-
Rynek pracy specjalistów 2024
... to okres stabilizacji na rynku pracy. Obecna sytuacja jest ...
-
Preselling zyskuje na znaczeniu
... lata temu z presselingu korzystały głównie firmy z branży FMCG. Z czasem ta forma sprzedaży ... jest zasilany wewnętrznym akumulatorem doładowywanym z gniazda zapalniczki samochodowej lub zasilacza sieciowego, co pozwala na niezależną pracę w terenie. (Źródło: http://www.syriusz.com.pl/produkty.php?str=mobilne&menu=mobilne) Czym jest preselling Jest to ...
-
Upadłości firm w Polsce I-IX 2012 r.
... FMCG – mówi Marcin Siwa, dyrektor ds. oceny ryzyka w Coface Poland. Wynika to przede wszystkim z postępującej konsolidacji rynku. Zgodnie z zasadą, że silniejszy może więcej, mniejsze podmioty mają coraz bardziej ograniczony dostęp do kredytu oraz małą możliwość konkurowania ceną. Liczba firm działających w sektorze jest ...
-
Wydatki na reklamę będą spadać
... To dane niższe od oczekiwanych przez analityków, którzy spodziewali się wzrostu PKB na poziomie 1,8%. Wyraźnie hamująca gospodarka i zapowiedzi dalszego pogorszenia koniunktury negatywnie wpływają na sytuację na rynku reklamy. Budżety zmniejszyli reklamodawcy z branży FMCG, do ograniczenia wydatków zmuszona jest ...
-
Polski eksport ma się dobrze
... jest w Niemczech, Francja nadal jest w stanie niepewności. Przekłada się to bezpośrednio na liczbę zamówień - mówi Wojciech Dorociak, Dyrektor Zarządzający firmy Standis Polska, dostawcy wyposażenia meblowego oraz materiałów POS dla sieci handlu detalicznego oraz producentów FMCG ...
-
Fuzje i przejęcia pikują. Fala wzrostów już za nami
... to wyobrażenie zdecydowanie nie oszacowuje wartości firmy), przez co mogłoby nie dojść do transakcji na obiektywnych warunkach. Istnieją też przypadki, w których sporządzenie wyceny firmy jest ...
-
Śledzimy zachowania konsumentów z Ukrainy
... co ... jest to spory potencjał do wykorzystania. Również sklepy oferujące różnego rodzaju sprzęty, czy to AGD, czy komputerowe mają szerokie pole do działania w zakresie zakupów kredytowanych – zaledwie kilka procent dokonywanych przez Ukraińców zakupów to zakupy właśnie na kredyt. Patrząc na zachowania zakupowe Ukraińców w zakresie produktów FMCG, to ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2019
... to opublikowano aż 37% wszystkich ofert pracy z I kwartału. Jest to potwierdzenie tezy, że początek roku jest gorącym okresem w rekrutacji pracowników, co ...
-
Programy lojalnościowe w B2B. Oczekiwania vs rzeczywistość
... zdaniem uczestników programów lojalnościowych co piąta akcja oparta jest na tym mechanizmie, który nie tylko zachęca do zwiększenia wolumenu sprzedaży, ale przede wszystkim do utrzymania ciągłości sprzedaży. To dobra droga do ... Benefits and Rewards Services Polska. Wzięło w nim udział 300 uczestników programów lojalnościowych z branż FMCG, ...
-
Zmiana pracy: jak często i dlaczego?
... FMCG (11%). POKOLENIE Y WYZWANIEM DLA PRACODAWCÓW? Prowadzone badania wyraźnie wskazują, że zmiana pracy jest silnie skorelowana z wiekiem zatrudnionych. Zdecydowanie najczęściej decydują się na nią osoby należące do pokolenia Y, a więc pracownicy urodzeni w latach 80. i 90. minionego wieku. Jest to ... doskonalenie swoich umiejętności, co uważa się za ...
-
10 zasad skutecznego zarządzania projektami
... występują na projektach – to jest w sumie najprostsze. Należy dołożyć maksimum starań aby upewnić się, że to wszystko działa w praktyce. Kierownicy Projektów muszą wiedzieć co im wolno i w ... z branży FMCG, która miała „obsesję” na punkcie ciągłego doskonalenia. Jeśli firma osiągała np. cel na poziomie 97% wydajności folii stretch to ustalała kolejny ...
-
Gdzie podąża logistyka miejska w Polsce?
... czego ponad 25% umiejscowiona jest w terytorialnych granicach miast. Na rynku póki co dominują najemcy z branży logistycznej, sprzedaży detalicznej i pokrewnych sektorów. Wkrótce jednak ma się to zmienić - ... logistyki miejskiej jest zdominowany przez najemców z sektorów logistyki, sprzedaży detalicznej i branż pokrewnych, takich jak FMCG, żywność i ...
-
Cyfrowe platformy usług wyrównują szanse małych sklepów
... jest, że nawet długoterminowe promocje rozliczane są w cyklach tygodniowych, zwiększając jego płynność finansową. Detalista może zarówno dołączyć do akcji producenta, jak i z niej zrezygnować w dowolnym momencie, co daje mu też elastyczność i swobodę decyzji. Dane to paliwo przyszłości „Data is the new oil” to ...
-
Rynek z ponad 1 mln ofert pracy. Kogo szukają pracodawcy?
... co dziesiątą ofertę w serwisie. Jest to o ponad 7 tysięcy więcej ofert niż w 2021 roku, co ...
-
Rynek pracy: więcej ofert w sprzedaży, spadki w IT
... Weszli oni w okres oczekiwania na to, co przyniosą najbliższe miesiące. Duża niepewność gospodarcza sprawia, że rekrutacji jest mniej, niż w analogicznym ... to większą powściągliwość w decyzjach rekrutacyjnych i okres ochłodzenia po rekordach z minionych lat. Wśród innych najchętniej rekrutujących branż znalazły się firmy zajmujące się produkcją FMCG ...
-
Zarządzanie tożsamością firmy
... Branża, która w Polsce jest niezwykle wrażliwa na zmiany percepcji klientów, powodowane wejściem nowych konkurentów lub zmianami wśród obecnych graczy, to sektor FMCG. Pojawiające się ... są udane i gwarantują sukces, jednak odświeżanie marek zawsze informuje o rozwoju, co utwierdza konsumentów w przeświadczeniu o pracy nad marką i jej jakością oraz ...
-
Czas na integrację
... to największy problem, z jakim mają do czynienia, na co dzień. Szczególnie duże znaczenie ma to w przypadku filii, których infrastruktura teleinformatyczna nie jest ...
-
ARSS: stacje benzynowe 2010
... to Power to drive. Pozostałe sieci stacji paliw nie mają póki co swojej marki gastronomicznej, ale za to oferta z tego segmentu dostępna jest na wszystkich stacjach, także franczyzowych. Tak jest ... pod koniec ubiegłego roku umowę, na mocy której francuski potentat na rynku FMCG będzie dostarczał towar do sklepów znajdujących się przy 137 stacjach tej ...
-
Kampanie reklamowe dla seniorów
... jest prowadzone przez 60-latków. To aż 4 mln domostw, które mają 23‑proc. udział w wydatkach w sektorze FMCG. Warto podkreślić, że osoby po 65 roku życia stanowią w Polsce jeszcze bardziej łakomy kąsek dla marketerów – jest to aż 7,5 mln ludzi. To niezaprzeczalny dowód na to, że Silver Group jest ważną i – co ...
-
Innowacje a przewaga konkurencyjna
... synonim trwałości i niezawodności. To właśnie jedne z kluczowych cech, ... co roku wydaje znaczne sumy na badania R&D (2 mld dolarów, czyli dwa razy więcej niż jego główny konkurent – Unilever) i jest jedną z najbardziej innowacyjnych firm w branży FMCG. Szefowie koncernu doszli jednak do wniosku, że nie zawsze rozwijanie technologii wewnątrz firmy jest ...
-
Czy zakupy spożywcze online mają przyszłość?
... to na rynku e-grocery (czyli internetowego handlu artykułami spożywczymi). Wielkość sprzedaży przez Internet w ubiegłym roku stanowiła ok. 0,1 proc. wartości rynku spożywczego w Polsce. Na innych - bardziej dojrzałych rynkach - udział sprzedaży artykułów FMCG w Internecie w stosunku do wartości sprzedaży ogółem jest ...
-
E-commerce motorem wzrostu największych sieci detalicznych
... FMCG było to 5 proc. Nadal najbardziej rentownym z handlowych działów jest moda i akcesoria, której średnia marża zysku netto wyniosła 7,1 proc., czyli ponad dwa razy więcej niż w całym TOP 250. Jednak to ... i trzecim miejscu znajdują się JD.com oraz Apple. Co ciekawe Wal-Mart jest czwartym co do wielkości e-sprzedawcą, pomimo, że przez ten kanał ...
-
Branża kosmetyczna: rośnie znaczenie e-commerce B2B
... jest to obszar niedoceniany przez polskie firmy. Wydaje się, że technologia i digitalizacja sprzedaży zarówno w segmencie B2C, ale przede wszystkim w B2B odegrają kluczową rolę w dalszym rozwoju branży kosmetycznej – wyjaśnia Renata Dutkiewicz, dyrektor ds. sektora spożywczego i FMCG ...
-
Big data: analityka twardych danych plus miękkie umiejętności
... wiedza jest używana w sprzedaży oraz jak na cały proces wpłynęła pandemia COVID-19 – to niektóre z pytań, z jakimi PNSA oraz Kearney skierowały się do największych instytucji finansowych, telekomów, firm z sektora FMCG i e-commerce. Wnioski z przeprowadzonych badań mają posłużyć działom sprzedaży do lepszego wykorzystania wiedzy o kliencie. Oto, co ...
-
Harry Potter a kreowanie marki
... Co ważne, powstaje ich coraz więcej, każdego roku. Kultura i media to najbardziej dynamiczne rynki jeśli chodzi o wprowadzanie nowych marek, dlatego jest to najlepsze miejsce by podpatrywać trendy marketingowe. Żadne FMCG ...
-
Internauci a konsumpcja mediów i reklamy
... jest telewizja – 85% korzysta z niej przynajmniej kilka razy w tygodniu. Wśród nich prawie co drugi należy do wspomnianej grupy wiekowej. Patrząc z innej perspektywy, co trzeci Internauta mieści się w wieku 25-44 i przynajmniej kilka razy w tygodniu, oprócz internetu, jest w zasięgu telewizji. To ...
-
Szara strefa a wyroby akcyzowe 2010
... jest poprzez bazary i nielegalne punkty sprzedaży. Oznacza to, iż legalne kanały sprzedaży są omijane przez papierosy o wartości ok. 3,8 mld zł, co powoduje utratę marży na poziomie 260 mln zł . W sytuacji, kiedy udział sprzedaży papierosów w przychodach całej branży FMCG ...
-
Wzrost konsumpcji w Polsce rekordowy
... co tak naprawdę zostało porównane w badaniu Nielsena. Konsumpcja u nas rośnie, gdy w zamożnej części Europy spada, to fakt. Ale jej poziom jest zdecydowanie niższy. Siła nabywcza przeciętnego obywatela Niemiec czy innych krajów starej Unii nadal jest ... r. Większy od polskiego wzrost wartości sprzedaży produktów FMCG zanotowały m.in. Turcja (wzrost o ...
-
Mapa Rynku Pracy - Lipiec 2003
... na własnej skórze. Z badań PBS wynika, że co trzeci obawia się utraty pracy i uważa, że ... punkty procentowe i wyniosła 11,7%. Jak można przypuszczać przyczyną jest – podobnie jak w przypadku FMCG – upalne lato, gdy rośnie popyt na ... , z której wyszło trzykrotnie mniej ogłoszeń niż miało to miejsce w czerwcu. Bardzo możliwe, że firmy produkcyjne, które ...
Tematy: -
Mapa Rynku Pracy - Wrzesień 2004
... co oznacza, że dobre wskaźniki makroekonomiczne mają wreszcie przełożenie na sytuację tzw. przeciętnego Polaka. A wskaźniki te od miesięcy systematycznie się poprawiają. Rośnie eksport, oraz inwestycje zagraniczne, duża jest ... się liczba ogłoszeń w FMCG (7% udział we wszystkich ogłoszeniach) i motoryzacji ... był to duży wzrost – kształtował się ...
-
Jak marki odpowiadają na komentarze na Facebooku?
... – domykanie konwersacji. To, co obecnie mierzą systemy do analityki social media, to obsługa klienta na pierwszym poziomie („przyjęto zgłoszenie”). Model jest następujący: jeżeli ... pod swoimi postami. Uwzględniliśmy Allegro, OLX, fanpage sieci sklepów FMCG i fanpage z modą/odzieżą i przyjrzeliśmy się, jak wyglądały aktywności fanów na ich ...
-
Handel detaliczny w Polsce ma się dobrze
... dla detalistów, co zaowocowało znaczącą ... jest wciąż znacznie bardziej rozdrobniony w porównaniu do innych krajów europejskich. Na około 122,5 tys. sklepów oferujących produkty spożywcze w Polsce, ponad 118,4 tys. to placówki małe i średnie. Liczba sklepów wielkoformatowych to tylko około 4 tys. Obrazuje to udział w 2008 roku w krajowej sprzedaży FMCG ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w II kw. 2021 r.
... . kw.). na drugim miejscu znalazły się podmioty z Luksemburga (4 transakcje), które, co rzadkie, były zupełnie nieobecne na polskim rynku ... Equity, które postawiły głównie na branżę FMCG, odpowiadając za połowę akwizycji w tym sektorze ... rok do roku, wzrosła liczba odnotowanych inwestycji. Jest to spowodowane efektem niskiej bazy w drugim kwartale 2020 ...
-
Inflacja niweczy eko-zachowania konsumentów?
... konsumentów to szansa rynkowa, której wartość wycenia się na 991 mld USD – jest to szansa dla tych firm z branży FMCG, ... to, że konsumenci wrócili do poszukiwania wygody, a nie przedmiotów pozbawionych plastiku – ludzie kupują mniej opakowań uzupełniających, w mniejszym stopniu unikają plastiku i częściej kupują napoje w plastikowych butelkach, co ...
-
Polacy polubili marki własne
... za ponad 65 procent sprzedaży. Jest to zresztą cecha charakterystyczna tej ... FMCG. Mniej trzeba wyłożyć na promocję pozytywnego wizerunku sieci, na którym ma się opierać sprzedaż sygnowanych przez nią produktów, niż na kampanię konkretnego wyrobu. Innym sposobem na zyskanie uznania klientów jest ... raczej nie dogonimy, ale co trzeci towar w koszyku ...