-
Kosmetyki w mediach
... – 48 proc. Co czwarty prezentowany w publikacjach i reklamach produkt należał do kategorii kosmetyków kolorowych (28 proc.). Zdecydowanie dominują publikacje prezentujące marki międzynarodowe, marki polskie wywalczyły dla siebie jedną czwartą rynku medialnego. Informacje o badaniu Z każdego miesiąca od lipca do grudnia przeanalizowanych zostało 50 ...
-
Ulubione samochody Polaków: Fiat liderem
... fabrycznie nowe (25%). Z kolei Volkswagen i Opel to dwie najpopularniejsze marki wśród samochodów kupionych z drugiej ręki (po 16%). Uplasowanie się tych ... największą popularnością w regionie południowym (województwa śląskie oraz małopolskie), w którym użytkowanie tej marki deklaruje prawie jedna trzecia respondentów (32%). Dla porównania, na zakup ...
-
Tempo życia Polaków wzrasta
... ale przede wszystkim niezawodności. Życie Polaków przyśpiesza wraz z wiekiem i wykształceniem Badanie przeprowadzone przez IIBR na zlecenie marki Bosch, na reprezentatywnej grupie 800 osób metodą CAWI (Omnibus online) dowodzi, że aż 59% z nas ... wieku od 15 do 50 lat w czerwcu 2013 roku, na zlecenie firmy The Addictives działającej dla marki Bosch w ...
-
Internet mobilny: Samsung zwycięża, Apple z dużym spadkiem
... na co dzień użytkownicy. Jeżeli nie posiadają całego ekosystemu, czyli na przykład komputera marki Apple i urządzenia mobilnego tej firmy, to wartość dodana z posiadania systemu Apple jest ... są tańsze. Klienci mają do wyboru zdecydowanie więcej modeli urządzeń tej marki, które są wprowadzane na rynek częściej niż raz w roku. Z jednej strony dzięki ...
-
Rolex, Omega i Patek Phillippe: synonimy luksusu
... kojarzą się Polakom przede wszystkim z markami szwajcarskimi – Rolex, Omega i Patek Phillippe. W przypadku luksusowej biżuterii zamożni i bogaci respondenci najczęściej wskazywali natomiast marki polskie – Apart i W. Kruk. Jak wynika z raportu KPMG, odsetek osób już posiadających luksusową biżuterię lub zegarek waha się od 53% (zamożni) do ...
-
Ulice handlowe przeżywają renesans?
Polskie ulice handlowe rosną w siłę. A wszystko za sprawą rosnącego zainteresowania najemców, których ... ulica Chmielna to obszar, gdzie gastronomia obejmuje niemal połowę wszystkich lokali. W sektorze mody i dodatków dominują marki popularne i z wyższej półki. Są to ulice najbardziej atrakcyjne z punktu widzenia turystów. Ulice Marszałkowska oraz ...
-
Ile Ewa Kopacz dała w prezencie Biedronce?
... Martins). To dwukrotnie więcej niż wynosi miesięczna średnia liczba publikacji dla tej marki. Od stycznia do czerwca o Biedronce w mediach społecznościowych i tradycyjnych ... członków rządu dyskusji wynosi zatem 25% kwartalnego budżetu promocyjnego marki "Biedronka". W sieci o sieci Polacy głośno zareagowali także w social media. W serwisach ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 20/2017
... przewoźnicy, restauracje, które same dostarczają swoje produkty. Na ten rynek zamierza też wejść grupa Sfinks, która już zapowiedziała utworzenie własnej marki delivery. Dzięki sprzedaży oferty restauracji w tym kanale, zarząd zakłada wypracowanie istotnego wzrostu przychodów. Największy potencjał dla sprzedaży w dostawie dotyczy konceptu ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 14/2018
... SAMOCHODY ELEKTRYCZNE. SEAT notuje w Polsce rekordowe wyniki sprzedaży. W 2017 roku klienci hiszpańskiej marki zarejestrowali 10,5 tys. aut. To najlepszy wynik od kilkunastu lat. W ... , czyli pierwszy SUV, którego sportowa wersja jeszcze w tym roku wyjedzie na polskie drogi. Wkrótce na rynku pojawi się siedmioosobowy Tarraco, czyli trzeci SUV, po ...
-
Automotive straci na koronawirusie 7 mld USD. Jakie skutki dla Polski?
... zapewniają o ciągłości produkcji Żadnych problemów z produkcją nie przedstawiła na moment publikacji raportu Toyota. Z kolei koncern PSA, do którego należą m.in. marki Peugeot, Citroen oraz Opel, potwierdził ciągłość produkcji w Europie, choć zwrócił uwagę na możliwe problemy w przyszłości będące następstwem wstrzymania pracy w zakładach ...
-
Style życia w Polsce
... o jego zakupie. Zestawienie obecnych wyników z badaniami z ubiegłych lat pokazuje, że polskie produkty mają wśród krajowych konsumentów stała grupę zwolenników, a ich odsetek w ... 35 proc.), niezmiennie stara się wybierać produkty najtańsze. Ich zdaniem poszczególne marki najczęściej różnią się między sobą jedynie ceną, której wysokość nie ...
-
Wymiana handlowa z Wielką Brytanią 2007
... i warte uwagi zjawiska. Po pierwsze, polskie firmy muszą poważnie podejść do kwestii eksportu i bardziej intensywnie promować własne marki, a to wymaga wypracowania zestawu nowych ... Polski i zobaczcie jak bardzo zmieniły się tutejsze realia!” mówi Oxley. Polskie leki, autobusy i mięso podbijają wyspy Brytyjskie statystyki za 2007 rok opublikowane ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 1/2013
... (spadek produkcji o ok. 25 proc. licząc r/r). Były to samochody marki Fiat i Fordy (ford ka). Polsko-litewski most energetyczny zostanie zakończony w 2015. ... Tuska, po przyjęciu przez Sejm ustawy o nasiennictwie i wydaniu przez rząd dwóch rozporządzeń polskie rolnictwo jest wolne od upraw roślin modyfikowanych genetycznie (GMO)... Jak wiadomo 9 ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 50/2014
... rankingu państw-marek (nation brands), który został opublikowanego przez Brand Finance plc. Wartość marki "Polska" jest szacowana na 602 mld USD (to wzrost o 21 proc ... w przemyśle samochodowym, chemicznym, farmaceutycznym czy w elektronice. Komentarz do wydarzeń gospodarczych POLSKIE MIASTA MAJĄ DO WYKORZYSTANIA MILIARDY ZŁOTYCH NA SIECI TRAMWAJOWE. ...
-
Trendy HR: nowe technologie i pracownik jak klient
... być traktowani z taką samą atencją jak klienci. Polski HR jest nieco w tyle. Wprawdzie polskie firmy zdają sobie sprawę, że pozyskanie talentów to jeden ze współczesnych priorytetów, to ... wynika, że aż 82 proc. przebadanych firm bardziej koncentruje się na budowaniu swojej marki pracodawcy niż dwa lata temu. Na czym polegają te działania? Dla 64 ...
-
Run na samochody dostawcze
... poziomie 8 407 sztuk, o 21,4 procent większym niż rok wcześniej. Udział marki w rynku zmienił się minimalnie w ciągu roku i wynosi 25,7 proc. (przed ... uplasował się Volkswagen z wynikiem 3.426 aut, o 30,2 procent większym niż ubiegłoroczny. Udział niemieckiej marki w rynku wynosi obecnie 10,5 proc. Na kolejnej pozycji listy najchętniej kupowanych ...
-
Pierwsze urodziny SARE
... polskie narzędzie do e-mail marketingu dostępne w modelu ASP obchodzi pierwsze urodziny. Dokładnie rok temu, system ... oraz ProBiz.pl oraz agencja wydawnicza Agape. Wśród Klientów pozyskanych w 2004 roku znajdują się m.in. takie marki jak: Media Markt, Platforma Obywatelska, Siemens, Agros Fortuna, Jobs.pl, Tele Pizza, Grupa Hotelowa Orbis, Lukas Bank ...
-
Lubimy wyroby markowe
... dogłębnego zbadania postrzegania markowości przez Polaków oraz poznania i zweryfikowania stereotypów na temat marki. Z badań wynika, że Polacy, robiąc codzienne zakupy, chętnie sięgają po produkty ... marek. Ponad 80 proc. z nich deklaruje, że ma swoje ulubione marki, które zazwyczaj kupuje, a zakup produktów markowych wiąże się dla nich z przyjemnym ...
-
Internet a dostarczanie informacji
... lą przewodnią swego wystąpienia – „Raw data now!” („Teraz surowe dane!”– parafrazując polskie hasło patriotyzmu konsumenckiego). Według Tima właśnie surowe dane mają stać się ... ̨dzia poziom ekologicznej troski reprezentowany przez producenta papieru toaletowego. Po rozpoznaniu marki, urządzenie wyświetla na trzymanej w ręku paczce kolorowy ...
-
Zakup kosmetyków: Internet ważnym medium
... i ofert – dzielą się informacjami, opiniami z innymi osobami, odwiedzają strony producentów, kojarzą z reklam (zarówno offline, jak i online) promowane produkty, a także konkretne marki. Informacje o badaniu Wywiady zrealizowano metodą CAWI (web survey). Respondentów rekrutowano spośród panelu badawczego GfK Polonia i były to osoby, które kupują ...
-
Najpopularniejsze auta w Europie
... Europejczyków marki samochodów. Mieszkańcy starego kontynentu najczęściej poszukują sedanów. Jeśli mowa o europejskim samochodzie - to tylko w ... po stepowych bezdrożach - drugim najczęściej wybieranym typem samochodu okazały się tam SUVy. Popularne marki - co kraj to obyczaj Marką, która cieszy się największym zaufaniem w Niemczech, Polsce i Rumunii ...
-
Personal branding: kreowanie wizerunku firmy
... ówczesnej pogoni za sensacją, innowacją i pieniędzmi, niektórzy zapominają o istotności sposobu autoprezentacji. Polskie przedsiębiorstwa niejednokrotnie pomijają ten istotny aspekt, nie zdając sobie sprawy z korzyści jakie może nieść wykreowanie marki. W krajach Europy Zachodniej i Ameryki Północnej rola wizerunku była i jest priorytetem dla ...
-
UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011
Prezes UKE przedstawiła podsumowanie swojej kadencji w zakresie usług telekomunikacyjnych w latach 2006-2011. Czas ostatnich pięciu lat oznaczał dla polskiego rynku telekomunikacyjnego przejście od monopolu do konkurencji, co zaowocowało niespotykanym w żadnym innym sektorze spadkiem cen i zwiększeniem penetracji usługowej. 1. Rynek ...
-
Polski biznes a wirtualny doradca
... klientami. 15 proc. chciało w ten sposób wesprzeć budowanie wizerunku nowoczesnej marki. Natomiast 8 proc. chodziło o uzyskanie większej wiedzy o swoich odbiorcach. „W moim odczuciu ... wirtualnego asystenta. Począwszy od 2008 r. przebadano wszystkie polskie komercyjne implementacje wirtualnych asystentów o minimum rocznym czasie funkcjonowania. W ...
-
Product placement a idea placement
... państwa. W odróżnienia od lokowania produktu (z ang. product placement – pokazanie danej usługi, marki lub ich znaku towarowego jako części programu za wynagrodzeniem), ... natomiast rodzina Lubiczów uczyła nasze społeczeństwo, że należy segregować śmieci. Polskie produkcje promowały też działalność charytatywną, pokazując to na przykładzie Polskiej ...
-
Coolhunter czyli analityk trendów rynkowych
... ujęty w najnowszej Klasyfikacji Zawodów i Specjalności. Termin zyskał też oficjalne polskie tłumaczenie - analityk trendów rynkowych, podaje portal rynekpracy.pl. Podstawowe zadanie ... kampanię reklamową dopasowaną do konkretnego konsumenta czy zwiększyć świadomość marki w danej grupie. Mimo dużych korzyści płynących z pracy coolhunterów, rynek usług ...
-
Jakie cechy ma dobra nazwa marketingowa?
... "ucha" - posiadają jednak pewną cechę, która jest również nieodzownym elementem wizerunku marki – wyróżniają się! Nazwa powinna być inna od nazw już istniejących. ... badania i testy lingwistyczne. Celem tych audytów, jest uchronienie nazwy produktu i marki przed rynkową kompromitacją. Na polskim rynku przykładami nazw, wywołujących mieszane uczucia, ...
-
E-commerce w Polsce 2013
... w sprzedaży lamp do projektorów i telewizorów projekcyjnych, czy Emma.net.pl, posiadający w swojej ofercie baterie oraz zasilacze do notebooków. Mniej znane marki, specjalizujące się w konkretnych, wąskich grupach produktowych, doskonale poradziły sobie również w rankingach najpopularniejszych sklepów. Co prawda tytuły liderów takich kategorii jak ...
-
Jak Polacy czytają e-booki?
... 4,6% i PocketBook 4,2%. 1,6% czytelników wybrało markę Prestigio, a 7,6% wskazało na jeszcze inne marki urządzeń. Tylko 6% e-czytelników czyta na tablecie, a 3% na smartfonie. W ankiecie ... wynika, że Amerykanie, podobnie jak Polacy, najchętniej czytają e-booki na czytnikach marki Kindle. I to właściwie jedyne podobieństwo. Na kolejnych miejscach pod ...
-
Najlepsze firmy dla rozwoju liderów 2014
... IBM, Unilever, Intel, Samsung, 3M, Hewlett-Packard, Accenture, Siemens, Citigroup oraz Ikea, czyli marki, które są obecne w Polsce i otworzyły tutaj swoje centra usług. Jak wynika z ... włączania w ten proces pracowników), sukcesji i rozwoju przywództwa. Polska pod lupą Polskie firmy mają wiele mocnych stron. Z badania wynika, że ich liderzy starają ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 49/2015
... lat przedsiębiorstwo, systematycznie pracowało nad produktami i konsekwentnie budowało wizerunek, który z czasem przełożył się na wzrost wartości marki. W Rankingu Najcenniejszych Marek biorą udział tylko te marki, które powstały w Polsce, bez względu na kraj pochodzenia jej obecnego właściciela. Do sporządzenia rankingu wykorzystuje się tzw ...
-
Handel detaliczny zabetonowany
... całej branży kosmetycznej, kiedy największy polski podmiot – Polbita, właściciel marki Natura, ma jedynie dwuprocentowy udział w branży. Podmioty spoza naszych granic ... porównawcze, zarówno w zakresie ceny, jak i asortymentu sklepów. Oczywiście – siła marki jest ogromna i międzynarodowi giganci rynku, stosując metodę multichannelingu, zdobywają ...
-
Polska to my. Wywiad z Adamem Góralem, prezesem Asseco
... kilku rzeczy, które udało nam się osiągnąć, ale celem Polaków powinno być stworzenie marki wokół produktu. W oparciu o schemat, o którym przed chwilą mówiłem. To jest w ogóle ... Nie prowadzą, co prawda, największych firm na świecie, to nie są najbardziej rozpoznawalne marki, ale osiągają sukcesy. W dużej mierze dlatego, że Izraelczycy chcą ze sobą ...
-
Programy lojalnościowe w B2B. Oczekiwania vs rzeczywistość
... jak dowodzą rezultaty badania „Kompas lojalności w B2B. Oczekiwania uczestników a rzeczywistość” - polskie firmy często bazują na rozwiązaniach, które niekoniecznie zadowalają ... Nagradzanie za sprzedaż selektywną – czyli np. konkretnego produktu, linii produktów, marki czy usługi. W tym modelu stawia się na kształtowanie polityki sprzedażowej ...
-
Hotele w Polsce: zwrot na dynamicznej ścieżce wzrostu
... 16 hoteli z szacowaną liczbą 3,6 tys. pokoi. Na stołeczny rynek miały wkroczyć po raz pierwszy takie marki jak Royal Tulip i AC hotel. Nowe obiekty planowały uruchomić także marki obecne już w stolicy – Holiday Inn i Hampton by Hilton. We Wrocławiu w planach było wybudowanie 8 hoteli, które ...