-
Firmy farmaceutyczne w kryzysie
... sprzedaż farmaceutyków wzrosła o 4 proc. (do około biliona dolarów). Ale już w samych Stanach Zjednoczonych (największym rynku w tej branży - 46 proc. udziałów) wzrost ten szacowany jest tylko na około 1 proc. Co wpływa na ... rentownością firmy farmaceutyczne coraz mniej pieniędzy przeznaczają na badania i rozwój. W 2009 r. na ten cel wydano 70 mld ...
-
Małe firmy - prognozy III kw. 2013
... utrzymania obrotów swojej firmy na poziomie 2012 r., może oznaczać, że wśród przedsiębiorców dużą grupę stanowią osoby prowadzące biznesy odporne na wahania koniunktury. Widać przy tym zależność, że im lepsza ocena perspektyw własnej firmy, tym lepsza ocena całej gospodarki. Udzielone przez przedsiębiorców odpowiedzi na pytanie o ocenę ...
-
Rynki wschodzące liczą na pokolenie Y
... na rynku już od ponad dziesięciu lat, przełom nastąpił dopiero, gdy Apple wypuściło na rynek w maju 2010 roku nowy iPad. Pierwsze prognozy IDC z tamtego okresu mówiły, że sprzedaż ... bardzo wymierne korzyści – budżet na e-administrację wynosi co najmniej 4 mld PLN. Inne firmy, jak MIDAS mogą skorzystać na rosnącym wykorzystaniu mobilnych danych oraz ...
-
Branża HR: tendencje na rynku pracy
... niespełna 2 tys. Najczęściej HR-owców szukały firmy z branż: bankowość/finanse/ubezpieczenia, handel i sprzedaż, przemysł ciężki oraz telekomunikacja i zaawansowane technologie. Najwięcej ofert pochodziło z województwa mazowieckiego, ale sporo również z Małopolski, Wielkopolski i Dolnego Śląska. O poprawie sytuacji na rynku pracy świadczy też to ...
-
Prognozy na 2014 według Saxo Bank
... USA, który zachęca niemieckie firmy do przenoszenia produkcji na Zachód, niższą konkurencyjność ze względu na rosnące płace realne, potencjalne ... na ryzyko. Czas im się skończył i pozostaje już tylko jedno narzędzie – dewaluować pieniądz. W takiej sytuacji sugerowałbym więc sprzedaż równo ważonego koszyka walut „kruchej piątki” i oczekiwanie na ...
-
Wydatki na IT w 2014 r. - wzrost będzie niewielki
... sytuacji firmy oferujące np. telefony komórkowe albo usługi związane z przechowywaniem danych zmuszone są obniżać ceny, aby móc zwiększyć sprzedaż lub utrzymać ją na dotychczasowym ... w Luxoft Poland. Z drugiej jednak strony, jak wynika z badania Application Landscape firmy Capgemini, w ciągu ostatnich trzech lat liczba decydentów IT uważających, że ...
-
Czy reklama na Facebooku ma sens?
... na Facebooku stale rosną. Większe wydatki są efektem wzrostu popularności reklam Facebook Ads w branży, która jest skłonna do znacznych inwestycji w tym obszarze. Jak więc prowadzić kampanie promocyjne, by skutecznie zwiększać sprzedaż ...
-
Zatrudnienie w górę? Tak obiecują firmy
... wskazują na poważne bariery hamujące ich rozwój, jak rosnące obciążenia podatkowe czy rosnąca konkurencja. Dobra koniunktura w regionie, polskie firmy liczą na eksport ... większa sprzedaż na rynkach zagranicznych, zaś niecałe 40% widzi szanse w rosnącym rynku krajowym. Zorientowanie na eksport dotyczy przede wszystkim firm, które już teraz są obecne na ...
-
Jak e-commerce wpływa na centra handlowe?
... Na najlepszych rynkach wynajmujący oferują sieciom odzieżowym większe lokale w odpowiedzi na wzrost zapotrzebowania na powierzchnię. Towarzyszy temu jednocześnie spadek liczby sklepów, które sieci te chcą prowadzić. W SKLEPIE POMAGAĆ, ZAINTRYGOWAĆ I PROWADZIĆ SPRZEDAŻ ...
-
Czy sytuacja na Ukrainie zmieni polski eksport?
... PMI). Konstrukcję Bibby MSP Index oparto na założeniu, że o kondycji każdego przedsiębiorstwa, a w szczególności firm małych i średnich, decyduje kilka obszarów: sprzedaż (zamówienia), inwestycje, zatrudnienie, płynność finansowa oraz poziom zadłużenia firmy. Jednym z kluczowych aspektów funkcjonowania firmy jest stan nastrojów w przedsiębiorstwie ...
-
Dobra konsumpcyjne: największe firmy 2015
... do Panasonica, zajął koncern Procter & Gamble, który awansował z 5. pozycji. Z kolei z 6. na 5. miejsce przesunęło się Sony, a z 8. na 6. PepsiCo. LG Electronics awansował z 10. na 8. pozycję. Firmy, które znalazły się w zestawieniu musiały osiągać roczne przychody na poziomie co najmniej trzech miliardów dolarów. Średnia wartość przedsiębiorstwa ...
-
Polski leasing ciągle na ścieżce wzrostu
... nowych pojazdów do 3,5 tony wskazuje, że kluczowymi nabywcami pozostają firmy (64 proc.), przy czym rejestracje na firmy leasingowe/CFM/RC stanowiły 41,9 proc. wszystkich rejestracji w pierwszej połowie ... sprzedaż w firmach leasingowych. Dane dotyczą oceny mijającego okresu oraz prognozowanych trendów w kolejnym kwartale. Ankietowane firmy oczekują ...
-
10 najważniejszych faktów na temat polskiego rynku IT
... jego wzrostu nie ulegnie gwałtownemu załamaniu (a nic na to nie wskazuje), to kilka nadchodzących lat ... sprzedaż, którą zwiększyły polskie spółki działające za granicą. Małe przedsiębiorstwa stanowią większość firm IT w Polsce Największymi firmami IT działającymi w Polsce są m.in. producenci sprzętu, dystrybutorzy, dostawcy oprogramowania i firmy ...
-
Firmy ubezpieczeniowe nieprzygotowane do cyfryzacji?
... związane są z cyfryzacją – uważa Kazimierz Stańczak, Senior Advisor w Bain & Company. Na tym polu pośrednicy powoli zaczynają wyprzedzać ubezpieczycieli, którzy choć inwestują w ... zarówno firmy ubezpieczeniowe, jak i konsumenci mogą spodziewać się dużych zmian związanych z otwarciem nowych kanałów internetowych i mobilnych. 2) Wielokanałowa sprzedaż ...
-
5 sposobów na większe zarobki w e-commerce
... na pozyskanie ruchu nie przynoszą oczekiwanej konwersji na zamówienia i sprzedaż w sklepie nie idzie zgodnie z planem? Blog, prowadzone profile w mediach społecznościowych, wpisy gościnne, pozycjonowanie, kampanie reklamowe w Google Adwords czy na ... średniej wartości zamówienia. Jak wynika z badań firmy Forrester, te dwie techniki odpowiadają za ...
-
Rozwój e-commerce: czy polskie magazyny są na to gotowe?
... efektem trzech dużych transakcji firmy Amazon. Z analiz JLL wynika, że udział najemców e-commerce w popycie brutto sięgnął 5,8% w 2014 r. 70% ankietowanych operatorów spodziewa się znacznego wzrostu zapotrzebowania na usługi logistyczne. W efekcie wzrośnie także popyt na powierzchnie magazynowe, generowany przez sprzedaż takich produktów jak odzież ...
-
Branża leasingowa w 2015 r. i prognozy na 2016 r.
... leasing jest/będzie dla nich istotnym źródłem finansowania inwestycji. Plasuje to Polskę na trzecim miejscu po Finlandii i Niemczech, w których to krajach zainteresowanie leasingiem jest ... za sprzedaż w firmach leasingowych. Dane dotyczą oceny mijającego okresu oraz prognozowanych trendów w kolejnym kwartale. W I kwartale 2016 r. ankietowane firmy ...
-
Polska biotechnologia bez pieniędzy na rozwój
... zachęt na B+R w Polsce ... firmy z sektora biotechnologicznego. Zdaniem 38,1 proc. z nich najprostszym jest umowa licencyjna z dużą firmą, a 33,3 proc. respondentów wybrało sprzedaż technologii lub produktu. Ponad połowa respondentów, realizując projekty badawcze, współpracuje ze stronami trzecimi w ramach idei Open Innovation. Działające w Polsce firmy ...
-
5 sposobów na wypromowanie aplikacji mobilnej
... Jak wynika z badań firmy Appboy, im więcej czasu upływa od pierwszego użycia zainstalowanej aplikacji, tym mniej użytkowników do niej wraca. Na drugi dzień po ... m-stron), jak i samej sprzedaży odbywającej się za ich pośrednictwem (o 50 proc. większa sprzedaż w stosunku do stron mobilnych). Ich olbrzymi potencjał w e-reklamie jest obecnie ...
-
Polskie firmy odzieżowe - królowe social mediów
Polskie firmy odzieżowe coraz lepiej radzą sobie na rynku przepełnionym po brzegi tanią ofertą sieciówek. Okazuje się jednak, że na pochwałę zasługuje nie tylko ich sprzedaż i jakość oferowanych produktów, ale także sposób, w jaki funkcjonują one w internecie, a w szczególności w mediach społecznościowych. Agencja monitoringu mediów Newspoint wraz ...
-
Branża motoryzacyjna i jej wpływ na polską gospodarkę
... popularności CFM W 2016 roku firmy leasingowe sfinansowały zakup 193,8 tys. samochodów osobowych i aż 78 tys. pojazdów użytkowych. Całościowo rynek leasingu wyceniono na 30 proc. ... i segmenty powiązane na różne sposoby z motoryzacją: usługi finansowe i biznesowe związane z handlem samochodami, produkcję i sprzedaż paliw samochodowych, transport ...
-
Firmy produkcyjne. Optymizm, inwestycje i brak pracowników
... sprzedaż na rynek krajowy, która jest podstawowym źródłem przychodów dla 54% przedsiębiorstw. Ponad 70% firm produkcyjnych obecnych w Polsce zamierza rozszerzyć swoją działalność na rynku krajowym w ciągu najbliższego roku. Na ... firmy. Firmy działające w sektorze przetwórstwa przemysłowego w Polsce są świadome potrzeby strategicznego spojrzenia na ...
-
10 prognoz na 2018 rok. Co czeka nas w technologii i biznesie?
... firmy będą tworzyć coraz więcej usług na potrzeby cyfrowej gospodarki, będą poszukiwały zupełnie nowych sposobów na ... sprzedaż). IDC przewiduje, że adaptacja technologii blockchain będzie wolno, ale systematycznie zyskiwać na popularności przez następne 36 miesięcy. Podmioty, które wcześniej skorzystają z tej technologii, będą miały większą szansę na ...
-
Sprzedaż B2B bazuje na kredycie kupieckim
... terminy płatności faktur znajdują swoje odzwierciedlenie w polityce zarządzania należnościami polskich respondentów, która koncentruje się na zabezpieczaniu firmy przed ryzykiem nieuregulowania faktur przez klientów. 33 proc. zdecydowało się na ubezpieczenie należności, co w regionie jest drugim co do wielkości odsetkiem,, zaraz po Rumunii – 40 ...
-
Upadłość firmy 2019. Wzrost o 4,5 proc., widać oznaki spowolnienia
... sprzedaż zarówno dóbr inwestycyjnych, trwałych (np. środków transportu), jak i konsumpcyjnych. W tym dobrym dla polskiego przemysłu roku liczba upadłości i restrukturyzacji zmniejszyła się o 2 proc., zaś udział niewypłacalnych podmiotów z sektora produkcyjnego w grupie wszystkich upadłości skurczył się z 27,4 proc. na ...
-
Producenci mebli liczą straty. Sprzedaż ma spaść o 1/3
... mebli trzeba mieć na uwadze, że nawet jeśli zostaną zniesione ograniczenia i ruszy tradycyjna sprzedaż, producenci mebli nie od razu mogą liczyć na napływ gotówki. ... . Firmy produkujące meble tapicerowane przestawiły swoją produkcję na szycie maseczek lub kombinezonów ochronnych. Część przedsiębiorstw również zdecydowało się na wzmocnienie ...
-
DNB Bank Polska: jak na pandemii ucierpiała motoryzacja?
... . Wyraźnie pokazują to statystyki - w pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku sprzedaż samochodów na Starym Kontynencie spadła o blisko połowę (43 proc.). W Polsce ucierpieli w ... kupić w taki sposób samochodu. Na razie nie widać jakiegoś wyraźnego trendu w tym obszarze, ale niewątpliwie firmy motoryzacyjne staną przed wyzwaniem czy i w jaki ...
-
Popyt na magazyny o ¼ wyższy niż rok temu. Nowy rekord
... szefowa Działu Powierzchni Magazynowych i Logistyki w CBRE. Magazyny powstają na Śląsku i na Mazowszu Najwięcej magazynów przybędzie w miejscach, które już od ... sprzedaż internetową, pozwolił zminimalizować negatywne skutki koronawirusa. Praca w centrach logistycznych nie została zakłócona i dotknięta skutkami lockdownu, a branże takie jak firmy ...
-
Ameryka Łacińska szansą polskiego eksportu. Na co uważać?
... farmaceutyczny i handel elektroniczny. Polskie firmy coraz śmielej spoglądają na Amerykę Łacińską Na przestrzeni ... na rynki zagraniczne jest ogromną szansą dla polskich przedsiębiorców na to, aby zrealizować sprzedaż, której nie udało się osiągnąć na rodzimym rynku. Portal Santander Trade i klienci banków zrzeszonych w Trade Club Alliance pozwalają na ...
-
Wraca popyt na dobra luksusowe
... doniesienia firmy Bain & Company dowodzą jednak, że sektor najgorsze ma już za sobą. Przewidywania na najbliższe lata mówią o średniorocznym wzroście na ... Company, którzy wraz z mediolańską Fondazione Altagamma przeanalizowali trendy w branży, w tym roku sprzedaż osobistych dóbr luksusowych takich jak kosmetyki, odzież, czy biżuteria wzrośnie w ...
-
4 sposoby na organizację dostaw w e-commerce
... paczkę. E-fulfilment – krótszy łańcuch dostaw Czy e-fulfilment jest magicznym sposobem na większą sprzedaż i wyższy zysk w sklepie internetowym? Zdecydowanie – nie. Od operatora ... się właśnie w sklepach internetowych. Firmy logistyczne świadczące usługi tego typu mają na celu maksymalne odciążenie sprzedawców, wzięcie na swoje barki zadań ...
-
Zrównoważony rozwój: czy tego chcą klienci i firmy e-commerce?
... na temat tego, jak w rzeczywistości turbulentnej, często wymagającej od firm ochrony interesów za wszelką cenę, optymalizacji kosztów przedstawia się to, co odnosi się do wartości. Od zawsze e-konsument kreuje sprzedaż ...
-
Generatywna sztuczna inteligencja: jak przygotować na nią biznes?
... sprzedaż i centra obsługi (25%), finanse i księgowość (25%) oraz zasoby ludzkie (24%). To pokazuje, że GenAI nie jest technologią zarezerwowaną dla jednej dziedziny, lecz strategicznym narzędziem wspierającym różne aspekty działalności firmy. Warto zwrócić uwagę na różnorodne formy wdrożenia GenAI, szczególnie w kontekście transformacji opartej na ...
-
Skuteczna strona WWW firmy
... sprzedaż sprzętu elektronicznego i usług turystycznych. To tylko trzy przykładowe cele witryn firmowych. Oczywiście jest ich znacznie więcej, a dosyć specyficzną grupę stanowią serwisy przedsiębiorstw stricte internetowych, których cała działalność opiera się na ... można by wymienić strony banku – firmy istniejącej na rynku od wielu lat oraz – jako ...
Tematy: -
Moduł Wi-Fi zintegrowany na płycie
... na świecie producentów płyt głównych, firma Gigabyte Technology, rozpoczął sprzedaż urządzenia GA-8IPE1000 Pro2-W - płyty głównej, na której zintegrowano moduł WLAN. Nowa płyta główna Gigabyte GA-8IPE1000 Pro2-W przeznaczona jest dla 478-pinowych procesorów Intel Pentium 4 i Celeron z 800MHz szyną systemową. Na ...