-
Portale społecznościowe: bądź ostrożny
... - podała firma Trend Micro. Użytkownicy wspomnianych serwisów niekoniecznie muszą być w wieku szkolnym bądź uniwersyteckim. Często jest wręcz przeciwnie ― według raportu firmy Nielsen z marca 2009 roku ― portale społecznościowe lub serwisy blogerskie odwiedza dwie trzecie wszystkich osób korzystających z Internetu na świecie i spędza w nich prawie ...
-
Jak hipermarkety wpływają na ceny żywności?
... najwyższe. Obserwacje te potwierdza GUS, który zbadał, że np. mięso wołowe najdroższe jest w tradycyjnie rolniczym województwie podlaskim, a ziemniaki w lubuskim. Według firmy Nielsen ceny w najmniejszych sklepach są niemal o 30 proc. wyższe niż w przypadku sieci dyskontowych. to nie tak drastyczna różnica, jak w opinii Rzeczpospolitej ...
-
Małe sklepy spożywcze zagrożone przez dyskonty
Według danych firmy Nielsen na koniec 2009 r. było w Polsce 54 045 małych sklepów spożywczych, czyli takich, których powierzchnia sprzedaży nie przekracza 40 mkw. Liczba ...
-
Sprzedaż detaliczna w Polsce wzrośnie nieznacznie
... , że szansę na największe zwyżki ma sprzedaż żywności i paliw. W ubiegłym roku kryzys najmniej odczuwalny był m.in. w branży handlu spożywczego. Według firmy Nielsen w Polsce łączna sprzedaż dóbr szybkozbywalnych wzrosła w 2009 r. o ponad 6 proc. Natomiast w 2008 r. wzrost był na poziomie 16,5 proc. - Kryzys, a głównie wzrost ...
-
Polski konsument lubi promocje
... się do miejsc, gdzie robią zakupy znacznie bardziej niż do marek produktów wkładanych do koszyka - wynika z badania Shopper Trends 2010 firmy ACNielsen, która analizuje postawy i zachowania konsumentów w 50 krajach. Statystycznie w Polsce równie chętnie robimy zakupy w hipermarketach, jak i w tradycyjnych, osiedlowych sklepach (udział ...
-
Ubezpieczenia assistance na wakacjach 2012
... , a miesiącem, kiedy najczęściej potrzebowaliśmy pomocy, był lipiec. Takie wnioski płyną z raportu firmy Mondial Assistance podsumowującego sezon wakacyjny 2012. Dane zebrane w czasie ... badaniami wakacyjnych planów Polaków przeprowadzonymi w maju tego roku przez AC Nielsen na zlecenie Mondial Assistance. Na pytanie o miesiące wakacyjnych wojaży ...
-
Szczepienia a ubezpieczenie turystyczne
... dniach 6-14 maja 2013 przez Nielsen Polska na zlecenie Mondial Assistance, podczas rozpoczynających się wakacji na wypoczynek wybiera ... z całego świata doniesienia o pojawiających się ogniskach chorobowych. Pozwala na to skala wielkości firmy – jesteśmy obecni w 29 krajach, na 5 kontynentach – dodaje Tomasz Brożyna. Koronawirusy powodują zakażenie ...
-
Telekomunikacja a wydatki na reklamę w 2013
... firmy telekomunikacyjne tną wydatki na reklamę. Okazuje się, że nie inaczej dzieje się w przypadku ... globalnych, które w sektorze telekomunikacji wzrosły za 9 miesięcy ostatniego roku tylko o 0,9 proc. (dane za firmą badawczą Nielsen raportu Global AdView Pulse). Operatorzy skarżą się, że na ujemną dynamikę przychodów lub ich ograniczony wzrost ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 16/2015
... ATM Grupa, producenta programów telewizyjnych. – Mniejsze anteny mają już większy udział w rynku niż te cztery główne. Według danych badającej rynek firmy Nielsen Audience Measurement w marcu pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych należało do TVP1. Udział tego kanału w porównaniu z marcem 2014 roku zmniejszył ...
-
Wakacje 2016: polski kurort czy zagraniczna wycieczka?
... cel przeznaczy więcej niż jedną miesięczną pensję. Zamożni Polacy szukają egzotyki, wyjątkowych wrażeń i luksusu – mówi Katarzyna Fatyga z Diners Club. Z danych firmy Nielsen Polska wynika, że destynacje preferowane przez najzamożniejszych Polaków to przede wszystkim wyspy na Pacyfiku, Karaibach i Oceanie Indyjskim (m.in. Seszele, Malediwy ...
-
Które polskie seriale tracą widownię?
... przed rokiem - mówi Michał Bakalarczyk, telewizyjny ekspert MullenLowe MediaHub. O badaniu Analiza domu mediowego MullenLowe MediaHub przygotowana została na podstawie danych firmy Nielsen Audience Measurement, (widownia 16-49 lat, prime time, w latach 2015, 2016, 2017, 2018).
-
Palenie papierosów. Ile mieszkań puszczamy z dymem?
... palił prawie co trzeci dorosły obywatel), to wciąż przychody koncernów tytoniowych są ogromne. Ile Polacy wydają na wyroby tytoniowe? Szacunki firmy Nielsen, na które powołuje się portal hurt&detal sugerowały, że rynek ten wart był w 2017 roku 23,7 mld. W 2019 roku kwota ta ...
-
Leasing pracowniczy: rozwiązanie na miarę pandemii?
... . Zachodzącym tam procesom przygląda się Capgemini Invent. Jak chińskie firmy radzą sobie z kwestiami związanymi z zatrudnieniem? Czy wypracowane tam rozwiązania ... dni stycznia lider chińskiego rynku odnotował wzrost obrotu o ok. 374 proc. Według danych Nielsen'a we Włoszech sprzedaż internetowa wzrosła o 80 proc. Z tygodnia na tydzień ilość zakupów ...
-
Product placement w grach wideo
... – pochłaniają tej samej widowni średnio 20 godzin w tygodniu1. Badanie Nielsen Entertainment dowodzą, że w godzinach o największej oglądalności telewizja traci z grona ... (Activision)” była limitowana seria butów tej firmy. Grupą docelową konsumentów byli gracze szczególnie związani z grą firmy Activision. Ten wyjątkowy model tzw. sneakersów ...
-
Rośnie rynek kawy w Polsce
... FMCG w Polsce, wart ok. 3 mld zł. Wartościowo wzrósł w ostatnim roku, według firmy badawczej AC Nielsen, o 16,2 proc., a jeśli liczyć w filiżankach kawy o 6,3 proc. Dzieje się to ... filiżanek kawy per capita, a dziesięć lat później już ponad 510 filiżanek. Badania AC Nielsen pokazują, że wśród wypijanej kawy coraz większy udział ma kawa rozpuszczalna ...
-
BIZ w Polsce: rośnie znaczenie Skandynawii
... – 16,3%. „Zainteresowanie skandynawskiego biznesu polskim rynkiem ciągle wzrasta. Firmy skandynawskie odgrywają dużą rolę w Polskiej gospodarce już nie tylko jako inwestorzy zagraniczni, ale także jako pracodawcy i odpowiedzialni obywatele” - mówi Peter Nielsen, Przewodniczący SPCC. „Patrząc w przyszłość, konstruktywne zaangażowanie Polski i jej ...
-
Czy małe sklepy przetrwają?
... . Pomocą mogą również służyć badania przeprowadzone przez instytuty i firmy badawcze. Z badań Pentora (Pentor Research – Zwyczaje zakupowe Polaków 2010) wynika, że Polacy nadal lubią małe sklepy. Potwierdza to analiza Shopper Trends 2010 przeprowadzona przez firmę Nielsen – Polacy najczęściej, spośród państw Europy Środkowo-Wschodniej robią ...
-
Język ciała konsumentów a reklama produktu
... nowych produktów. Nielsen przeprowadził analizę zachowania konsumentów, aby sprawdzić czy znają je marketerzy. Okazało się, że firmy tracą ogromne sumy na obniżki i promocje, podczas gdy, wcale na nich nie zarabiają. Inne natomiast za bardzo skupiają się na wyglądzie swoich produktów. Nielsen przestrzega: należy ...
-
Akcyza na alkohol pogrąża sprzedaż
... spadła o 6% w ujęciu rok do roku (dane ZP PPS za AC Nielsen). Najbardziej niepokoi fakt, że spadki sprzedaży dotyczyły praktycznie wszystkich segmentów rynku, zarówno ... stworzenie i utrzymanie 93 tys. miejsc pracy, głównie w przemyśle, rolnictwie, handlu i gastronomii. Firmy zrzeszone w ZP PPS na zakup towarów i usług wydały ponad 2,67 mld ...
-
Pokolenie 55+ zwiększa zakupy w internecie
... dynamika wzrostu jest dużo mniejsza – mówi Marek Safiejko, CEO 9bits, firmy technologicznej specjalizującej się w tworzeniu aplikacji mobilnych i rozwiązań technologicznych dla e-handlu ... podczas gdy w grupie seniorów zaledwie 55,3 proc. Jak wynika z wyliczeń Nielsen Norman Group, przeprojektowanie strony internetowej, tak aby zapewniała równy ...
-
Dobra konsumpcyjne: największe wyzwania branży
... dóbr konsumpcyjnych w coraz większym stopniu sprzedają bezpośrednio klientom końcowym. Dziś praktycznie wszystkie firmy (99%) inwestują w rozwój kanałów sprzedaży bezpośredniej (Direct to Customer). Wiąże się to z dużą szansą rynkową. Firma badawcza Nielsen donosi, że chociaż sprzedaż online stanowi jedynie 5% całego amerykańskiego rynku dóbr ...
-
Testy i badania w e-marketingu
... skutek jest taki sam jak poprzednio – porażka. Po drugie – pogorszenie wizerunku firmy. Niefunkcjonalna witryna www oraz błędna, nieczytelna kreacja nie sprzyjają pozytywnemu ... , jest niezależnym konsultantem e-marketingu. kontakt: www.k2.pl PRZYPISY: [1] Jakob Nielsen, www.usability.com [2] MwP nr 7 (77) 2004 „Testowanie funkcjonalności serwisu www ...
-
Skuteczna reklama w interncie
... około 30 lat, z wyższym wykształceniem i zarobkami powyżej średniej krajowej. Według Nielsen Entertainment1 76 proc. graczy gier na konsole i MMOG (Massively Multiplayer Online ... istniejących już gier, które tylko branduje się na potrzeby konkretnej firmy. Firmy o zasobniejszym portfelu mogą zdecydować się na przygotowanie gry według scenariusza ...
-
Skuteczny link sponsorowany
... Liderami na świecie w zakresie wprowadzania płatnych linków są Google i Overture. Pierwszej firmy nie trzeba chyba nikomu przedstawiać - to obecnie jedna z najbardziej znanych marek z internetowym ... Q2 2003, http: //www.iab.net/ 2 Raport Consumer Preferences to Paid Search, Nielsen Reel Research, czerwiec 2003, http://www.iab.net/ 3 za Google, więcej ...
-
Rośnie rynek słodyczy
... wafli w czekoladzie w ujęciu ilościowym jest Princessa (Nestlé) z udziałem 25,9 proc. (dane AC Nielsen JJ 08). Warto zwrócić uwagę, że wśród wafli impulsowych największą ... czekoladzie, które już obecnie należą do najprężniej rozwijających się segmentów rynku. Z danych firmy MEMRB wynika, że już od kilku lat kategoria batonów rośnie w dwucyfrowym ...
-
Piwa regionalne przyszłością branży
... piwa w Europie i dziesiątym na świecie. Według „Panelu Handlu Detalicznego” firmy badawczej Nielsen wartość sprzedaży piwa w okresie od kwietnia 2009 r. do marca 2010 ... co również zachęca do jego zasmakowania - wyjaśniła Monika Kidyba, z firmy Alexandrite Group, zajmującej się marketingiem produktów lokalnych, regionalnych, tradycyjnych oraz ...
-
Relacje z klientem w e-biznesie
... wysoki poziom ryzyka klienta. Stąd o sukcesie przedsięwzięcia przesądzać mogą działania firmy zmierzające do obniżenia ryzyka klienta, np. poprzez wysokiej klasy ... kontakt: tdoligalski@timsi.pl PRZYPISY 1. http://www.amazon.com, 2006.05.28 2. J. Nielsen, Personalization is Over-Rated, http://www.useit.com, [2006.02.28] 3. tamże 4. C.K. Prahalad, V. ...
-
Kawa i herbata: wydatki na reklamę I-VII 2013
... proc., do nieco ponad 1,3 mld zł – szacuje Nielsen. Za 60% spadkiem wydatków w kategorii herbaty stoi znacząca redukcja wydatków firmy Unilever (-19,6 mln zł) i mimo ... analitycy domu mediowego Equinox Polska, szczególnie warte podkreślenia jest pojawienie się na 2 pozycji firmy z Ustronia – Mokate, która jeszcze rok temu pozostawała poza podium, a w ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 10/2016
... zwolni od 3,3 tys. do 3,8 tys. osób. Celem jest obniżka kosztów i dostosowanie firmy do sytuacji rynkowej (jest niekorzystna z powodu drogiego dolara, co wpłynęło na ... również pomiędzy policjami i wojskiem. Między nimi był duński przedstawiciel rządu Herping Nielsen, specjalizujący się w ekstradycji zatrzymanych za granicą przestępców. Duńskie ...
-
Reklama internetowa skierowana do dzieci
... ponad połowa stron daje dzieciom dostęp do reklam telewizyjnych przez Internet. Z danych Nielsen NetRatings wynika, że badane strony internetowe tylko w drugim kwartale 2005 roku ... być używane na całym świecie jest przejawem bardziej bezpośredniej interakcji firmy z klientem. Testowane w Niemczech lodówki na Coca-Cole posiadają specjalny ekran na ...
-
Cross marketing wabi panie
... rozrywki, np. w formie serwisów plotkarskich, ale nie tylko. Ostatnie badania przeprowadzone przez Nielsen Games dowodzą, iż co trzeci fan gier PC to… kobieta w wieku ... coraz precyzyjniej dobierają miejsca i treści dla siebie. Coraz racjonalniej korzystają z sieci, a firmy adresujące do nich swoje produkty prześcigają się w generowaniu pomysłów na ...
-
Wakacje 2015: Grecos z niższymi cenami
... i wakacji. 3. W tym tygodniu poznaliśmy wyniki kolejnego, tym razem większego niż zwykle (2000 osób), badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen Polska na zlecenie firmy Mondial Assistance. Pierwszym wymienionym tam celem było „porównanie planowanych wyjazdów wakacyjnych Polaków (czerwiec-wrzesień) z wyjazdami z lat poprzednich pod względem ...
-
Co 10. księgarnia trafiła do KRD
... na dziesięciu Polaków kupuje książki chętniej niż przed pandemią. Według raportu Nielsen BookScan na zlecenie Biblioteki Analiz, w 2020 roku Polacy kupili łącznie ok. ... zobowiązania wydawców (2 mln zł) próbują odzyskać wtórni wierzyciele (fundusze sekurytyzacyjne i firmy windykacyjne), 1,1 mln zł to zobowiązania wobec instytucji finansowych (banków, ...
-
Rekordowe święta
Firmy Goldman Sachs, Harris Interactive i Nielsen/NetRatings opublikowały wspólny raport dotyczący sprzedaży internetowej w okresie świątecznym. Jak się okazuje, padł kolejny rekord - wartość ...
Tematy: świąteczna sprzedaż internetowa -
Marka TP warta 3,8 mld PLN
... marek zorganizowała redakcja dziennika "Rzeczpospolita" we współpracy z firmami Ernst&Young oraz AC Nielsen Polska. Przewodniczącym kapituły konkursu był minister skarbu Jacek Socha. Dotychczasowe rankingi marek przyjmowały za główne kryterium oceny jakość produktu firmy i przywiązanie klientów. Ranking "Rzeczpospolitej" po raz pierwszy uznał za ...