-
Wykształcenie i staż = większe dochody firmy
... i aż 3,17 pkt w przypadku wykształcenia wyższego. Po przeanalizowaniu pod tym kątem grupy przedsiębiorców ze średnim i wyższym wykształceniem okazało się, że ci ostatni ... wynosi tylko 9%. Doświadczenie w cenie Zarobki firmowe zależą także od stażu firmy. Przedsiębiorcy, którzy relatywnie długo prowadzą działalność gospodarczą mają szansę na wyższe ...
-
Menedżerowie: kryzys a strategia firmy
... miejscu wskazują na konieczność lepszej informacji ze strony zarządu (49%). Polskie firmy nie budują kapitału zaufania, który miałby procentować w czasie kryzysu. ... kryzys” – dodaje Joanna Mikołajczak. Informacje o badaniu W badaniach, przeprowadzonych na zlecenie grupy BPI przez francuski ośrodek badania opinii- BVA w grudniu 2008, wzięło udział 7 ...
-
Niemcy: upadłe firmy a restrukturyzacja
... z całego kraju. Syndyków poproszono o opisanie warunków, w których możliwe jest uratowanie firmy oraz znaczenie roli, jaką w procesie tym odgrywają inwestorzy private equity ... upadłości, starając się utrzymać kontrolę nad całym procesem”. Według tej grupy badanych, spółki private equity są zainteresowane głównie przedsiębiorstwami z przychodami ...
-
Polskie firmy a system podatkowy
... dokumentacji z zakresu cen transferowych (61%), którą w Polsce obowiązkowo przedstawić organom muszą firmy realizujące transakcje o wartości już od 20 tys. euro rocznie. ... ocenie polskich przedsiębiorców wciąż założenie podatkowej grupy kapitałowej obłożone jest zbyt rygorystycznymi warunkami, by takie grupy mogły funkcjonować szeroko. Warto ...
-
Internet a strategie marketingowe firmy
... , a wraz z tym wydłużenie czasu spędzonego na niej przez internautów. W przypadku kampanii wizerunkowych, których istotą jest efektywne dotarcie z przekazem do grupy docelowej, z odpowiednią częstotliwością oraz w odpowiednim czasie, podstawowymi miernikami są liczba wyświetleń reklamy (liczona jako „dostarczenie” formy reklamowej do miejsca jej ...
-
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
... producentów, z których największym jest Dr Irena Eris. Budżet reklamowy firmy w 2013 roku wynosił zaledwie 13 mln złotych. Według prognoz ekspertów Equinox ... istotnie wyższa, a dzięki danym użytkowników znaczniej łatwiej dotrzeć do precyzyjnej grupy docelowej. Dynamicznie rozwija się również system franczyzowy. Doskonałym przykładem są Drogerie ...
-
Największe firmy budowlane 2013
... nowe i kluczowe dla rozwoju polskiej gospodarki inwestycje. Trzeba także zakładać, że firmy wyciągnęły konstruktywne wnioski z doświadczeń związanych z realizacją projektów z poprzedniego budżetu unijnego – podsumowuje Maciej Krasoń, Lider Grupy Real Estate & Construction w Polsce. Europejskie spółki budowlane Równolegle z raportem Polskie spółki ...
-
Misja firmy
... firmy taksówkarskiej może być: „Zawozimy cię wygodnie, szybko i bezpiecznie tam, gdzie tylko da się dojechać.” A teraz – dla przeciwwagi – zupełnie inny styl, na przykładzie Telekomunikacji Polskiej SA: “Celem Grupy ... ”. W tej formie jest nam dużo łatwiej zrozumieć sens istnienia firmy TP, a przy okazji wyeliminowane zostało pustosłowie, nie wnoszące ...
-
Wizerunek firmy w Internecie istotny
... dużo wpisów. Czy skorzystałbyś/skorzystałabyś z oferty takiej firmy, dlatego, że pomaga i doradza użytkownikom forum?” „Czy wizerunek firmy ma wpływ na to, czy skorzystasz z ... , uczestnictwo firmy na forach internetowych może być czynnikiem decydującym o skorzystaniu z jej usług dla ponad 80% internautów. Prawie co czwarty z tej grupy w ogóle ...
-
Polskie firmy dbają o zaufanie klienta
... do konkurencji. Ogółem 18 proc. wszystkich określeń należy do tej grupy. Tak wysoka pozycja tej wartości wskazuje na dużą konkurencyjność rodzimych przedsiębiorstw. ... Professional i Combative odzwierciedlają kulturę handlową firmy oraz jej stosunek do rynku i konkurencji. Pokazują również w jakim stopniu firmy stawiają na rozwój wiedzy ...
-
Małe firmy - prognozy II kw. 2015
... . To najmniejszy odsetek od II kwartału 2013 r., czyli odkąd w badaniu Grupy Idea Banku zadawane jest pytanie o plany dotyczące cen. Z kolei podwyżkę planuje 21 ... zatrudnienia należy traktować jako dodatkowy element, pokazujący dobre postrzeganie sytuacji firmy. Ze względu na koszty, związane z zatrudnieniem pracownika, oraz wynikającą z tego ...
-
Firmy rodzinne: własny biznes lepszy niż sukcesja?
... Grupy Raben i Przedsiębiorca Roku 2012. Mniej rodzinni? W porównaniu z edycją badania z 2011 roku ankietowani studenci są mniej skłonni do przejęcia rodzinnej firmy ...
-
Transformacja cyfrowa nieunikniona. Polskie firmy nieprzygotowane?
... niższe stanowisko. Ten sam odsetek ankietowanych określił swoje organizacje jako „cyfrowego trendsettera” na rynku, na którym działają. Jednocześnie do grupy „naśladowców” swoje firmy zakwalifikowało 36 proc. decydentów i jedna piąta pracowników niższego szczebla. Cyfryzacja wiąże się między innymi z wdrażaniem nowych narzędzi, wspierających ...
-
Firmy transportowe. Bez faktoringu ani rusz?
... TransCash.eu SA, wchodzącej w skład Grupy Trans.eu. W przeciwieństwie do kredytu usługę faktoringu zabezpieczają nieopłacone faktury, dlatego faktor staje się w pewnym sensie partnerem swojego klienta. Jego zadaniem jest przede wszystkim analiza sytuacji płatników. Faktoring wspiera firmy transportowe Faktoring dedykowany konkretnym branżom wiąże ...
-
Jak firmy wspierają aktywność fizyczną pracowników?
... , z salami do ćwiczeń siłowych oraz aerobowych. Na terenie kampusu firmy Intel są boiska do siatkówki i koszykówki, W swoim kompleksie biurowo-fabrycznym w ... Niedawno powołana została także sekcja tenisa stołowego dla pracowników z orzeczeniem o niepełnosprawności. Grupy zrzeszające pasjonatów różnych dyscyplin działają też m.in. w PKN Orlen – ...
-
Firmy transportowe bez optymizmu, lepiej w budownictwie
... . Transport hamuje z inwestycjami Najbardziej pesymistyczne nastroje charakteryzują obecnie firmy transportowe, dla których subindeks osiągnął zaledwie 47,3 pkt., a więc o 6,5 ... zróżnicowane nastroje w badanych segmentach gospodarki. Możemy je podzielić na dwie grupy. W pierwszej, w której znajdują się budownictwo, HoReCa i produkcja, próg ...
-
Upadłość firmy 2019. Wzrost o 4,5 proc., widać oznaki spowolnienia
... stanowiły 20 proc., ale należy tu pamiętać, że przedsiębiorstwa, dla których Coface nie posiada danych o zatrudnieniu to głównie firmy najmniejsze, więc udział tej grupy jest w rzeczywistości wyższy. Charakterystyka upadłości i restrukturyzacji w wybranych sektorach Komentuje Barbara Kamińska, dyrektor działu oceny ryzyka w Coface Pomimo wyraźnej ...
-
KPMG: spada sprzedaż, firmy rozważają restrukturyzacje
... przeprowadzenie upadłości spółki oraz transfer funkcji biznesowych w ramach grupy kapitałowej. Wśród przedsiębiorców planujących obecnie restrukturyzację, połowa zadeklarowała, że przeprowadziła analizę potencjalnego wpływu planowanej restrukturyzacji na bieżącą działalność firmy, a 16% ma przeprowadzenie takiej analizy w planach. Warto zwrócić ...
-
Polskie firmy nie są liderami cyberbezpieczeństwa
... się celem ataku. Aktywność grup przestępczych i szpiegowskich: Istnieją różne grupy przestępcze i szpiegowskie, które mogą być zainteresowane atakami na Polskę ... zaufania klientów i partnerów biznesowych oraz negatywnego wpływu na reputację firmy. Dlatego też firmy powinny przestrzegać obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych ...
Tematy: cyberbezpieczeństwo, cyberataki, ataki hakerów, cyberzagrożenia, phishing, ataki phishingowe, ataki apt APT, złośliwe oprogramowanie, malware, ransomware, ataki ransomware, dane osobowe, bezpieczeństwo danych osobowych, kradzież danych osobowych, przechowywanie danych osobowych, ochrona danych osobowych -
Czy warto zatrudniać freelancerów? Wiemy, co myślą firmy
... komunikację. To układ tak sprawny jak Układ Słoneczny, w którym Centralny Marketing Grupy, za który odpowiadam, jest niczym Słońce, a każdy z członków zespołu oraz agencje, ... prowadzenia dokumentacji kadrowej co dla małej firmy może być bardzo dużym obciążeniem. Jakie firmy najczęściej korzystają z pracy freelancerów? Nie byłoby przesadą ...
-
Koncepcja DEI trafia pod strzechy. O równość i różnorodność walczą także małe firmy
... obecnie zobligowane są wyłącznie największe spółki i grupy kapitałowe, to większość firm zatrudniających powyżej 50 osób podejmuje działania wspierające różnorodność, równość szans i inkluzywność. Dane z opublikowanego pod koniec września br. raportu LeasingTeam Group „Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój?” zdecydowanie napawają ...
-
Kariera pod znakiem zapytania. Firmy słabo wspierają rozwój zawodowy
... odsetek (42 proc.) obawia się konkurencji sztucznej inteligencji. Wśród osób z pierwszej grupy aż 70 proc. dobrze ocenia swoje kompetencje i perspektywy na awans w ciągu ... zaangażowanie pracodawców w ich rozwój (45 proc.). To średnie firmy są liderami rozwoju kompetencji Firmy zatrudniające 100-249 osób otrzymują od pracowników najwyższe noty za ...
-
Fuzje i przejęcia: dlaczego firmy interesują się transakcjami M&A?
... że sprzedaż jest bardziej opłacalna niż kontynuowanie działalności. Dla niewiele mniejszej grupy (22%) respondentów sprzedaż była częścią długoterminowej strategii wyjścia z rynku. ... kapitału ze sprzedaży na inwestycje w podstawowy biznes i zabezpieczenie przyszłości firmy. Te motywacje współgrają z wynikami naszego badania, w którym 30% respondentów ...
-
Ochrona danych firmy: 18 zasad G DATA
... . Jeżeli do utraty ważnych informacji dojdzie – firmy starają się ten fakt ukryć. A sądząc po ilości uciążliwego spamu oraz „ciekawych” ofert handlowych, trafiających często do osób nie publikujących swoich danych (administratorzy firmowi, oficerowie bezpieczeństwa, robocze grupy), proceder wykradania danych jest zdecydowanie bardziej powszechny ...
-
Europa Środkowa: polskie firmy optymistyczne
... sprawdzenie nastrojów biznesowych, jakie panują wśród przedstawicieli 190 firm z grupy największych przedsiębiorstw regionu Europy Środkowej. Kolejne jego edycje, ... 16,1% przedsiębiorców, a 38,7% uważa wręcz, że ich przychody spadną. Środkowoeuropejskie firmy również optymistycznie podchodzą do pomysłu wprowadzenia na rynek nowych produktów lub ...
-
Polityka firmy a portale społecznościowe
... 6%), Belgia, Rumunia i Szwecja (po 7%) oraz Grecja, Hiszpania i Włochy (po 10%). Z kolei wśród grupy państw, w których najwięcej pracodawców wdrożyło taką politykę są Republika Południowej ... głównie w: zachęcaniu pracowników do współpracy i komunikacji, wspieraniu budowy marki firmy oraz pozyskaniu utalentowanych pracowników. Manpower podaje, że ...
-
Małe firmy patrzą z optymizmem w 2011r.
... Na podstawie wyników badania mamy możliwość zapoznania się z opinią reprezentatywnej grupy właścicieli mikro- i małych firm na szereg spraw istotnych z punktu ... 8 obszarach tematycznych: sytuacja polskiej gospodarki, sytuacja branży, sytuacja firmy, przychody i wynik finansowy firmy, poziom zatrudnienia, długość oczekiwania na zapłatę, dostępność ...
-
Jaka powinna być nazwa firmy?
... . Nazwa perswazyjna Nazwa powinna pasować do strategii firmy, trafiać do odpowiedniej grupy docelowej i przekazywać ważne dla niej wartości. O takiej nazwie mówimy, że to nazwa dobrze pozycjonowana. Dobra nazwa powinna wywoływać właściwe skojarzenia, budować pozytywne nastawienie do firmy ...
-
Polskie firmy a wydatki na działania PR 2013
... , w tym budżetu przeznaczonego na PR, wyraźnie dzielą się na dwie grupy: „firma, czyli my podejmujemy określone decyzje i działania”, „firma czyli ... wysoka pozycja wsparcia sprzedaży i komunikacji wewnętrznej, co może wskazywać, że firmy jednak obawiają się wieszczonego w mediach kryzysu. Dodatkowo badanym zadano pytanie o obszary/działania PR, ...
-
Małe firmy - prognozy III kw. 2014
... w dniach 26.08-25.09.2104. Miało ono formę wywiadu telefonicznego. Badanie Grupy Idea Banku jest jedynym w swoim rodzaju, jako że większość oficjalnych danych, gromadzonych ... biznes. Aż 52,7% ankietowanych przedsiębiorców spodziewa się wzrostu obrotów swojej firmy w stosunku do roku ubiegłego. Wprawdzie kwartał wcześniej optymistów było 59,3%, zaś w I ...
-
Jak budować wizerunek firmy w sieci?
... , które z powodzeniem pomogą w szybszym dotarciu do odpowiedniej grupy odbiorczej. Dzięki nim będziesz w stanie zamieszczać informacje w taki sposób, by spełniły założone przez Ciebie cele. Strona internetowa. Dobrze przygotowana strona powinna efektywnie komunikować o działalności firmy i pokazywać ją w pozytywnym świetle. Taka witryna jest ...
-
Największe firmy w Europie: Polska górą w rankingu TOP 500 CEE
... banki i ubezpieczyciele oraz inne firmy z sektora finansowego ze względu na odmienny sposób raportowania wyników spółek, co utrudnia zestawienie ich na jednej liście z przedsiębiorstwami produkcyjnymi lub handlowymi. W przypadku grup kapitałowych prezentowane są skonsolidowane wyniki spółek z grupy, co umożliwia pokazanie rzeczywistego znaczenia ...
-
Upadłość firmy 2019. Wzrost PKB nie poprawia sytuacji
... mimo że znacznie powyżej średniej dla strefy euro, to wciąż mniej, niż w innych krajach Grupy Wyszehradzkiej. Ale wzrost płacy nominalnej nie szedł w parze ze wzrostem ... odpowiedzialny za ocenę ryzyka zauważa: Polski segment MSP ulega polaryzacji: niektóre firmy rozwijają się, także dzięki finansowaniu zewnętrznemu, podczas gdy część nie ...
-
Polskie firmy w społeczeństwie
... 103 firmy małe (zatrudniające 10-49 osób), 300 firm średnich (zatrudniających 50-249 pracowników) oraz 102 firmy duże (zatrudniające 250 i więcej osób). Jak wskazują wyniki badania, polskie firmy ... do zwiększenia zaufania klientów i kontrahentów. Niestety jedna trzecia polskich przedsiębiorców z grupy dużych i aż dwie trzecie małych firm nie zna ...
-
Zarządzanie podatkami w firmie - grupy obciążeń
... fiskalne w polskim systemie obowiązkowych obciążeń finansowych, można wyróżnić cztery grupy obciążeń: podatki, składki, opłaty, parapodatki. Podatkiem jest świadczenie pieniężne ... traktowane są przez przedsiębiorcę jako parametry ekonomiczne, elementy otoczenia ekonomicznego firmy (używane m.in. w analizie SWOT). Ich oddziaływanie zależy jednak ...