-
Pokolenie Z stawia na zakupy online
86,2% młodych Polaków z pokolenia Z przynajmniej raz w miesiącu kupuje online - wynika z marcowego raportu "Zakupy internetowe i w aplikacji mobilnej" przygotowanego na zlecenie MediaMarktSaturn Polska. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co konsumenci z pokolenia Z kupują w sieci najczęściej? Dlaczego Generacja Z kupuje online i w aplikacjach ...
-
Jakie strony internetowe popularne w Wielkanoc?
PBI oraz Gemius przedstawiają kolejną już analizę danych z badania Mediapanel, która poświęcona została internetowej aktywności Polaków podczas tegorocznej Wielkanocy. Pod lupę wzięto okres od 1 marca do 2 kwietnia 2024. Oto, co udało się ustalić autorom badania. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy Wielkanoc była dla Polaków okazją do surfowania ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2024
95 transakcji fuzji i przejęć zrealizowano na polskim rynku w I kwartale 2024 roku - wynika z raportu M&A Index Poland przygotowanego przez Fordata i Navigator Capital. Dominowały sektory Media/IT/Telecom (20%), Przemysł (13%) oraz Healthcare (12%). Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Które z transakcji fuzji i przejęć przeprowadzonych w I kw. 2024 ...
-
Oprogramowanie szpiegujące. Groźny nie tylko Pegasus
... ostatnich tygodniach polskie media poświęcają sporo miejsca oprogramowaniu szpiegującemu. Jest to bardzo poważny problem, którym wbrew obiegowym opiniom nie kończy się na jednym z izraelskich ...
-
Zwolnienia pracowników w mediach: rośnie liczba publikacji
Rośnie liczba publikacji w mediach o zwolnieniach pracowników - wynika z danych Instytutu Przywództwa. W rekordowym marcu 2024 roku na portalach internetowych ukazało się ich prawie 11 tysięcy. Od stycznia 2022 roku liczba tych doniesień wzrosła o ponad 40%. Instytut Przywództwa sprawdził, jak często na portalach internetowych ukazywały się ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w II kw. 2024
82 transakcje fuzji i przejęć zrealizowano na polskim rynku w II kwartale 2024 roku - wynika z raportu M&A Index Poland przygotowanego przez Fordata i Navigator Capital. Dominowały sektory Technology/Media/Telecom (20%), Biotechnologia i ochrona zdrowia (15%) oraz FCMG (12%). Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie były największe transakcje na ...
-
Globalna awaria Microsoftu i CrowdStrike
Media od rana donoszą o globalnej awarii systemów Microsoft i aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, która spowodowała zakłócenia i problemy w wielu branżach. Paweł Jurek – DAGMA Bezpieczeństwo ...
-
Rynek reklamy wideo wzrósł o 11,2%
Pojawiła się najnowsza analiza Publicis Groupe, a w niej doniesienia dotyczące sytuacji rynku reklamy wideo w I półroczu bieżącego roku. Wartość rynku osiągnęła poziom 3,27 miliarda zł, co oznacza wzrost na poziomie 11,2%. Nie jest zaskoczeniem, że przemożny wpływ na dynamikę inwestycji w badanym okresie wywarły Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w III kw. 2024
84 transakcje fuzji i przejęć zrealizowano na polskim rynku w III kwartale 2024 roku - wynika z raportu M&A Index Poland przygotowanego przez Fordata i Navigator Capital. Dominowały sektory Technology/Media/Telecom (20%), Biotechnologia i ochrona zdrowia (11%) oraz przemysł (11%). Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie były największe transakcje ...
-
Polski e-commerce 2004 vs 2024
Dziś Black Friday - zakupowe święto coraz popularniejsze wśród polskich konsumentów. Z tej okazji, a także z okazji 20-lecia badania Mediapanel, realizowanego przez Gemius oraz PBI, eksperci przyjrzeli się oglądalności serwisów zakupowych online na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat. Jakie są wnioski z tej analizy? W analizie porównano dane za ...
-
Kradzież danych osobowych: pomysły hakerów się nie kończą
O tym, że internetowi złodzieje wykorzystają każdą okazję, aby wykraść wrażliwe informacje o użytkownikach sieci, nie trzeba już przekonywać chyba nikogo. Kolejnym tego potwierdzeniem jest najnowsze badanie serwisu ChronPESEL.pl, z którego wynika, że kradzieży lub próby wyłudzenia danych osobowych na własnej skórze doświadczyło już blisko 1/3 ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w 2024 roku
348 transakcji fuzji i przejęć zrealizowano na polskim rynku w 2024 roku - wynika z raportu M&A Index Poland przygotowanego przez Fordata i Navigator Capital. Największą transakcją roku było przejęcie zakładów produkcyjnych w USA i Niderlandach przez polską firmę Qemetica, kontrolowaną przez Kulczyk Investments. W transakcjach dominowały sektory ...
-
Polski internet w IV kwartale 2024 r.
Grupa Google, Grupa Meta Platforms, Grupa Allegro, Grupa Polsat-Interia oraz Grupa RAS Polska to najsilniejsze grupy medialne w polskim internecie - wynika z raportu "Polski internet w IV kwartale 2024 r." przygotowanego przez PBI. Jakie jeszcze wnioski płyną z tej analizy? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Z jakich urządzeń najczęściej korzystają ...
-
Oszustwo "na inwestycję" wykorzystujące wizerunek ministry Agnieszki Dziemianowicz-Bąk
Cyberprzestępcy ponownie aktywowali kampanię, w której podszywają się pod największe media (Onet i Radio Zet) i wykorzystują wizerunek ministry Agnieszki Dziemianowicz-Bąk oraz spółek skarbu państwa (Orlen i Tauron) - ostrzegają eksperci ESET. Oszustwo „na inwestycje” ...
-
Sen, seks i smartfony, czyli nocne zwyczaje Polaków
Pojawiły się wyniki przeprowadzonego latem minionego roku badania Gemius "SEN, SEKS i SMARTFONY - o interakcjach z mediami w czasie, gdy wszyscy śpią". Potwierdza ono, że smartfon jest dla użytkowników czymś więcej niż narzędziem komunikacji. Okazuje się, że nader często bywa on również "wypełniaczem" samotności, zwłaszcza w momentach, gdy ...
-
Atak na giełdę kryptowalut Bybit. Kim jest grupa Lazarus?
Jak donoszą media, powiązana z Koreą Północną grupa Lazarus dokonała właśnie największej w historii kradzieży. Czy to zwykła kradzież czy działanie o podłożu politycznym? Kim jest ...
-
Czego Polki szukają w sieci?
Polskie internautki spędzają w sieci średnio 99 godzin miesięcznie, a 89% z nich wykorzystuje do tego smartfon. Najchętniej zaglądają na strony z kategorii kultura, lifestyle i publicystyka - wynika z analizy przygotowanej przez PBI i Gemius na bazie danych z Mediapanelu. PBI i Gemius prezentuje przekrojową analizę dotyczącą internautek w wieku ...