-
Globalny rynek fuzji i przejęć z rekordem
... FMCG. Pozytywny wpływ na rynek M&A wywierają m.in. korzystne warunki kredytowania oraz wzrostowy cykl koniunkturalny. Wsparciem dla globalnego rynku M&A jest ...
-
Rynek outsourcingu szybko się rozwija
... jest coraz częstsze przekazywanie części działów firmy klienta w zarządzanie firmom outsourcingowym. Bardzo często przejście to jest ...
-
Rynek reklamy i mediów w I poł. 2014 r.
... rynku jest dodatnie saldo wydatków na reklamę sektora FMCG (więcej o 1,6 mln złotych, dynamika +0,2%), choć to wciąż niewielki wzrost. Z czterech składowych sektorów wydatki zwiększył segment higiena i pielęgnacja (więcej o 3,6%) oraz napoje i alkohole (wzrost o 8,7%). Niestety drugi kwartał przyniósł obniżkę wydatków sektora żywność (o 6,2%), co ...
-
E-commerce: jak robimy zakupy online w nowej rzeczywistości?
... jest już 18% (vs 10% w 2020 roku) – komentuje Edyta Czarnota, Managing Partner w Zymetria. Moda, produkty farmaceutyczne oraz FMCG to kategorie, które w największym stopniu wpływają na zmiany nawyków kupujących. To ... emisji spalin oraz problematyczne reklamacje czy zwroty. Obniżanie śladu węglowego przy dostawie jest ważne dla nielicznych, co ...
-
Specjalista, kierownik czy asystent? Kogo poszukują pracodawcy?
... FMCG (334 ogłoszeń). Największy odsetek ofert praktyk i staży w II kwartale 2016 r. skierowano do osób specjalizujących się w HR/zasobach ludzkich – wśród wszystkich ogłoszeń skierowanych do osób tej specjalizacji 8% stanowiły te adresowane do najmłodszych uczestników rynku pracy. W jakich specjalizacjach jest ...
-
Największe sieci handlowe walczą o wyniki
... zysku netto w branży była równa 2,8 proc. (rok wcześniej było to 3,4 proc.), co potwierdza tezę, że sektor handlowy wciąż znajduje się w trudnej ... rekreacyjnych, odpowiednio o 6,7 i 6,5 proc. Dla porównania w przypadku FMCG było to 4,1 proc. Wciąż najbardziej rentownym z działów handlowych jest moda i akcesoria. Średnia marża zysku netto tego ...
-
Cyfrowa reklama zewnętrzna wychodzi na pozycję lidera
... z tego formatu można podzielić na kilka sektorów. Pierwszym z nich jest handel, w tym również produkty z kategorii FMCG. Kolejny to branża telekomunikacyjna, a dokładniej znane marki telefonii komórkowej, ... zwraca uwagę na reklamy zewnętrzne związane z obszarem ich zainteresowania. Co więcej, 83% kierowców ma styczność z reklamą OOH, podczas gdy z ...
-
Rekrutacje pracowników wcale nie zamarły. Kto potrzebuje specjalistów?
... FMCG oraz Farmacja i sprzęt medyczny. „Branża farmaceutyczna i medyczna w czasach pandemii koronawirusa ma się dobrze. Firmy biją rekordy sprzedaży. Mimo to, organizacje musiały zmienić swoje sposoby działania, gdyż bezpośredni kontakt z klientami stał się niemożliwy. Co ... potrzeby rynków zagranicznych, przez co zagrożona jest stabilność ich łańcuchów ...
-
Mapa Rynku Pracy - Grudzień 2003
... za dane pochodzące od poszczególnych portali. Praca - Branże W grudniu – co nie jest niczym zaskakującym, pracodawcy rekrutowali znacznie mniej pracowników, niż przed miesiącem. ... eksport rośnie i wszystko wskazuje na to, że w roku 2004 ta tendencja się utrzyma. Do pierwszej trójki wróciła w grudniu branża FMCG – ogłoszenia z tego sektora stanowiły ...
Tematy: -
Well-being, czyli inwestycja w zdrowie pracownika
... , że w Polsce pojęcie to jest stosunkowo mało popularne - ... to firmy IT. Poza branżą informatyczną programy well-being wdrażane są także przez duży konsulting, instytucje finansowe i shared serwisy. Bardzo rozbudowany pakiet świadczeń z zakresu profilaktyki zdrowotnej oferują także niektóre firmy produkcyjne, głównie z branży FMCG i motoryzacyjnej. Co ...
-
SEO copywriting
... jest Melchior Wańkowicz, a hasła „Coca – cola to jest to!” Agnieszka Osiecka. Także tylko wtajemniczeni wiedzą, że autorem jednego z lepszych haseł reklamowych ostatniej dekady jest sam Sławomir Mrożek („Jutro to dziś, tyle że jutro” - reklama funduszu emerytalnego PKO BP). Klasyczny copywriting to ...
-
Specjaliści a zadowolenie z pracy
... FMCG. Są to firmy, które nie mogą obecnie narzekać na stagnacje czy załamanie rynku. Planują nowe inwestycje, wprowadzają nowe rozwiązania. Wszystko to wiążę się zatem ze wzrostem zatrudnienia i koniecznością dbania o dobrych pracowników. Najwięcej głosów zebrała ostatnia odpowiedź. 37,7% ankietowanych nie jest ...
-
Rynek pracy spowolnił, ale ofert pracy nie brakowało
... co dziesiąte ogłoszenie w serwisie. Na trzecim miejscu, z takim samym udziałem rok do roku (7%) znalazła się produkcja FMCG i dóbr użytkowych. Widoczne było mniejsze niż w poprzednich latach zaangażowanie w rekrutację w branży IT. O ile w wyżej zaprezentowanym zestawieniu specjalizacji dostrzegalne jest ... czasie zmienić obecną. To stawia przed ...
-
Rozwój firm a kadra zarządzająca 2010
... , przemysł lotniczy, publiczny, farmaceutyczny i FMCG. Na bazie wywiadów ... Co ciekawe, dyrektorzy w Ameryce Północnej poświęcają mniej uwagi zarządzaniu ryzykiem w celu realizacji swoich celów strategicznych oraz są bardziej skłonni do wprowadzenia zmian w strukturach korporacyjnych, w porównaniu do dyrektorów generalnych w innych regionach. Jest to ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2013
... to w przemyśle chemicznym, było ich o 21% więcej. O 6% więcej ofert było w branży FMCG. ... jest za nami. Następują procesy restrukturyzacji zatrudnienia, które przez ostatnie lata charakteryzował przerost. Dodatkowo znacznie spadły obroty telekomów, co związane jest chociażby z regulatorami cen za połączenia. Jeśli chodzi o branżę chemiczną, to jest ...
-
Social media: jak banki wykorzystują swoje kanały?
... FMCG, motoryzacja czy moda). W tej kategorii tylko 28% postów to informacyjne o treści PRowej, dotyczące banków jako instytucji. Co ciekawe – takie posty wywołują najmniej komentarzy; banki mogą tutaj liczyć co najwyżej na to ... social mediowych. Czy to jest w ogóle ważne? Świadoma obecność banków w mediach społecznościowych to kwestia wyboru. Jednak ...
-
Czy małe sklepy przetrwają?
... obiekty mogą zaoferować. Czy to jest jedyny powód? I czy właściciele małych sklepików nie upraszczają rzeczywistości? Co trzeba zrobić, żeby przetrwać na rynku wielkich graczy? Na te pytania odpowiadają eksperci z Target BPO, dostawcy usług outsourcingu sprzedaży, pracującego na rzecz międzynarodowych koncernów FMCG. Firma Euromonitor International ...
-
Niewypłacalności firm w Polsce mocno w górę
... jest może zbyt znacząca (stanowi ok. 16%), lecz należy pamiętać, że to postępowania już prawomocnie umorzone, za którymi może kryć się znacznie większa liczba postępowań, co których postanowienie o umorzeniu jest ... mniejszych wydatków na wyjazdy wakacyjne. Dystrybucję detaliczną FMCG cechowała z kolei wysoka konkurencja ze strony dyskontów, w których ...
-
Shopper marketing
... to jest fantastyczną inspiracją. Mądry Polak nie przepłaca Cechą charakterystyczną społeczeństw rozwiniętych jest z całą pewnością bardzo racjonalny stosunek do zakupów produktów FMCG. Po ponad 20 latach wolnego rynku w Polsce zdecydowanie możemy mówić, że u nas również wykształciła się duża grupa osób żyjących co ...
-
Pracownicy fizyczni i specjaliści poszukiwani
... FMCG - pracowników fizycznych Prawie połowa badanych firm prowadziła rekrutację lub zatrudniała pracowników na stanowiska specjalistów. Dotyczy to przede wszystkim przedsiębiorców z branż: IT (77%) oraz finanse i księgowości (po 60%). Najmniej specjalistów zatrudnianych jest w przemyśle (23%) oraz w branży FMCG ...
-
GfK: w sklepach stacjonarnych wydajemy więcej niż Niemcy
... o 1 p.proc. Niewątpliwie jest to duża zasługa ... FMCG odpowiadał za 55 proc. obrotów detalicznych punktów stacjonarnych w 27 państwach UE. Segment ten stanowi 60,4 proc. całkowitego obrotu detalicznego w Chorwacji, co stawia ją na pierwszym miejscu wśród krajów objętych badaniem. Handel detaliczny w sektorze szybkozbywalnych dóbr konsumenckich jest ...
-
Tendencje na rynku pracy 2010 i prognozy 2011
... jest to już w zasadzie fakt. Początek roku to zdecydowany rynek pracodawcy, sytuacja wydawać by się mogło tak komfortowa dla przedsiębiorców, dla wielu z nich wcale taką nie była. Menedżerowie byli bowiem w dalszym ciągu zmuszeni dostosowywać zespoły do bieżących potrzeb, co ... takie osoby to: IT i Telekomunikacja, FMCG, Bankowość. „Obserwacje ...
-
Produkcja pnie się w górę
... co i tak jest wynikiem lepszym niż w pierwszym półroczu (wówczas 6,9%). W poprzednim badaniu na drugim miejscu pod względem ilości wakatów znajdowała się branża FMCG ...
-
Gdzie po work-life balance?
... jest ją osiągnąć. Z badania „Work-life balance. Niewykorzystany potencjał” wynika, że liderami w tej kwestii są firmy informatyczne, telekomunikacyjne, produkcyjne, przedstawiciele branży FMCG ...
-
Ratując budżet domowy, 2/3 Polaków zaciska pasa
... i sporo mówiło się o nadchodzącym spowolnieniu gospodarczym), to jednak chyba nikt nie spodziewał się, że kryzys nadejdzie tak szybko i ... FMCG, dóbr trwałych i usług finansowych”. Oto, co udało się ustalić jego autorom. Blisko 7 na 10 respondentów wskazuje, że sposobem na ratowanie budżetu domowego w sytuacji pogorszenia się sytuacji finansowej jest ...
-
Rynek pracy specjalistów II poł. 2019
... I półroczu 2019. To specjalizacja, w której widoczny jest największy rozdźwięk między skalą dostępnych kadr a natężeniem rekrutacji. Wart odnotowania jest także wzrost ... FMCG (8%), handel hurtowy / sprzedaż B2B (7%) oraz branża IT (6%). Co interesujące, największy wzrost liczby ogłoszeń odnotowany został w kategorii administracji państwowej, co ...
-
Mapa Rynku Pracy - Listopad 2003
... co w październiku – 10,5%. Praca ... FMCG zastąpił sektor usług – ogłoszenia zamieszczone przez firmy usługowe to 10,5% zamieszczonych ofert. Do pierwszej trójki powróciła także logistyka z wynikiem 10%. Prawie trzykrotnie zwiększył się udział w rynku ogłoszeń branży motoryzacyjnej – z 3,3% do 9,8%. Tradycyjnie koniec starego i początek nowego roku jest ...
Tematy: -
Branża turystyczna a Facebook
... większe. Dzięki mediom społecznościowym podróżowanie zmieniło swój wymiar. W praktyce jest to czynność publiczna. Pytamy znajomych gdzie jechać, zbieramy rekomendacje, dzielimy się ... chęci zakupowe Polaków a co za tym idzie bezpośrednio na sprzedaż. Budżety na Facebooka rosną, ale nie sa to wydatki takie jak w branży FMCG - analizuje Anna Zielińska ...
-
Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?
... FMCG: Unilever, Nestle i Ferrero. Są oni systematycznie spychani na coraz niższe pozycje. Nestle spadło nawet z podium – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. W rankingu obecny jest też przedstawiciel sektora handlowego – Lidl, który w porównaniu z 2015 rokiem zanotował 21% wzrost aktywności reklamowej, co ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w 2017 r.
... spółek z branży Media/IT/Telecom – 18% oraz FMCG – 13%. Wśród ... co jest potwierdzeniem trendu konsolidacji polskiego rynku sprzedaży detalicznej produktów spożywczych. KOMENTARZE EKSPERTÓW Alicja Kukla-Kowalska,Key Account Manager z FORDATA Zgodnie z danymi na dzień 15.12, w roku 2017 przeprowadzono w Polsce w sumie 204 transakcje fuzji i przejęć, to ...
-
Gdzie na praktyki i staże?
... jest w firmach dużych, zatrudniających powyżej 250 osób (stąd pochodziło 6 na 10 opublikowanych ofert), w sektorach: sprzedaż i handel, usługi bankowe i finansowe, doradztwo, sieci handlowe oraz FMCG ...
-
GfK: Polacy coraz mniej boją się o zdolność spłaty rat kredytu
... jest istotnie niższy aniżeli na początku naszych zmagań z koronawirusem. To niewątpliwie dobre wieści. Przed nami 5. już edycja badania „GfK Corona Mood: dynamika zachowań konsumenckich na rynkach FMCG ...
-
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
... FMCG – zmniejszył się w 2018 roku o 8%. Największy spadek wśród reklamodawców odnotowały Unilever oraz Nestle – w obu przypadkach o 19%. Unilever z miejsca 3. przesunął się na pozycję 8., a Nestle o cztery oczka w dół – z miejsca 5. na 9. Od 2017 roku zauważalny jest ...
-
Zakupy spożywcze w sieci, czyli o wyzwaniach ostatniej mili
... FMCG sięga 18%. Do 2022 roku wolumen sprzedaży w tym sektorze ma wynieść 400 miliardów dolarów. Najwyższy udział dóbr FMCG w handlu internetowym jest ...
-
Rynek pracy: handlowcy w czasie COVID-19
... FMCG okres ten co prawda przyniósł spadki rzędu 20-30 proc. na jedną kategorię produktową, ale też dał wzrosty w innych kategoriach. To ...