-
Europa: wydarzenia tygodnia 6/2018
... i produktów branży kosmetycznej. Przykładowo, Inglot prowadzi osobne profile dla poszczególnych rynków, w tym dla Wielkiej Brytanii. Ogromny potencjał internetu sprawia, że polskie marki mogą wejść na rynek brytyjski, ponosząc na początku stosunkowo niewielki koszt uruchomienia i prowadzenia sklepu online. – Firmy kosmetyczne z Polski powinny się ...
-
Tworzenie nazw produktów spożywczych
... ma lansować polskie produkty narodowe, a co za tym idzie promować tak unikalne i wyjątkowe marki ... Polskie stereotypy nazewnicze Naming produktów masowych często opiera się stosowaniu uznanych konwencji. Babunia to „nowa” popularna nazwa marketingowa. Sukces popularności i konwencji nazewniczej doprowadził niestety do dewaluacji nazwy. Kariera marki ...
-
Nazwa produktu a marketing międzynarodowy
... Taki naming to krok, który ma lansować polskie produkty narodowe, a co za tym idzie promować tak unikalne i wyjątkowe marki jak żubrówka. Ochrona wizerunku polskich ... największym w Unii Europejskiej producentem wódki. Niestety nasze marki nie są liderami światowych rankingów. Czy na przeszkodzie stoją polskie nazwy produktów? Jest to na pewno jedno z ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w IV kw. 2017 r.
... i dysponuje kapitałem w wysokości 4,6 mld EUR. W swoim portfelu posiada już polskie spółki: Allegro, Polskie Koleje Linowe oraz siec laboratoriów medycznych Diagnostyka. Wchodząc w nowa inwestycje fundusz liczy na wykorzystanie potencjału marki oraz wzmocnienie konkurencyjności oferty produktowej. (4 grudnia) Cyfrowy Polsat złożył zlecenia nabycia ...
-
Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie
... kategorie zakupów cieszą się największym zainteresowaniem w Black Friday i Cyber Monday? Które marki najbardziej zwiększają aktywność reklamową w Black Friday i Cyber Monday? W tym roku ... najwięcej - 15 milionów dziennie według badania Mediapanel (prowadzonego przez Gemius i Polskie Badania Internetu). Zasięg kategorii wyniósł niemal 45%, co oznacza ...
-
Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2008
... lub wkrótce pojawią się w Polsce są między innymi: Next i Topshop – brytyjskie marki wprowadzane przez firmę Alshaya, Turnover – holenderska marka wprowadzona przez Kan, Mohito – ... największe perspektywy wzrostu, dlatego też PMR spodziewa się, że kolejne selektywne marki będą stopniowo pojawiać się na polskim rynku. Według ankietowanych firm, wraz ...
-
Ursus – reaktywacja
... Bankowa”: Reaktywacja legendarnej marki Ursus stała się faktem. Co było głównym bodźcem do stworzenia marki na nowo, czyli innowacyjnej firmy z własnymi projektami i produkcją? Karol Zarajczyk, prezes Ursus SA: Kiedy w 2011 r. zdecydowaliśmy się przejąć upadłe polskie zakłady Ursus i zainwestować w odnowę marki oraz odbudowę potęgi spółki ...
-
Mleczarnie inwestują w kampanie reklamowe
... jak np. Müller, i jeśli polskie mleczarnie chcą zachować swoje udziały w rynku, muszą o niego mocniej walczyć - mówi Gala. Budowanie marki W ostatnich latach zwiększa się ... TVP i Discovery. Wartą odnotowania była także ubiegłoroczna multimedialna kampania marki Łaciate. Kampania marki Łaciate była zupełnie niestandardowa. Stawialiśmy na humor, zabawę ...
-
Snapchat w rękach e-commerce
... Światowymi pionierami Snapchata w marketingu były marki takie jak GrubHub, Taco Bell i McDonald’s. Ich śladami coraz częściej idą także polskie marki. Już dziś zauważyć można ... września, bardzo popularny wśród młodszych użytkowników Dzień Chłopaka. Z tej okazji marki przesyłały swoim fanom zdjęcia i filmy z życzeniami lub chwaliły się niespodziankami ...
-
SEO i Google w branży turystycznej. Kto radzi sobie najlepiej w internecie?
... lato, firmy już szykują ofertę zimową. Przeanalizowaliśmy kilka wyróżniających się, rodzimych serwisów internetowych z branży turystycznej, w tym czołowych touroperatorów. Zderzyliśmy także polskie marki z globalnymi brandami. Kluczem przy selekcji stron www do analizy był dobór rozwiązań, które umożliwiają zagraniczny wyjazd na wakacje, zarówno ...
-
E-klient - zachowania nabywców
... marki jako warunku zadowolenia. Brak gotowości do zmiany marki wiąże się bardziej z poczuciem komfortu, zadowolenia niż wygodą. Ta grupa może preferować marki ... Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź 2002 2. Kare-Silver M.: "E-szok. Rewolucja elektroniczna w handlu", Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002 3. Newell F.: "Lojalność.com", IFC PRESS, ...
-
Spółki giełdowe a własność intelektualna
... zagranicznych wskazują, że nie wszystkie firmy z GPW przywiązują właściwą wagę do marki. Zbyt wiele jest firm, które w żaden sposób nie chronią jednego z najważniejszych elementów, dzięki ... firmy. Jednak co roku coraz mniej jest zgłoszeń zagranicznych – w 2003 r. wszystkie polskie firmy dokonały ich prawie 600, natomiast w 2009 r. tylko 40. Część ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych 2015
... Polskie marki sukcesywnie powiększały swoje portfolio, czego znakomitym przykładem jest grupa BBK, która w 2015 r. firma uruchomiła 13 sklepów á Tab. Dynamicznie rozwijają się również niektóre marki ... miastach również cieszyły się sporym zainteresowaniem. Duży apetyt inwestorów na polskie nieruchomości handlowe odzwierciedla kompresja stóp ...
-
Połowa Polaków chce pracować w zagranicznej firmie
... przypadkach respondenci potrafili poprawnie wskazać narodowość marki. Najbardziej rozpoznawalne są firmy z sektorów: telekomunikacja (90% respondentów zna marki z tej branży), handel i ... lokalnymi usługodawcami. Dlatego też trudno dziś mówić o takim prostym podziale - firmy polskie i firmy zagraniczne, jak to było na początku lat 90-tych. Często ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 23/2019
... Jeffa Bezosa, który awansował z miejsca trzeciego. Ten awans marki Amazona to konsekwencja wzrostu wartości marki Amazona wzrosła o ponad połowę (to największy wzrost w pierwszej ... kochają rodzime towary, Polacy też zauważyli, że im częściej będą wybierać polskie produkty, tym bardziej nasza gospodarka będzie kwitła. Ten patriotyzm gospodarczy się ...
-
Mikro i małe firmy w czasie recesji i wzrostu gospodarczego. Wyniki badań mogą zaskakiwać
... się sposób zarządzania firmą. Istotnych spostrzeżeń jest jednak znacznie więcej. W połowie 2018 r. Polskie Badania Czytelnictwa zleciły na wewnętrzne potrzeby badanie właścicieli mikro i ... 23% chce kupić zegarek luksusowej marki, który kosztuje 3 tys. zł. za sztukę; 27% planuje zakup luksusowej marki skórzanej galanterii; Prasa gwarantuje wysoki i ...
-
Budowanie społeczności w reklamie
... dla siebie poziomie, przynosząc racjonalne (również charakterystyczne dla danej marki) korzyści. Marki dowiodły już, że są smaczne, mają więcej owoców ... innymi, takie serwisy, jak , , , serwisy umożliwiające wymianę kontaktów, jak LinkedIn czy polskie . Większość witryn Web 2.0 wyróżnia się funkcjonalną prostotą, powszechnością i łatwością dostępu ...
-
Rośnie rynek kawy w Polsce
... temu nasze portfolio obejmowało silne marki z segmentu ekonomicznego, średniego i superpremium, ale nie mieliśmy w ofercie marki premium. Dlatego firma podjęła decyzję o zakupie marki MK Cafe z ... jest NFI Krezus) oraz na uznane marki - zarówno zagraniczne (Wayne’s Coffee, Starbucks) jak i polskie (sieć Cava, która rozpoczęła właśnie rozwój systemu ...
-
Przełomowy rok dla polskich gier komputerowych
... komputerowa urośnie do miana jednego z najszybciej rozwijających się sektorów naszej gospodarki, a polskie tytuły znajdą miliony odbiorców na całym świecie. Trudne początki Wbrew pozorom, ... Projekt RED to efekt ogromnych nakładów, jakie zostały poniesione w celu budowy marki gier opartych na prozie dobrze znanego Andrzeja Sapkowskiego. Kolejną ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2017
... (nowy system znakowania żywności). SUPERMARKETY W formacie supermarketów dwie czołowe pozycje zajmują polskie sieci Piotr i Paweł i Dino. Piotr i Paweł konsekwentnie realizuje koncepcję ... wytwarzanych według tradycyjnych galicyjskich receptur. Placówki handlowe tej marki dostosowane są pod względem wizualnym do specyfiki produktów, tworząc ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2018 r.
... w największych miastach Polski jest atrakcyjna ze względu na unikatowy charakter marki oraz liczna grupę wiernych klientów. Inwestor widzi potencjał wzrostu sieci ... fuzji i przejęć w ubiegłym kwartale miał sektor mediów, IT i telekomunikacji. Polskie przedsiębiorstwa z sektora nowych technologii rozwijają się dynamicznie. Tomasz Pruszczyński wraz ...
-
Upadłości firm I poł. 2018
... firmy, których produkty wyróżniają się pod względem atrybutów niepowtarzalności, marki, renomy. Bez tego są one zastępowalne i stają się w oczach ... za tym pozycję przetargową? – wskazuje Tomasz Starus, odpowiedzialny za ocenę ryzyka w Euler Hermes. 3. Polskie firmy – bariera średnich: efektywności i przychodu? Znaczny, ponad 50% wzrost ...
-
Pokojowy Marsz Równości w Białymstoku w mediach
... , przy czym najwięcej do tych z województwa podlaskiego – 674 materiały (głównie Polskie Radio Białystok, Poranny.pl, Bialystok.wyborcza.pl, Radio.bialystok.pl i Wspolczesna. ... haśle „Wschodzący Białystok”. Mieszkańcy miasta od początku zaangażowani byli w proces tworzenia marki, będąc twarzami kampanii. Do tych idei nawiązywało hasło Marszu Równości ...
-
Centra handlowe: rosną wymagania klientów
... Prawa najemców korzystających z lokali w obiektach handlowych chronić ma nowopowstałe Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych. Należą do niego m.in.: Komfort, Vision Express, ... powszechny już we Francji czy Wielkiej Brytanii, zaczynają dostrzegać luksusowe marki szykujące ekspansję w Polsce - mówi Małgorzata Ryfa, dyrektor ds. wynajmu ...
-
Wizerunek Polski w rankingu marek narodowych
... odwzorowuje sumę skojarzeń i preferencji związanych z krajem. Marki państw są tak jak marki produktów nie tylko wytworem reklamy, ale zbiorem faktycznych ... marki POLSKA. Lub być może brak jest wizjonera i lidera, który rozumie jak ważna dla gospodarki, dla naszego poziomu życia i zadowolenia z tego gdzie żyjemy jest dbałość o wizerunek kraju. Polskie ...
-
Moda w Polsce z potencjałem
... produktów i marketing – kolekcje, look booki i sesje zdjęciowe realizowane są na najwyższym, europejskim standardzie – ale także w wystrój i funkcjonalność placówek. „Polskie marki modowe, dzięki odpowiednim kolekcjom oraz optymalnej sieci sprzedaży stanowią przeciwwagę dla swoich zagranicznych konkurentów. Dzięki nim konsumenci zyskują większą ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 10/2015
... To wzrost o ponad 26 procent r/r. Komentarz do wydarzeń gospodarczych POLSKIE MARKI MODOWE POJAWIĄ SIĘ W EGIPCIE, KATARZE, KUWEJCIE I ARABII SAUDYJSKIEJ. LPP CHCE ZWIĘKSZAĆ ... . Mówimy o salonach Reserved, ale jest również pojawienie się sklepów marki Mohito, a w 2016 roku może marki Sinsay. Poziom cenowy będzie nieco wyższy niż w Polsce, natomiast ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 35/2017
... coraz bardziej angażuje uczniów i otwiera ich na nowe formy zdobywania wiedzy. Polskie szkoły nie zawsze nadążają za tym trendem. – Uczniowie to dziś bardzo wymagający ... , odpowiedzialna za realizację wielu nagradzanych projektów, m.in "Żyj smacznie i zdrowo" dla marki Winiary przyznaje, że po ponad 10 latach tworzenia programów edukacyjnych w ...
-
Najlepsze letnie festiwale muzyczne w Europie 2011
... w parku Medieval w centrum Oslo. W pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się aż dwa polskie festiwale – Przystanek Woodstock (na 3 pozycji) oraz Open’er (na 7). Kto w ... przeprowadzi drugą część zaplanowanych badań, których celem będzie wskazanie sposobu, w jaki marki mogą wpływać na dodanie wartości imprezie i w jaki sponsorzy mogą związać się z ...
-
Google Panda a przyszłość SEO
... spokojnie firmy, których wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania w Google wynika z siły marki i jej popularności wśród internautów. W przypadku tych firm, argumenty dla Google ... reklamy w TV czy w radiu. Względy wizerunkowe będą powodowały, że duże polskie i międzynarodowe koncerny będą stale inwestowały w działania SEO duże środki w celu ciągłego ...
-
Outsourcing w Polsce 2011-2012
... wartość wynosi obecnie prawie 4 mld zł. Rodzime firmy umocniły swoje marki na lokalnych rynkach, systematycznie rozszerzały portfolio usług i zwiększały nakłady na innowacje. ... nich stale obsługuje ponad 50 innych podmiotów. Są to zarówno jednostki polskie, jak i zagraniczne. 2. Polskie firmy dają stabilne zatrudnienie Dynamika rozwoju BPO w Polsce ...
-
Rynek makaronów w Polsce rośnie
... która zanotowała ponad 15 proc. wzrost wartości w analizowanej kategorii. Marki własne Lidla straciły w 2014 r. zarówno w ujęciu wolumenowym, jak i wartościowym. Zatem ... marka Lubella). Pozostali czołowi producenci makaronów markowych to: Eko-Mak, Makarony Polskie, Goliard i Czarneckie Makarony. O badaniu Powyższe analizy powstały na podstawie ...
-
Wchodzisz w Czarny Piątek? Oferuj konkrety i nie drażnij lwa!
... tym samym roku problemów doświadczyła również witryna Victoria Secret. Sklep online słynnej marki odzieżowej był niedostępny przez 80 minut w trakcie Black Friday. Odwiedzających ... w swoich koszykach, co kupili, a co odstawili na wirtualną półkę itd. Niestety, polskie e-sklepy rzadko wiedzą, jak te dane analizować i wykorzystywać – tłumaczy Elżbieta ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2017 r.
... łańcuch dostaw produktów, a także wzmocnić jego pozycję na rynku w Polsce. (2 lutego) Polskie ePłatności zawarły warunkową przedwstępną umowę przejęcia kontroli nad Departamentem ... producenta rowerów - spółkę Kross. Przejęcie ponad 40-letniej holenderskiej marki umożliwi spółce rozwój na jednym z najatrakcyjniejszych rynków rowerowych na świecie ...
-
Lektura na wakacje. Tradycyjne książki czy e-booki?
... żadnej książki. Jeżeli jednak czytamy, to najczęściej całkiem sporo. Z ankiety przeprowadzonej na profilach społecznościowych marki inkBOOK oraz wśród uczestników grup dyskusyjnych (AK - Klub (nie) Anonimowych Książkoholików, Poczytalni, Polskie Kundelki, Nie mam czasu, czytam książki) wynika, że połowa respondentów po książkę sięga codziennie ...