-
Świat: wydarzenia tygodnia 51/2015
Wykorzystanie potencjału, jaki daje internet, to jedno z największych wyzwań stojących przed branżą motoryzacyjną. Chodzi przede wszystkim o odpowiednią komunikację z klientem, także poprzez urządzenia mobilne, oraz tworzenie zindywidualizowanej oferty produktowej. Eksperci wskazują, że motoryzacja będzie jedną z branż, które mają szansę ...
-
Nieruchomości komercyjne: Polska liderem Europy Środkowej
Polskie nieruchomości komercyjne cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów. W znacznej mierze jest to zasługa niewygórowanych kosztów kredytu, atrakcyjnych względem zachodu Europy stóp kapitalizacji oraz stabilności i bezpieczeństwa naszego rynku. Nie bez znaczenia pozostają również inwestycje infrastrukturalne, dynamiczny rozwój ...
-
E-commerce - niewykorzystana kopalnia pomysłów dla bankowości
... najlepszej lokaty w ofercie banku. Dobrze sparametryzowany remarketing może być równie skuteczny jak mailingi czy smsy. Korzystając z narzędzi stosowanych w branży e- commerce, można również badać stopień zainteresowania klienta danym produktem i zareagować na to w sposób bardziej bezpośredni. Poprzez cyklicznie wysyłane komunikaty i newslettery ...
-
Do sukcesu w e-commerce potrzebna jest lojalność klienta
Zdobywanie nowych klientów w e-commerce jest podstawą rozwoju. Nie wolno zapominać o budowaniu z nimi relacji i wzbudzaniu w nich poczucia lojalności. Wg danych SalesBee stały klient wydaje jednorazowo w sklepie internetowym do 5 razy więcej niż nowy gość. Dlatego warto zadbać o zadowolenie stałych użytkowników i odpowiednio motywować do kolejnych ...
-
Omnichannel w e-commerce. Jak wygląda wielokanałowość po polsku?
Prężnie rozwijający się rynek e-commerce sprawia, że sprzedawcy internetowi muszą sięgać po coraz bardziej konkurencyjne i nowatorskie rozwiązania, by móc przekonać do siebie wymagających klientów. Wraz z rozwojem handlu w Internecie, także konsumenci coraz częściej korzystają bowiem z oferowanych im możliwości, pozwalających na dokonanie ...
-
Polskie sklepy internetowe zamknięte na obcokrajowców?
Niespełna 15% polskich sklepów internetowych posiada obcojęzyczną wersję swojej strony, a zaledwie 6% zdecydowało się skorzystać z zagranicznej domeny - wynika z badania zrealizowanego przez Sociomantic Labs. Takie statystyki to dobitny dowód na to, że rodzimy e-commerce nie całkiem jeszcze jest gotowy na ekspansję zagraniczną. Jak przygotować się ...
-
Roszada na rynku. E-sklepy i dyskonty wypierają hipermarkety?
Jeśli wierzyć prognozom zawartym w opracowanym przez Bain & Company raporcie "How Brands Can Prepare for European Retailing’s Tectonic Shifts", w najbliższych latach powinniśmy być przygotowani na stopniowy spadek znaczenia super- i hipermarketów, które ustępować będą miejsca prężnie rozwijającym się dyskontom oraz sklepom z branży e-commerce. ...
-
Bitwa miast: gdzie najprężniejszy e-commerce?
E-commerce sprawia, że zakupy nie mają granic. Wystarczy udać się na stronę sklepu internetowego i zamówić wybrany produkt z dowolnego kraju, a co dopiero miasta. Czy będzie to poznański rogal świętomarciński, czy pomorskie bursztyny, a nawet łowickie wycinanki – wszystko to można zamówić z dostawą do domu, by odebrać zamówienie kilka dni później. ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 23/2016
... spowolnienie w chińskiej gospodarce, a towarzyszy mu niepewność także w europejskim otoczeniu biznesowym. Niepokój widać także w wypowiedziach Europejskiej Izbie Handlu (European Chamber of Commerce – ECC). To stanowisko EEC bazuje na wynikach ankiety z której wynika, że 56 procent ankietowanych dostrzega wzrost trudności w robieniu interesów , że ...
-
Sklep internetowy: opłacalny nie tylko dla właściciela
Czy prowadzenie sklepu internetowego jest opłacalnym przedsięwzięciem? Wydaje się, że tak właśnie jest. Na to przynajmniej wskazują odpowiedzi udzielone przez respondentów badania, które PBS zrealizowało na zlecenie Eniro Polska. Rodzima branża e-commerce rozwija się w dynamicznym tempie. To zyskowny biznes nie tylko dla samego właściciela, ale i ...
-
Pozyskiwanie klientów? Liczy się głównie mobile
Polskie firmy zdają sobie najwyraźniej sprawę, jak ważne jest nowoczesne podejście do utrzymania relacji z klientem - już 41% przedsiębiorców działających w branży e-commerce oraz ponad połowa przedsiębiorstw parających się handlem tradycyjnym przyznaje, że w minionym roku podniosła wydatki związane z komunikacją mobilną - wynika z badania, które ...
-
7 sposobów na zwiększenie sprzedaży online
Sukces w e-commerce nie zależy jedynie od wysokiej jakości produktów i usług jakie oferuje. Na pozytywne doświadczenie konsumenckie wpływają również takie czynniki jak choćby możliwość wygodnej nawigacji strony czy intuicyjny model płatności. Przy odpowiedniej organizacji, każdy internetowy biznes jest w stanie osiągnąć wzrost przychodów przy ...
-
Poznaj 5 mitów na temat e-commerce
Współczesny e-handel to "działka", która ulega nieustannym wręcz przeobrażeniom. Ich powodem są w głównej mierze innowacje technologiczne, coraz to nowsze modele biznesowe, a także zmieniające się potrzeby i oczekiwania konsumentów. Jak e-commerce będzie zmieniać się w ciągu nadchodzących dziesięciu lat? Odpowiedzi na to pytanie udziela raport ...
-
Internet nie zastąpi sprzedawcy
Wydawać by się mogło, że w dobie internetu i e-commerce rola konsultanta sprzedaży nieco się zdewaluowała. Tymczasem przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) badanie dowodzi, że klienci nadal cenią sobie osobisty kontakt ze sprzedawcą, który pozwala im nie tylko spokojnie zapoznać się z każdym szczegółem oferty handlowej ...
-
Internetowe zakupy za granicą: cena nie jest jest najważniejsza
Polscy konsumenci coraz śmielej poczynają sobie na rynku e-commerce. Widać to chociażby w przypadku statystyk dotyczących odwiedzin w zagranicznych sklepach internetowych - z badania zleconego GfK przez PayPal wynika, że do transgranicznych zakupów przyznaje się już 77% polskich e-kupujących. Kraje, w których kupujemy najwięcej to: Chiny (36%), ...
-
Domeny internetowe. Koniec z .com?
... jest przeznaczone dla całego świata? Jak się okazuje to od lat błędnie stosowane rozszerzenie, w zamyśle twórców przeznaczone dla organizacji handlowych (commerce), które wraz z rozwojem technologii i internetu przeżyły rewolucję. Sieć pozwoliła na rozwój międzykorporacyjnego handlu elektronicznego, który wpłynął na obecne uznawanie tej ...
-
Promocja w social media? Konsumenci woleliby coś innego
Czego internauci oczekują od marek funkcjonujących w mediach społecznościowych? Przede wszystkim inspiracji. Na tę dość zaskakującą odpowiedź wskazało 31 proc. respondentów raportu. Nieco mniejsza grupa (27 proc.) wskazała na informacje o nowych produktach i usługach, a co czwarty ankietowany na niusy dotyczące promocji i konkursów. DO tego 17 ...
-
E-handel: smartfony wyprzedzają komputery
Rewolucja cyfrowa zatacza coraz szersze kręgi, dotykając niemal wszystkich dziedzin życia. Nie jest więc niczym zaskakującym, że odciska swoje piętno także na procesie zakupowym. Na czym polegają zmiany? Z analizy firmy Gemius wynika, że Polacy coraz częściej dokonują zakupów z poziomu smartfona. Co jeszcze? Oto więcej szczegółów raportu na temat ...
-
Omnichannel. Tego nie można lekceważyć
W ostatnich miesiącach o omnichannel było w polskim e-commerce głośno. W branżowych mediach i agencjach współpracujących ze sklepami internetowymi słowo „wielokanałowość” odmieniane było przez wszystkie przypadki, zaś liczni eksperci przekonywali, że jest to jeden z najważniejszych trendów w branży. Omnichannel ma bowiem wychodzić naprzeciw ...
-
Aliexpress wchodzi do Polski. Co już wiadomo o tym debiucie?
Co wiadomo o Aliexpress w Polsce? Przede wszystkim to, że ma wejść na nasz rynek w przyszłym roku. Obecnie jego popularność można porównać do Groupona, który już teraz prowadzi aktywne działania marketingowe. Specjalizuje się w telefonach, zegarkach i odzieży. Niebawem istotnie wpłynie na kształt rynku promocji e-commerce, będzie istotnym ...
-
Najpopularniejsze aplikacje m-commerce
Allegro, Paybach, OLX, MdDonalds oraz PayPal. To czołówka najbardziej popularnych w naszym kraju aplikacji m-commerce - wynika z rankingu stworzonego przez IRCenter. Współczesny m-commerce to zarówno bankowość, jak i płatności, zakupy oraz promocje na smartphone’y i tablety. W tych realiach widać coraz większe znaczenie, jakie odgrywają aplikacja ...
-
Jak e-commerce korzysta z komunikacji mobilnej?
Zakupy w Internecie zdobywają coraz większy udział w sprzedaży detalicznej ogółem. Ponad połowa internautów w Polsce robi zakupy online, a wartość rodzimego rynku e-commerce ma do końca tego roku wynieść nawet 36 mld złotych. Firmy poszukują więc sposobu na dotarcie do klienta oraz efektywną komunikację i coraz częściej sięgają po narzędzia ...
-
Jakie wydatki na reklamę w e-commerce? Analizujemy I poł. 2016 r.
Dom mediowy Codemedia przeanalizował wydatki na reklamę, które w I połowie br. ponieśli przedsiębiorcy reprezentujący branżę e-commerce. Z analizy wynika, że najczęściej reklamowaną grupą dóbr były - co nie jest właściwie żadnym zaskoczeniem - odzież i obuwie. Budżety reklamowe okazały jednak sporo mniejsze niż przed rokiem. Reklamodawcy wydali o ...
-
Gwarancja zwrotu pieniędzy, czyli motywacja do zakupów
Gwarancja zwrotu pieniędzy to coś, co wytrawne tygrysy e-commerce lubią najbardziej. I nie ma w tym nic zadziwiającego. Tylko nieliczni z nas lubią ryzyko, a wielu z nas nad wyraz ceni sobie spokój, który daje finansowe zabezpieczenie dokonywanej transakcji. Trusted Shops przyjrzało się, jak gwarancja zwrotu pieniędzy wygląda w praktyce. Co wynika ...
-
Rekordowe Boże Narodzenie. E-commerce odcina kupony
Szykuje się rekordowe Boże Narodzenie. Z badania zrealizowanego przez RetailMeNot wynika, że w tym roku Polacy wydadzą na święta aż 75 mld zł, a wydatki na zakupy przez Internet będą o 23% wyższe niż w zeszłym roku. Wartość polskiego rynku e-commerce ma sięgnąć 4,7 mld, a niemal co czwartą wydaną złotówkę wygenerują zakupy dokonywane z poziomu ...
-
Black Friday okazał się chwytem marketingowym
Zakupy przez internet z roku na rok szykują coraz większą popularność, czego potwierdzeniem jest chociażby tegoroczny okres przedświąteczny. Prognozy Deloitte wskazują, że zakupy online pochłoną w tym roku aż 37% świątecznego budżetu. Ta sympatia do e-commerce jest łatwo wytłumaczalna. Po pierwsze Polacy cenią sobie wygodę, po drugie zakupy przez ...
-
5 rzeczy, które mogą pogrążyć e-commerce w okresie świątecznym
Ignorowanie użytkowników kanału mobile, brak dbałości o lojalnych klientów, nieumiejętne wykorzystywanie najnowocześniejszych technologii, niedostateczne przygotowanie techniczne i krótkowzroczność. To 5 doskonałych sposobów, ażeby zaprzepaścić szanse, jakie rysuje przed e-commerce okres świąteczny. Od tzw. Czarnego Piątku aż do Wigilii to w ...
-
Przedświąteczne zachowania konsumentów, czyli jak kupujemy w grudniu?
... , podczas gdy „Q3 2016 Shopping Index” analizuje aktywność zakupową 500 milionów konsumentów na świecie, w oparciu o dane pochodzące z transakcji na Salesforce Commerce Cloud.
-
Co czeka polski rynek e-commerce?
Początek roku nieodłącznie kojarzy się z podsumowaniami i planowaniem działań na najbliższe miesiące. Na uwagę zasługuje także polski rynek e-commerce, który od kilku lat intensywnie się rozwija. Oto główne zmiany, jakie miały miejsce w mijającym roku oraz trendy na kolejne miesiące. Wejście Amazona na rynek polski nie pozostanie bez odzewu Jednym ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 2/2017
Tegoroczne plany grupy TXM zakładają powstanie 40–50 nowych sklepów stacjonarnych oraz znaczne inwestycje w rozwój segmentu e-commerce. Na ten drugi cel według deklaracji prezesa może trafić nawet 6 mln zł. Zajmująca się handlem odzieżą i wyrobami tekstylnymi spółka liczy także na zdobycie dominującej roli na rynku rumuńskim. Dług publiczny. ...
-
Cross-border w e-commerce. Jak się miewa?
E-commerce pozostaje na ścieżce nieustannego rozwoju, a jednym z jego elementów jest cross-border, a więc handel transgraniczny. Z raportu opracowanego przez Pocztę Polską pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że na tym rynku dominują obecnie Chiny, Wielka Brytania, Niemcy czy Stany Zjednoczone. To właśnie w tych państwach ...
-
Digital goods - rozrywkowa gałąź e-commerce
Rynek digital goods rozwija się w błyskawicznym tempie. Według prognoz, za pięć lat globalne wydatki na internetowe usługi VoD wyniosą 65 mln dolarów, co będzie wynikiem dwukrotnie wyższym niż w 2015 roku. Do końca 2016 roku z tego typu usług ma korzystać na całym świecie 163 mln ludzi, a w ciągu pięciu lat ich liczba może wzrosnąć nawet do 383 ...
-
E-commerce motorem wzrostu największych sieci detalicznych
Największe sieci detaliczne znajdą dziś parę powodów do narzekań. Z pewnością nie pomaga im ani osłabiony wzrost gospodarczy w najistotniejszych gospodarkach naszego globu, ani też protekcjonistyczne nastroje wymierzone przeciw globalizacji. Mimo pewnych zawirowań, przychody największych detalistów naszego świata zdołały zanotować w minionym roku ...
-
Magazyny: rekordowy popyt stał się faktem
Popyt na magazyny dopisuje. Z danych Cushman & Wakefield wynika, że zeszły rok okazał się pod tym względem wyjątkowy. Zapotrzebowanie na nowoczesne powierzchnie magazynowe wzrosło aż o 25%. Największy w tym udział miała logistyka (32%), FMCG (12%), e-commerce (11%) oraz motoryzacja (8%) i lekka produkcja (6%). Jak podaje Cushman & Wakefield, ...
-
Sektor MŚP: liczy się eksport i e-commerce
Gospodarka cyfrowa to obecnie koło zamachowe rozwoju małych i średnich eksporterów - wynika z drugiej edycji FedEx SME Export Report. Raport opracowany przez Harris Interactive dowodzi także, że sektor MŚP zdaje sobie sprawę, że kluczowym segmentem, który odpowiadać będzie za jego rozwój, jest nic innego niż e-commerce. Czego jeszcze dowiadujemy ...