-
Jaki jest polski konsument
... 2003 r. na zlecenie UOKiK wykonało Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS), jest pierwszym niezależnym sondażem tego typu. Przeprowadzono go na ... podającą nieprawdziwe informacje o produkcie lub usłudze zetknął się co trzeci (35%) konsument z populacji dorosłych i co drugi (48%) z populacji młodzieży. Dotyczyły one najczęściej: chemii i kosmetyków ...
-
Jaki jest polski turysta?
Kończą się już przygotowania do letniego sezonu urlopowego - biura podróży promują nowe oferty, a konsumenci podejmują ostateczne decyzje odnośnie miejsca i rodzaju wypoczynku. Acxiom Polska przyjrzał się uważniej osobom, które w ciągu ostatnich trzech lat spędzały wakacje poza domem i przygotował dedykowane bazy konsumentów-turystów. Ze ...
-
Polski konsument odpowiedzialny na niby
... odpowiedzialnością konsumencką cechuje się statystyczny Kowalski. Pomysł na tego rodzaju badanie pojawił się przy okazji projektu Nienieodpowiedzialni.pl. Jaki zatem jest polski konsument? Czy kupuje odpowiedzialnie? Czy obchodzi go odpowiedzialność społeczna marek i ich dbałość o środowisko? W badaniu przebadano ogólnopolską, losowo-kwotową próbę ...
-
Kim jest polski respondent badania CAWI?
... jest polski respondent? Co robią respondenci uczestnicząc w panelach? Czym dla respondenta jest wypełnianie ankiet? Wyniki badania przeprowadzonego przez SoftArchitect i Herstories rewolucjonizują podejście do uczestników badań online w Polsce. Dane zaprezentowane w raporcie „Respondent, Konsument ...
-
Polski konsument w czasie kryzysu
... polski konsument przy rodzinnym stole i w biurze wertuje gazetki z promocjami. Kupuje tańsze marki własne ... o codziennych zwyczajach zakupowych ujawniły stojące za nimi wyobrażenia o człowieku oraz relacjach społecznych, w jakie jest uwikłany. To pogłębienie perspektywy, możliwe dzięki zastosowanej metodzie badawczej, pozwala na zrozumienie, dlaczego ...
-
Polski konsument 2009
... Jednocześnie 45 proc. twierdzi, że nie podejmuje takiej aktywności. Niedoceniany jest natomiast wpływ reklamy na podejmowane przez konsumentów decyzje. Większość ... przejawu generalnej dezaprobaty w stosunku do tego kanału komunikacji producent – konsument. Ocena ta jest raczej wyrazem tego, Że nie spełnia ona oczekiwań odbiorców, zarówno pod względem ...
-
Polski konsument lojalny w kryzysie
... polski konsument radzi sobie w tzw. kryzysie? Szuka promocji, ale pozostaje lojalny - aż 1/3 Polaków stawia na markę. Dlaczego promocja to już codzienność, a teraz jest ... . Klient nasz Pan. Naprawdę. W obecnej sytuacji gospodarczej, widać wyraźnie, że konsument w „kryzysie” jest wygranym. Wbrew pozorom, sytuacja „kryzysowa” nie oznacza pustek przy ...
-
Polski konsument a zakupy: cena ważna dla 95% Polaków
... przede wszystkim osoby z wykształceniem wyższym i w dobrej sytuacji materialnej. Pozytywnym wynikiem badania jest informacja, że jedna trzecia z nas to tzw. świadomi entuzjaści, którzy lubią ... i artykułów żywnościowych. Dla mężczyzn jest ona ważna, gdy kupują odzież, obuwie, sprzęt RTV-AGD oraz sportowy. Tylko co piąty konsument lubi zakupy i czuje ...
-
Polski e-konsument 2010
... Katowicach przeprowadzone w ramach projektu finansowanego z MNiSW pt. "Polski e-konsument - typologia, zachowania". Efektem badań jest "fotografia" konsumenta w sieci oraz jego "koszyka zakupów". Co kupuje e-konsument? Oferta produktów dostępnych w Internecie jest bardzo szeroka. Dotyczy zarówno produktów konsumpcyjnych, przemysłowych, jak i usług ...
-
Polski handel elektroniczny
... przeciętnego odbiorcy. We wszystkich przypadkach stwierdzono nieprawidłowości. Głównymi zarzutami, jaki postawiono właścicielom witryn internetowych są: brak informacji o firmie, ... Można wskazać, że niemal nieznane polskim właścicielom witryn internetowych jest wskazanie, w jakim terminie jest on związany warunkami oferty (np. ceną) umieszczanymi na ...
-
Polski e-commerce 2004 vs 2024
... . Jak kształtuje się natomiast liczba użytkowników, którzy przeglądają strony poświęcone e-zakupom? Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad wzrosła ponad pięciokrotnie. Użytkowników jest nie tylko więcej, są oni też znacząco bardziej zaangażowani w przeglądane treści: łączny czas, spędzany przez internautów na witrynach i aplikacjach zakupowych ...
-
Jakie korzyści przyniosło wejście Polski do Unii Europejskiej?
... w ciągu 13 lat, które minęły od momentu wejścia Polski do UE, pozytywne nastroje w tym obszarze nie uległy zmianie. Wejście Polski do Unii Europejskiej to ... strukturalnych, na uwagę zasługuje świadomość wkładu, jaki dla wzrostu gospodarczego ma swobodna wymiana handlowa. Badanie pokazało, że jest to ważne dla blisko połowy ankietowanych – podkreśla ...
-
Polski rynek telekomunikacyjny 2007-2009
... próby respondentów (około 100 osób). Zdaniem UKE trend ten spowodowany jest faktem substytucji telefonii stacjonarnej telefonią ruchomą. Ponadto pomimo, ... z populacji ludności Polski w wieku 15 lat i powyżej, w sposób umożliwiający przełożenie wyników otrzymanych w badaniu na całą populację Polski. W roku 2007 próba badawcza wynosiła 1500 wywiadów, ...
-
Nastolatek jako konsument
... polski nastolatek dostaje kieszonkowe. Statystycznie najwięcej, bo aż 82 zł, otrzymuje młodzież w wieku 15-18 lat, młodsze nastolatki - dostają około 43 zł. Własnymi pieniędzmi dysponują również najmłodsze dzieci w wieku od 4 do 6 lat - wynika z najnowszych badań Ipsos. Nieletni to wyjątkowy konsument ... dorosłych, jaki smak wybrać, która marka jest ...
-
Polski Internet a "afera solna"
... jest lub może być „rakotwórcza”. O szkodliwości soli mówiono w wielu aspektach – nie tylko zdrowotnym. Internauci aktywni na forach giełdowych gorączkowo zastanawiali się, jaki ... ? „W podobnych przypadkach idealnie sprawdza sie chinski aparat sprawiedliwosci Bo polski rozda bandytom odpowiedzialnym za ten proceder kilka wyrokow z zawieszeniem, ktos ...
-
Europejski konsument na rynku. Jak kupujemy?
... jaki ludzie robią zakupy spożywcze – tutaj od zawsze dominują zakupy w lokalnych sklepach. Różnice występują natomiast, gdy porównuje się częstotliwość zakupów online w różnych krajach. Niemcy i Anglicy kupują w sieci najczęściej, odpowiednio 29 i 24 razy w roku, podczas gdy w Polsce i w Rosji jest ... gospodarka unijna oraz odporność Polski na ...
-
Jak międzynarodowy jest e-commerce?
... jest zaskakujący. Język polski na tle innych ujętych w badaniach obszarów językowych jest ...
-
Synergia działań marketingowych
... Bo w ten sposób zapominamy o naszym lokalnym kontekście, o tym, że nasz polski konsument jest jednak inny od tego w Londynie, a zatem żyje na nieco innym poziomie świadomości ... do tego, że tęgie głowy zaczęły zastanawiać się, co komunikować, jak i gdzie, w jaki sposób oferować realny produkt do sprzedaży, aby trwale budować pozycję marki w sercu ...
-
Zachowania konsumentów: planujemy głównie zakupy żywności i książek
... już do biur? Na co będziemy wydawać pieniądze w najbliższych tygodniach? Jaki trend wyraźnie zadomowił się wśród polskich konsumentów? Badanie „Global ... drugi polski konsument stara się kupować lokalne marki, a 42 proc. z nas wybiera produkty producentów, których postrzegamy za społecznie odpowiedzialnych. Jedna trzecia ankietowanych jest w ...
-
Chcemy biometrii zamiast kodów jednorazowych
... konsument (w zależności od tego, co zaproponuje bank-wydawca karty) będzie potwierdzał swoją tożsamość z wykorzystaniem 2 z 3 elementów: tego co zna (np. hasło), tego co posiada (np. telefon) lub tego czym jest (np. odcisk palca). Zdecydowana większość polskich e-konsumentów (76%) jest ... mieszkańców miast w wieku 20-50 lat. Próba dla Polski ...
-
Najpopularniejsze wózki widłowe
... (5%). Nowy czy używany? Największą popularnością ciągle cieszą się wózki używane, dostrzegalny jest jednak wzrost odsetka firm, które interesowały się nowymi maszynami. ... 2% użytkowników wskazało, że poszukuje wózka o napędzie ręcznym, lub że prosi o poradę, jaki wózek w ich przypadku będzie najlepszym wyborem. Dla 1% zasilanie wózka nie miało ...
-
Marki zaangażowane w cele społeczne są silniejsze
... Polski uważa, że słowa, wartości i działania liderów firm nie pozostają bez wpływu na podejmowane decyzje zakupowe. Warto jednak podkreślić, że pozostawanie marką neutralną, a więc taką, która nie ujawnia wyznawanych wartości, nie jest ... surowców i materiałów. Co szósty konsument nie ... jego realizacji. W jaki sposób mogą to zrobić? Definiując, co jest ...
-
Kampanie reklamowe: czego oczekują klienci?
... jest to nie do pomyślenia - tak wypowiada się znaczna większość zapytanych o to sprzedawców. Nie wiąże się to z inną kulturą, lecz z nadal nie do końca dojrzałym rynkiem. Polskie firmy retailowe jeszcze nie zaczęły walczyć o klienta. Polski konsument ... badania można stwierdzić, że w najbliższych latach polski konsument będzie coraz częściej wdawał ...
-
Polscy konsumenci na zakupach
... ze wsparcia partnerek. Od dynamicznych z kasą do domatorów z tradycjami „Wyniki badania PAYBACK Consumer Monitor pokazały, że polski konsument jest ogólnie wymagający i bardzo świadomy. Jednak obraz ten jest bardziej zróżnicowany” – zapewnia Marcin Drzewiecki, Dyrektor Marketingu Loyalty Partner Polska. „Polskie społeczeństwo można podzielić na dwa ...
-
Suplementy diety – Polacy nie mają nic przeciwko
... jaki stosunek do suplementów diety mają Polacy. Okazuje się, że zaufanie do tego typu produktów jest duże – zaledwie 4% respondentów uważa je ... , że suplementy są przede wszystkim produktem spożywczym. Prawdopodobnie jest to przyczyną, która sprawia, że polski konsument nie widzi potrzeby konsultowania swojej decyzji z lekarzem – komentuje Izabela ...
-
Zakupy za granicą: brytyjskie firmy najmniej uczciwe?
... w 2016 r.: Do ECK Polska zgłosił się konsument, który podpisał umowę z holenderską firmą energetyczną. Umowa sporządzona w języku niderlandzkim zawierała sformułowanie, które wskazywało, że klient jest przedsiębiorcą. A co za tym idzie zrzeka się swoich uprawnień jako konsument. Dlatego ECK przestrzega przed podpisywaniem umów w języku ...
-
Dobry sprzedawca według Polaków
... jest niepokojące. W jaki ... jest niezbędna. – komentuje wyniki badań Kuba Antoszewski z Millward Brown. PNSA jako platforma budująca etos profesjonalnego sprzedawcy, którego misją jest działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorstw poprzez wspieranie działów sprzedaży, pokazuje, że konsumenci postawili wysoką poprzeczkę sprzedawcom. - Polski konsument jest ...
-
Co czwarty Polak robi zakupy przez Internet
... leki. Od dynamicznych z kasą do domatorów z tradycjami. „Wyniki badania PAYBACK Consumer Monitor pokazały, że polski konsument jest ogólnie wymagający i bardzo świadomy. Jednak, jeżeli przyjrzymy się bliżej, obraz jest bardziej zróżnicowany” – komentuje Marcin Drzewiecki i dodaje: „Polskie społeczeństwo można podzielić na konsumentów nowoczesnych ...
-
Co zmieniły nowe prawa konsumenta?
... jest fakt, że dla niektórych sklepów zmiana przepisów mogła być przesłanką do zaostrzenia terminu zwrotu towarów. Już w czerwcu 2014 roku ponad połowa sprzedawców bardziej liberalnie podchodziła do kwestii okresu czasu, jaki ... koszty zwrotu rzeczy. Według nowych przepisów ponosi je konsument, chyba że sprzedawca dobrowolnie zgodził się je przejąć lub ...
-
Śniadania hotelowe pod lupą
... osoby w standardowym pokoju dwuosobowym). Na śniadania hotelowe decyduje się zdecydowana większość gości (87%), ale tylko 5% zamawia je w opcji room service. Jaki jest najważniejszy czynnik wpływający na zmiany w menu śniadaniowym? Blisko połowa badanych hotelarzy jako najistotniejszą przyczynę wskazuje sezonowość produktów, co czwarty podkreśla ...
-
CSR szansą dla lokalnych detalistów?
... instytucje społeczne (50%). Ważne jest dla nas również to, czy sklep jest przyjazny dla matek z dziećmi i osób niepełnosprawnych (57%). Polski konsument jest także coraz bardziej ... różnorodności rynkowej w handlu detalicznym, jeśli tylko zrozumieją oni jaki wpływ na postawy konsumentów mają ich działania na polu społecznej odpowiedzialności ...
-
Polscy konsumenci: przed świętami mniejsze obawy i pełne koszyki
... jaki odnotowano w całej historii ... badania przyjrzeli się zachowaniom konsumentów z 18 krajów. Oprócz Polski były to: Australia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Irlandia, ... i Brytyjczycy (50 proc.), na świecie natomiast Chińczycy (61 proc.). Najnowsza fala badania jest kolejną, która pokazuje spadek liczby konsumentów (-1 p.p.), którzy ...
-
BLIK ulubioną metodą płatności za zakupy online
... wynika z badania Tpay. Raport "Jak Polacy kupują online 2023. Roz_ważny konsument w niepewnych czasach" pokazuje także, że rośnie liczba polskich e-konsumentów, którzy ... w taki sposób, jaki lubią najbardziej. Klientocentryczność to trend od lat widoczny w e-commerce, a jego niezbędnym elementem jest zadbanie o każdą grupę kupujących. Zwyczaje ...
-
Sieci spożywcze: priorytety i wyzwania
... oraz rozwoju portfolio produktowego (7 na 10 sieci). Widoczne jest również przeniesienie akcentu z efektywności funkcji zakupowej na zacieśnienie współpracy z dostawcami ... wzmożonej rywalizacji na ceny i promocje. To niezwykle poważne wyzwanie, bo polski konsument w ostatnich latach był przede wszystkim smart shopperem, czyli łowcą okazji, wrażliwym ...
-
Przedświąteczne zachowania konsumentów, czyli jak kupujemy w grudniu?
... , który szczególnie zaznacza swoją obecność w bieżącym roku, jest wzrost udziału kanału mobile, który odpowiada ... w kontakcie z klientami niezależnie od tego, w jaki sposób trafiają oni do sklepu. Po drugie: rozwijanie ... (44%). Według raportu PwC „Klient w świecie cyfrowym", polski konsument przed zakupem wykorzystuje dostępne kanały pozyskiwania ...