-
Czwarta rewolucja przemysłowa. Jeszcze nie jesteśmy gotowi
... i w rzeczywistości można dostrzec dialog pomiędzy dostawcą produktów czy usług oraz tymi, którzy je kupują. Jeśli dostrzegalny będzie rozdźwięk między deklaracjami firmy a rzeczywistością, którą oferuje, sukces tego podmiotu jest wątpliwy. Julia Patorska, Lider zespołu ds. analiz ekonomicznych
-
Chatbot – wiodący trend w obsłudze klienta
... spersonalizowaną wiadomość, która zachęci ich do konkretnego działania. Boty w obsłudze klienta Boty oferują wiele możliwości, które sprzyjają potencjalnym klientom w poznaniu firmy oraz jej oferty. Co więcej są one stałym, wygodnym i skutecznym kanałem komunikacji z obecnymi klientami. Z jego pomocą, osoba kontaktująca się przez ...
-
Cyberprzestępcy celują w łańcuch dostaw
... łatwym celem dla cyberprzestępców. Dostawcy usług i outsourcingu także stają się głównym celem z uwagi na posiadane tajemnice handlowe i własność intelektualną. Dlatego firmy muszą mieć świadomość bardzo realnych zagrożeń i postarać się, by ich operacje były solidnie chronione we wszystkich możliwych aspektach” - twierdzi Mark ...
-
Cyfrowa transformacja wyzwaniem dla firm produkcyjnych
... , że rewolucja cyfrowa jest już na bardzo zaawansowanym poziomie – mówi Andrzej Pałys, starszy menedżer w zespole Technologii Podatkowych w KPMG w Polsce. Wiodące firmy produkcyjne widzą potrzebę silniejszego partnerstwa w szybko rozwijającym się ekosystemie. Ponad jedna trzecia respondentów wyraziła opinię, że strategiczne sojusze są najbardziej ...
-
Sztuczna inteligencja, czyli użyteczność kontra prywatność
... o zgodę na uruchomienie funkcji rozpoznawania twarzy. Rozwijanie tego typu technologii budzi sprzeciw nawet wśród tych, którzy je opracowują. Przykładowo, pracownicy firmy Amazon wyrazili protest wobec dostarczania algorytmów detekcji twarzy dla organów ścigania. Kilka tygodniu temu ponad stu pracowników Microsoftu wysłało list ...
-
Aktywność fizyczna = efektywność pracy?
... . komunikacji w Benefit Systems. - Najkrócej mówiąc, im więcej się ruszamy, tym wyższy mamy poziom energii i tym lepsze osiągamy efekty w pracy. Dlatego firmy powinny namawiać pracowników do aktywności. - Osoby, które dbają o swoje samopoczucie i zdrowie, są bardziej efektywne, a wręcz… bardziej zmotywowane – dodaje Monika Szymczuk ...
-
Chatbot pomoże nie tylko klientom
... podejmowało tego tematu z przełożonymi. Liczba osób, które poszły o krok dalej, decydując się na przygotowanie skargi jest jeszcze mniejsza. Jessica Collier z firmy All Turtles, która opracowała chatbota Spot przyznała natomiast, że ich narzędzie ma na celu ułatwienie zgłaszania przypadków nękania czy dyskryminacji ...
-
Inteligentna Fuze specjalnie dla inteligentnych przestępców
... incydent wskazuje na potencjalne przyszłe zagrożenia, z którymi może wiązać się popularyzacja tej nowej technologii. – mówi Mariusz Politowicz inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken
-
Postawy Polaków wobec pracowników z Ukrainy
... , aby ułatwić Ukraińcom funkcjonowanie nad Wisłą (np. ukraińskojęzyczna obsługa biletomatów). Swoją ofertę do pracowników ze wschodu coraz częściej kierują również firmy (np. banki czy operatorzy telefonii komórkowej). STOSUNEK POLAKÓW DO UKRAIŃCÓW PRACUJĄCYCH W POLSCE Przeszło 80% Polaków przyznaje, że z Ukraińcami ma do ...
-
Wirtualna rzeczywistość wyszkoli nawet lekarzy
... do wymagań różnych typów konsumentów. Spedytorzy doskonalą umiejętności komunikacji i analizowania problemów logistycznych. Z treningów w wirtualnej rzeczywistości korzystają już oficjalnie takie firmy jak IKEA, Louis Polsen, Aller czy ACT.Global, a kolejne rozważają uwzględnienie ich w swoich strategiach rozwojowych w perspektywie najbliższych lat ...
-
Inteligentne technologie na Dzień Dziecka
... swoich małych klientów. Jeśli staną się bowiem częścią ich codziennego życia, mają szansę wygrać wyścig o ich zainteresowanie. Jak wynika z badań firmy badawczej RMD Research kupujemy coraz więcej zabawek, a rynek artykułów dla dzieci zanotował 5% wzrostu w okresie ostatnich dwóch lat. To jednak rynek ...
-
5 najbardziej frustrujących cech infolinii konsumenckiej
... z oferty innego dostawcy. W ten sposób nawet spore pieniądze mogą dosłownie przeciekać firmom przez palce – komentuje Paweł Lipiński, założyciel i prezes zarządu firmy Pragmatists, polskiego software house’u i twórcy platformy botów Talkie.ai Tym, za czym nie przepadają użytkownicy infolinii konsumenckiej, jest również odsyłanie ...
-
Trójmiasto biurowym centrum Północy
... nowych obiektów biurowych i stabilnymi stawkami czynszów - dowodzą analizy CBRE. Jednak firmy z północy naszego kontynentu w swoich planach inwestycyjnych coraz częściej uwzględniają również Szczecin ... mu się przekonać do siebie takich gigantów jak np. Bayer, Intel, Amazon, Lufthansa Systems, Nordea czy Boeing. Trójmiasto dysponuje obecnie ponad 790 ...
-
Czy sztuczna inteligencja stanie się emocjonalna?
... globalnego rynku sztucznej inteligencji i powiązanych z nią systemów kognitywnych osiągnie poziom ponad 57 mld dolarów w okresie najbliższych dwóch lat, a zgodnie z prognozami firmy analitycznej Orbis Research, rynek rozpoznawania emocji może być wart w tym okresie, około 24 mld dolarów rocznie. W efekcie obserwujemy coraz więcej ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 30/2019
... skomplikowanym urządzeniu i będą ulegać dalszej komplikacji, będą miały coraz więcej cech, które my nazywamy inteligentnymi – przewiduje Jarosław Tworek. Według analityków z firmy Allied Market Research wartość globalnego rynku Przemysłu 4.0 w 2017 roku wyniosła blisko 8 mld dol. Przewiduje się, że do 2025 roku wzrośnie ...
-
Ubezpieczenie turystyczne w oczach Polaków
... w większości przezornie podchodzą do wakacyjnych wyjazdów. Wykupują co prawda dodatkowe ubezpieczenia turystyczne, lecz starają się raczej oszczędzać na oferowanych przez firmy pakietach. Panuje wśród nas silna obawa przed nieprzewidzianymi, przykrymi wypadkami, prowadzącymi do mocnego uszczuplenia wakacyjnych funduszy.
-
Inteligentne fabryki - ciągle odległa przyszłość produkcji?
... etapach. Obecnie tylko osiem proc. firm uważa, że ich wdrożenia inteligentnej produkcji są na zaawansowanym poziomie. Pomimo tej względnej niedojrzałości, firmy odnotowują zachęcający zwrot z inwestycji. ROI uzyskało 44 proc. firm, w dodatku był on szybko osiągnięty. Prawie połowa (45 proc.) spośród producentów ...
-
2/3 ludzi bardziej ufa sztucznej inteligencji niż przełożonym
... , pracownicy jako trzy główne aspekty wymienili rozumienie ich uczuć (45%), szkolenia (33%) i budowanie kultury pracy (29%). Sztuczna inteligencja pozostanie z nami - firmy muszą ją uprościć i zabezpieczyć, aby utrzymać konkurencyjność Sztuczna inteligencja dopiero zaczyna wpływać na środowisko pracy. Aby wykorzystać najnowsze rozwiązania oparte ...
-
Nowe technologie 2020: w TMT rządzi sieć 5G
... do końca 2020 roku ponad 100 firm na całym świecie rozpocznie testowanie prywatnej sieci 5G. W niezbędny sprzęt i instalacje tej technologii firmy zainwestują kilkaset milionów dolarów. Na prywatną sieć 5G postawią głównie organizacje ze środowiska przemysłowego (np. zakłady produkcyjne, centra logistyczne i porty ...
-
Blockchain i co jeszcze? Główne trendy technologiczne 2020 roku
... kompleksowych rozwiązań do gromadzenia i analizy danych pozwalających podejmować lepsze decyzje biznesowe w krótszym czasie. Rozwój inteligentnej automatyzacji Firmy szukają rozwiązań technologicznych pozwalających zautomatyzować proces delegowania zadań pracownikom dysponującym danymi pochodzącymi z systemów monitorujących oraz preskrypcyjnych ...
-
Nowe technologie w przemyśle: rozszerzona rzeczywistość
... cyklu sprzedaży oraz zwiększenie liczby zawartych transakcji. Ten kierunek nadal będzie dominował na rynku AR. Jednak w miarę dojrzewania technologii AR, firmy zmieniają obszar jej zastosowania i zaczynają ją wykorzystywać w celu optymalizacji krytycznych procesów wewnętrznych, jak na przykład produkcja czy szkolenia. I to właśnie ...
-
Smartfony Samsung Galaxy S20
... poziom. Dzięki wyświetlaczowi 120 Hz zapewniają wyższą częstotliwość odświeżania i płynną rozgrywkę, a zatem parametry idealne do grania w sieci 5G. Microsoft, partner firmy Samsung, planuje jeszcze w tym roku wydać i udostępnić w Galaxy Store grę Forza Street. W połączeniu z szybkim procesorem, nawet 12 GB RAM, systemem ...
-
Sztuczna inteligencja kluczowa walce z koronawirusem?
... i nowych modeli opieki. Dzięki przełomowym innowacjom coraz częściej dostawcy usług medycznych i producenci leków będą skupiać się na profilaktycznej opiece zdrowotnej. Firmy z branży farmaceutycznej znajdują się w rewolucyjnym momencie. Obietnice terapii komórkowej i genowej pozwalają mieć nadzieję na opracowanie skutecznej kuracji chorób do tej ...
-
Inteligentne miasta: "smart city" w dotychczasowym rozumieniu nie zdaje egzaminu
... zatem, że należy przedefiniować bardzo w ostatnich latach technokratycznie rozumiane pojęcie smart city. Zaawansowane technologie i gotowe produkty miejskie oferowane przez firmy IT z pewnością są przydatne, jednak w miastach brakuje również rozwiązań niekoniecznie utożsamianych z technologiami, a pozwalających na szybkie dostosowanie się do ...
-
Sztuczna inteligencja staje się bezczelna. Kto jest temu winien?
... , zwłaszcza tych w środowisku Messengera, opiera się na predefiniowanych skryptach, tzn. korzystają one ze schematów blokowych – zwraca uwagę Anna Schneider z firmy Symetria UX. Co ciekawe, z przeprowadzonego przez Symetrię badania wynika, że z chatbotów najczęściej korzystamy podczas zakupów online i przy zgłaszaniu reklamacji, a najbardziej ...
-
Sztuczna inteligencja w sektorze publicznym: niewykorzystany potencjał, jak to zmienić?
... w tym obszarze może być o wiele większy niż w biznesie. Na szerokie możliwości zastosowania sztucznej inteligencji w sektorze publicznym wskazują m.in. europejskie badania firmy IDC. Ich respondenci wskazywali, że najczęściej wykorzystują AI do wykrywania i zwalczania nadużyć (28% odpowiedzi) oraz poprawy efektywności zbierania danin publicznych ...
-
Smartfony Nokia 3.4 i 2.4
... HMD Global ogłosiło też start HMD Connect Pro, globalnej usługi roamingu danych na kartę SIM, która powstała z myślą o użytkownikach biznesowych. Firmy będą mogły teraz zaufać jednej globalnej usłudze i korzystać ze scentralizowanego systemu zarządzania dla całej floty kart SIM. Ceny i dostępność w Polsce ...
-
Bitdefender rozwija GravityZone
... dedykowanych serwerów i pracowników IT, pozwala na skupienie wszystkich funkcji bezpieczeństwa w jednej konsoli, która znajduje się na własnym sprzęcie albo w chmurze firmy Bitdefender.
-
E-commerce w 2021 roku: abonamenty, ekologia i nowe technologie
... będą więc w stanie zaakceptować dłuższy czas oczekiwania na przesyłkę czy wyższe opłaty za ekologiczne opakowania. Personalizacja na drodze do standardu Firmy nie mogą już konkurować jedynie ceną czy produktem, dlatego coraz bardziej kluczowa będzie spersonalizowana obsługa. Wysłanie maila o treści „Dziękujemy za ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... swoje wydatki w digitalu z 21% w 2019 roku do 24% w 2020 roku. Dążąc do stworzenia przekonujących doświadczeń związanych z marką w domu, a nie w barze, firmy produkujące napoje alkoholowe zaczęły inwestować we własne strony internetowe czy treści edukacyjne. Marki napojów wysokoprocentowych były szczególnie widoczne, wykorzystując influencerów ...
-
Sztuczna inteligencja w rekrutacji i poszukiwaniu pracy. Co na to Polacy?
... . Należą do nich choćby modele uczenia maszynowego wspomagające mailing czy tzw. deep learning wspierający funkcjonowanie portalu Pracuj.pl i innych rozwiązań firmy. Testowane są także różnorodne rozwiązania pozwalające jak najlepiej zrozumieć układ i treść ogłoszeń. oswajanie Big Data i AI Wyzwaniem dla wdrożeń sztucznej ...
-
Smartfony Samsung Galaxy S22 i S22+
... się na płynne, ostre nagrania nawet podczas rejestrowania wideo w ruchu. Debiutujące smartfony Galaxy S22 i S22+ oferują także najnowszą technologię AI firmy Samsung, która udoskonali każde zdjęcie. Teraz zrobienie perfekcyjnego portretu to nic trudnego dzięki nowej AI Stereo Depth Map, a fotografowane obiekty ...
-
Nowe aktualizacje w Google Workspace
... w szybkim wyświetlaniu przydatnych informacji, takich jak lokalizacja, stanowisko czy informacje kontaktowe do danej osoby. Szybkie podejmowanie decyzji opartych na danych Firmy starają się działać coraz sprawniej, dlatego coraz ważniejsze jest to, by wszyscy pracownicy - nie tylko analitycy - mogli szybko i łatwo podejmować ...
-
Ukraińcy w Polsce, wojna w Ukrainie. Co sądzą Polacy?
... poważne skutki mogą dosięgnąć marek z tzn. listy wstydu. Trudno będzie z zweryfikować realny wpływ na ich biznes, podejrzewam bowiem, że poszczególne firmy nie będą jasno nam tego komunikować, natomiast myślę, że przerobione kreacje reklamowe i straty wizerunkowe zostaną z tymi markami naprawdę na długo ...
-
Cyberbezpieczeństwo w I połowie 2022 wg ekspertów
... będą starać się wykorzystać wiedzę z zakresu sztucznej inteligencji dla jeszcze skuteczniejszego omijania zabezpieczeń. – przewiduje Aleksander Kostuch. – Wobec tego instytucje i firmy potrzebują dalszego wzmocnienia bezpieczeństwa, aby ograniczyć ryzyko i skalę potencjalnych szkód. W tym kontekście pozytywnie należy ocenić zadeklarowane przez rząd ...