyzacji ...
Tematy: nowe technologie, sztuczna inteligencja, chmura, blockchain, metawersum, rozwój firmy, ChatGPT, CRM, ERP -
Nowe technologie: pracownicy chcą zmian, a pracodawcy się nie spieszą
... dużo bardziej zaawansowana od polskiej, to nie wszystkie tamtejsze organizacje decydują się na technologiczną transformację. Zdaniem 74% ankietowanych z USA ich firma zaczęła wdrażać lub w pełni wdrożyła co najmniej jedną nową technologię w ciągu ostatnich trzech lat. To oznacza, że co czwarty przedsiębiorca ...
-
Euro w Polsce: czy chcemy wspólnej waluty?
... wejścia Polski do strefy euro? Czy miejsce zajmowane w strukturze społecznej ma znaczenie dla poparcia przyjęcia euro w Polsce? W maju 2023 roku firma SW Research, na zlecenie Fundacji Wolności Gospodarczej (FWG), przeprowadziła sondaż CAWI na reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski. Autorami koncepcji badania ...
-
Czym dla pracowników jest kultura organizacyjna?
... na rzecz równości w miejscu pracy, co przekłada się na ich oczekiwania względem kultury organizacyjnej pracodawcy. Coraz więcej osób zauważa, że firma to nie tylko instytucja biznesowa, ale również podmiot, który może mieć misję społeczną i przestrzeń do promowania ważnych poglądów oraz wartości ...
-
Programy lojalnościowe - tak czy nie?
... sprzedawca. Program lojalnościowy generuje obopólne korzyści – tłumaczy Adam Czarnecki. – Klient zyskuje dostęp do unikatowej oferty: zniżek, promocji czy nagród rzeczowych; firma zyskuje lojalnego klienta. Dlatego dziś możemy mówić o nowym wymiarze konkurencji – firmy rywalizują już nie tylko na poziomie oferty produktowej, ale ...
-
Oszustwa finansowe w internecie: dla bezpieczeństwa rezygnujemy z wygody
... , Head of Fraud Management Practice, SAS. SAS od dziesięcioleci wykorzystuje sztuczną inteligencję w rozwiązaniach do zwalczania oszustw i przestępstw finansowych. Ponadto, firma niedawno ogłosiła inwestycję o wartości miliarda dolarów w rozwiązania AI dostosowane do potrzeb różnych branż. Szybki rozwój narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji ...
-
Zrównoważony rozwój: greenwashing wzbudza podejrzliwość konsumentów
... sukces. Zrównoważony rozwój już teraz jest nową platformą komunikacji i potencjalnej lojalizacji klientów, niezależnie od kategorii czy wielkości sektora, w jakiej firma operuje. Wygrają ci, którzy odpowiednio zrozumieją, z jakiego punktu wychodzimy – nie tylko z perspektywy krajowej, ale i kategorialnej i odpowiednio zaproszą swoich kluczowych ...
-
Zniżka za aplikację sklepu, czyli jak Polacy dbają o bezpieczeństwo smartfonów
... specjalną aplikację tylko dlatego, aby uzyskać zniżkę w sklepie. Eksperci ostrzegają, że te aplikacje nie zawsze są bezpieczne. Smartfon pod kontrolą? Firma Sophos przeprowadziła w Polsce, Czechach i na Węgrzech ankietę wśród użytkowników mediów społecznościowych w wieku od 18 do 65 lat, dotyczącą dzielenia się ...
-
Polska może być liderem terapii fagowej w UE. Jak wykorzystać szansę?
... produkt nie został jeszcze zatwierdzony ani jako dodatek paszowy (EFSA), ani jako weterynaryjny produkt leczniczy (EMA). Podobne doświadczenia ma Polska firma biotechnologiczna Proteon Pharmaceuticals S.A., która stworzyła preparat wykorzystujący bakteriofagi do ochrony drobiu przed zakażeniami bakteriami Salmonella. Choć ten produkt został już ...
-
Największe kryzysy wizerunkowe 2023
... to nie tylko ich osobisty problem, ale także wyzwanie dla marek, z którymi współpracują, bo automatycznie pojawiają się pytania o to, czy firma wiedziała o kontrowersjach i jak reaguje na zarzuty wobec tych celebrytów. W tym roku obserwowaliśmy kilka mniej lub bardziej głośnych zerwań tego typu ...
-
Na czym polega ekologia cyfrowa w branży IT?
... zjawiskami, jak serwerownie zasilane energią odnawialną (16%) oraz odnoszenie się do śladu cyfrowego serwerów (15%). O komentarz na temat tego, jak firma technologiczna może od podstaw budować swoje usługi i produkty ekologicznie, czyli po prostu oszczędnie, zapytaliśmy kilku specjalistów z branży. Z perspektywy naszej organizacji ...
-
81 proc. firm zaplanowało podwyżki wynagrodzeń na rok 2024
81 proc. firm planuje podnieść wynagrodzenia w 2024 roku, jednak skala tych podwyżek będzie mniejsza niż w ubiegłym roku - wynika z badania Hays Poland. Zaledwie co piąty pracodawca planuje podwyżki przekraczające 10%. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile firm planuje podwyżki wynagrodzeń? O ile pracodawcy zamierzają podnieść wynagrodzenia? Jakie ...
-
Work-life balance ważniejszy niż kariera?
... świecie nie przyjęłoby pracy, gdyby nie zgadzało się z poglądami kierownictwa w tym zakresie. 34 proc. w Polsce, a 37 proc. globalnie odmówiłoby, gdyby firma nie podejmowała proaktywnych działań na rzecz poprawy poszanowania różnorodności. Dla 36 proc. proc. Polaków i 38 proc. respondentów w pozostałych krajach, powodem ...
-
Czy Polska jest gotowa na 4-dniowy tydzień pracy?
... . W minionym tygodniu w Niemczech uruchomiono tego typu program, w którym bierze udział 45 firm, a w Polsce etapowe przechodzenie na 4-dniowy tydzień pracy rozpoczęła firma Herbapol. Wiele firm, w których pracownicy są zainteresowani takim rozwiązaniem, jeszcze czeka na kolejne wyniki badań, również takich, które są prowadzone ...
-
Sztuczna inteligencja: entuzjazm pracowników przerósł obawy?
Intensywny rozwój sztucznej inteligencji spowodował, że dyskusje o jej wpływie na rynek pracy i pozycję pracowników właściwie nie cichą. O ile jednak na początku towarzyszyły im obawy o to, że AI może zabrać nam pracę, o tyle teraz widać już, że strach ustąpił oswojeniu. Potwierdzeniem tego jest najnowsze badanie Hays Poland, z którego wyraźnie ...
-
Własny biznes w rękach kobiet?
... wśród krajów UE. Z biznesem zarządzanym przez kobiety bardzo często mamy do czynienia także na rynku leasingowym. W ubiegłym roku, co szósta firma, której inwestycje sfinansowaliśmy w EFL, była zarządzana przez kobiety. A jeśli przyjrzymy się, jakie rodzaje działalności wykonują̨ przedsiębiorczynie, to na liście ...
-
5 kroków do efektywnego wdrożenia AI w produkcji przemysłowej
... dobrze pod kątem poziomu implementacji nowej technologii. Z badania EY – Jak polskie firmy wdrażają AI – wynika, że co piąta średnia i duża firma produkcyjna (21%) korzysta już z tego rozwiązania wewnątrz organizacji, zaś kolejne 41% właśnie je wdraża. Zaledwie 9% ankietowanych nie planuje podjęcia żadnych ...
-
Mikrofirmy zabierają głos. Jacy są polscy mikroprzedsiębiorcy?
... średniej i rozwój małych miast. Często większą wartość dla stabilnego rozwoju regionu wnosi 100 firm zatrudniających po 10 osób, niż jedna firma zatrudniająca 1000 pracowników. Dbajmy o ich rozwój, bo jak pokazuje nasze badanie mikroprzedsiębiorcy to ludzie niezwykle pracowici, oszczędni, nie obnoszący się ...
-
Praca na emeryturze: rząd ma pomysł na aktywizację zawodową seniorów
... o nich jedynie w kategorii emerytów, a nie kandydatów, których warto przyjąć do zespołu. To na szczęście zaczyna się zmieniać, bo co piąta firma chce zatrudniać starszą kadrę – mówi Cezary Maciołek, prezes Grupy Progres. – Proponowane dofinansowanie do zatrudnienia silversa, to dobra wiadomość nie tylko ...
-
Jak generatywna sztuczna inteligencja zmienia twarz biznesu?
... decydentów IT z rozmów strategicznych, ale oba działy uznały silniejsze relacje za drugi najważniejszy obszar do poprawy. Informacje o badaniu Innovation Catalyst Firma Dell Technologies zleciła przeprowadzenie tych badań firmie Vanson Bourne. W badaniu wzięło udział 6600 respondentów z organizacji zatrudniających ponad 100 pracowników z Ameryki ...
-
Polski eksport: słabną atuty, wzrastają obawy
... lub nawet powyżej 80% takich odpowiedzi (Niemcy podobnie jak Polska – „tylko” 69%!). Aż 13% respondentów z polskich firm uznało, iż ich firma nie jest na dobrej drodze spełnienia zerowego celu emisji w 2050 roku (negatywne odpowiedzi na to pytanie ze wszystkich innych krajów ...
-
Kursy i szkolenia: czy oferta szkoleniowa pracodawców jest na czasie?
... szkoleń z całkowitym pominięciem potrzeb czy preferencji pracowników może negatywnie wpływać na ogólny odbiór możliwości nauki oferowanych przez pracodawcę. Na przykład, firma może oferować ciekawe szkolenia, lecz ich stacjonarna forma i z góry ustalony termin całodniowych sesji stoją w kontrze do hybrydowego modelu pracy kursantów ...
-
Ozusowanie umów zleceń i dzieła obniży pensje o 1/3. Polacy mówią "nie"
... dotknąć niekorzystne zmiany. A jak wynika z najnowszych badań, planowana reforma budzi sprzeciw także wśród większości społeczeństwa. Na zlecenie platformy Useme.com, firma badawcza UCE Research, przeprowadziła w dniach 03-05 sierpnia 2024 r. badanie na próbie reprezentatywnej i zapytała Polaków jak zapatrują się na kwestie oskładkowania ...
-
Cyberbezpieczeństwo kuleje. Brakuje szkoleń, nie ma antywirusa
... środowiskach pracy oraz powstawania nowych zagrożeń, na które narażony jest biznes – to zdecydowanie zbyt niski odsetek. Mniej niż co trzecia firma (32%) przeprowadza także regularne testy bezpieczeństwa teleinformatycznego. To również niepokojąca statystyka, bo testy są kluczowe dla proaktywnej identyfikacji ubytków w zabezpieczeniach ...
-
Są najnowsze dane o e-commerce w Polsce
... zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska. Prezentowane w raporcie badanie zrealizowano w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki ...