-
Zmiana pracy efektem pandemii? Niektórzy byli zmuszeni
... – spowodowały, że pracownicy i pracodawcy otwierają się na współpracę na odległość. Blisko co trzeci specjalista i manager aktualnie pracują zdalnie z innej niż firma miejscowości, a 77% deklaruje, że przyjmie nową ofertę pracy, nawet jeśli nie będzie mieć bezpośredniego kontaktu z zespołem i pracodawcą. Pracownicy szukają stabilnego ...
-
Jak CFO w Polsce i Europie myślą o przyszłości po pandemii?
... oczekuje, że na pełne ożywienie trzeba będzie poczekać do 2022 roku (8 proc. w Polsce). Szczególnie niskie oczekiwania są w sektorze turystycznym. Żadna firma z tej branży nie wróciła jeszcze do poziomu sprzed pandemii, a tylko 15 proc. w regionie spodziewa się, że stanie się tak do ...
-
Pandemia zmieniła zachowania konsumentów. Czy na stałe?
... .), a w najmniejszym stopniu (22 proc.) transportowe, wśród których są m.in. przeżywający boom kurierzy. Przeciwnego zdania jest tylko mniej niż co dziesiąta firma (9 proc.). Na korzyści liczy również stosunkowo najwięcej firm usługowych oraz transportowych po 11 proc., ale też handlowych – 10 proc. Najwięcej ...
-
Jakie działania ekologiczne podejmują kupujący i sprzedający online?
... rozwoju musi być spójna w tym, co komunikuje konsumentowi oraz powinna przekładać zapewnienia na realną działalność, na przykład na proces produkcji. Firma GROHE przy wykorzystaniu recyklingu na poziomie ponad 90 % zbliża się do gospodarki o obiegu zamkniętym. Swoje fabryki zasila zieloną energią z fotowoltaiki ...
-
Cyberbezpieczeństwo: ransomware uderza w polski sektor edukacji i badań
... się uchronić przed rosnącym zagrożeniem? Co zrobić, aby skutecznie ochronić się przed prognozowanymi na II półrocze bieżącego roku wojnami ransomware? Firma Check Point Software opublikowała swój Półroczny Raport Bezpieczeństwa 2021, zawierający szczegółowy przegląd krajobrazu cyberzagrożeń. Wnioski są szczególnie niepokojące dla przedsiębiorstw ...
-
Ponowny start w branży transportowej? Niekoniecznie
... niechęci do powrotu na znane sobie obszary działania, to brak wykwalifikowanych pracowników, kapitałochłonność branży, przeregulowanie przepisami i silna konkurencja. Tylko nie firma transportowa Podobnie jak w poprzedniej edycji badania, 6 na 10 właścicieli firm zajmujących się przewozem osób lub towarów, nie zdecydowałoby się na ...
-
Jakie benefity pracownicze dla specjalisty z sektora finansów?
... ? Co pomaga pozyskiwać utalentowanych finansistów? Na co specjaliści od finansów i menedżerowie z tej branży zwracają szczególną uwagę, wybierając miejsce pracy? Firma Antal, organizator rankingu Najbardziej Pożądani Pracodawcy, postanowiła zbadać, co najbardziej interesuje specjalistów z sektora finansowego. Zebraliśmy dane, które potwierdzają to ...
-
Branża spożywcza na bakier z e-commerce
... bodziec do wejścia w ten kanał sprzedaży wskazało chęć dogonienia konkurencji. W innych branżach ten odsetek wynosi 26%. Mniej niż co piąta firma spożywcza wchodzi do kanału online, by umocnić swoją pozycję lub powalczyć o tytuł lidera. Wśród pozostałych branż taką motywację wskazało 40 ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w III kw. 2021 r.
... rynku fuzji i przejęć w dalszym ciągu trwa kompletna dominacja sektora Media/IT/Telecom, a w szczególności spółek technologicznych. Ciekawą aktywnością wykazała się Booksy, polska firma zajmująca się oprogramowaniem do umawiania wizyt w salonach usługowych, która 15. września przejęła spółkę branżową Genbook. Umożliwi to rodzimemu przedsiębiorstwu ...
-
Dlaczego inwestorzy patrzą na Kraków?
... i miastem. W dalszym ciągu branża IT przyciąga ludzi z całej Europy. Perła Małopolski nieustannie przyciąga inwestorów. Przykładem jest nowa inwestycja z branży Fintech. Firma wywodząca się z Austrii będzie szukać 300 pracowników. Obecni gracze też nie zwalniają tempa wzrostu, co gwarantuje także rozwój potencjału edukacyjnego ...
-
PMI lekko w górę w październiku 2021
... październiku br. PMI dla polskiego przemysłu osiągnął 53,8 punktów - podała firma badawcza IHS Markit. Indeks Menedżerów Logistyki (PMI) ustabilizował się w okolicach 53 pkt. W październiku wartość wskaźnika wzrosła o 0,4 pkt, zatrzymując się na ...
-
Opóźnione płatności problemem co trzeciej firmy
Jedna trzecia firm czeka na zapłatę od swoich kontrahentów ponad 60 dni - wynika z z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Największe kłopoty ze ściąganiem należności ma handel. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile firm skarży się na opóźnione płatności? Które branże mają największe kłopoty ze ściąganiem należności? Jakie ...
-
Różnice kulturowe: kluczowa wiedza menedżerów?
... z usług zewnętrznej firmy, skupiającej zespoły programistów, jest rozwiązaniem optymalnym i zadowalającym. W dobie nowoczesnych rozwiązań technologicznych zyskuje offshoring. W tym przypadku firma zleca zadania podwykonawcom znajdującym się często po drugiej stronie kuli ziemskiej. W ciągu ostatnich lat właśnie ten rodzaj outsourcingu był jedną ...
-
Cyfrowe platformy usług wyrównują szanse małych sklepów
... , oprócz stosownych budżetów, wymagają też zaawansowanej technologii w punkcie sprzedaży. Co wobec takich wyzwań mogą zrobić tradycyjne małe sklepy? Typowa rodzinna firma w polskim handlu tradycyjnym prowadzi 1-2 sklepy i nie posiada atutów dużej sieci, takich jak siła negocjacji zakupowej, zaawansowana technologia czy duże ...
-
Jak zmienił się rynek pracy w pandemii?
... dobrostanu psychicznego pracowników Obszarem, który zdecydowanie zyskał na znaczeniu, jest well-being. W sytuacji zagrożenia zdrowia i życia rola pracodawcy uległa zmianie. Firma stała się współodpowiedzialna za bezpieczeństwo swoich pracowników i ich rodzin. Lęk pracowników o zdrowie swoje i bliskich dodatkowo potęgowany przez napięcia związane ...
-
Pandemia przenosi sektor MŚP do chmury
... nowe rozwiązania także po pandemii . Rośnie świadomość deficytów Z badań Eurostatu wynika, że obecnie z rozwiązań chmurowych w Polsce korzysta już co czwarta firma. To niemal podwójny wzrost w stosunku do wyników sprzed dwóch lat, gdy podobną deklarację składało jedynie 11 proc. Badanie Intel i OVHcloud ...
-
Polakom doskwierają wyższe rachunki domowe, inflacja i oszuści
... do zapłaty, zawsze lepiej samemu zadzwonić do naszego konsultanta lub znaleźć do niego numer na stronie odpowiedniej instytucji i zapytać, czy firma rzeczywiście wystawiła taki rachunek – radzi Bartłomiej Drozd, ekspert serwisu ChronPESEL.pl, partnera Krajowego Rejestru Długów. Część takich przypadków to po ...
-
Pandemia wzmogła przemoc wobec kobiet
... obraz poglądów kobiet należących do różnych pokoleń, pochodzących z różnych krajów oraz grup społeczno-demograficznych w czasach pandemii COVID-19. Sondaż Flash Eurobarometr zrealizowała firma IPSOS w okresie od 25 stycznia do 3 lutego 2022 roku w 27 państwach Unii. W jego ramach przeprowadziła ogółem 26 741 wywiadów. Wyniki ...
-
Opóźnione płatności to w Polsce norma
... pogorszenie sytuacji finansowej wielu firm. W efekcie prawie 7 na 10 firm doświadczało w zeszłym roku opóźnień płatności o ponad 60 dni. Co czwarta firma MŚP wie już, że ich kontrahenci nie uregulują należności za 2021 rok. Takie wnioski płyną z badania Instytutu Keralla Research na ...
-
Trzy czwarte Polaków pomaga uchodźcom z Ukrainy
... opuścić swoje domy. Każdy, nawet drobny gest ma w dzisiejszych czasach znaczenie – mówi Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry. Odrębne badanie przeprowadziła też firma YouGov, globalny partner agencji Inquiry, koncentrując się przede wszystkim na ocenie działań podjętych na arenie międzynarodowej. Podmioty, które Polacy obdarzają ...
-
Wojna w Ukrainie: 80% Polaków ruszyło z pomocą
... higieny osobistej (62 proc.), żywność o długim okresie ważności (62 proc.), higiena kobieca (44 proc.) oraz leki i materiały opatrunkowe (32 proc.). Firma GfK sprawdziła również, które gospodarstwa najchętniej angażowały się we wsparcie dla Ukrainy. Okazuje się, że taką postawę zadeklarowało 67 proc ...
-
Centra handlowe muszą się zmieniać
Polska Rada Centrów Handlowych i firma badawcza GfK przestawiają wyniki raportu "Przyszłość centrów handlowych". Opracowanie potwierdza, że Polacy nadal chętnie odwiedzają galerie, ale jednocześnie wymagają od ...
-
Firmy akceptują sankcje wobec Rosji
Mikro, małe i średnie firmy popierają sankcje gospodarcze nałożone na Rosję i Białoruś. Z badania przeprowadzonego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor po dwóch miesiącach wojny w Ukrainie wynika, że za ich nałożeniem jest ponad 80 proc. firm, choć ograniczenia wpływają negatywnie na ich biznesy. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy sektor MSP ...
-
Dyskryminacja w pracy dotyka 40 proc. osób LGBT+
... coraz powszechniej widoczne zaangażowanie świata biznesu w działania włączające osoby LGBT+ rzeczywiście wpływa na ich codzienne doświadczenie w miejscu pracy, firma Deloitte przeprowadziła ankietę wśród 600 przedstawicieli tej społeczności zatrudnionych w różnych sektorach. Respondenci badania, reprezentujący społeczność LGBT+, czyli lesbijki ...
-
Zmiana pracy: marzenie co 2. pracownika
... : ponad połowa pracowników uważa, że wynagrodzenia i awanse nie są przyznawane sprawiedliwie. Atmosfera pracy i relacje międzyludzkie: 45% ankietowanych twierdzi, że ich firma nie jest środowiskiem sprzyjającym zdrowiu psychicznemu. Poczucie celu: to dla pracowników coraz ważniejszy aspekt, niestety, duży odsetek respondentów zadeklarował, że ...
-
Praca w obsłudze klienta. Co mówią pracownicy?
... , ludzkimi oczekiwaniami czy stresującymi sytuacjami. Wówczas to zazwyczaj od tej grupy zależne jest pierwsze, a więc często najbardziej istotne wrażenie jakie firma robi na ich klientach.
-
Co sprawia, że dobra praca staje się pracą marzeń?
... zarówno jako środowisko naturalne, jak i stosunek do problemów społecznych na poziomie lokalnym i globalnym. Aż 75 proc. ankietowanych zadeklarowało, że wymarzona firma powinna być zaangażowana w społeczną odpowiedzialność biznesu, przy czym oznacza to przede wszystkim działania na rzecz praw człowieka (97 proc.), troskę ...
-
Pracodawcy bez pomysłu na rozwój zawodowy pracowników?
Hays przedstawia wyniki najnowszego badania "Rozwój zawodowy - oczekiwania specjalistów i możliwości firm". Opracowanie dowodzi, że oferta szkoleniowa pracodawców nie jest w stanie zadowolić pracowników. To niezbyt optymistyczne wnioski zważywszy, że specjaliści niemal jednogłośnie przyznają, że zdobywanie nowych kompetencji jest czymś, na czym im ...
-
Chmury nad polską gospodarką. Czeka nas fala upadłości firm?
... połowa finansistów spodziewa się pogorszenia perspektyw dla swojej firmy i branży w której działa. Tylko niespełna co dziesiąty ankietowany uważa, że jego firma może skorzystać na obecnych zmianach i sytuacji makroekonomicznej w Polsce i na świecie. Badanie pokazuje również, że kluczowy wpływ na gospodarkę i relacje biznesowe ...
-
Rynek pracy: czy należy się obawiać bezrobocia?
... trzeba przyznać, że spora część firm jest na niego odporna i potwierdza, że niejednokrotnie w gorszej kondycji są nastroje przedsiębiorców niż ich firma. Oczywiście trzeba trzymać rękę na pulsie, ale z naszych obserwacji i danych urzędów pracy wyraźnie wynika, że nie jest tak źle, jak ...
-
Wigilia firmowa z finansami w tle
... co piąta – na wszystkie dni między Wigilią a Sylwestrem, niemal tyle samo – na część dni pracujących. Kolejne 7% deklaruje, że cała ich firma nie pracuje w tym okresie. W porównaniu do analogicznego badania z poprzedniego roku zwraca uwagę wyraźnie mniejszy odsetek osób, które nie miały pewności ...
-
TOP 10 sieci handlowych według Polaków
... ich strategii i dialogu z konsumentem. Przykładem może być Action – sieć, która zdobyła w badaniu najwyższe oceny w kategoriach „value for money” i „niskich cen”. Firma ta zanotowała w ubiegłym roku 55% wzrost zyskowności i awansowała w rankingu o 10 miejsc r./r., zajmując obecnie 11 pozycję. Paradygmat detalisty. Co rekomendujemy ...
-
Usługi i budownictwo najbardziej potrzebują windykacji
... negocjatorów, nie odczuło negatywnych reakcji ze strony partnerów. Co piąte stwierdziło, że kontakty nawet się poprawiły. Do tego co trzecia firma, która zdecydowała się na windykację należności, odnotowała wzrost liczby faktur opłacanych w terminie – stwierdza Jakub Kostecki. W segmencie produkcyjnym i transportowym opóźnione płatności ...
-
Nastroje konsumentów w 2022 roku blisko negatywnego rekordu z 2012 roku
... . Tym samym średni, roczny wskaźnik barometru wyniósł -16 punktów, co oznacza drugi najniższy wynik w historii badań. Przeciętne gorsze nastroje w Polsce firma GfK odnotowała wyłącznie w 2012 roku – wówczas wskaźnik osiągnął poziom -16,3. W grudniu jeszcze niższy wynik zarejestrowano dla średniej unijnej: -24,4 wobec ...
-
Jakie wyzwania w 2023 roku ma start-up?
... , poprzez przyłączanie jej kolejnych członków, rozliczanie opłat, obsługę zgłoszeń serwisowych, personalizowane porady energetyczne i rankingi. Podobne rozwiązanie stworzyła firma SELECTRIN – pozwala ono na kompleksowe i zautomatyzowane zarządzanie kosztami i zużyciem energii w firmie. Ujednolica podejście do zarządzania energią w każdym ...