-
Franczyza w Polsce 2006
... . W 2006 r. działały 218 sieci polskie (70,6%) i 91 sieci zagranicznych (29,4%). W przypadku sieci agencyjnych również przeważają rodzime marki (83,3%). Nie brakuje jednak systemów ( ... odzieżowej jak Tatuum, House czy Reserved, ale na ekspansję decydują się także polskie marki z innych branż, jak Kosmetyczny Instytut Dr Irena Eris. Rosnąca przewaga ...
-
Polski branding narodowy w powijakach
... powodzeniem zachodnie rynki. Najdotkliwszą słabością polskiego kapitalizmu okazuje się brak marki narodowej – słaba znajomość Polski na arenie międzynarodowej, anonimowość gospodarki, brak rynkowej tożsamości oraz wciąż pokutujące negatywne stereotypy powodują, że polskie marki są wciąż mało widoczne na rodzimych i zachodnich rynkach. Dlaczego tak ...
-
Strategia marketingowo-rynkowa
... tej korzyści konsumentom. Dlatego żeby działać prorynkowo, należy być blisko swoich klientów. Należy permanentnie analizować swój łańcuch dostaw i wartości funkcjonalne marki. Polskie przedsiębiorstwa muszą zapomnieć o nawyku sprzedawania tego, co się wyprodukuje. Marketing jako wiedza jest dzisiaj o wiele bardziej potrzebny niż wielu zarządom ...
-
Co planuje Polski Holding Nieruchomości? Wywiad z prezesem Maciejem Jankiewiczem
... realizacji projektów deweloperskich. W strategii pojawia się też często spotykane „zaklęcie” – wzrost wartości marki. Jest nowe logo. Co dalej? Rebranding, tak. Mamy ciekawe i ... Po pierwsze, w naszych lokalizacjach mogą znaleźć doskonałe miejsce do rozwoju polskie start-upy. Po drugie, na takich gruntach logistycznych, inwestycyjnych przedsiębiorcy ...
-
Zagraniczne inwestycje, polska elektromobilność. Będziemy potęgą?
... elektromobilności. Zwłaszcza że będzie też kolebką powstającej polskiej marki e-samochodów. Pod koniec ubiegłego roku Electromobility Poland ogłosiło strategiczną współpracę ... na zakład produkujący sole niklu i kobaltu. Swoje szanse widzą też polskie startupy – przykładem jest zapowiedź biznesmena Adama Drewnianego, współzałożyciela Northvolt Polska ...
-
Plus wprowadza nową Mistrzowską Ofertę
... abonamentów i dwóch smartfonów w cenie jednego. Trwająca promocja „Mistrzowskie 25 GB na 25-lecie”. Smartfony marki Samsung w niższych cenach. Oferta dla klientów indywidualnych Plus przygotował Mistrzowską Ofertę, a w niej ... Klienci Plusa mogą odebrać 25 dodatkowych gigabajtów Internetu za każdy wygrany przez polskie reprezentacje mecz w ramach CEV ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 2/2014
... polska firma mogła sprostać konkurencji takich gigantów jak H&M czy właściciel marki ZARA, musi stosować te same reguły, wedle których działają tamte ... byłyby równe. A tak, skoro raje podatkowe funkcjonują i zagraniczne firmy z nich korzystają, polskie również muszą, żeby dać radę w globalnej i brutalnej konkurencji o rynki zbytu i o pieniądze – mówi ...
-
Mamy rekordowy eksport żywności
... oraz profesjonalna obsługa klientów. Niemal co drugi badany przedsiębiorca (47%) twierdzi, że polskie pochodzenie żywności jest czynnikiem wpływającym na jej korzyść, przeciwnego zdania jest jedynie 11% ankietowanych. Budowanie świadomości marki „Polska” i pozycjonowanie polskiej żywności ważne jest szczególnie na rynkach, na których obecnych ...
-
Jaką prasę czytają bogaci Polacy?
Polskie Badania Czytelnictwa postanowiły przyjrzeć się, po jaką prasę sięgają bogaci Polacy. Badanie ... więcej niż kupujących z dochodami powyżej 5 tys. zł, ale połowa z nich to osoby wybierające marki tylko z jednej kategorii. Kupują oni podobne marki jak zamożni, tylko rzadziej, i generalnie mniej wydają na kosmetyki, ubrania i biżuterię. O wyborze ...
-
Przy wyborze auta najważniejsza cena
... wyborze samochodu (46% wskazań). Na drugim miejscu plasuje się postrzeganie marki - zaufanie do niej, czy przekonanie o jej wysokiej renomie (40%). „Ekonomiczność” - ... niski koszt utrzymania oraz eksploatacji samochodu - jest wciąż istotnym powodem wyboru auta danej marki, choć w coraz mniejszym stopniu. Aspekt ekonomiczności - ważny dla 26% badanych ...
-
PR i marketing w 2023 roku. Trendy na 2024
... trendów w branży PR stała się hiperpersonalizacja. Firmy – z uwagi na optymalizację budżetów – zaczęły oczekiwać spersonalizowanych ofert, idealnie dopasowanych do historii ich marki. Zakończyła się era tworzenia uniwersalnych strategii, a rozpoczęto dogłębną analizę potrzeb firmy. Co więcej, ten trend nie dotyczy jedynie tworzenia ofert ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 42/2016
... m.in. w Nowym Jorku, Szwecji, Finlandii, Luksemburgu i Szwajcarii. Zagraniczni klienci są w stanie zapłacić więcej Wszystkie polskie firmy, które eksportują swoje produkty na zagraniczne rynki, pracują na wizerunek krajowej marki na całym świecie. Im więcej pierwszorzędnych produktów wytworzonych w Polsce czy usług oferowanych przez rodzime ...
-
Problemy z nazwami marek
... jakiekolwiek powiązania z koncernem z Cupertino. Producent uważa się za właściciela praw do marki i nazwy produktów na chińskim rynku, a sprzedaż w Chinach iPada w traktuje jako naruszenie ... narazić na problemy. Sytuacji podobnych jest więcej, ale ze zrozumiałych względów polskie firmy skrzętnie ukrywają informacje o nich. Przykłady Apple i RIM ...
-
Polacy a zakupy online za granicą
... Adidas czy Casio, o wyborze których decyduje cena jak i drogie marki niszowe, których w Polsce jeszcze nie ma. Wnioski oparto o badanie PayPal "Dostępność ... kolejności jest elektronika (15%), ubrania (11%) oraz kosmetyki i biżuteria - poniżej 10%. Polskie skrajności W danych zebranych w ramach badania „Dostępność marek w Europie Środkowej i ...
-
Tefal i Krups - najlepsze prezenty za lojalność
... . Wśród najbardziej pożądanych upominków znajdują się m.in. ciśnieniowy ekspres do kawy marki Krups oraz urządzenia kuchenne Tefal. Jak już wspomniano we wstępie, w programach ... miejscu przez 9% badanych. Co ciekawe, niemal połowa Polaków (49%) nie zna jakiejkolwiek marki ekspresów do kawy, jednak parzenie kawy w ten sposób stopniowo staje się coraz ...
-
Amazon porywa Polaków. Dyskutujemy o nim 3 razy częściej
... polskie firmy będą mogły sprzedawać swoje produkty na jego platformie. I choć Polska nadal czeka ... wpisów krytycznych najczęściej dotyczyła Amazona jako pracodawcy. Kwestie zatrudnienia to jeden z motorów dyskusji w kontekście tej marki. Wszystko wokół pracownika Od 1 stycznia 2015 roku Polscy internauci wymieniali markę "Amazon" w dyskusjach blisko ...
-
Rynek e-commerce: personalizuj ofertę
... . Z badania wynika, że polskie sklepy internetowe są coraz bardziej świadome korzyści wynikających z działań lojalnościowych, które świadczą o zaangażowaniu przedsiębiorców w zatrzymanie swoich dotychczasowych klientów na dłużej i budowania swojej pozycji nie tylko w oparciu o wyniki sprzedażowe, ale i świadomość marki. Jest to szczególnie istotne ...
-
Portret własny Polaków
... polskiego społeczeństwa wyłania się z badań zrealizowanych na zlecenie Hoop Polska, producenta marki Hoop Cola, przez IIBR (Grupa Gemius) na reprezentatywnej próbie Polaków. ... Polsce. Jednak w opinii prawie 60 proc. Polaków, imigranci mają pozytywny wpływ na polskie społeczeństwo, które dzięki nim uczy się nowych zwyczajów i kultury. Oceniając ...
-
YouTube: trendy I 2014
... radzą sobie marki oraz vlogerzy. Z sentymentem w przeszłość i z wigorem w przyszłość Można pokusić się o stwierdzenie, że YouTube w pewnym sensie nawet ówczesnego Facebooka wyprzedził. Kiedy w marcu 2011 r. rozpoczynaliśmy prace nad #FanpageTrends, grono fanów profilu Demotywatory na Facebooku liczyło 664 tys. fanów. Obecnie polskie kanały na ...
-
Kosmetyki do opalania: sprzedaż spada
... zanotował dwuprocentowy spadek. Największą popularnością cieszyły się produkty markowe, po marki własne sięgaliśmy znacznie rzadziej. To niektóre z wniosków płynących z ... po opalaniu, a niemal 4 proc. – produkty samoopalające. W analizowanym okresie pojedyncze polskie gospodarstwo domowe kupiło przeciętnie 240 ml (średnio 2 opakowania) produktów ...
-
NSG Group znowu inwestuje w Polsce
... Przed kilkoma dniami Pilkington IGP, jedna z trzech spółek należących Grupy, nabyła Polskie Szyby Termoizolacyjne w Ostrołęce. Zakupiony park maszynowy PST wraz z zatrudnionymi pracownikami mają ... , a co czwarte nowo wyprodukowane okno wyposażone jest w szyby ze znakiem tej marki. Spółka posiada 6 oddziałów na terenie kraju i zatrudnia ponad 800 ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce IV kw. 2014
... indywidualni nabyli 126,5 tys. samochodów, o 4,3% więcej niż przed rokiem. W 2014 roku marki popularne stanowiły blisko 90% rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce (294,3 tys. sztuk ... było to o 24% więcej niż rok wcześniej. W tym segmencie trzy największe marki - BMW, Audi, Mercedes-Benz odnotowały dwucyfrowe wzrosty 23-26% r/r. Piąty na ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 8/2017
... w swoim kraju. Choć są to klienci wymagający, to bardzo pożądani przez polskie atelier, bo zostawiają tu sporo pieniędzy. Dlatego polscy krawcy coraz ... bądź często nawet lepszej jakości – mówi agencji Newseria Lifestyle Paweł Zbucki, współwłaściciel marki Pitti Style. Zagraniczni klienci rzadko kiedy kupują pojedyncze sztuki. Dużo częściej składają ...
-
POLAR w internecie
... w nim zapoznać z całą gamą produktów: lodówkami, zamrażarkami i pralkami wolnostojącymi. Celem stworzenia nowej witryny jest przede wszystkim prezentacja urządzeń gospodarstwa domowego marki Polar. Użytkownicy mogą teraz szybko, bez potrzeby wycieczki do sklepu, zapoznać się z charakterystyką danego sprzętu, obejrzeć go na zdjęciu, a także ...
-
Kosmetyki w mediach I-VI 2007
... prezentujące kosmetyki marek międzynarodowych. Ale mimo to marki polskie wywalczyły dla siebie jedną czwartą rynku medialnego. Warto też zwrócić uwagę, kogo media ze szczególną pieczołowitością promowały na okładkach i przy spisach treści. Dominują tu – jak widać – marki międzynarodowe: Dior, L’Oreal, Chanel, Sephora, IsaDora i Maybelline ...
-
Najpopularniejsze tematy w sieci I-VI 2007
... wydarzeń najczęściej opisywanych przez polskie media online w pierwszym półroczu 2007. Raport potwierdza, że kontrowersyjność oraz częste konflikty ... miejscu znalazł się Prokom. Wysoka pozycja polskiej firmy, która wynika w dużej mierze z obecności marki w nazwie zespołu koszykarskiego z Sopotu (Prokom Trefl Sport), potwierdza wartość, jaką daje ...
-
Kosmetyki w mediach 2007
... najczęściej pokazywana w kategorii kosmetyków zapachowych. W prasie kolorowej w 2007 roku zdecydowanie dominowały publikacje prezentujące kosmetyki marek międzynarodowych. Ale mimo to marki polskie wywalczyły dla siebie jedną czwartą rynku medialnego. Informacje o badaniu Raport „Kosmetyki w mediach” opiera się na analizie zawierającej pełną listę ...
-
Ranking Value-D polskich marek
... ważny czynnik wyboru przy dokonywaniu zakupu. W badaniu Value-D marki są dzielone na tańsze i droższe. Marki o niższych cenach mogą być mimo wszystko postrzegane ... konsumentów. Z kolei nawet w kategoriach charakteryzujących się dużą wrażliwością cenową są marki, które budzą duże zainteresowanie i są postrzegane jako opłacalne, oferujące znakomitą ...
-
Parlamentarzyści a wizerunek Polski
... . Harmonizacja sposobów prowadzenia interesów przez osoby, firmy czy organizacje jest kluczem do zbudowania silnej marki miejsca – dodaje Weronika Nowak. Badanie pokazało również, że 50% parlamentarzystów jest zdania, że polskie przedsięwzięcia infrastrukturalne nie są komunikowane we właściwy sposób. Jednocześnie aż 25% respondentów nie ...
-
Jak śpią Polacy?
... warunkach. Sypialnia Kowalskiego – wersalka, kanapa czy łoże z baldachimem? Oglądając polskie filmy, seriale, reklamy czy gazety lifestylowe można odnieść wrażenie, ... Szczepan Figat, fizjoterapeuta i ekspert marki Dormeo. Informacje o badaniu Raport „Sen Polaków” powstał na zlecenie marki Dormeo, w oparciu o badanie CAWI przeprowadzone ...
-
Przejęcia firm. Na Zachód marsz
... Niemiec idzie ok. 30 proc. wartości polskiego eksportu ogółem. Przez lata polskie firmy eksportowały tam meble, żywność, części samochodowe czy artykuły budowlane ... inwestorami stawiają tak duże bariery biurokratyczne, że budowanie tam fabryki i kreowanie marki od podstaw jest kompletnie nieopłacalne. Firmę tanio sprzedam... Znacznie bardziej opłaca ...
-
Te sieci handlowe mają najlepszą ofertę ze zdrową żywnością
... . Carrefour wypełnia to zadanie, m.in. rozszerzając unikalną ofertę produktów BIO marki własnej, objętych gwarancją najniższej ceny. Nasza firma dąży do bycia ... tej kategorii zwyciężył Selgros. Cezary Furmanowicz, dyrektor marketingu Transgourmet Polska, operatora marki Selgros Cash & Carry, podkreśla, że świadomość Polaków w zakresie sposobów ...
-
Randstad Award po raz ósmy. Triumfuje Samsung
... atrakcyjnej marki pracodawcy. W trzech kolejnych edycjach badania Randstad Employer Brand Research firma z Dolnego Śląska była uznawana przez ankietowanych za najlepsze miejsce pracy. Liderami rankingu najbardziej atrakcyjnych przedsiębiorstw w Polsce w 2018 roku zostały firmy: Samsung Electronics Polska Volvo Polska Polskie Linie Lotnicze ...
-
Najszybsze mobilne strony internetowe. Kto w czołówce?
... Bez wątpienia większość z nas odpowie, że wielokrotnie. Google postanowił przeanalizować polskie strony internetowe i sprawdzić, które z nich dają użytkownikom najlepsze doświadczenia. ... to dla nich zbyt trudne lub denerwujące. Ponadto, jeżeli chodzi o postrzeganie marki, doświadczenie użytkownika ma takie samo znaczenie jak przedstawiona na stronie ...
-
Cyberbezpieczeństwo kuleje. Brakuje szkoleń, nie ma antywirusa
... pracowników (w tej grupie stosowanie go deklaruje zaledwie 42% badanych). Polskie firmy często zaniedbują także kluczową dla cyberbezpieczeństwa kwestię edukacji. Z danych ... wskazał, że w wyniku potencjalnego ataku najbardziej obawia się pogorszenia reputacji marki. Podobny odsetek wskazał na spadek zaufania klientów biznesowych oraz detalicznych (w ...