-
9 wniosków, które nasuwa ewolucja marketingu
... firm przyznaje, że inwestycje w marketing mobilny dają zwrot (ROI). W 2015 r. odsetek ten wynosił tylko 31%. Marketing mobilny to obszar, w którym w ostatnim roku firmy odnotowały największy wzrost wydatków – od 98% na aplikację mobilne do 145 i 149% na marketing ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
... firm w 2018 r. do 84% w roku 2020. Skuteczny marketing wymaga dostępu do danych – niemal 4/5 firm (78%) potwierdza, że ich działania ukierunkowane na zarządzanie zaangażowaniem klientów wynikają z przetwarzanych danych. Tradycyjne podejście do marketingu ogranicza i hamuje osiąganie rezultatów biznesowych – 69% badanych firm twierdzi, że marketing ...
-
Zainwestuj w e-marketing
... offline są uzupełniane o te online. Wciąż jednak dla wielu firm marketing internetowy to hasło znane tylko z teorii, zazwyczaj kojarzone z posiadaniem strony internetowej lub ... firm oferujących te same usługi, jest cała masa. Także wszelkie projekty innowacyjne nie mają szansy trafić do ogólnej świadomości bez inwestycji w e-marketing. Marketing ...
-
Cała prawda o marketingu i PR w Polsce
... Adam Sanocki, partner zarządzający w firmie doradczej Attention Marketing odpowiedzialnej za przygotowanie raportu. - Spośród prawie 260 firm, które przebadaliśmy, każda zatrudnia ... uznaniowy – podkreśla Adam Sanocki z Attention Marketing. Marketing na ślepo Badanie wykazało również, że jedynie 35 proc. firm angażuje się w badania rynku. - Trudno ...
-
Małe firmy: czynniki rozwoju
... firm twierdzi, że ich główne źródło przychodów zależy od marketingu realizowanego w mediach społecznościowych. 65% firm planuje istotnie zwiększać wydatki na marketing ...
-
Działania marketingowe i PR w polskich firmach w 2015 roku
... efektywności. Ułuda budowania wielkich strategii firm w oparciu o marketing trwa zatem w najlepsze. To kluczowe wnioski, jakie nasuwa trzecia już fala badań, które PMR Research zrealizował we współpracy z ComPress Publishing (działeń badań i raportów ComPress S.A.). Badanie objęło swoim zasięgiem 250 firm ...
-
Markowe wydarzenia
... Marketing and the Resource Based View of the Firm, Academy of Marketing Science Review [Online] 1999 (10) 5 McEnally, Martha R. and L. de Chernatony, The Evolving Nature of Branding: Consumer and Managerial Considerations, Academy of Marketing ...
Tematy: -
Cele i wartość marketingu
... największym uznaniowym wydatkiem w firmie. Jak więc zagwarantować, że przyniesie pożądany efekt? Zbyt długo marketing był postrzegany w kategoriach wydatku nierozliczalnego, nieukierunkowanego i trudnego do połączenia z wynikami finansowymi firm. Cel marketingu może wydawać się oczywisty – to zwiększona sprzedaż. Wielu dyrektorom ds. marketingu ...
-
Strategia marketingowo-rynkowa
... marketing o foldery, katalogi, ulotki. Marketerzy zazwyczaj te POS-y sami wymyślają i projektują. Strony www takich firm ...
-
Niekonwencjonalne formy promocji przyszłością marketingu
... marketing już nie wystarcza. Powodem jest m.in. wszechobecność reklam i - co za tym idzie - uodpornienie się klientów na przekaz marketingowy. Nie jest zatem zaskoczeniem, że wiele firm ... & Baltics. Dziś coraz większą popularność zyskuje marketing niekonwencjonalny, a więc tzw. ambient marketing. Jest on realizowany przeważnie na zamówienie i ...
-
Walka o customer experience musi trwać
... zamian? Bardzo wiele - lojalność. Zaawansowane personalizowane interakcje wymagają jednak od firm wysiłku i inwestycji. Po pierwsze, nie jest możliwe uzyskanie pełnego ... wykorzystane w raporcie „Marketing Trends across Retail and Consumer Goods” pochodzą z badania realizowanego w ramach corocznej publikacji State of Marketing. Wzięło w nim 574 szefów ...
-
Wizjoner czy marketingowy liczygrosz
... , że mnóstwo firm nie ma opracowanej nawet prostej listy potencjalnych klientów, których targetują. I to prawda. Zbyt wiele działań marketingowych w firmach ciągle ma charakter ad hoc, a brak planowania powoduje często niepotrzebne zamieszanie, wynikające z kolei z braku podstawowych informacji, oraz mnożenie niepotrzebnych kosztów. Marketing to ...
Tematy: -
Trendy 2018. Gdzie zmierza reklama cyfrowa?
... się narzędzia do analizy interakcji z klientami i zdarzeń – marketing attribution (47%) oraz platformy marketing automation (30%), wspomagające zarządzanie przekazem reklamowym w czasie rzeczywistym. Firmy B2B 1,4 razy częściej od firm B2C wykorzystują CRM i platformy marketing automation do pomiaru efektywności swoich wydatków reklamowych. Nowe ...
-
Personalizacja kontra ochrona danych i wielokanałowość
... we wszystkich kanałach komunikacji. Co wynika z raportu „State of Marketing”: Wykorzystanie sztucznej inteligencji przez działy marketingu firm w ciągu ostatniego roku wzrosło o 44%. Na świecie średnio 29% działów marketingu wykorzystuje technologie oparte na AI. Wśród firm o ponadprzeciętnych wynikach odsetek ten wynosi 40%. Wdrożenie w wielu ...
-
Bazy danych wzajemnie udostępniane
... firm, dla których podstawowym narzędziem sprzedaży jest marketing bezpośredni, w tym telemarketing lub direct mailing. Zasobem, który umożliwia tym firmom sprzedaż własnych produktów lub usług, jest teleadresowa baza danych. Polski rynek baz danych jest ciągle rynkiem młodym. Relatywnie niewiele firm ...
Tematy: -
Aplikacje mobilne i CRM - filary marketingu
... do lokalizowania użytkowników urządzeń mobilnych, e-mail marketing. Według osób zarządzających obszarami marketingu, jesteśmy obecnie w trakcie dość poważnych zmian, które wiążą się m.in. z systematycznym odchodzeniem od kampanii na rzecz działań skierowanych na budowanie i wykorzystywanie indywidualnych relacji firm z klientami (1 do 1). Wraz z tą ...
-
7 najważniejszych trendów marketingu 2022
... Bobczyński, dyrektor, lider Advertising, Marketing & Commerce, Deloitte. O badaniu Badanie Deloitte objęło kadry kierownicze z pięciu krajów oraz 11 500 konsumentów z całego świata. Ponadto przeprowadzone zostało 18 pogłębionych wywiadów z przedstawicielami kadr zarządzających czołowych globalnych firm. Analiza uwzględnia szeroki zakres środowiska ...
-
Praca w marketingu: wymagania rosną
... firmach taki specjalista może zajmować się po trosze tym wszystkim naraz. W firmach, gdzie marketing internetowy ma duże znaczenie, zatrudnia się często pracowników wyspecjalizowanych w konkretnych obszarach e-marketingu - dodaje. Coraz więcej firm w Polsce rozumie, jak ważnym elementem komunikacji marketingowej jest obecność marki w serwisach ...
-
Pracy w e-marketingu nie powinno zabraknąć
... chatbox w e-commerce czy w końcu video wizytówki, to tylko nieliczne narzędzia wspierające działania sprzedażowe i ciężko byłoby wyobrazić sobie bez nich współczesny marketing. Co za tym idzie, do najbardziej pożądanych należą kandydaci o doświadczeniu w e-marketingu, czyli ci z praktyczną znajomością narzędzi internetowych. Kluczową rolę ogrywają ...
-
E-marketing coraz popularniejszy
... są wyjątkowo optymistyczne - uważa firma Artefakt. E-Mail marketing, obecność na serwisach społecznościowych i marketing w wyszukiwarkach to o trzy narzędzia marketingowe, na które postawią ... ale również specjaliści od pozycjonowania powstających stron internetowych. "Większość firm z branży, z którymi mamy kontakt notowała w tym roku ponad 30% ...
-
Reklama cyfrowa w II kw. 2012 r.
... specjaliści od marketingu przechodzą na wielokanałowy marketing cyfrowy, który ułatwia dotarcie do docelowych odbiorców” — powiedział David Karnstedt, wiceprezes ds. rozwiązań dla mediów i reklamy, dział Digital Marketing Bussiness w firmie Adobe. — „Reklamodawcy powinni być świadomi, że marketing cyfrowy nowej generacji umożliwia lepsze mierzenie ...
-
Działania marketingowe i PR w 2013 r.
... PMR Research wspólnie z ComPress S.A. Przeprowadzono je na próbie 400 firm z sektora prywatnego, zatrudniających co najmniej 50 pracowników i prowadzących aktywne działania z zakresu ... stosowany przez polskie firmy – tylko 1/3 firm deklaruje, że z niego korzysta (spośród dużych firm 37%, spośród średnich 30%). - To najbardziej zaskakujące wnioski ...
-
Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje
... edycji raportu „State of Marketing” Salesforce zebrał dane od prawie 7 000 liderów działów marketingu z całego świata. Badanie objęło sześć kontynentów i zostało przeprowadzone na początku epidemii koronawirusa. Informacje o trendach opisanych w raporcie „State of Marketing” zostały zebrane od liderów działów marketingu z firm B2B, B2C i B2B2C ...
-
Budowanie marki w gestii dyrektora marketingu
... największym zasobem firmy. Marki zaczynają coraz mocniej wpływać na wartość firm i w warunkach współczesnej ekonomii mogą stać się głównym motorem ich rozwoju. Jednak ... wciąż nie mają dostatecznie dużo informacji o wartości marek. Z drugiej strony wydatki na marketing i budowanie marek stanowią dużą część budżetu każdego przedsiębiorstwa, przez ...
-
Organizacja eventów na dobrym poziomie
... badanie oceny obsługi klientów firm eventowych. W badaniu przeprowadzonym przez MillwardBrown ujęte zostało 10 agencji eventowych, należących do Klubu Agencji Eventowych. Celem jednostki badawczej było przebadanie poziomu satysfakcji firm korzystających z usług agencji eventowych, pozycji event marketingu w marketing mix oraz elementów kooperacji ...
-
Polskie narzędzia marketingu, które warto poznać
... – pomoc w zarządzaniu Aplikacja miniCRM to prosty CRM online dla małych i średnich firm. Pomaga zapanować nad kontaktem z klientami, zadaniami, zleceniami i sprzedażą. ... Aviva. Podobne polskie narzędzia marketingu: smsapi, promosms, mProfi 5. EmailLabs – e-mail marketing EmailLabs to serwer SMTP w chmurze, który powstał z myślą o podmiotach ...
-
15 trendów w marketingu w 2022 roku
... Oto 15 trendów, które mogą okazać się kluczowe w działaniach marketingowych wielu firm w najbliższych miesiącach. Wśród działań marketingowych, które są obecnie popularne, wiele ... stacjonarną oraz internetową, a wystąpienia prelegentów są transmitowane w czasie rzeczywistym. 4) Content Marketing może stanowić dowód na to, że firma lub marka ma „coś ...
-
Newsletter nr 1 komunikacji marketingowej?
... w pełni potencjału newsletterów! Wysyłki prowadzi jedynie 21% badanych firm. Z różnych powodów, jak brak danych o odbiorcach czy odpowiednich narzędzi, personalizacji nie stosuje aż 54% ankietowanych. Spadek notujemy także wśród użytkowników profesjonalnych systemów marketing automation. Z zewnętrznych programów korzysta tylko 32% ankietowanych ...
-
Rekrutacje pracowników wcale nie zamarły. Kto potrzebuje specjalistów?
... zatrudnienia należą właściwie do wyjątków. Jak podkreśla Roman Zabłocki, menedżer odpowiedzialny strategicznie za zespoły Engineering & Operations oraz Sales & Marketing w Antal, kierownictwo firm trudniących się handlem doskonale zdaje sobie sprawę, że specjaliści i menedżerowie sprzedaży są firmom niezbędni nawet w dobie przejściowo pikującej ...
-
Skuteczna kampania reklamowa
... firm oferuje nośniki reklamowe w najróżniejszych miejscach, np. w toaletach w pubach, na polach golfowych, w przebieralniach na basenach, w aptekach, przychodniach czy na lotniskach i w samolotach. A przecież to tylko kolejne mutacje (megaprecyzyjnego) outdooru, który jest często dodatkowo uzupełniany o działania ambientowe, marketing bezpośredni ...
-
Analiza otoczenia biznesowego firmy
... się. Oczywiście równie ważne są informacje, co dokładnie powoduje ewentualne upadki firm z naszej kategorii na rynku. Popatrzmy na branżę odzieżową. Z informacji czerpanych z ... zyski hurtownik pojedzie na wymarzone wakacje - wystarczy. Bo trzeba pamiętać, że marketing dzisiaj musi być zintegrowany ze sprzedażą. Reklama sproilowana Jeśli oferujemy ...
-
Rosną nakłady na działania BTL
... w roku 2009. Wyniki badania pokazują także, że 24% firm zdecydowało się na prowadzenie równolegle działań dla konsumentów ostatecznych i partnerów biznesowych. „Zeszłoroczne badania Sodexo Motivation Solutions pokazały, że kryzys nie odwiódł polskich firm od inwestowania w marketing bezpośredni. W tym roku wyraźnie widać, że nakłady na ...
-
Sektor MSP w Polsce a strategia rynkowa
... obszarami: marka, cena, dystrybucja, sprzedaż i marketing, logistyka, client service, inne. Tylko 31% firm opiera swoją strategię na udoskonaleniu obsługi klienta i wizerunku marki. 19% firm za swój priorytet uznaje konieczność maksymalizacji sprzedaży i rozwoju oferty. 34% przebadanych firm podporządkowuje procesy operacyjne celom nadrzędnym ...
-
Wartość dodana w marketingu, czyli co?
... kierunku, w którym zmierzają działania firm. Jak wpływa to na świat szeroko pojętego marketingu? Wykorzystaj potencjał green marketingu Green marketing, nazywany też ekomarketingiem albo ... to dylemat znany marketingowcom od dawna. Wszystko wskazuje na to, że marketing przyszłości musi zacząć przykładać wagę do tego drugiego. Popularne niegdyś pojęcie ...
-
5 sposobów na skuteczniejszą strategię marketingową
... podaje raport Ascend2 „Marketing Technology Trends”, osoby odpowiedzialne za marketing w firmach, za najbardziej efektywną technologię uznają obecnie właśnie content marketing (51%). Eksperci ... Według danych CEIDG każdego dnia w Polsce powstaje około 1000 firm. Długotrwałe zwlekanie ze wdrożeniem strategii marketingowej grozi powstaniem sytuacji, ...