-
Ekologia po polsku, czyli poziom podstawowy
... oraz świadomości problemu. Z drugiej zaś strony, do młodych dorosłych wiedza oraz moda na nieużywanie plastikowych słomek powinna docierać przez social media, w których temat ten ... to nie czują oni potrzeby, aby żyć bardziej ekologicznie. Wyniki badania Gumtree Polska pokazują, że ekologia to dla Polaków wciąż bardzo wąskie pojęcie i nie zdajemy ...
-
Jaka przyszłość czeka znane polskie marki?
... ręce. Wars - na dobrej drodze, pomimo SP u steru. No i Społem… Nie tylko SP marnuje kapitał, jakim jest marka. Są jeszcze Moda Polska, Pewex, Centra, Junak i inne. Utracone postrzeganie można odzyskać bazując na pamięci i niepamięci społeczeństwa. Świadomości marki - nie, gdyż oznacza to budowanie ...
-
Reklama online, którą odbiorca polubi
... mogą znacznie usprawnić, a nade wszystko – zwiększyć efektywność komunikacji marketingowej w Internecie. Po pierwsze, należałoby upowszechnić standardy wprowadzone przez IAB Polska, a dotyczące reklamy display’owej. Zgodnie z nimi, reklamie graficznej nie powinien towarzyszyć automatycznie uruchamiany dźwięk, a popularny „krzyżyk” umożliwiający ...
-
Sieci handlowe w mediach II kw. 2014
... zdobędziemy już sprzęt, warto zastanowić się nad tym, co najważniejsze. Internauci chętnie chwalą się piknikowym menu: „Grillujemy i bawimy się z Lidl Polska :) Dziś pstrąg z grilla”. Są też inne preferencje: „Ależ promocja!!! Carlsberg za 2.2 w lidlu . I to duża butla!! Kupilem z 12 piweczek na grilla ...
-
Branża turystyczna a wydatki na reklamę I poł. 2015
... 4,5 miliona kosztowała promocja w kinach (4% wydatków całej kategorii), a nieco ponad 4 milionów w prasie codziennej. W dziennikach najwięcej budżetów ulokowano w „Gazecie Wyborczej”, tytułach z portfolio Polska Press i „Super Expressie”.
-
Reklama natywna w grach scenariuszowych
... smartfonów i 61 minut przy tabletach (badanie Millward Brown „AdReaction 2014”). Jednymi z najczęściej instalowanych aplikacji na smartfonach są gry. Z badania „IAB Polska Mobile, 2013” wynika, że robi to 64 proc. świadomych posiadaczy urządzeń mobilnych. Polski startup, jakiego jeszcze nie było To właśnie ...
-
Jakie wydatki na reklamę w e-commerce? Analizujemy I poł. 2016 r.
... odzież i obuwie oraz kategoria „grupa”, w której znajdują się różnorodne produkty i producenci. Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” e-konsumenci bardzo chętnie kupują odzież i obuwie w sieci i planują zwiększenie wydatków na te produkty. Na odzież, akcesoria i dodatki Polacy wydają średnio ...
-
Jakie wydatki na reklamę w e-commerce? Analizujemy I poł. 2017 r.
... Answear.com), TM Tomasz Filipiak (właściciel m.in. sklepu internetowego Militaria.pl). Jak pokazuje raport „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” Polacy bardzo chętnie kupują w Internecie odzież oraz akcesoria i dodatki. To właśnie na ich promocję reklamodawcy z branży e-commerce wydali w pierwszej połowie ...
-
Mamy modę na prywatne ubezpieczenie zdrowotne?
... moda na prywatne ubezpieczenie zdrowotne stała się faktem? O rosnącej popularności tego rozwiązania przesądza nieustająco ... zdrowie to w ich życiu kwestia zupełnie nadrzędna. Państwowe nakłady na ten cel są jednak drastycznie niskie - Polska znajduje się w grupie krajów, które na opiekę zdrowotną wydają najmniej, bo zaledwie 4,4 proc. PKB. Dla ...
-
Wydatki reklamowe w październiku. Kto i co reklamował?
... . Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych W październiku na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się Santander Bank Polska, który przeznaczył ponad 16 mln zł na kontynuację rebrandingowej kampanii w mediach. Kolejne pozycje zajmują PKO BP, PZU, BGŻ BNP Paribas ...
-
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
... aktywności telekomów. Kategoria ta, stanowiąca 6% udziału, jest w tegorocznym zestawieniu reprezentowana jedynie przez Polkomtel, który zamyka ranking. Ciekawy jest skok Lidl Polska, który z miejsca 9. w 2017 roku awansował na pozycję 4. Reklamodawca ten samodzielnie reprezentuje w TOP10 sektor handlu generując 9% udziałów. Być może wzmożona ...
-
DOOH - reklama, która zaskakuje i pobudza wyobraźnię
... i aktualnych informacji ze świata. Taka jest właśnie reklama DOOH, która dzięki swoim możliwościom pobudza wyobraźnię odbiorcy i wciąga go w narrację. Diana Polska – Marketing & PR Manager w
-
Co i za ile reklamuje branża finansowa?
... zł. Na kolejnych miejscach uplasowały się Pekao (11,3 mln zł), Obligacje Skarbowe (9 mln zł), PZU (8,9 mln zł) oraz Santander Bank Polska (8,6 mln zł). W czerwcu 2019 roku najwyższe budżety w branży finansowej zostały przeznaczone na reklamy bankowości (51 proc.) oraz usług finansowych (17 ...
-
DOOH jak gorąco, czyli co marketer może zrobić z pogodą
... na uniknięcie zjawiska „Display blindness”, które występuje w momencie, kiedy spodziewający się nieciekawych spotów obserwatorzy nie zwracają uwagi na reklamę. Diana Polska – Marketing & PR Manager w
-
Rynek reklamy w Polsce: tylko 1/8 reklamodawców podwyższyło wydatki
... (pod kątem dynamiki rdr). Po kilku miesiącach walki z pandemią sytuacja wydaje się wstępnie opanowana. Świat uczy się życia w nowej rzeczywistości. Polska i inne kraje europejskie wypracowały sposoby zahamowania rozprzestrzeniania się wirusa. Oczywiście liczba zakażeń w Polsce rośnie i ciężko przewidzieć jak pandemia rozwinie się ...
-
Polski rynek sztuki z rekordowymi wzrostami
... , w porównaniu z rokiem 2019, gdy wyniosła 55,3 mld euro. Tymczasem Polska wciąż przeżywa prawdziwy boom zainteresowania zakupem dzieł sztuki. Jednym z ... i Agra-Art - 9,3 proc. W Polsce na pewno czynnikiem stymulującym jest również wzrost zamożności, jak i moda na otaczanie się oryginalnymi pracami artystów. Jednocześnie popularność inwestowania ...
-
Jak sektor OTC inwestuje w reklamy?
... jej rolę w napędzaniu sprzedaży produktów OTC i wzrostu marek *13 rynków uwzględnionych w raporcie to Australia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Polska, Rosja, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania i USA, które łącznie odpowiadają za 74% całkowitych globalnych wydatków na reklamę. Raport obejmuje leki i produkty ...
-
Centra handlowe muszą się zmieniać
Polska Rada Centrów Handlowych i firma badawcza GfK przestawiają wyniki raportu "Przyszłość centrów ... Allegro, a w kontekście porad sprzedawcy na małe, tradycyjne sklepy. W badaniu sprawdzono to na przykładzie zakupów w kategorii moda, która zajmuje ok. 50 proc. powierzchni handlowej w galeriach. Rynek handlu detalicznego w Polsce nie ogranicza się ...
-
Rynek TSL w 2023 roku. Spowolnienie we wszystkich sektorach
... się Niemcy 296,1 mld tkm oraz Hiszpania 270,2 mld tkm. Praca przewozowa wykonana w transporcie drogowym w całej Unii wyniosła w 1,9 bln tkm, Polska odpowiadała więc za blisko 20%. Prognozy ośrodka analitycznego Transport Intelligence (Ti) przewidują, że spowolnienie w europejskim sektorze transportu drogowego, które było ...
-
Jak stworzyć modny produkt
... lepsze i gorsze chwile, po to, by powracać w blasku chwały. Chwilowa moda to moda o bardzo krótkim cyklu życia. Chwilowe mody są akceptowane przez relatywnie niewiele ... swoim znajomym. W Polsce marketingiem szeptanym zajmuje się agencja Heureka (jedyna polska firma wpisana na listę międzynarodowego stowarzyszenia marketingu szeptanego WOMMA) oraz ...
-
E-commerce: Polacy pokochali platformy marketplace
... polscy konsumenci kupowali o kilka procent więcej zakupów rzeczy z kategorii moda i artykuły sportowe, natomiast nieco mniejszym zainteresowaniem cieszyły się artykuły gospodarstwa ... zakresie zakupów mobilnych i korzystania z okazji zakupowych, takich jak kupony rabatowe. Polska, z dynamicznie rozwijającym się sektorem e-commerce, staje się kluczowym ...
-
E-commerce zawiódł. Na czym branża TSL zarobi w tym roku najwięcej?
... najpopularniejszych kategorii zarówno prezentowych, jak i e-commerce. Są to przede wszystkim moda (odzież, obuwie, akcesoria) oraz RTV/AGD, a dodatkowo także książki i prasa. W ... nas – mówi Marcin Smoła, dyrektor operacyjny w spółce ID Logistics Polska, świadczącej kompleksowe usługi magazynowe, zarządzanie łańcuchem dostaw i rozwiązania dla e ...
-
E-commerce ważny dla ekologii?
... , a więc jakiekolwiek zmiany ciężko będzie wdrażać. Wśród badanych osób 46% jest zdania, że Polska jest obszarem zagrożonym ekologicznie, a 2/3 zdaje sobie sprawę, że klimat na ... środowiska. Konsument mówi „sprawdzam” Jak więc przekonać konsumentów, że ekologia to nie moda? Tu zadanie stoi między innymi przed markami, których komunikacja i oferta jest ...
-
Strony o modzie rosną w siłę
... i urody zagląda obecnie co 3 internauta. W lutym 2011 serwisy z kategorii tematycznej „Moda i uroda” były jedną z najchętniej odwiedzanych kategorii w ramach „Serwisów kobiecych.” Jak czytamy w ... kilka takich witryn w swojej ofercie. Najwięcej, cztery serwisy, posiada Wirtualna Polska (alemodelki.pl, stylistka.pl, fryzury.info, streetmoda.pl). Na ...
-
Rynek handlowy w Polsce, czyli interesujące perspektywy
... Sadal, Dyrektor działu badań rynkowych i doradztwa branży handlowej w firmie Cresa Polska, autorka raportu. Rosnące zasoby powierzchni handlowej przekładają się bezpośrednio ... , m.in. Dealz, Tedi, Action. Jednak najwięcej nowych marek odnotowano w branży moda i dodatki oraz restauracje. - W 2018 roku na polskim rynku pojawiło się 30 nowych marek, a ...
-
Logistyka e-commerce pod presją
... internetowym, jeśli będzie się to wiązać z pokryciem kosztów ewentualnego zwrotu. W przypadku produktów z segmentu moda, darmowy zwrot jest koniecznością według 76% konsumentów, czego efektem jest najwyższy spośród ... i Włochy, które odpowiadają za ponad 70% wartości regionalnego rynku obsługującego zamówienia internetowe. Według TI Polska stanowi 7. ...
-
Wydatki na święta Bożego Narodzenia rosną w całej Europie
... Bożego Narodzenia duży potencjał rozwoju mają popularne kategorie prezentowe: kosmetyki, moda oraz elektronika. Wydatki na odzież najbardziej wzrosną wśród Węgrów (+5,9% r/r), Hiszpanów ... Dużym zainteresowaniem w tym okresie cieszą się też słoneczne kierunki. Polska wśród popularnych destynacji turystycznych W tym roku najpopularniejsze wśród ...
-
E-handel w Polsce I-VI 2012
... to nie tylko miejsce rozrywki. Według badań przeprowadzonych przez Gemius Polska około 70 % Internautów korzysta z możliwości internetowego dokonywania zakupów. Doskonale ... najatrakcyjniejszą ceną. Ogromny skok popularności odnotowała w pierwszej połowie 2012 roku kategoria Moda i styl. Z dziewiątego miejsca w 2011 roku awansowała na czwarte. Wpływ ...
-
Ulice handlowe odzyskają dawny blask?
... usługi typu zdrowie i uroda. Z ulic handlowych wycofuje się natomiast moda i inne branże niespożywcze – twierdzi Katarzyna Michnikowska, associate director Research and Consultancy ... niekorzyść działa również mniejszy niż w Paryżu, Londynie czy Mediolanie ruch turystyczny. Polska, choć jest często wybieranym dziś przez turystów krajem, to w liczbach ...
-
Ekologia po polsku. Co robimy, aby zadbać o środowisko naturalne?
... i ekologii. Informacje dotyczące zmian środowiska naturalnego śledzi 32% internautów. Co więcej, Polska jest obszarem zagrożonym ekologicznie w oczach tylko 44% badanych, a klimat na ... w badaniu obszarze dotyczącym ekologii. Częściej uważają, że ekologia to jedynie przelotna moda, która minie. Zauważają mniej zagrożeń dla środowiska i na co dzień ...
-
Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
... jak i unijnym e-commerce jest niezagrożony. Nawet w słabszym dla handlu 2023 roku, moda sprzedawana przez internet osiągała niezłe wyniki, zarówno pod względem przychodów, ... transgranicznych – mówi Michał Wochna, Dyrektor Operacyjny w spółce ID Logistics Polska, świadczącej kompleksowe rozwiązania logistyczne i transportowe, obsługę e commerce oraz ...
-
Jak sztuczna inteligencja wpłynie na polską gospodarkę?
... na początku tej drogi, ale już widać, że nie jest to sezonowa moda, tylko trwała zmiana, od której nie ma odwrotu. Dotyczy to nie tylko ... skalę tego wzrostu należy uwzględnić, za jaką część kosztów w danym państwie odpowiada praca. Polska cechuje się mniejszym udziałem pracy w kosztach produkcji niż średnia dla Europy Środkowo-Wschodniej. Dlatego, ...
-
Dzień Pracoholika, czyli Polaka dzień jak co dzień?
... . Tegoroczne 4 godziny i 48 minut mogą być zwiastunem zmiany mentalności Polaków – dodaje ekspertka. Moda na nadgodziny? Z raportu ADP „People at Work 2023: A Global ... ramach benefitu pozapłacowego, wsparcie psychologiczne – mówi Anna Barbachowska, dyrektorka HR w ADP Polska. – Stworzenie bezpiecznej przestrzeni do rozmowy nie jest jednak jedynym ...
-
Marketing dla MSP - segmentacja rynku
... kulturowe – m.in. przynależność do określonej grupy społecznej – o dokonaniu zakupu decyduje moda, pragnienie prestiżu, presja środowiska (np. dzieci chcą mieć określone zabawki, ... przedsiębiorstw" wydanej przez BL Info Polska Sp. z o.o. Bratumiła Pawłowska jest pracownikiem wydawnictwa BL Info Polska i zajmuje się tłumaczeniem oraz pisaniem ...
-
Na wyprawkę szkolną 2024 wydamy średnio 656 zł
... ,5 proc. osób, a 31 proc. najbardziej zależy na walorach edukacyjnych wyprawki. Moda liczy się dla 9 proc. ankietowanych. Przy okazji powrotu do szkoły ... nie wie, czy taka sytuacja miała miejsce – mówi Karolina Łuczak, Rzecznika Prasowa Provident Polska. O badaniu Barometr Providenta: Barometr Providenta to cykliczne badanie Polaków, które pozwala ...