-
Amerykańskie inwestycje w Polsce: co zmieniła pandemia?
Stany Zjednoczone to jeden z najważniejszych dla Polski inwestorów. Generują one 11% wszystkich zagranicznych inwestycji bezpośrednich w naszym kraju, stanowiąc przy tym równowartość 4% rodzimego PKB. Co istotne, z opracowanego przez KPMG i Amerykańską Izbę Handlową w Polsce raportu pt. „Klimat inwestycyjny w Polsce w ocenie firm amerykańskich” ...
-
Polscy konsumenci zmęczeni zdalnymi kanałami komunikacji?
Polscy konsumenci niewątpliwie doceniają możliwości, jakie daje im cyfrowa komunikacja. Świetnym tego przykładem może być chociażby tempo, w którym adaptujemy rozwiązania bankowości elektronicznej, czy pracę w systemie home office. Jak jednak dowodzą badania przeprowadzone przez EY Polska i Billennium, cyfrowe metody komunikacji nie muszą ...
-
Strefy wolnego handlu. Nowe możliwości dla polskiego eksportu
Unia Europejska pozostaje głównym kierunkiem polskiego eksportu - w 2019 roku na unijny rynek trafiło aż 80 proc. wysyłki rodzimych towarów. Jak jednak podkreśla Polski Instytut Ekonomiczny, eksporterzy powinni zwrócić baczną uwagę na szanse i możliwości, jakie dają im strefy wolnego handlu. Za dobry przykład może posłużyć Japonia – na przestrzeni ...
-
Automatyzacja: wybawienie pracodawców, zmora pracowników?
Coraz większa rzesza polskich pracowników zaczyna przebąkiwać o ryzyku, jakie generuje ich zdaniem automatyzacja. Obecnie obawy przed byciem zastąpionym przez roboty formułuje 28% Polaków, co oznacza 20-procentowy wzrost względem lipca 2020 roku. Czy jest to uzasadniony niepokój? Tak może być, tym bardziej, że implementacja najnowszych technologii ...
-
Rynek pracy CEE: bezrobocie poniżej średniej i presja płacowa
Rynek pracy czterech największych krajów CEE, czyli Polski, Rumunii, Czech i Węgier, nie oparł się destrukcyjnemu wpływowi pandemii. Niewątpliwie dobrą wiadomością jest jednak fakt, że polski rynek pracy na zmiany wywołane pandemią wykazał się sporą odpornością. W kryzysie polscy pracownicy wykazali się olbrzymią mobilnością i skłonnością do ...
-
Praca w zagranicznej korporacji marzeniem Polaka
Gdzie chcą pracować polscy pracownicy? Niestety nie w polskiej firmie. Taka jest wyborem tylko 11% pracowników ankietowanych przez firmę Devire. Pierwszym wyborem Polaków jest zagraniczna korporacja. Z raportu firmy rekrutacyjnej i outsourcingowej Devire wynika, że okryta złą sławą praca w korporacji jest marzeniem polskich pracowników. Chciałoby ...
-
Kopalnia Turów: jakie echa sporu w mediach?
Spór o kopalnię Turów odbija się szerokim echem zarówno w polskich, jak i w czeskich mediach. Jak policzył Instytut Monitorowania Mediów (IMM), na przestrzeni 12 miesięcy temat ten był podejmowany w Polsce i u naszych południowych sąsiadów aż 120 tys. razy. W mediach społecznościowych wzmiankowano go natomiast 75 tys. razy. Intensyfikacja ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w III kw. 2021 r.
W III kwartale br. aktywność inwestorów na rynku M&A okazała się nieco niższa aniżeli w poprzednich trzech miesiącach. Od lipca do sierpnia doszło w Polsce do 68 transakcji fuzji i przejęć. To o 14 mniej niż w II kwartale roku. Największą transakcją badanego okresu było nabycie 100% udziałów UPC Polska przez Play Communications - wynika z ...
-
Ferie zimowe 2022: ile kosztują skipass, nocleg i wyżywienie?
Porównywarka Rankomat.pl przyjrzała się, ile kosztuje zimowy wypad na narty do najpopularniejszych polskich i zagranicznych kurortów narciarskich. Okazuje się, że polskie ferie nie muszą wcale oznaczać oszczędności - wyjeżdżając z kraju z powodzeniem bowiem znajdziemy tańszy nocleg, tańszy kebab i tańsze piwo. Tylko skipass najpewniej kosztować ...
Tematy: ferie zimowe, wyjazdy turystyczne, turystyka, podróże, narty, wyjazd na narty, nartostrady, skipass -
Najczęściej cytowane media III 2022. Onet wraca na miejsce lidera
W marcu 2022 Onet wraca na miejsce lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. Na podium znalazły się także Wirtualna Polska i Rzeczpospolita. Onet był w marcu cytowany 2 tys. razy. Na portal Wirtualna Polska powoływano się 1,8 tys. razy, a Rzeczpospolita była cytowana 1,6 tys. razy. Powrót na ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2022. Rekordowa liczba laureatów
Great Place to Work® ogłosił listę Najlepszych Miejsc Pracy Polska 2022. W tym roku wyróżniono rekordową liczbę firm - aż 44. W kategorii firm dużych zwycięstwo należy do DHL Parcel Polska. W kategorii firm małych i średnich liderem zostało Idego Group. Firma ta jest także laureatem rankingu Najlepszych Miejsc Pracy™ dla Milenialsów 2022. Tytuł ...
-
Inflacja: gwałtowny wzrost cen żywności w Europie, Polska liderem
Najnowsze prognozy Allianz Trade nie są nazbyt optymistyczne dla Polaków. Analitycy przewidują, że obserwowany właśnie w Europie wzrost cen żywności może w największym stopniu uderzyć właśnie w polskie gospodarstwa domowe. Co więcej, wiele wskazuje na to, że tym razem detaliści w większym stopniu niż wcześniej będą się starali przenosić wzrost cen ...
-
Wakacje w Polsce czy nie? Jest odpowiedź, gdzie taniej
Wakacje w Polsce czy za granicą? Przed tym dylematem każdego roku stają Polacy planujący letni urlop. Biorąc pod uwagę rosnące w błyskawicznym tempie ceny, dla wielu z nas cięcie wakacyjnych kosztów będzie miało w tym roku kluczowe znaczenie. Czy to oznacza, że powinniśmy, jak radzi premier Morawiecki, wybrać odpoczynek w kraju? W odpowiedzi na to ...
-
Pracownicy z Ukrainy oczami polskich kolegów. Jak się układają relacje?
W swoim najnowszym badaniu serwis InterviewMe rzuca światło na relacje pomiędzy pracownikami z Ukrainy a ich polskimi kolegami z pracy. Okazuje się, że znakomita większość z nas z otwartością podchodzi do osób przybywających zza wschodniej granicy - aż 88% badanych deklaruje, że nie ma absolutnie nic przeciwko pracy z Ukraińcami. Jednocześnie ...
-
Susze uderzają w rolnictwo i podnoszą ceny żywności. Jak z nimi walczyć?
Globalne ocieplenie klimatu to problem, który w dużym stopniu dotyka polskie rolnictwo. Szacuje się, że wartość plonów traconych rocznie w następstwie suszy może sięgać nawet 6,5 mld zł. Zgubne są także wahania temperatur - już teraz tracimy przez nie średniorocznie 7 proc. plonów, a jeśli średnia temperatura wzrośnie o kolejne 2°C, to wówczas ...
-
Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą
Zagraniczne zakupy online cieszą się wśród polskich e-konsumentów coraz większą popularnością. Potwierdzeniem tego są najnowsze doniesienia PayU, z których wynika, że zakupu u zagranicznego sprzedawcy na przestrzeni minionych 12 miesięcy dokonała już blisko połowa Polaków. Osoby, które nie korzystają z oferty sprzedawców spoza Polski, argumentują ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2022. Na podium Rzeczpospolita, RMF FM oraz Wirtualna Polska
Rzeczpospolita, RMF FM oraz Wirtualna Polska to podium październikowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. Rzeczpospolita swoje zwycięstwo zawdzięcza 2,3 tys. cytowań w innych mediach. Redakcja jako pierwsza poinformowała o zablokowaniu przez KE wypłat funduszy z polityki spójności dla Polski do ...
-
Jakie znaczenie ma dla Polski wymiana handlowa z Niemcami?
Niemcy już od lat plasują się na pozycji lidera pośród naszych zagranicznych partnerów handlowych. Wpływ, jaki handel z zachodnim sąsiadem wywiera na naszą gospodarkę, jest niebagatelny - w 2018 r. wygenerowano w ten sposób niemal 10 proc. polskiego PKB. Nie sposób nie wspomnieć też o przełożeniu popytu odbiorców końcowych w Niemczech na ...
-
Sylwester 2022 w cieniu inflacji. Rezygnujemy z city break i nart?
Czy w czasach rosnących galopująco cen straciliśmy ochotę do zabawy? Z pewnością nie wszyscy, ale w zachowaniach polskich konsumentów widać wyraźnie zaznaczającą się wstrzemięźliwość. Potwierdzeniem tego mogą być chociażby rezultaty analizy przeprowadzonej przez rankomat.pl, z której wynika, że zdecydowana większość Polaków w Sylwestra 2022 ...
-
Największe przeceny na świecie w polskim eCommerce
Nie jest żadnym zaskoczeniem, że w dobie inflacji kupujący bardziej niż zwykle rozglądają się za przecenami. Tym lepszą dla polskich konsumentów informacją są najnowsze dane DataFeedWatch, z których wynika, że aż ¾ produktów reklamowanych w polskim eCommerce było przecenionych już przed świętami Bożego Narodzenia, a Polska pod względem liczby ...
-
Firmy z Ukrainy w Polsce po wybuchu wojny. Są najnowsze statystyki
Szacuje się, że w następstwie wybuchu wojny w Ukrainie w Polsce schronił się ponad 1 mln uchodźców. Ma to swoje odzwierciedlenie w statystykach dotyczących powstawania przedsiębiorstw z kapitałem ukraińskim w naszym kraju. Przygląda się im Polski Instytut Ekonomiczny w raporcie „Ukraińskie firmy w Polsce po wybuchu wojny w 2022 r.”. Oto, do jakich ...
-
Ferie zimowe za drogie dla Polaków? 6 na 10 nie planuje wyjazdu
Ruszyły ferie zimowe. To świetna okazja, aby przyjrzeć się, jak Polacy zaplanowali tegoroczny, zimowy wypoczynek. Skorzystała z niej porównywarka Rankomat.pl. Przeprowadzone przez nią badanie dowodzi, że w tym roku zimowy wyjazd może okazać się znacznie droższy niż rok temu. To w dużej mierze tłumaczy dlaczego tak spora rzesza Polaków zdecydowała ...
-
Zimowe wakacje Polaków. Narty, palmy czy Polska?
Przed nami wyniki najnowszego raportu Polskiej Izby Turystyki, przygotowanego we współpracy z serwisami Wakacje.pl, Travelplanet.pl i Fly.pl, który rzuca światło na wybory turystyczne dokonywane przez Polaków w sezonie zimowym. Jego autorzy wzięli pod lupę wyjazdy organizowane przez biura podróży w okresie od 1 grudnia 2022 roku do 31 marca 2023 ...
-
Nie wypalenie zawodowe, ale quiet quitting - nowe zjawisko na rynku pracy
W kontekście sytuacji na rodzimym rynku pracy dużo mówi się o wypaleniu zawodowym. Jego pochodną jest quiet quitting - zjawisko, o którym coraz głośniej jest za oceanem, w dosłownym tłumaczeniu na język polski oznacza „ciche odchodzenie”. W Polsce mówi się o nim niewiele, jednak z badania zrealizowanego dla firmy Blue Colibri wynika, że jego ...
-
Najczęściej cytowane media II 2023. Na podium RMF FM, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita
RMF FM, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita to podium lutowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. RMF FM swoje zwycięstwo zawdzięcza 1,7 tys. cytowań w innych mediach. Polskie media najczęściej powoływały się na ujawnioną przez radio informację na temat skargi Komisji Europejskiej przeciwko Polsce ...
-
Co ma największy wpływ na satysfakcję z pracy?
Nuvalu Polska prezentuje wyniki badania „Love Your Work”, które rzuca światło na warunki i oczekiwania pracowników względem wykonywanej przez nich pracy. Na jego potrzeby agencja SW Research zebrała opinie 800 osób pracujących w biurach i zajmujących stanowiska na wszystkich szczeblach organizacji. Badanych poproszono o ocenę miejsca pracy, ...
-
Zarządzanie różnorodnością na rynku pracy: są efekty, ale kiepskie?
Wprawdzie walka o różnorodność i równouprawnienie płci na polskim rynku pracy coraz łatwiej przynosi zamierzone efekty, to jednak o lawinowe efekty działań podejmowanych w tym zakresie ciągle jest trudno. Kolejnym tego potwierdzeniem są wyniki badania opracowane przez Hays Poland. Najnowszy raport „Kobiety na rynku pracy 2023. Polityka DE&I w ...
-
Najczęściej cytowane media V 2023. RMF FM, TVN24 oraz Rzeczpospolita na podium
RMF FM, TVN24 oraz Rzeczpospolita to podium majowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). RMF FM było w maju cytowane ponad 3 tys. razy. Stacja TVN24 zaledwie 56 razy mniej. Na Rzeczpospolitą powoływano się 2,7 tys. razy. RMF FM swoje zwycięstwo zawdzięcza wywiadowi Roberta Mazurka z ...
-
Polacy o inwestycjach w kryptowaluty
Polski Instytut Ekonomiczny opublikował raport pt. „Popularność kryptowalut w Polsce”. Opracowanie to stanowi próbę poznania poziomu wiedzy, sposobu korzystania i nastawienia Polaków do kryptowalut. Autorzy badania przyglądali się zarówno profilowi ideologicznemu osób posiadających kryptowaluty, jak i doświadczeniom, jakie towarzyszą inwestowaniu ...
-
Polscy pracownicy, czyli wypalenie zawodowe i obniżony dobrostan psychiczny
Rezultaty badania zrealizowanego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research oraz Mindgram zaowocowały powstaniem raportu "Dobrostan i zdrowie psychiczne polskich pracowników". Opracowanie rzuca światło na kondycję psychiczną polskich pracowników, a obraz, który się z niego wyłania jest ponury i raczej nie napawa optymizmem. Okazuje się m.in., ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2023. Gazeta Wyborcza, Onet i Rzeczpospolita na podium
Gazeta Wyborcza, Onet i Rzeczpospolita to podium wrześniowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Gazeta Wyborcza cytowana była we wrześniu 4,2 tys. razy, Onet - 4 tys. razy i Rzeczpospolita - 3,9 tys. Gazeta Wyborcza swoje zwycięstwo zawdzięcza publikacji serii artykułów autorstw ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne - duża aktywność i mała skala
Po solidnym wzroście polskiego PKB w 2022 r. (5,1% r/r), w 2023 r., przy słabym postępie gospodarczym na świecie i w strefie euro, Polska również doświadczyła spowolnienia. Jednak zgodnie z najnowszymi prognozami, w 2024 r. , w miarę stopniowego ustępowania presji inflacyjnej i poprawy warunków finansowania, spodziewane jest odbicie. Z tego tekstu ...
-
Ponad 530 mld zł na 210 największych inwestycji energetyczno-przemysłowych w Polsce
Wybuch wojny na Ukrainie i wynikające z niej widmo kryzysu energetycznego uświadomił rządzącym, że w obszarze transformacji energetycznej polskiej gospodarki jak najszybciej należy przejść od słów do czynów. Od początku 2022 r. obserwowany jest wyraźny wzrost liczby i wartości zapowiadanych inwestycji. W rezultacie, aktualna wartość 210 ...
-
Najczęściej cytowane media X 2023. TVN24 na czele
TVN24, RMF FM oraz Rzeczpospolita znalazły się na podium październikowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, w październiku 2023 roku stacja TVN24 była cytowana ponad 4,9 tys. razy, RMF FM - ponad 4,4 tys. razy, a Rzeczpospolita ...
-
Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie
Black Friday i Cyber Monday są coraz popularniejsze w Polsce, co widoczne jest choćby w Internecie. Polacy chętnie przeglądają strony z kategorii "Zakupy online" i szukają informacji o obniżkach cenowych. Temu zjawisku przyjrzeli się eksperci z Gemius i PBI, wykorzystując do analizy dane z badań Mediapanel oraz gemiusAdReal. Z tego tekstu dowiesz ...