-
Świat: wydarzenia tygodnia 15/2015
... chińskich inwestorów, jest stosunkowo tania,, ma zaawansowane technologie oraz posiada znane marki. Ta działalność wynika z posiadania przez Chiny znaczących rezerw, podczas gdy ... ma być Pekin. Przyjęto, że jego kapitał początkowy wyniesie 50 mld USD. POLSKIE INTERESY Polska w terminie wysłała do sekretariatu tworzonego AIIB tzw. endorsement letter, ...
-
Sezon grillowy czas zacząć – jak grillujemy i dlaczego?
... ” zaprasza wszystkie polskie rodziny do wspólnego posiłku i okazania radości z bycia razem. Najbliższą ku temu okazją jest majówka i rozpoczęcie sezonu grillowego. Za co kochamy grilla? Jakie potrawy królują na ruszcie Polaków? Odpowiedź przynosi badanie „Polacy przy grillu”, przeprowadzone na zlecenie marki Coca-Cola. Jak ...
-
Coraz częściej dbamy o jakość życia
... dbamy o nie na co dzień – podsumowuje badanie Marek Staniszewski, CSO Havas Worldwide w Polsce. – W takim podejściu istotną rolę mogą też odgrywać marki, stając się ważnymi partnerami w naszej codziennej trosce o zdrowie, zachowanie dobrej formy i dobrego samopoczucia – dodaje. Technologia tak, ale... naturalność wciąż najlepsza ...
-
Aplikacje mobilne popularniejsze od stron internetowych
... w niezagospodarowanych obszarach. Przede wszystkim jest to widoczne w przypadku m-commerce, w którym, pomijając grupę Allegro, przodują zagraniczne marki, takie jak Wish, Zalando czy zyskujący na popularności AliExpress. Tymczasem polskie sklepy on-line albo w ogóle nie wprowadzają swoich aplikacji, albo nie potrafią ich skutecznie wypromować. Może ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 32/2015
... a w ujęciu miesięcznym sprzedaż spadła o 1,4 proc. m/m. Według Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar w lipcu polskie fabryki wyprodukowały 64,4 tys. samochodów osobowych i dostawczych (tj. o 19,23% więcej ... segmencie ekonomicznym, nie tylko na polskim rynku. Poza rozwijaniem marki w kraju Orbis silnie inwestuje również w krajach bałtyckich. ...
-
Promocja w internecie: lepszy Twitter czy Facebook?
... Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów ...
-
Małe firmy - prognozy III kw. 2015
... Unii Europejskiej zapominamy, jakie korzyści daje nam członkostwo. Odczuwają to choćby polskie sklepy internetowe. W coraz większym stopniu na zakupy przez sieć ... nigdy nie dają stuprocentowego przełożenia odwiedzający – klient, ale niewątpliwie wpływają na siłę marki i w konsekwencji – na sprzedaż. Dzięki nim mamy więcej dystrybutorów niż ...
-
Globalny rynek fuzji i przejęć w 2015 r.
... sądowych. Warto zwrócić także uwagę na regulacje przejęć na rynku publicznym. Polskie przepisy dotyczące przejmowania spółek na rynku kapitałowym wymagają istotnych zmian w ... spółek wynika z ich nabyć za granicą. Szczególnie atrakcyjny cel stanowią wielkie marki i spółki technologiczne, co pozwala przesuwać konsumpcję i know-how z powrotem do Chin. ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 01/2016
... mieszkające za granicą, jeśli nie pobierają tam świadczeń społecznych. W 2015 roku polskie lotniska obsłużyły ponad 30,5 mln pasażerów (o blisko 3,5 mln więcej niż w ... nas trudna praca nad pozyskiwaniem nowych najemców. Coraz bardziej będzie się liczyła trwałość marki i jej wizerunek, dobra jakość oraz relacje z najemcami – mówi Małgorzata Kosińska. ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce IV kw. 2015
... jest więc zaskoczeniem, że w 2015 roku rekordowy wzrost odnotowały marki premium, cieszące się dużym zainteresowaniem ze strony nabywców instytucjonalnych. Rejestracje w ... poprzednich latach odnotowano w przypadku produkcji samochodów dostawczych i ciężarowych. W 2015 roku polskie fabryki opuściło 120,9 tys. pojazdów tego typu, co oznacza wzrost o ...
-
Eksport do krajów wschodzących? Oto 8 perspektywicznych rynków
... 2020 r. zwiększy się dwukrotnie. Z kolei w Wietnamie konsumenci preferują zagraniczne marki, postrzegane jako lepsze pod względem jakości produktów i standardów higienicznych. ... Rynki wschodzące mają duży potencjał do dalszego rozwoju, na czym mogą skorzystać polskie firmy. Należy jednak pamiętać, że ekspansja zagraniczna powinna zostać poprzedzona ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 14/2016
... której należało niemal 70 proc. rynku. Przez pierwsze dwa miesiące tego roku Polacy kupili 1,1 tys. hybryd japońskiej marki, a od momentu rozpoczęcia sprzedaży hybryd w kraju na polskie drogi wyjechało 10 tys. toyot z takim napędem. Ich roczna sprzedaż w ciągu pięciu lat wzrosła 20-krotnie. – Z roku ...
-
Niewirtualna moda na okulary VR
... wymagający klienci mogą zaś sięgnąć po Oculus Rift lub HTC Vive. Ich polskie ceny nie są jeszcze znane, lecz według relacji z zagranicy, z całą pewnością przekroczą one ... . Największym konkurentem Oculus Rift jest HTC Vive. Jest to owoc wspólnej pracy marki smartfonów HTC oraz operatora platformy streamingowej Steam. Obudowa i kontroler tych okularów ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 37/2016
... nieważności prywatyzacji PKP Energetyka argumentując, że sprzedaż spółki była niezgodna z prawem. Polskie Koleje Państwowe we wrześniu 2015 r. za zgodą poprzedniego rządu ... włoskiej spółki Compania Italiana Rimorchi, w tym wiodące na tamtejszym rynku marki Merker, Viberti i Cardi, maszyny i urządzenia, bazy klientów oraz know-how poszczególnych ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 43/2016
... listę białoruskich firm, o których kupno będą mogły starać polskie przedsiębiorstwa. Greckie problemy. Grecki budżet ma coraz większe problemy. Przedstawiciele ... się zmienia" przygotowanym przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie marki Kupiec. [5] TNS, Raport z badania na temat uwarunkowań do podejmowania transportowej aktywności ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 6/2017
... jest postrzegamy już jako „branża od niechcianych telefonów“. Polskie centra operacyjne zatrudniają konsultantów i specjalistów prowadzących interakcje z konsumentami w kilkunastu ... na pierwszym miejscu Od firm obsługujących największe światowe przedsiębiorstwa i marki oczekuje się najwyższych standardów, nie tylko w kwestii jakości, ale ...
-
5 obszarów, w których Big Data rewolucjonizuje marketing
... przypadnie na nią prawie 42 proc. wszystkich wydatków na reklamę. Również polskie firmy chętnie decydują się na działania marketingowe w sieci. Z badań GUS wynika, ... grupę klientów, którzy charakteryzują się np. lojalnością względem marki. Caesars Entertainment, właściciel sieci kasyn, korzysta z narzędzi analitycznych, by poprawić relacje ...
-
10 miast przyjaznych BSS, bez Warszawy i Krakowa
... W 2016 roku, Częstochowa znalazła się w raporcie PAlilZ, jako wschodząca gwiazda BPO. Według Young & Rubicam to czwarte na świecie polskie miasto pod względem siły marki. Lokalizacja przy najistotniejszych trasach komunikacyjnych Europy, przyjazna administracja, prężna współpraca na linii biznes - nauka – samorząd, to tylko nieliczne ...
-
Polska branża automotive: eksport poza UE w rozkwicie
... lokomotywą całej chińskiej gospodarki, z czego dobrze zdają sobie sprawę polskie firmy. Obecność wszystkich globalnych koncernów oraz duża liczba firm ... tym wzrostu produkcji, gdyż niemal połowę całkowitej sprzedaży samochodów osobowych w Chinach stanowią marki rodzime. – Warto zwrócić uwagę na wyraźnie niższy procent nasycenia rynku prywatnych ...
-
E-mail marketing: uwzględniaj cykl życia klienta
... ją wprowadzić w życie? Zbudowanie i utrzymanie jak największego zaangażowania klienta w poszczególne działania marki powinno być przez marketera postrzegane nie tyle jako wynik pojedynczej ... maksymalnie dopasować treści do ich preferencji. Czytaj także: - Polskie narzędzia marketingu, które warto poznać - Marketing automation: dotrzymaj kroku ...
-
Sponsoring sportowy: na kogo może liczyć piłka nożna?
... , podczas gdy w najlepszych europejskich klubach jest to nawet 50 proc. – Polskie i zagraniczne firmy zechcą sponsorować piłkę nożną, gdy w klubach wzrośnie ... wyzwala rywalizacja sportowa. Radość z sukcesów sportowych przekłada się na upowszechnienie marki spółki i budowanie wokół niej pozytywnych skojarzeń, docelowo jednak sponsorom zależy ...
-
Własny biznes po polsku. Przedsiębiorcy odkrywają karty
... proc. utożsamia go z… niezależnością. Z kolei 48 proc. przedsiębiorców wskazało na rozpoznawalność marki na rynku, 34 proc. – stworzenie jej od początku, 23 ... przedsiębiorca świadomie używa nowych technologii Firmę home.pl interesowało także jak polskie –mikro, –małe i średnie przedsiębiorstwa wykorzystują nowe technologie w prowadzeniu swojego ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 46/2017
... zagranicznych. Konsolidacja w systemie energetycznym. Za 4,27 mld złotych PGE przejęła polskie aktywa EDF. Po tej transakcji PGE zostało największym producentem ciepła w ... estetycznej - mówi Krzysztof Sokalski, prezes Medical Finance Group właściciela marki MediRaty, jedynej instytucji, która finansuje leczenie i zabiegi medyczne oraz oferuje ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 49/2017
... miejsce (w ubiegłym roku była 26.). Mówi nam ono jak na świecie postrzegane są marki poszczególnych krajów. Zwycięzcą tegorocznych analiz są Niemcy a dalej są: Francja i Wielka ... możliwość instalacji oprogramowania z niezaufanych źródeł. W październiku 2017 roku polskie instytucje finansowe przestrzegały przed aplikacją do śledzenia kursu kryptowalut ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2018
... Firma ma interesujący asortyment, wiele produktów markowych, a nawet (jak na polskie standardy) na poziomie premium. W organizowaniu akcji promocyjnych Lidl zostawił daleko w ... na wschód od Wisły. Jej głównym wyróżnikiem jest asortyment skomponowany z produktów marki własnej, wyrobów markowych i regionalnych. W ubiegłym roku firma w wyraźny sposób ...
-
Cyberbezpieczeństwo: trendy 2017
... ransomware, ale na nim oczywiście się nie skończyło. Na porządku dziennym było również wyłudzanie pieniędzy czy podszywanie się pod znane marki. Cyberbezpieczeństwo 2017 wg CERT Orange Polska Jak wynika z najświeższych danych przedstawionych przez CERT Orange Polska, specjaliści od bezpieczeństwa sieci Orange ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 29/2018
... . To sieć taksówek Hype, która ma już w swoich szeregach 100 wodorowych aut marki Toyota Mirai, a za dwa lata chce mieć ich już 600. W Paryżu już dziś ... nie stał się jeszcze bardziej szkodliwy dla środowiska niż wtedy, kiedy jeździł po drogach. Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej zamożne. Widać to również w rosnącej liczbie samochodów. Z ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 44/2018
... ataków na polskie firmy systematycznie rośnie. W 2017 r. była większa o 38 proc. niż rok wcześniej, a Polska została zaatakowana o 50 proc. więcej razy niż w 2016 r. W tym roku tempo może być jeszcze większe, do czego wydatnie może się przyczynić obecne działanie z wykorzystaniem marki ZUS. Pod ...
-
Moda napędza konsumpcję
... nadal przyciąga międzynarodowe sieci handlowe – spektakularne debiuty mają miejsce m.in. w Polsce (Primark), Rumunii (Victoria's Secret) i na Łotwie (Van Graaf). Także polskie marki są bardzo aktywne w regionie, np. Sizeer obecny na 7 rynkach (Litwa, Łotwa, Estonia, Czechy, Słowacja, Węgry i Rumunia). Oprócz obecności w centrach handlowych ...
-
Upadłości firm 2018
... odwrotnie – zwiększały skalę działalności (zwłaszcza firmy budowlane). Tomasz Starus podsumowuje: Polskie firmy operują generalnie na niskich w porównaniu do swoich ... dużych, z reguły międzynarodowych przedsiębiorstw. Inna droga jej zwiększenia – budowa wartości marki wymagała świadomych, długoletnich starań, które podjęło z sukcesem nieliczne grono ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 7/2019
... smartfonów był Huawei (29 proc. rynku). Drugie i trzecie miejsce zajęły marki koncernu BBK: Oppo i Vivo (odpowiednio 19,6 proc. oraz 18,8 proc.), czwarte ... przypada średnio 530 robotów. Biorąc pod uwagę spadające bezrobocie i rosnące płace, polskie firmy muszą inwestować w roboty przemysłowe i zwiększać stopień automatyzacji, jeżeli chcą utrzymać ...
-
Vendo Park w Łasku
... sklepu bezpośrednio z poziomu parkingu i nie tracą czasu na poszukiwania wybranej marki, jak dzieje się to w przypadku dużych galerii - mówi Jacek Wesołowski, Dyrektor ... obiektów, w tym 11 zlokalizowanych jest w Polsce. Tylko w tym roku inwestor powiększy polskie portfolio do 16 parków handlowych. Oprócz realizacji przedsięwzięć związanych z ...
-
Coface TOP 500 CEE: kolejny rok dominacji Orlenu
... wszystkich 500 firm wzrosły aż o 9,6 proc. do 698 mld EUR. Polskie firmy wygenerowały obroty wyższe o 9,1 proc. i zdominowały ranking największych przedsiębiorstw w regionie ... dziesiątce wciąż mocne pozycje zajmuje sektor motoryzacyjny, reprezentowany przez znane marki, takie jak czeska Skoda Auto (2. miejsce), Volkswagen Slovakia (5. miejsce) i Audi ...
-
CSR nie tylko dla dużych firm
... . - Duże firmy takie jak nasza, dysponują możliwościami wsparcia często wykraczającymi poza polskie doświadczenia. Sądzę więc, że jako „specjalista od MŚP”, EFL jest ... i zaufanie klientów, zwiększają motywację i produktywność pracowników, podnoszą wartość marki – powiedział Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL. Metodologia badania: Badanie „ ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 45/2019
... swój plan dnia, czy monitorować swoją dzienną aktywność. Urządzenia marki Fitbit wciąż działać będą zarówno z telefonami z Androidem, jak i iOS-em. Komentarz do wydarzeń ... komentuje Bartosz Najman. To ważna informacja - tym bardziej, że według danych rynkowych polskie ciężarówki stanowią ponad 20 proc. w ogólnym obrocie przewiezionych towarów między ...