-
Black Friday i Cyber Monday. Inne niż rok temu?
... najczęściej staramy się łączyć zakupy stacjonarne i online: z obydwu tych sposobów korzysta 55% osób biorących udział w badaniu. Wyłącznie w internecie kupuje co piąty z respondentów (22%). Jeśli robimy zakupy online, najczęściej korzystamy z laptopa (37%), smartfona (33%) i komputera stacjonarnego (28%). Przy tym to kobiety chętniej do zakupów ...
-
Budżet domowy w rękach polskich kobiet
... kobiet (82%) jest zadowolona z tej sytuacji i nie chciałoby jej zmieniać”, dodaje. Kobiety mogą jeszcze więcej pracować Zaskakujące wnioski przynosi analiza odpowiedzi z zakresu ... aby zaoszczędzić „nie kupuje niepotrzebnych rzeczy”. Kobiety przyznały się też, że poprawiają sobie humor robiąc zakupy (79 % wskazań) i potwierdziły, że to właśnie one, ...
-
Polscy internauci a zakup auta
... kobiety: mały i zwinny Dyskusyjną i dyskutowaną sprawą są auta dla kobiet: „jaki samochód polecilibyście dla kobiety, który musi mało palić i nie być drogi w utrzymaniu. oczywiście jeszcze musi być mały, taki w sam raz na dojazdy do pracy i ewentualnie nie za duże zakupy ...
-
Polaków kłopoty z pamięcią, czyli o czym zapominamy najczęściej
... ” 35%) Bardziej zaskakuje, że to mężczyźni częściej niż kobiety zapominają o przeglądzie i ubezpieczeniu samochodu (15% mężczyzn w porównaniu do 9% kobiet). Kobiety z kolei – co także jest niespodzianką - częściej ... imion swoich wnuków” „Pojechał z żoną do kuzynki, potem sam pojechał po zakupy i zamiast odebrać żoną po wizycie, wrócił do domu bez ...
-
Polak dba o wygląd zewnętrzny bardziej niż przeciętny Europejczyk?
... proc.). „W świetle wyników badania widać wyraźną różnicę w motywach, którymi kierują kobiety i mężczyźni. Panie dbają o wygląd zewnętrzny przeważnie z pobudek „wewnętrznych” – aby ... i produkt. Najmniejsza lojalność występuje wobec produktów do pielęgnacji ciała. Z reguły zakupy kosmetyków są planowane i najczęściej bardzo precyzyjnie. Od 41 do 46 ...
-
Dlaczego kupujemy odzież używaną?
... w sklepach zgodziło się 24% Polaków. Wśród tych osób dominują kobiety (28% vs. 20% mężczyzn) i mieszkańcy największych miast (32%). Natomiast motywację ... możemy zaobserwować coraz więcej „ekskluzywnych” sklepów z używaną odzieżą (stacjonarnych i online), w których zakupy wcale nie muszą być tanie, a często wśród ubrań można znaleźć wręcz designerskie ...
-
Rynek e-commerce w Polsce i na świecie
... za pomocą wywiadów on-line. Badanie przeprowadzono na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie kupujących w Polsce (n=1543, kobiety i mężczyźni w wieku 18-65 lat). W badaniu brały udział osoby odpowiedzialne za zakupy lub mające na nie wpływ, robiące zakupy w danym kanale (hiper- i supermarkety, mniejsze sklepy spożywcze i drogerie) przynajmniej raz ...
-
Masz sklep stacjonarny? Śledź zachowania, dbaj o doświadczenia
... co trzecia uważa, że jest to najważniejszy powód, dla którego wybierają tradycyjne zakupy, a nie zakupy online. Jedynym krajem, który nie wpisuje się w ten trend są Chiny – ... zakupy, 60% światowych konsumentów w każdym wieku mówi, że “zniżki i promocje” najsilniej wpływają na dokonywanie przez nich zakupów kompulsywnych, przy czym kobiety są ...
-
Deloitte: dlaczego sprzęt sportowy kupujemy stacjonarnie?
... , Lider branży dóbr konsumenckich w Polsce. W sklepach stacjonarnych nieco częściej zakupy robią kobiety niż mężczyźni. Klienci decydujący się na zakupy online wydają średnio 213 euro rocznie. Różnica pomiędzy wydatkami klientów robiących zakupy stacjonarnie i online wynika przede wszystkim z wyższych kwot pozostawianych w sklepach internetowych ...
-
Czyje rekomendacje wpływają na decyzje konsumentów?
... większą rolę. Co ciekawe, to kobiety (45 proc.) częściej niż mężczyźni (26 proc.) przyznają, że zakupy pod wpływem rekomendacji z mediów społecznościowych ... rzetelnych recenzji. O tyle, o ile polecenia najmocniej wpływają na najmłodszych konsumentów, tak zakupy bezpośrednio przez social media są najpopularniejsze wśród Polaków w wieku 40-49 ...
-
Jacy są polscy konsumenci?
... siódme) Polacy najrzadziej wydają pieniądze pod wpływem impulsu. Dużą odporność na nieplanowane zakupy wykazują także Włosi i Hiszpanie. W obliczu atrakcyjnej promocji czy innego ... że kobiety i mężczyźni mają równy ogólny iloraz "zakupowej inteligencji". Mężczyznom łatwiej przychodzi unikanie zakupów impulsowych, natomiast kobiety bardziej świadomie ...
-
Polscy internauci a e-commerce 2010
... mają Ceneo.pl, Skapiec.pl oraz Nokaut.pl. Zakupy grupowe Najnowszy rodzaj zakupów on-line w polskim Internecie – zakupy grupowe – choć jest najrzadziej wykorzystywanym sposobem dokonywania ... względem wieku, statusu materialnego internauty, a także płci. Kobiety częściej słuchają opinii innych internautów, mężczyźni wybierają porównywarki cen. A czy ...
-
Wydatki bieżące, potem oszczędzanie
... ich zainwestowania w produkty finansowe – mówi Monika Szlosek z Deutsche Bank PBC. Kobiety wolą pieniądze odłożyć, mężczyźni – wydać je na sprzęt i gadżety Jak pokazuje ... aż 5 proc. ankietowanych pań i tylko 2 proc. panów. Z kolei zakupy w sklepach RTV i AGD to domena mężczyzn. Chętniej niż kobiety kupowaliby sprzęt do domu oraz gadżety ...
-
Lepsze promocje niż programy lojalnościowe
... sklepie. Częściej są to kobiety, osoby w wieku 20-24 ... Kobiety, osoby w wieku 20-24 lata oraz konsumenci z wykształceniem wyższym są bardziej podatni na stałe promocje i wyprzedaże, a mężczyźni, respondenci w wieku 25-34 lata oraz osoby z wykształceniem niższym niż średnie na specjalne ceny na zakup zestawu produktów. Z kolei promocja typu 2 zakupy ...
-
Boże Narodzenie w listopadzie? Polacy podzieleni
... do Bożego Narodzenia na dwa miesiące wcześniej (15,8 proc.) to częściej kobiety (17,6 proc.), osoby w wieku do 24 lat (16,9 proc.) i mieszkańcy ... dla nich zdecydowanie korzystniejsze rozwiązanie, ponieważ mogą spokojnie zaplanować zakupy (55,1 proc.). Z tym argumentem zgadzają się głównie kobiety (58,5 proc.), osoby młode (do 24 lat – 65,8 ...
-
Jakie będą sklepy stacjonarne w 2025 roku?
... rolę sklepów stacjonarnych w procesie zakupów w przyszłości. Zakupy tradycyjne w nowoczesnej odsłonie W przyszłości handlowcy ... zakupy w niedalekiej przyszłości?” możliwy był wybór tylko jednej odpowiedzi (wyniki sumują się do 100%). W ramach badania przeprowadzono 849 ankiet z osobami powyżej 16. roku życia. Ponad połowę badanych stanowiły kobiety ...
-
Dom i samochód, czyli dobrobyt po polsku
... odpowiedzi na kobiece i męskie nie wykazuje diametralnych różnic – jedynie fakt, że kobiety nieznacznie częściej (2 p. p.) skorzystały z jednorazowej pomocy finansowej. Jak zatem ... bezpieczeństwo finansowe pod koniec miesiąca i ewentualnym zadłużeniem finansować niezbędne zakupy. Dzięki indywidualnie ustalonemu limitowi na koncie będziemy w stanie ...
-
Polski konsument odpowiedzialny na niby
... mają kobiety, osoby z ... zakupy zakładając, że wypadek prawdopodobnie był wydarzeniem jednorazowym, który mógł mieć miejsce w każdej firmie. 12 proc. uznaje natomiast, że kwestie warunków pracy nie mają znaczenia podczas podejmowania decyzji o zakupie produktu. Warto zwrócić uwagę, że i w tym wypadku najmniejsze przyzwolenie wykazują kobiety ...
-
Sezon na prezenty świąteczne już rusza
... ) - dzień wyjątkowych okazji cenowych. Jedynie co dziesiąty Polak (11%) przyznaje, że zakupy świąteczne zostawia na ostatnią chwilę i robi je w weekend poprzedzający święta lub nawet ... Co ciekawe, bardziej rozrzutni są mężczyźni, którzy planują zrobić zakupy za średnio 1720 zł, podczas gdy kobiety „tylko” za 1352 zł. Sam wybór prezentów świątecznych ...
-
Ile wydamy na Wielkanoc 2020?
... ) lub trafia do rodziny czy znajomych (51 proc. - choć w tym roku będzie to utrudnione). Co interesujące, to mężczyźni częściej niż kobiety deklarują, że starają się spożyć wszystko, co zostało przygotowane na świąteczny stół (odpowiednio 51 proc. i 39 proc.). Panie za to ...
-
Co drugi Polak ma oszczędności, co trzeci boi się ubóstwa
... bieżących wydatków (52 proc.). Co ciekawe, pogorszenie sytuacji finansowej dostrzegają częściej kobiety niż mężczyźni. Stoi za tym wiele czynników, jak np. ... wydatkach gosp. domowego – odpowiedzialne / współodpowiedzialne m.in. za opłacanie rachunków czy zakupy spożywcze (ponad 90% dorosłej populacji) Kwoty zostały wyznaczone na podstawie rozkładu ...
-
Najwyższe wydatki w e-commerce na artykuły spożywcze, najniższe na kulturę
... kobiety i osoby źle oceniające sytuację materialną swojego gospodarstwa domowego. A w jaki sposób polscy e-konsumenci płacą za zakupy? Zdecydowanie preferują płatności online – najwięcej badanych zadeklarowało, że płaciło kiedykolwiek za pośrednictwem dedykowanych serwisów, Blika lub karty kredytowej. Bardziej tradycyjne sposoby zapłaty za zakupy ...
-
Kameralne Boże Narodzenie 2023?
... poszczególne cele mężczyźni średnio chcą przeznaczyć odpowiednio 813 zł oraz niemal 1107 zł. Kobiety natomiast przeciętnie wskazały kwoty 682 zł i 820 zł. Jeśli bierzemy pod ... cały proces zaczyna już kilka miesięcy przed świętami. Nieco mniejszy odsetek (16.4 proc.) zostawia zakupy na ostatnią chwilę, natomiast 15,6 proc. twierdzi, że szuka okazji na ...
-
Polski e-commerce 2004 vs 2024
... O ile przed 20 laty strony e-commerce przyciągały głównie mężczyzn (55,7%), o tyle dziś większość widowni stanowią kobiety (51,9%). W 2004 największą grupę wiekową wśród użytkowników omawianej kategorii stanowiły osoby w wieku 15-24 lat ... . globalni giganci, jak Amazon czy eBay. Na zakończenie prezentujemy aktualne zestawienie z kategorii „Zakupy ...
-
Rzetelne opinie vs fałszywe recenzje w internecie. Czy umiemy je odróżnić?
... Czy umiemy odróżniać fałszywe recenzje od rzetelnej opinii? Internetowy handel kwitnie, a zakupy online stały się codziennością dla około 80% polskich internautów. ... i rozpowszechnianiem nieprawdziwych opinii. Płeć ma znaczenie? Mężczyźni częściej niż kobiety potwierdzają, że spotkali się z fałszywymi recenzjami. Łącznie 44,20% mężczyzn ...
-
Za prezenty świąteczne płacimy gotówką
... zakupy na raty. Jak pokazuje badanie, z gotówki znacznie chętniej korzystają kobiety ...
-
Zdjęcia, czyli droga do sukcesu w e-commerce
... . Każdy, kto po pracy robił zakupy w centrum handlowym albo kto jechał kilkadziesiąt kilometrów, aby zrobić zakupy w sklepie danej marki, doceni zakupy w internecie. Przedsiębiorcom też się ... do płci użytkownika – mężczyźni zwracają uwagę na inne elementy zdjęcia niż kobiety. Przykładem może być fakt, że w przypadku modelki z głębokim dekoltem to ...
-
10 najważniejszych dat dla e-commerce
... udziału e-commerce. Niemal trzech na czterech konsumentów planuje wówczas zakupy, co pozwala oszacować średni wydatek na poziomie nawet do 500 ... zakupy internetowe. Z kolei świętującym 8 marca kobietom, towarzyszy aż 75% wspierających ich mężczyzn. Według badań Providenta, dostępnych na stronie finanse.wp.pl, ponad połowa panów obdarowuje kobiety ...
-
Na wyprzedaże czekamy z utęsknieniem
... oraz AGD – ich nabywcami standardowo są częściej mężczyźni (61%) niż kobiety (39%). Obuwie, które w ubiegłorocznej edycji badania było najchętniej kupowanym produktem podczas ... % Polaków kupuje na polskich platformach zakupowych Ponad połowa Polaków najczęściej robi zakupy online za pośrednictwem polskich platform zakupowych. Co piąty konsument (22% ...
-
Wydatki świąteczne 2006
... Świętami większych wydatków wyraźnie więcej jest mężczyzn niż kobiet. Bieżące zakupy są w Polsce raczej domeną kobiet. Wśród osób nieplanujących specjalnych wydatków więcej ... częściej niż kobiety „nie planują większych wydatków”, zamierzają jednak wydać na prezenty nieco więcej niż kobiety (średnio 245 zł - mężczyźni, 236 zł - kobiety). Informacje o ...
-
Internauci odczuwają kryzys finansowy
... Konsekwencje pogarszające się sytuacji gospodarczej częściej dostrzegają kobiety (34 proc.) niż mężczyźni (28 proc.). Odsetek osób odczuwających skutki załamania gospodarczego wzrasta wraz z wiekiem internautów. „W Polsce to kobiety najczęściej zajmują się domem i są odpowiedzialne za codzienne zakupy. Można więc przypuszczać, że dlatego właśnie ta ...
-
Słuchalność radia wśród kobiet 2011
... emocje, a jednocześnie jest nośnikiem wszystkich niezbędnych informacji o produkcie lub usłudze, których kobiety oczekują od przekazu reklamowego. Również dzięki kampanii radiowej łatwo jest ... 93,3 proc. A zdecydowana większość z nich (57,4 proc.) deklaruje, że robi codzienne zakupy (źródło: Radio Track). Co czwarta kobieta (27 proc.) spędza z radiem ...
-
Polski Internet a jazda na rowerze
... nie tylko na wygląd Zarówno kobiety jak i mężczyźni szukają w Internecie informacji na temat turystyki rowerowej i sprzętu. Kobiety dużo częściej skupiają się ... , może być to dużą zaletą –komentuje Mikołaj Winkiel z Brand24. Wycieczki, zakupy, kradzieże – o tym się mówi Zdecydowanie najczęściej rowerzyści mówią w Internecie o wycieczkach rowerowych. ...
-
Urządzenia mobilne a dzieci i rodzice
... i najliczniejszy segment to Tradycyjne Matki Polki. Dwa kolejne, mniej liczne – Pragmatyczne Kobiety Sukcesu i Aspirujące Gospodynie Domowe. Tradycyjne Matki Polki Są to ... niż pozostałe wykonuje online czynności, które pozwalają zaoszczędzić trochę czasu: zakupy online, zarządzanie finansami, bankowość internetowa czy edukacja. Aspirujące Gospodynie ...
-
Czas wolny nie dla Polaka. Pracujemy 200 h więcej niż reszta świata
... – niestety – czas spędzany z rodziną. Z czego innego rezygnują kobiety, a z czego innego mężczyźni. Kobiety najpierw ograniczają przyjemności: spotkania ze znajomymi czy ... również możemy zauważyć różnice między płciami. Kobiety dużo chętniej oddadzą w zaufane ręce drobne naprawy i remonty oraz zakupy. Panowie przekazaliby poszukiwanie niani do opieki ...