-
Hulajnoga elektryczna, czyli skrajne emocje
Hulajnoga elektryczna, od czasu swojego pojawienia się na ulicach miast, wywołuje spore zamieszanie i to zarówno w ruchu drogowym, jak i w mediach i polityce. I wprawdzie nie brakuje jej miłośników, to jednocześnie mamy raporty o wypadkach drogowych z jej udziałem czy doniesienia o porzuconych hulajnogach, stanowiących zagrożenie chociażby dla ...
-
Smartfon Kruger&Matz DRIVE 6 i DRIVE 6S
Do sprzedaży trafił właśnie smartfon Kruger&Matz DRIVE 6 i DRIVE 6S. W pancernej obudowie zamknięty został 5,5 calowy ekran, czterordzeniowy procesor Mediatek MT6761, a za jego pracę odpowiada system Android 9.0 Pie. Kruger&Matz DRIVE 6 ma wzmocnioną obudowę odporną na zanurzenia w wodzie do 30 minut na głębokości 1 m oraz na pył i kurz, co ...
-
Pracownicy z Ukrainy wracają do domu. Tylko 8% osiedli się w Polsce
W mediach coraz częściej pojawiają się doniesienia świadczące o tym, że pozyskanie pracowników zza wschodniej granicy jest coraz trudniejsze. Potwierdzeniem tego są również najnowsze dane Personnel Service. Wynika z nich, że Ukraińcy o osiedleniu się w Polsce na stałe raczej nie myślą. Takie plany formułuje zaledwie 8% z nich, a znakomita ...
-
Uwaga na phishing z koronawirusem w tle!
Ważne wydarzenia międzynarodowe niemal zawsze przykuwają uwagę cyberprzestępców. Nie jest więc dużym zaskoczeniem, że ci ostatni próbują wykorzystać szum medialny jaki wzbudza obecnie koronawirus. Obserwacje ekspertów Sophos wskazują, na pojawienie się phishingu, który próbuje żerować na zamieszaniu i niepewności związanej z epidemią, ...
-
Firmy rodzinne przebadane przez GUS
Przedsiębiorstwa rodzinne budzą w Polsce coraz większe zainteresowanie prawników, finansistów, doradców a nawet naukowców i mediów. Dlaczego? Stoją za nimi barwne historie i spektakularne przypadki przekazania wielkich majątków, ale to nie wszystko. Stanowią też nowy rynek dla usługodawców oraz źródło wpływów podatkowych. Aby dowiedzieć się o nich ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
Jak radzi sobie reklama? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza ostatnia odsłona raportu opracowanego przez analityków Publicis Groupe. Okazuje się, że w minionym roku dynamika wydatków reklamowych osiągnęła 3,2%, w efekcie czego u schyłku grudnia wartość rynku wyniosła 9,8 mld zł. Budżety na reklamę powiększyły m.in. motoryzacja, sektor czas wolny ...
-
Zenith: ciągle nie brakuje pieniędzy na reklamę rozrywkowych treści wideo
Wprawdzie pandemia powoduje, że w bardzo wielu obszarach widoczne są wyraźne cięcia wydatków na promocję, to jednak okazuje się, że nie wszędzie. Przykładem na to są chociażby budżety na rozrywkowe treści wideo. Z najnowszych danych agencji mediowej Zenith wynika, że na kluczowych, światowych rynkach zmniejszą się one w tym roku o zaledwie 0,2%. ...
-
Marki kosmetyczne tną wydatki na reklamę. Wzrost jeszcze nie w tym roku
Pandemia sprawiła, że w wielu branżach budżety na reklamę uległy pokaźnej redukcji. Spadki dynamiki wydatków reklamowych mają być widoczne również w tym roku. Tak ma być m.in. w sektorze Beauty and Personal Luxury, gdzie dynamika wydatków osiągnie zaledwie 1,7% - prognozuje agencja mediowa Zenith. Za taki obrót spraw odpowiadać będzie mniejszy ...
-
Czy branża FMCG będzie inwestować w reklamę?
W kolejnych latach prognozowany wzrost budżetów na reklamę cyfrową w branży FMCG ma sięgać 7%. Za tę dynamikę odpowiadać będzie rosnąca widownia kanałów cyfrowych, a także inwestycje w e-commerce. W 2023 roku ogólne wydatki na reklamę mają osiągnąć poziom notowany przed pandemią. To niektóre wnioski, do jakich prowadzi opublikowany przez agencję ...
-
Czy reklama sprzętu AGD cierpi przez pandemię?
Wydatki na reklamę sprzętu AGD będą piąć się w górę - wynika z najnowszych doniesień agencji mediowej Zenith. W 2023 roku budżety reklamowe mają sięgnąć kwoty 5,6 mld USD, co oznacza, że będą o ponad 1 mld USD wyższe aniżeli przed pandemią. Liderami wzrostu wydatków na reklamę produktów z tej kategorii mają być Indie oraz Rosja. Z tego tekstu ...
-
Matka Polka Finansowa: czy i jak Polki zarządzają budżetem domowym?
MediaHub prezentuje wyniki badania "Matka Polka: Obraz współczesnego macierzyństwa według kobiet". Czy odpowiedzi udzielane przez respondentów potwierdziły nadwiślański stereotyp kobiety, która całe swoje życie poświęca rodzinie i wychowaniu potomstwa? Niekoniecznie - blisko 7 na 10 pań przekonuje, że dbałość o budżet domowy i uzupełnianie go ...
-
Jak sektor OTC inwestuje w reklamy?
Wydatki na reklamę w branży OTC będą piąć się w górę - podaje najnowszy raport agencji mediowej Zenith Business Intelligence - OTC Healthcare. W 2023 roku budżety reklamodawców z tego sektora mają być znacznie wyższe aniżeli przed pandemią. Wzrost będzie dwucyfrowy, a napędzać będą go przede wszystkim reklama precyzyjna oraz reklama ...
-
Wirtualna rzeczywistość: co nam da wejście do Metaversum?
Metaversum to cyfrowe odwzorowanie świata – takiego, jakiego na co dzień fizycznie doświadczamy – w przestrzeni wirtualnej. I właśnie na wzór naszego realnego życia może być odtworzone na wielu poziomach, także biznesowym i społecznym. Metaversum korzysta z najnowszych technologii, zmieniając raz na zawsze sposób interakcji międzyludzkich, w tym ...
-
Media społecznościowe zbudują zaufanie do rządu?
40 proc. respondentów z całego świata przyznaje, że ich skłonność do głosowania w dużej mierze uwarunkowana jest zaufaniem. Aby to zaufanie budować, konieczny jest odpowiedni przekaz, a ten powinien płynąć m.in. poprzez media, w tym również społecznościowe. Tego właśnie życzą sobie konsumenci - wynika z opracowanego przez Salesforce raportu ...
-
Rekrutacja pracowników w co czwartej firmie. Tyle samo planuje redukcję etatów
Plany rekrutacyjne na IV kwartał 2022 roku ma 24% polskich firm - wynika z najnowszego raportu "Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia". Podobnie, co czwarta firma, planuje redukcję etatów. Najłatwiej o nową pracę będzie w bankowości i finansach oraz IT, technologii, telekomunikacji, komunikacji i mediach. Zwolnień można oczekiwać w ...
-
Rynek reklamy napędzany przez online
Na przestrzeni trzech pierwszych kwartałów bieżącego roku wartość rynku reklamowego w Polsce wzrosła o 5,1% - donosi najnowszy, właśnie opublikowany raport Publicis Groupe. Opracowanie tradycyjnie już przygląda się budżetom reklamowym poszczególnych branż, dynamice zmian w klasach mediów oraz ich udziałowi w rynku reklamowym. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Czy w mediach jest już głośno o ESG?
O konieczności wdrażania kwestii związanych z ESG do strategii biznesowych firm i czynienia z nich narzędzia do budowy przewagi konkurencyjnej mówi się nie od dziś. Jak często wspominają o tym media? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowszy raport przygotowany przez PSMM Monitoring & More z okazji II Kongresu ESG. Oto, do jakich wniosków ...
-
5 najpopularniejszych faktów i mitów na temat wzroku
Oczy traktowane są przez nas po macoszemu, traktujemy je, jakby były niezniszczalne. Ze wzroku korzystamy pracując, a także odpoczywając. Bardzo często krótko po przebudzeniu sięgamy po smartfona, by przejrzeć media społecznościowe – podobnie robimy także przed snem. Taki styl życia na dłuższą metę prowadzi do tego, że nasze oczy są zaczerwienione ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
Publicis Groupe opublikowała najnowszy raport dotyczący sytuacji na polskim rynku reklamy. Opracowanie tradycyjnie już rzuca światło na dynamikę zmian w poszczególnych klasach mediów, ich udział w rynku reklamowym oraz budżety reklamowe branż. Ostatnie doniesienia dowodzą, że w I połowie br. wartość rynku reklamowego podskoczyła o 6,7 proc. ...
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
Pojawiła się najnowsza odsłona cyklicznego raportu Publicis Groupe dotyczącego sytuacji panującej na polskim rynku reklamy. Ostatnie opracowanie bierze pod lupę trzy pierwsze kwartały bieżącego roku, rzucając światło na dynamikę zmian w poszczególnych klasach mediów, ich udział w rynku reklamowym oraz budżety reklamowe branż. Odnotowana w minionym ...
-
Ranking zawodów 2024. Które budzą sympatię Polaków?
Polityk i influencer to zawody, które cieszą się najmniejszym poważaniem Polaków. Najwięcej sympatii budzą zawody medyczne - pielęgniarka i lekarz oraz rolnicy - wynika z najnowszego raportu "Ranking zawodów 2024. Jak Polki i Polacy oceniają wybrane profesje?" przygotowanego przez No Fluff Jobs. A jak Polacy oceniają wysokość wynagrodzeń ...
Tematy: ranking zawodów, zawody, najlepiej opłacane zawody, pielęgniarka, lekarz, rolnik, polityk, influencer -
Projektor Optoma UHZ55 dla graczy i kinomaniaków
Optoma prezentuje projektor UHZ55, wyświetlający obraz w rozdzielczości 4K UHD i wyposażony w funkcję kontroli za pomocą asystenta głosowego Alexa, z wbudowanym odtwarzaczem multimedialnym. Ponadto na projektorze można zainstalować aplikacje takie jak YouTube czy Spotify, korzystając z wewnętrznego sklepu z oprogramowaniem. Dla miłośników filmu... ...
-
Telefon komórkowy Bemi TOK bez dostępu do internetu
Na polskim rynku debiutuje nowy telefon komórkowy dla najmłodszych dzieci bez dostępu do internetu - Bemi TOK. Urządzenie zostało wyposażony w aplikacje edukacyjne i gry odpowiednie dla dzieci, a także podwójny aparat fotograficzny z funkcją wideo, odtwarzacz multimediów oraz kalkulator, dyktafon oraz budzik. Polskim dystrybutorem urządzeń marki ...