-
Marketing sensoryczny? Tak, bo liczy się atmosfera w sklepie
... i zachowaniach klientów sklepów stacjonarnych, ale daje również obraz wpływu, jaki atmosfera w sklepie wywiera na doświadczenia zakupowe. Raport wskazuje także, ... stacjonarnego zamiast internetowego (najbardziej podatna w tym względzie jest Hiszpania, gdzie 89 procent kupujących jest bardziej skłonnych dokonać zakupu w sklepie stacjonarnym). ...
-
Ekologia w polskich szafach. Jak kupujemy odzież?
... zakresie zrównoważonej mody. Pod lupę wzięto również zachowania zakupowe oraz sposoby, w jakie zwykliśmy używać odzież i obuwie. Efektem analizy jest opracowanie „Czy ekologia jest w modzie? Raport o odpowiedzialnej konsumpcji i zrównoważonej modzie w Polsce”. Do jakich wniosków prowadzi? Jak wynika raportu, świadomość zagadnień ekologicznych nadal ...
-
Tydzień 25/2005 (20-26.06.2005)
... Europejskiej. Za głosowały tylko Wielka Brytania i przy kilku wnioskach poparły ją Holandia i Portugalia. Jaki interes w dopuszczeniu na polski rynek GMOs -ów ma nasz rolnik i polski konsument? Drugim problemem, jaki chcę zasygnalizować jest dalszy rozwój polskiej gospodarki. W opinii ekspertów po roku 2004, kiedy mieliśmy największy od 1997 ...
-
Pandemia ogranicza wydatki na konsumpcję, nie wszyscy jednak cierpią
... wzrostu cen jest ściśle połączona z koszykiem zakupowym, a tym samym z trendami konsumenckimi. W raporcie „Konsumpcja w pandemii” jest ona analizowana na ... z wolnym czasem: rekreację, kulturę, zakwaterowanie i gastronomię (wzrost o niecałe 4 pkt. proc.). Polski konsument wydawał w 2019 r. realnie 1,4 razy więcej niż w 2003 r., a jego średni dochód ...
-
Wielkanoc 2012: jajka w Internecie
... na szczęście są wszechobecne bez względu na koszt. Jaki jest "wizerunek" jaj w Internecie i czy internauci chętnie płacą ... konsument. I to ja płacę za nowe kurniki hodowcy i nowego mercedesa pana handlarza...”. Wzrost cen jajek jest ... jajka w Cieszynie, o Bułgarii, która liczyła na import jajek z Polski oraz o Niemcach, których także objęły podwyżki. ...
-
E-commerce w Polsce: w Lublinie kupuje się sukienki, w Bydgoszczy garnitury
... miastach Polski. Szczecin to stolica dzieci. Tu, w porównani z innymi polskimi miastami, Zalando sprzedaje najwięcej ubrań dla najmłodszych. Bydgoszcz reprezentuje klasyczną elegancję. To miejsce z największą ilością czarnych ubrań dla mężczyzn oraz wysokich obcasów. Tutaj te kategorie produktów kupowane są najczęściej. Warszawa jest liderem ...
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... jest więcej wśród konsumentów mieszkających w miastach, gdzie 53% respondentów wskazuje na jej istotność. Wzorce oczekiwań w zakresie obsługi logistycznej płynące z rozwiniętych rynków e-commerce wielokrotnie potwierdzały, że lada moment będą obowiązywać także w Polsce. Należy jednak zadać pytanie czy polski konsument ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2011
... czy dostosowania placówek handlowych do potrzeb i oczekiwań polskich konsumentów. Biedronka imponuje wprawdzie tempem rozwoju sieci, jednakże jej koncepcja strategiczna jest bardziej jednostronna, bazująca głównie na dużej wrażliwości cenowej polskich konsumentów. Tesco skutecznie niweluje przewagę cenową Biedronki poprzez wprowadzanie tzw. cen ...
-
Black Friday już nie zachwyca, ale sprzedaż ciągle wysoka
... się m.in.: W jakim stopniu promocje Black Friday interesują klientów? Ile pieniędzy polski internauta wydaje w czasie Black Friday? Jakie kategorie produktów cieszą się ... krajów, gdzie zapał do Black Friday zmniejszył się najbardziej. Najprawdopodobniej związane jest to nie tylko z pandemią i niestabilną sytuacją finansową, ale też z nadmiernym ...
-
Zakupy online: rosną wymagania wobec sklepów internetowych
... globalnie, dokonywanych jest online. Odsetek ten na przestrzeni 10 lat ma urosnąć do 64%. To wyraźny znak ewolucji preferencji zakupowych i zmian w sposobie, w jaki kupujemy ... 20.04.2023. Raport pokazuje, w jaki konsumenci robią zakupy online i w jaki sposób wpływa to na handel detaliczny. Celem raportu „Future Shopper” jest zdefiniowanie trendów, ...
-
Czy w dobie internetu telewizja dla dzieci ma jeszcze sens?
... jaki jest w danej chwili nadawany. Gdy używają smartfonów i komputerów, ich pierwszym wyborem jest YouTube, szukają tam treści niedostępnych w telewizji. Stałym punktem dnia dla dzieci jest ...
-
Uppies czy oldschoolowiec? Sprawdź, jak konsumujesz media
... tej grupie. Rozrywkowi Rozrywkowi, a właściwie „Rozrywkowe”, bo ta grupa jest silnie sfeminizowana (59,8% stanowią kobiety), to osoby mieszkające w mniejszych ... spośród wszystkich wyszczególnionych grup w godzinach porannych (23,8%). Cechą szczególną Oldschoolowców jest to, że najchętniej sięgają po prasę codzienną (92%). Lubią przewracać strony ...
-
Ochrona środowiska: jakie działania proekologiczne podejmujemy najczęściej?
... nic zdrożnego. Realny problem pojawia się wówczas, gdy wizja uzyskania indywidualnych korzyści (wynikających np. z własnego komfortu, lenistwa czy niezdrowych nawyków) jest bardziej opłacalna niż kara za brak poczucia współodpowiedzialności za negatywne skutki dla całej zbiorowości - zaznacza Piotr Zimolzak. W badaniu zapytano respondentów ...
-
Zachowania konsumentów: obawy na rekordowym poziomie, tniemy wydatki
... jest w Indiach i Chinach – mówi Michał Tokarski. Chińczycy również najczęściej globalnie polują na okazje (61 proc.). W Europie natomiast prawie połowa Niemców deklaruje, że jeśli trafią na atrakcyjną cenę są gotowi kupić rzecz, której kupna nie planowali. W przypadku Polski ...
-
Trwa bojkot konsumencki towarów z Rosji. Polacy stanowczy, ale...
... Okazuje się, że Polacy są w tej kwestii dość stanowczy, choć stanowczość ta uwarunkowana jest m.in. numerem PESEL. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie postawy ... zdecydowały o kontynuowaniu działalność w tym kraju – taką deklarację złożyło 61% respondentów. Jest to tym łatwiejsze, że znaczący odsetek Polaków ma świadomość na temat przedsiębiorstw ...
-
Sylwester 2022 w cieniu inflacji. Rezygnujemy z city break i nart?
... wydatek. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki wpływ na plany sylwestrowe wywiera inflacja? ... jest znacznie bardziej zauważalny. Największy wahania zostały zanotowane w Białce Tatrzańskiej. Cena wynajmu pokoju w hotelu trzygwiazdkowym dla dwóch osób 8 grudnia (8 519 zł) była wyższa od kwoty z 30 września (4 200 zł) o 102%. W zimowej stolicy Polski ...
-
Zakupy online: co sądzimy o metaverse, personalizacji i ekologii?
... do kwestii personalizacji i ekologii. Ankietowani poproszeni o ocenę, jak ważna jest dla nich personalizacja na zakupach w kanale online, w skali od 1 – nieistotna do 5 – ... personalizacja czy ekologiczne podejście marek, zarówno na zakupach online, jaki i w sklepach stacjonarnych, ważnym czynnikiem pozostaje również rozpiętość naszego budżetu. ...
-
Wakacje 2014: numery alarmowe i roaming w UE
... terenie całej Unii Europejskiej, co oznacza, że nawet przebywając poza granicami Polski bez problemu połączymy się z tymi numerami i uzyskamy pomoc. Numer 112 – ... Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że usługodawcy mają obowiązek rzetelnie poinformować, jaki jest koszt usługi i jakie są jej zasady, a także umożliwić natychmiastowa rezygnację ( ...
-
Reklama "pod" zysk czy sprzedaż?
... piwa jest zdecydowanie inny niż polski) zdefiniowano ... jest wysoko skorelowany ze wskaźnikiem share of wallet, daje de facto odpowiedź na nurtujące nas pytanie: jaki jest finansowy efekt inwestycji marketingowej? CO DECYDUJE O PRZEWADZE KANAŁU KOMUNIKACJI? Fakt, że w przypadku telefonów komórkowych najsilniej oddziałującym kanałem komunikacji jest ...
-
Programy lojalnościowe: wolimy korzyści materialne
... gotówki. W przypadku benefitów niematerialnych, najwyżej cenioną wartością wśród uczestników jest otrzymywanie, wcześniej niż pozostali klienci, informacji o wyprzedażach i ... związanym z gotówką czy rabatami dają wyraz temu, że to oni chcą decydować, w jaki sposób wydadzą uzyskane pieniądze będące nagrodą za to, że robią zakupy w danym sklepie” ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
... zdrowia był kimś, komu warto uwierzyć. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: W jaki sposób mity na temat pandemii wpływają na samorozwój? Jakie są postawy ... z dostępnych w sklepach testów antygenowych, pozwalających na sprawdzenie posiadania przeciwciał, nie jest popularne wśród konsumentów – do tej pory skorzystało z nich jedynie 5% badanych, a tylko 6% ...
-
Cross-border e-commerce. Gdzie drzemie potencjał?
... Jaki jest potencjał tej branży? Jak przedstawiają się zachowania konsumentów? Odpowiedzi na te pytania przynosi raport opracowany przez Arvato - jednego z wiodących dostawców usług dla branży e-commerce. Transgraniczny handel w branży e-commerce rozwija się w dość intensywnym tempie. Za taki obrót spraw odpowiedzialny jest ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 15/2019
... się brexicie. Naszych czytelników może zainteresować jaki jest stan i jakie są ... konsument, który kilka lat temu kupił nowe auto, może nie być w stanie przeznaczyć na zakup takiej kwoty. Jest pewna nadzieja, że wraz ze wzrostem sprzedaży samochodów elektrycznych i ich upowszechnieniem się na rynku, cena będzie spadać. Jednak dziś wysoka cena jest ...
-
Roaming międzynarodowy - przewodnik
... , iż konsument nie zawsze jest świadomy, ile płaci i za co płaci. Użytkownicy zazwyczaj nie sprawdzają, w jaki ... jaki sposób działa roaming międzynarodowy? - jakie są opłaty? - kto je pobiera? Należy też pamiętać, że połączenia oraz krótkie wiadomości tekstowe są o wiele droższe w przypadku korzystania z telefonu komórkowego poza granicami Polski ...
-
Smart shopping po polsku
... . Już 38 proc. ankietowanych zwiększa w ten sposób swoje oszczędności. Grupa ta jest większa wśród osób z wyższym wykształceniem, 44 proc. badanych z tytułem licencjata tak ... zakupowe pieniądze wpłaca do banku. Badanie pokazało, że co piąty polski konsument ucieszony zyskiem, jaki osiągnął kierując się zasadą smart shoppingu, kupuje więcej produktów. ...
-
5 grzechów głównych w e-marketingu
... Konsument widzi w internecie reklamę butów, które mu się podobają. Zachęcony przekazem reklamowym przechodzi na stronę e-sklepu, a tam danego produktu już nie ma albo jest tylko w jednym rozmiarze lub w innej cenie, ponieważ dana promocja właśnie dobiegła końca. Zniechęcony konsument ...
-
Seniorzy a ochrona praw konsumenta
... jest wiedza badanych na temat czasu, jaki ... jest na siebie, niż w małym sklepie, w którym w każdej chwili może poprosić o pomoc sprzedawcę. Badania wskazują, że pomimo przeświadczenia o swojej słabszej pozycji na rynku starszy konsument zdaje sobie sprawę, że sprzedawca jest ... Polski w wieku powyżej 60 lat. Próba ma charakter losowo-udziałowy i jest ...
-
Idea CSR nieznana młodym internautom
... udzielania wsparcia małym przedsiębiorcom. Z badania Gemius wynika także, iż najważniejszymi kryteriami, którymi kierują się młodzi konsumenci przy zakupie różnych produktów jest ich jakość i cena. Ponad połowa z nich sugeruje się marką produktu i składem/surowcem z jakiego wykonano produkt. Tylko co piąty respondent uważał, że ...
-
UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011
... porady, w jaki sposób dochodzić ... jest też ustalenie realnych zasad oceny jakości usług i odpowiedzialności za niedotrzymanie warunków umowy w tym zakresie. Jedną z najważniejszych kwestii w najbliższych latach będzie realizacja zasady „Klient nie musi się znać na telekomunikacji”. Obecnie, aby skutecznie bronić swoich praw, konsument ... Polski ...
-
Zachowania konsumentów: cena liczy się mniej niż zaufanie do marki
... jest wciąż ważna dla kupujących, ale nie pozostaje jedynym kryterium wyboru. Wyżej od niej zostały ocenione takie czynniki, jak zaufanie oraz szeroki wybór. Współczesny konsument ... Polski ...
-
M-commerce: więcej kanałów sprzedaży powiększa sprzedaż?
... , a teraz – uzbrojony w nowoczesne technologie mobilne – awansuje na superkonsumenta. Dane dla Polski nie odbiegają w tym względzie zbytnio od informacji, jakie mamy ze Stanów, ... konsument, czy duży wybór wygodnych i bezpiecznych metod płatności. Ale cofnijmy się jeszcze o krok, gdyż samo posiadanie strony mobilnej przez sklepy nie jest w ...
-
Jakość obsługi klienta w 2016 r.
... jaki odnotowano w całej historii badania Polskiego ... to ciągle jednak brak satysfakcji z obsługi deklaruje co piąty konsument. Czy to może oznaczać, że polskie firmy traktują jakość ... Lublina tym bardziej dziwi, ponieważ całe województwo lubelskie jest oceniane w rankingu bardzo wysoko. O badaniu: Polski Program Jakości Obsługi zbiera opinie konsumentów ...
-
Prawa konsumenta na wakacjach: świadomość rośnie
... Konsument na wakacjach" - publikacji przygotowanej przez TNS Polska na zlecenie UOKiK. Badania, które UOKiK zleca już od 2012 roku, wskazują, że świadomość polskich konsumentów jest ... co ósmy respondent (12 proc.). Konsumentów zapytano też m.in. czy wiedzą jaki skutek prawny wiąże się z brakiem odpowiedzi organizatora wycieczki na reklamację w ...
-
Gwarancja zwrotu pieniędzy - to się liczy w e-commerce
... przeprowadzonego sondażu pokazały, że dla co drugiego respondenta z Polski istotne jest finansowe zabezpieczenie transakcji, co jest dowodem na istotę elementów, które budują zaufanie na ... niezależnie od tego, czy konsument wchodzi na stronę startową sklepu, czy bezpośrednio odwiedza stronę produktową. Dobrze jest, jeśli wraz ze znakiem jakości, ...
-
Za działania proekologiczne firm gotowi jesteśmy zapłacić wyższą cenę
... to oznacza w praktyce? 41 proc. Polaków jest gotowych zapłacić więcej, jeśli mają wiedzę o tym, gdzie oraz w jaki sposób powstał produkt. Z kolei 39 ... Singapuru, Hongkongu, Japonii, Australii, ZEA, Francji, Włoch, Hiszpanii, Portugalii, Niemiec, Polski, Belgii, Holandii, Brazylii, Norwegii, Danii, Szwecji, USA, Kanady, Malezji, Meksyku, Austrii, ...