-
Europejski konsument na rynku. Jak kupujemy?
... od hipermarketów, coraz częściej zastępowanych przez mniejsze sklepy, np. mniejszy format marki Carrefour, sklepy sieci Piotr i Paweł czy Intermarché lub delikatesy typu Alma. ... handlowych Polska pozostaje ulubieńcem inwestorów w Europie Środkowo-Wschodniej, a po polskie centra handlowe ustawiają się kolejki. Rynek ten został w ostatnich ...
-
Opinie klientów ważne dla firm
... , że otrzymało nagrody jako podziękowanie od marki Istnieje ponad 4-krotnie większe prawdopodobieństwo, że opowiedzą znajomym i rodzinie o swoich negatywnych doświadczeniach (45%) niż o doświadczeniach pozytywnych (10%) 33% zmieniło usługodawcę na korzyść tańszych ofert alternatywnych Polskie przedsiębiorstwa powoli uczą się słuchać swoich klientów ...
-
Top Marka w mediach 2015
... medialności branżą okazały się stacje paliw. Na temat wizerunkowego lidera sektora, marki Orlen, w prasie pojawiło się więcej publikacji niż o czterech pozostałych najbardziej medialnych brandach ... RMF FM, znacznie dystansując drugie Radio ZET. Trzecią lokatę zdobyła Trójka Polskie Radio, za nią uplasowały się Radio Tok FM oraz Radio Maryja. ...
-
Podróbki czy oryginały? Polacy nie mają nic przeciwko tańszym odpowiednikom
... ofertę. Tu kluczowe znaczenie wydaje się mieć całościowe „doświadczenie marki”. – Na jakość składa się w tej sytuacji także – a nawet przede wszystkim – obsługa przed ... oszukani konsumenci nie składają zwykle reklamacji ani nie zgłaszają tego faktu organom ścigania. Polskie prawo, na gruncie art. 305 ustawy prawo własności przemysłowej, w przypadku ...
-
Denturyzm, czyli turysta u dentysty
... naszym kraju denturyzm nie powinien być - jak widać - żadnym zaskoczeniem. – Polskie gabinety stomatologiczne dysponują nie tylko najlepszymi materiałami i najnowocześniejszymi ... poszukujemy tańszych alternatyw. Jak wynika z danych Medical Finance Group, właściciela marki MediRaty, która od ponad 5 lat finansuje zabiegi medyczne w Polsce – ...
-
Czy Autosan się odrodzi?
... … W latach 60. powstało jedynie 15 prototypowych polsko-jugosłowiańskich maszyn tej marki. I w tym samym czasie rozpoczęły się też prace nad autobusem Sanok 09, ... Polsce firma interesowała się wstępnie współpracą z Autosanem, i nawet odwiedził tamtejszą fabrykę. „Niestety, polskie firmy nie są w stanie spełnić naszych wymagań” – mówił Souter. „Jakość ...
-
Skandal z dieslem nie zaszkodził. Branża motoryzacyjna ma się dobrze
... było cofnąć czas wielu decydentów nie dopuściłoby do zniknięcia krajowej marki samochodów osobowych, ale mimo jej braku (oraz w wyniku posiadania silnych marek ... – myliłby się jednak ten, kto wiązałby to jedynie z ich konkurencyjna ceną. Polskie autobusy są też zaawansowane technologicznie – ich producenci postawili na napędy hybrydowe i elektryczne ...
-
Cyfryzacja w biznesie idzie pełną parą. Dane z małych firm zaskakują
... szczególnie ważne, w coraz szerszym zakresie cyfryzują się nie tylko największe marki, jak też mniejsze podmioty – komentuje Dorota Zaremba, wiceprezeska, dyrektorka sprzedaży, SAP Polska. Ścieżki cyfryzacji w polskich firmach Na czele listy obszarów, w których polskie firmy sięgają po narzędzia z zakresu cyfryzacji, znajduje się obsługa ...
-
PR w nowych mediach
... jednostki, przyczynia się do tworzenia opinii i poglądów, które budują znajomość marki w społeczeństwie. Reklama oznacza kontrolę, PR jest inspiracją Jedną z najważniejszych ... 1 Regina Brady, Edward Forrest, Richard Mizerski, "Marketing w internecie", Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2002 2 Derrick de Kerckhove, "Inteligencja otwarta", Wydawnictwo ...
-
Samochody dostawcze V 2006
... marki Fiat, o 0,6 procent (4 sztuki) mniej niż przed rokiem. Znaczny wzrost sprzedaży odnotował wicelider rynku samochodów dostawczych - Renault. Od początku roku na polskie ... 17,2 procent). Lepsze wyniki od ubiegłorocznych uzyskały również dwie kolejne marki: Peugeot i Citroen. W maju sprzedano odpowiednio 237 i 192 pojazdy francuskich producentów, a ...
-
Product placement po polsku
... uśmiech, to notoryczne reklamy prawie wszystkiego w obecnych serialach już nie. Dlaczego? Polskie przekazy placementowe są nie tylko natrętne, ale przede wszystkim ... męczy odbiorcy, to już w słowie pisanym dużo trudniej o subtelne podkreślenie marki. Praktyka pokazuje, że ryzykowne jest także umieszczanie produktów w polskich teledyskach. Działanie ...
-
Media społecznościowe - nowy kanał komunikacji marketingowej
... lub dyrektorzy firm. W sposób mniej formalny dyskutują z użytkownikami. Obserwując jednak polskie profile w social mediach, można wyczuć jeszcze pewien brak odwagi firm w skracaniu ... Quality Index), mierzący jakość dyskusji na profilu lub stronie firmy lub marki. Bierze on pod uwagę dynamikę dyskusji i zaangażowanie procentowe wszystkich fanów, ...
-
Shopper marketing
... tym, co oferują marki premium. Z ich światów budujemy nasz własny, bogatszy, bardziej pachnący, piękniejszy. I jest nam coraz łatwiej dokonywać takich satysfakcjonujących zakupów, bo z pomocą przychodzi nam nowoczesna komunikacja i narzędzia zakupowe. Mamy przecież do dyspozycji sklepy internetowe – nie tylko polskie, ale i te w najdalszych ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych I kw. 2016
... miejsca do kreacji atrakcyjnej przestrzeni do zakupów i rozrywki”, wymienia Anna Bartoszewicz-Wnuk. Popyt – polskie marki kontynuują ekspansję W I kw. 2016 r. sieci kontynuowały swoją stabilną, choć selektywną ekspansję. Do Polski weszły nowe zagraniczne marki, np. libańska sieć orientalnych przysmaków Al Rifai, czy pierwszy monobrandowy sklep ...
-
Centra handlowe: nowa fala otwarć w Polsce
... EC Powiśle, Hala Gwardii czy Soho Factory. Za tym trendem podążają inne polskie aglomeracje, jak na przykład Łódź, gdzie jest realizowany jeden z najbardziej ... w Galerii Wileńskiej, po kilku latach nieobecności na polskim rynku, otworzono sklep włoskiej marki Carpisa, producenta damskich torebek i dodatków. Do Wrocławia wszedł szwedzki koncept ...
-
Hotele w Polsce. Kierunki rozwoju
... sąsiedztwie Wawelu powstanie także Autograph Collection Hotel ze 125 pokojami lifestylowej marki należącej do Marriott International, który będzie pierwszym obiektem tej ... strukturze polskiej bazy hotelowej przeważają hotele indywidualne, których właścicielami są polskie firmy, zajmujące się samodzielnie ich prowadzeniem. Podobnie jest z popytem na ...
-
Hotele w Warszawie. Bardziej Berlin niż Praga?
... aktywnie poszukują hotele luksusowe. Jeżeli oferta hotelowa miasta rozszerzy się o największe 5-gwiazdkowe marki, można też prognozować, że rozszerzy się profil turysty, wśród ... roku lotnisko w Balicach obsłużyło o 18% więcej pasażerów. Polska różnorodnością stoi Choć polskie miasta dopiero pretendują do hotelowej pozycji Pragi czy Budapesztu, należy ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w III kw. 2019 r.
... polskie spółki coraz śmielej korzystają z oferowanych przez rynek usprawnień technologicznych i tym samym podnoszą swoje szanse na wyższe wyceny. W minionym kwartale rekordowa liczba transakcji, bo ponad 50% została wsparta technologią Virtual Data Room. Przykładem mogą być transakcje obsłużone VDR marki ...
-
Czy Amazon zatrzęsie polskim e-commerce?
... głównie dzięki dobrej jakości i obsłudze, niskim cenom, szybkiej dostawie oraz ogólnemu zaufaniu do marki. Czy jednak tę pozycja uda się utrzymać? Jak zmieni się polski ... jest zainteresowana zakupami na amazon.pl, a ich stosunek do marki jest zdecydowanie pozytywny. Polskie firmy e-commerce szykują się na walkę o rynek, czego dowodem jest ...
-
Majonez Winiary zdominował dyskusje w sieci, ale w kontekście bojkotu
... również KitKat, Nałęczowianka, Studentska, Cini Minis, Nesquik, Chocapic i Nescafe, a więc marki należące do Nestlé. Jak to bywa w Internecie – treści o wydźwięku ... Wykopie i w komentarzach na portalach. Chwalą go za dobry skład, smak i polskie pochodzenie. Spory odsetek pozytywnych wypowiedzi odnotowują również majonezy firm Mosso, Hellmann’s, ...
-
Nowe smartwatche i tablety Huawei zaprezentowano w Barcelonie
... Markt, Komputronik oraz x kom, a także w oficjalnym sklepie huawei.pl i Strefie Marki na Allegro. Kupujący HUAWEI WATCH D2 otrzymają dodatkowo w prezencie usługę ... w oficjalnym sklepie huawei.pl i Strefie Marki na Allegro. Tablety Tablety HUAWEI MatePad Pro 12.2 i HUAWEI MatePad 12 X zadebiutują w Polsce 14 października. Polskie ceny urządzeń oraz ...
-
E-commerce: liczy się cena, a nie ekologia i zrównoważony rozwój?
... ? Green-stagnacja czy green-inflacja? W tak pragmatycznym i rozsądnym „smart” społeczeństwie jak polskie, kwestie ekologii i społecznie odpowiedzialnego rozwoju mają „pod górkę” ... z produktów bez certyfikatów, wybierając opcję eko-pozytywnej dostawy i opakowania. Czy cyfrowe marki i e-sprzedawcy odpowiedzą na ten apel? Być może, ponieważ okazuje się ...
-
Idealny Pracodawca w Polsce 2011
... kapitałem państwowym: PGNiG poprawiło swoje notowania o 10 pozycji – z 15. na 5. miejsce, Polskie Linie Lotnicze LOT awansowały z 22. na 6. miejsce, a KGHM Polska Miedź - z 23. na ... zależy od atrakcyjnej marki firm jako pracodawców. Idealny Pracodawca Top 10 – Biznes TVN S.A. Google Poland Grupa Żywiec L'Oréal Polska PGNiG Polskie Linie Lotnicze LOT ...
-
Polski eksport 2014 - podsumowanie i prognoza
... EUR. Mamy co eksportować Na zagranicznych rynkach największą popularnością cieszą się głównie polskie produkty rolno-spożywcze, meble, odzież, kosmetyki, produkty motoryzacyjne oraz węgiel. Polskich producentów cieszy fakt, iż polskie marki dobrze sprzedają się szczególnie w krajach rozwiniętych, gdzie w I kwartale osiągnięto 9,6-procentowy wzrost ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 45/2016
... nowej technologii i nowe rynki dla polskiej produkcji. Polskie biznesy na Słowacji i w Czechach. Polskie firmy coraz częściej zastanawiają się nad przeniesieniem swoich interesów ... 80 proc. zastosowań, przy zdecydowanie niższej cenie – tłumaczy Kuba Rejek, przedstawiciel marki urządzeń mobilnych Skross. Adapter podróżny Skross EVO z linii podstawowej ...
-
Handel z Chinami idzie nam coraz lepiej
... i jest to przede wszystkim zasługa prywatnego biznesu. Mimo nie zawsze sprzyjających warunków, polskie firmy radzą sobie dość dobrze w kontaktach handlowych z Chinami. Polsce nadal ... dla tamtejszego biznesu i klientów. Przekonali się o tym niedawno właściciele marki dóbr luksusowych Dolce&Gabbana, których produkty obecnie są bojkotowane przez ...
-
Cross-border: jak nam idzie sprzedaż internetowa za granicę?
... IdoSell, sprzedawało za granicę. Jak wynika z badania IdoSell, w ciągu ostatnich lat polskie e-sklepy sprzedawały najwięcej na rynku niemieckim (380 mln GMV w 2022 roku) ... sprzedaży przez e-sklep stopniowo rośnie. Polscy merchanci coraz śmielej budują swoje marki za granicą. W 2022 roku sprzedaż internetowa cross-border przez serwisy wynosiła tylko ...
-
Postanowiłem włożyć kij w mrowisko!
... Najczęstszym przejawem przywiązywania klientów jest oferowanie im darmowych, acz dawno przebrzmiałych produktów. Największe polskie portale: www.onet.pl i www.wp.pl rozdają darmowe konta ... że jeśli kiedykolwiek przesiądzie się do nowego samochodu, to tylko tej samej marki. Zapytany o powód wyjawił, ze wyłącznie dlatego, iż serwis tego niemieckiego ...
Tematy: -
Skuteczny link sponsorowany
... swoich towarów. Za linkami sponsorowanymi przemawiają także wymierne korzyści finansowe. O ile polskie wyszukiwarki - Onet i Netsprint preferują płatności oparte na ilości wyświetleń ... , PZU Życie i inne), które wykorzystały je do budowania wizerunku i świadomości marki. Linki sponsorowane niewątpliwie są bardzo atrakcyjnym narzędziem promocji ...
-
Sprzedaż samochodów IV 2006
... . Dynamicznie rośnie sprzedaż marek, sklasyfikowanych na dalszych pozycjach: Suzuki, Audi, Volvo, Mercedes, BMW, Subaru, a wręcz imponujące tempo wzrostu uzyskały auta marki Lexus i Saab. W kwietniu na polskie drogi wyjechał pierwszy w tym roku egzemplarz Maybacha.
-
Jaką strategię innowacji zastosować?
... powietrznej w podeszwie buta. Te działania umożliwiły firmie zbudowanie globalnej marki, wyprzedzenie rywali takich jak Adidas czy Puma i awans w 2002 roku ... zagraniczny w sposób pośredni i nie zawsze z własnej inicjatywy. Czynią tak na przykład polskie firmy z branży odzieżowej, takie jak Wólczanka czy Próchnik, produkując na zlecenie znanych ...
-
Oszczędzanie na emeryturę a modne gadżety
... i teraz, często przechyla szalę”, dodaje. Najwyraźniej do takiego wniosku doszły polskie banki, które zdecydowały się wykorzystać atrakcyjne gadżety do wygenerowania tego ... wybierają najbardziej renomowane marki sprzętu elektronicznego: Apple i Lenovo (dawne IBM). „W przypadku cross-promocji, widać wyraźnie, jak prestiż jednej marki przepływa do ...
-
Polska liderem handlu detalicznego
... Deweloperzy centrów handlowych również patrzą w przyszłość z większym optymizmem. Polskie galerie obronną ręką wyszły z kryzysu, który ogarnął cały europejski ... którzy szukają korzystnych lokalizacji w nowo powstających centrach handlowych i rozszerzają swoją ofertę o marki do tej pory nieobecne w Polsce. Obserwujemy wzmożoną aktywność inwestycyjną ...
-
Prowadzenie sklepu internetowego - logistyka
... o wiele skuteczniejszy. Założenie własnego sklepu to także możliwość zbudowania swojej marki w sieci. W przypadku sklepu internetowego dochodzą oczywiście koszty związane z ... czy wygodniejsza możliwość zwrotu towaru. Dopracowanie aspektów logistycznych przez polskie sklepy internetowe powinno dać im przewagę konkurencyjną nad europejską konkurencją ...
-
Jaki jest wizerunek atrakcyjnego pracodawcy?
... zwycięskiego TVN: „W TVN koncentrujemy się przede wszystkim na budowaniu silnej marki oraz długoterminowych przewag nad konkurencją rynkową. Nasz sukces, poparty ... oraz Wielkiej Brytanii, ponieważ w tych krajach wyniki nie zostały jeszcze ogłoszone. Polskie badanie objęło 150 największych pracodawców oraz 7000 respondentów, reprezentujących ...