-
Najczęściej cytowane media VI 2019
Z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów w czerwcu 2019 roku wynika, że w rankingu najczęściej cytowanych mediów liderem ponownie został portal Onet.pl. Zmiana na miejscu drugim, gdzie pojawia się radio RMF FM. Gazeta Wyborcza spada z miejsca drugiego na pozycję siódmą. Wirtualna Polska wciąż na miejscu trzecim. Zaraz za ...
-
Najczęściej cytowane media VII 2019
Z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów w lipcu 2019 roku wynika, że w rankingu najczęściej cytowanych mediów liderem ponownie został portal Onet.pl. Zmiana na miejscu drugim, na które z miejsca trzeciego awansuje Wirtualna Polska. Na miejscu trzecim z piątego TVN24. Zaraz za podium uplasowały się kolejno Rzeczpospolita, RMF ...
-
Najczęściej cytowane media VIII 2019
Z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów w sierpniu 2019 roku wynika, że w rankingu najczęściej cytowanych mediów liderem ponownie został portal Onet.pl. Zmiana na miejscu drugim, na które z miejsca czwartego awansuje Rzeczpospolita. Wirtualna Polska spada na miejsce trzecie. Zaraz za podium uplasowały się kolejno Gazeta ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VIII 2019
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za sierpień 2019 roku. Liczba internautów w Polsce w sierpniu 2019 roku wyniosła ogółem 28 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 21,8 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,7 mln. WYDAWCY ...
-
Eksport do Niemiec. W UE mamy 4. miejsce
Na czele zestawienia naszych głównych partnerów handlowych niezmiennie od trzech dekad figurują Niemcy. Jak wynika z obliczeń przeprowadzonych na potrzeby opracowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny raportu "Nowe oblicze handlu Polski z Niemcami", w 2017 roku popyt końcowych odbiorców w Niemczech wygenerował w naszym kraju 1,4 mln miejsc pracy. ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2019
Z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów we wrześniu 2019 roku wynika, że w rankingu najczęściej cytowanych mediów liderem ponownie został portal Onet.pl. Zmiana na miejscu drugim, na które z miejsca trzeciego awansuje Wirtualna Polska. Rzeczpospolita spada z miejsca drugiego na miejsce trzecie. Zaraz za podium uplasowały się ...
-
Badania internetu Gemius/PBI IX 2019
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za wrzesień 2019 roku. Liczba internautów w Polsce w tym miesiącu wyniosła ogółem 28,2 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 22,9 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,2 mln. WYDAWCY ...
-
Badania internetu Gemius/PBI X 2019
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za październik 2019 roku. Liczba internautów w Polsce w październiku 2019 roku wyniosła ogółem 28,1 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 23,1 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 23,9 mln. ...
-
Zmiana pracy ciągle popularna. Niska stopa bezrobocia nie pomaga
Rekordowo niskie wynagrodzenie i podwyżki wynagrodzeń. Tak właśnie wygląda dziś polski rynek pracy. I choć są tu też wyjątki, to niewątpliwie jednak obecna sytuacja jest całkiem zadowalająca. Okazuje się jednak, że nawet w tak sprzyjających realiach Polaków ciągle kusi zmiana pracy. Wyraźnie obrazują to statystyki dotyczące osób, które w ostatnim ...
-
Badania internetu Gemius/PBI XII 2019
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za grudzień 2019 roku. Liczba internautów w Polsce w grudniu 2019 roku wyniosła ogółem 27,7 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 22,9 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 23,4 mln. WYDAWCY ...
-
Najczęściej cytowane media: Onet liderem 2019
Onet został najbardziej opiniotwórczym medium 2019 roku - wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów. Na podium znalazły się także Wirtualna Polska i "Rzeczpospolita". W roku 2019 Onet był cytowany blisko 48,5 tys. razy. Według IMM tak dobry wynik Onet zawdzięcza m.in. powołaniom na wypowiedzi gości programu Onet Rano ...
-
Najmodniejsze kurorty narciarskie. Nie tylko Zakopane!
Wprawdzie tegoroczna zima w wielu zakątkach naszego kraju nie ma nic wspólnego z tradycyjnym postrzeganiem tej pory roku, to jednak na szczęście na mapie Polski i Europy z łatwością znajdziemy i takie miejsca, które zdecydowanie sprzyjają uprawianiu sportów zimowych. Gdzie Polacy wybierają się na narty? Z danych przedstawionych przez KAYAK.pl ...
-
Badania internetu Gemius/PBI I 2020
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za styczeń 2020 roku. Liczba internautów w Polsce w styczniu 2020 roku wyniosła ogółem 28,1 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 23,1 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 23,9 mln. WYDAWCY ...
-
Jak polskie firmy postrzegają rozwój technologii 5G?
Polskie firmy pokładają spore nadzieje w rozwoju sieci 5G. To jeden z głównych wniosków, jaki płynie z badania zrealizowanego przez Ericsson Polska we współpracy z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną oraz Skandynawsko-Polską Izbą Gospodarczą. Spodziewane korzyści obejmować mają zarówno przedsiębiorstwa, jak i całą gospodarkę. Jak czytamy w ...
-
Najczęściej cytowane media I 2020
Onet został najbardziej opiniotwórczym medium w styczniu 2020 roku. Z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów wynika, że na podium znalazły się także Wirtualna Polska i "Rzeczpospolita". Na kolejnych pozycjach uplasowały się kolejno RMF FM i "Gazeta Wyborcza". Portal Onet jest liderem zestawienia już od marca 2019 roku. Prasa W ...
-
W nieruchomości komercyjne w Polsce zainwestowano rekordowe 7,8 mld euro
Nieruchomości komercyjne w Polsce absolutnie nie mogą narzekać na brak zainteresowania ze strony inwestorów. Kolejnym tego potwierdzeniem może być opracowana przez EY Polska analiza „The Polish Real Estate Guide 2020. The real state of real estate", z której wynika, że wartość inwestycji zrealizowanych w minionych 12 miesiącach wyniosła 7,8 mld ...
-
Suplementy diety wymagają nowych regulacji
W 2017 roku wartość polskiego rynku suplementów diety osiągnęła poziom 4,4 miliarda złotych. Ich spożywanie deklaruje aż 72% Polaków, z czego prawie połowa robi to regularnie. 27% z nas nie potrafi jednak zdefiniować, czym w zasadzie są suplementy diety. Jednocześnie 37% badanych Polaków jest przekonanych, że są one sprawdzane pod względem ...
-
Badania internetu Gemius/PBI II 2020
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za luty 2020 roku. Liczba internautów w Polsce w lutym 2020 roku wyniosła ogółem 27,9 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 22,8 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 23,8 mln. WYDAWCY ...
-
Najczęściej cytowane media II 2020. Onet znów liderem
Onet po raz kolejny został najbardziej opiniotwórczym medium. Portal prowadzi w zestawieniu od marca ubiegłego roku. Z analizy przeprowadzonej w lutym 2020 roku przez Instytut Monitorowania Mediów wynika, że na podium znalazły się także Rzeczpospolita i RMF FM. Na kolejnych pozycjach uplasowały się kolejno "Gazeta Wyborcza" i Wirtualna Polska. W ...
-
Badania internetu Gemius/PBI III 2020
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za marzec 2020 roku. Liczba internautów w Polsce w marcu 2020 roku wyniosła ogółem 28,6 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 24 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,6 mln. Od tego ...
-
Najczęściej cytowane media III 2020. Onet.pl, TVN24 i RMF FM w czołówce
Onet po raz kolejny został najbardziej opiniotwórczym medium. Portal prowadzi w zestawieniu od marca 2019 roku. Z analizy przeprowadzonej w marcu 2020 roku przez Instytut Monitorowania Mediów wynika, że na podium znalazły się także TVN24 i RMF FM. Na kolejnych pozycjach uplasowały się kolejno Wirtualna Polska i "Rzeczpospolita". Ranking zamyka ...
-
Pandemia nie zwiększa popytu na ubezpieczenia online
Na kupno ubezpieczenia online decyduje się 39 proc. Polaków. Pozostali preferują bardziej tradycyjne formy zakupu - dowodzi badanie zlecone ARC Rynek i Opinia przez UNIQA Polska. Można byłoby się spodziewać, że w dobie zagrożenia koronawirusem internetowy kanał sprzedaży polis będzie mocno zyskiwać na znaczeniu. Tymczasem tak się nie dzieje - ...
-
Kiedy wróci wzrost gospodarczy? 2 realne scenariusze dla polskiej gospodarki
Jeszcze do połowy marca w odniesieniu do wpływu pandemii na polską gospodarkę panował optymizm. Instytucje już wtedy skorygowały w dół swoje wcześniejsze prognozy, wciąż jednak przewidywały, że spadek PKB będzie dotyczył tylko II kwartału, a w skali roku gospodarka urośnie. Warto zwrócić uwagę, że prognozy przewidujące skurczenie się polskiej ...
-
Dobroczynność po polsku, czyli na co wpłacamy 1% podatku dochodowego?
Polacy lubią pomagać. To jeden z głównych wniosków, jaki płynie ze zrealizowanego przez Santander Consumer Bank Polska raportu "Polaków portfel własny: wiosenne wyzwania". Okazuje się również, że okazją dla przekazania wsparcia potrzebującym jest przede wszystkim roczne rozliczenie podatkowe. 1% podatku dochodowego wspieramy przeważnie osoby ...
-
Badania internetu Gemius/PBI IV 2020
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za kwiecień 2020 roku. Liczba internautów w Polsce w kwietniu 2020 roku wyniosła ogółem 28,2 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 23,7 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,2 mln. WYDAWCY ...
-
Badania internetu Gemius/PBI V 2020
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za maj 2020 roku. Liczba internautów w Polsce wyniosła w tym miesiącu ogółem 27,7 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 23 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24 mln. WYDAWCY Wszystkie ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VI 2020
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za czerwiec 2020 roku. Liczba internautów w Polsce w czerwcu 2020 roku wyniosła ogółem 27,2 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 22,3 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 23,7 mln. WYDAWCY ...
-
Kreatywność i kapitał intelektualny napędzają 1/6 polskiej gospodarki
Dane zaprezentowane w raporcie Polskiego Instytutu Ekonomicznego wyraźnie wskazują na rosnącą w naszym kraju rolę gospodarki kreatywnej. W 2018 roku odpowiadała ona za 6,3 proc. wartości dodanej w Polsce, a przeciętne zarobki jej pracowników były o 30 proc. wyższe aniżeli ówczesna średnia krajowa. Istotne dla polskiej gospodarki znaczenie ma ...
-
Finanse Polaków: bez oszczędności, wakacji, ale z wydatkami
Ponad połowa Polaków przyznaje, że wydaje więcej na codzienne potrzeby, w tym 44 proc. podkreśla zwłaszcza rosnące koszty utrzymania mieszkania - wynika z badania Polskiego Funduszu Rozwoju i Polskiego Instytutu Ekonomicznego. W świetle tego nie dziwi deklarowany przez 58 proc. respondentów brak możliwości oszczędzania oraz planów wakacyjnych. ...
-
Czy pandemia zmieniła plany na wakacje 2020?
Perturbacje związane z wybuchem pandemii odcisnęły swoje piętno na życiu wielu Polaków. Zmieniło się wiele, czy także plany na wakacje 2020? Ze zrealizowanego przez Prezentmarzeń badania „Zwyczaje urlopowe Polaków 2020” wynika, że ci z nas, którzy pomimo zagrożenia koronawirusem zdecydowali się na urlop, wypoczywają w kraju, głównie nad morzem (25 ...
-
Work Service: obawy o utratę pracy, Polacy gotowi na przekwalifikowanie zawodowe
Jeszcze przed wybuchem pandemii o rynku pracy mówiło się głównie w kontekście dobrej sytuacji pracowników - pikującego bezrobocia, rosnących wynagrodzeń oraz pogłębiających się deficytów kadrowych. Pandemia zmieniła nieco rozkład sił, ale trzeba przyznać, że Polacy nie tracą optymizmu - wprawdzie obawy o utratę pracy są dziś największe od 2017 ...
-
Wyprawka szkolna. Kupujemy i wybieramy przez internet
To już ostatni dzwonek, aby zająć się zakupem wyprawki szkolnej. Jak do tej kwestii podchodzą Polacy? Z badania zrealizowanego przez Kantar Millward Brown dla Wonga Polska wynika, że przy kompletowaniu wyposażenia dla uczniów polscy rodzice często korzystają z internetu. I nawet jeśli zakupów finalnie dokonują w sklepie stacjonarnym, to i tak ...
-
Pandemia: Polacy nie planują oszczędności i ograniczają życie kulturalne
57 proc. Polaków nie zauważa, aby wybuch pandemii cokolwiek zmienił w ich finansach, a 71 proc. uważa swoją obecną sytuację finansową za dobrą. Mimo to, w porównaniu z końcem lipca, o 8 p.p. zmniejszył się odsetek osób dostrzegających możliwość poczynienia jakichkolwiek oszczędności w kolejnych miesiącach. Dziś takie prawdopodobieństwo dostrzega ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VIII 2020
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za sierpień 2020 roku. Liczba internautów w Polsce w tym miesiącu wyniosła ogółem 27,2 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 21,6 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,2 mln. WYDAWCY ...
-
Badania internetu Gemius/PBI IX 2020
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za wrzesień 2020 roku. Liczba internautów w Polsce w tym miesiącu wyniosła ogółem 27,7 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 22,4 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,4 mln. Wrzesień 2020 ...