-
Trendy w budowaniu marki
... celowej, do której adresujemy produkt czy usługę, dla której identyfikacja jest przygotowywana. Nie jest to niestety praktyką często, szczególnie w mniejszych firmach i nie należy zbytnio się temu dziwić, bo wiąże to się z dodatkowymi wydatkami na proces przygotowania identyfikacji wizualnej. Pytanie tylko, czy ...
-
Konica Minolta bizhub C220, C280 i C360
... bizhub o nową serię, obejmującą modele C220, C280 i C360. Najnowsze urządzenia realizują zadania związane z produkcją czarno-białych, a w razie potrzeby także kolorowych dokumentów w firmach, biurach i grupach roboczych. Trzy nowe modele bizhub łączą funkcje niezbędne w pracy z dokumentami w biurze: drukują, kopiują, skanują i faksują. Jednocześnie ...
-
Fundusze europejskie a wejście do strefy euro
... Polski musi być w jak najbliższym stopniu podobna do gospodarki strefy euro. Dlaczego więc przedsiębiorcy nie przygotowują się do wprowadzenia w ich firmach euro? Wg raportu Delloite, 59 proc. ankietowanych firm nie planuje przeprowadzenia żadnych działań przygotowujących do przyjęcia nowej waluty. W sierpniu br ...
-
Ubezpieczenia w firmie: zasady i korzyści
... zagrożenia charakterystyczne dla maszyn elektrycznych, tj. spięcie, uszkodzenie izolacji, zanik lub zmiana napięcia zasilania. Drugim rodzajem ubezpieczeń stosowanych powszechnie w firmach są ubezpieczenia finansowe. Potrzeba ich stosowania pojawia się w firmie po osiągnięciu fazy wzrostu i dojrzałości. Ubezpieczenia te pozwalają chronić zasoby ...
-
Region EMEA: najlepsze spółki 2009
... o nowoczesne technologie, np. telefony smartphone czy telewizja wysokiej rozdzielczości osiągnęły w zeszłym roku dobre wyniki finansowe. W szybko rozwijających się firmach technologicznych powszechna jest świadomość, że nie wystarczy rozwijać się dobrze w warunkach koniunktury gospodarczej: potrzebują zdolności przyspieszenia, która pozwoli im ...
-
Zmiana pracy w kryzysie ryzykowna?
... okazać się punktem zwrotnym w karierze. Badanie Talent Club "Polski Menedżer czasów kryzysu" wykazało, że spowolnienie gospodarcze wymusiło nie tylko zmiany w firmach, ale i w podejściu do pracy menedżerów. W trudnych czasach pożądane są ich specyficzne umiejętności. Talent Club podaje, iż zmiana pracy w czasach kryzysu ...
-
Public relations - rynek pracy XI 2009
... spokojnie przebierać w specjalnie dla nich przygotowanych ofertach. W listopadzie pracodawcy najczęściej poszukiwali specjalistów ds. PR-u. Posady na nich czekały głównie w firmach, ale także w agencjach public relations; do nich właśnie skierowano 67 spośród 166 ofert. Najrzadziej pracodawcy chcieli zatrudnić konsultantów/asystentów. W ostatnich ...
-
Polscy przedsiębiorcy: nastroje 2010
... % polskich przedsiębiorców planuje zwiększyć obroty w 2010 roku, a tylko 12% oczekuje spadku. Oczekiwania w tym względzie są bardziej optymistyczne w sektorze usług niż w firmach produkcyjnych. Symptomy poprawy koniunktury w kraju widoczne są także w prognozach sprzedaży krajowej. W 2010 r. jej wzrostu oczekuje ponad 57% firm. W konfrontacji ...
-
Stres w pracy coraz większy
... małych i średnich przedsiębiorstw odsetek ten wyniósł 54%. Może być to związane z potencjalną możliwością ograniczenia zatrudnienia, która z definicji jest wyższa w dużych firmach. Groźba zwolnienia prowadzi bezpośrednio do wzrostu stresu, zaś pracownicy, którzy utrzymają swoje stanowisko często muszą stawić czoła podwojonemu zakresowi obowiązków ...
-
Rynek pracy bardziej optymistyczny
... kwietniu 2009 r. Polacy ze zrozumieniem przyjmowali wdrażane w swoich firmach oszczędności. Ważne było dla nich przede wszystkim zachowanie miejsc pracy. W ciągu ostatnich 6 miesięcy ich gotowość do poświęceń nieco spadła - wynika z ...
-
Nowe oferty pracy XI 2009
... groźba poważnych redukcji personelu. W związku z tym, liczba ofert pracy utrzymuje się na stałym poziomie i wynika głównie z naturalnych ruchów kadrowych w firmach – poszukuje się pracowników na miejsce zwolnionych, urlopowanych, przewlekle chorych – uzupełnia Beata Szkodzin. Poszukiwani sprzedawcy W listopadzie pracę najszybciej mogli znaleźć ...
-
UPC: nowa oferta dla małych firm
... 29 gr/min. oraz telewizja cyfrowa. W cenie rozwiązań UPC wprowadza także nowe standardy obsługi klienta, osobną infolinię oraz dedykowaną grupę konsultantów. W firmach segmentu SoHo, których wg danych GUS za 2008 r. działało w Polsce 1,7 mln, usługi telekomunikacyjne stanowią ważny element, decydujący o konkurencyjności. Dzięki obniżce ...
-
Firmowa Wigilia oczami pracowników
... częściej świąteczną atmosferę staramy się stworzyć także w miejscu pracy. Portal Pracuj.pl postanowił zapytać swoich użytkowników, jak świętuje się w ich firmach i jak pracodawcy sprawdzają się w roli Mikołajów. Firmową Wigilię organizuje pracodawca niemal co drugiego (46%) ankietowanego użytkownika Pracuj.pl. Mogłoby się ...
-
Zagrożenia internetowe w 2010 r. - prognozy
... trendy technologiczne i robią wszystko, aby zapewnić sobie dopływ gotówki. Przetwarzanie poza siecią lokalną (cloud-computing) i wirtualizacja cieszą się coraz większą popularnością w firmach, ale przyciągają również uwagę przestępców, którzy szykują się do kolejnych cyberataków - ostrzegają eksperci Trend Micro. Jak wynika z raportu Trend Micro ...
-
Zła jakość obsługi klienta przynosi straty
... międzynarodowego badania konsumentów, przeprowadzonego na zlecenie firmy Genesys w 16 uprzemysłowionych krajach świata wynika, że niedostateczny poziom obsługi klienta powoduje w firmach straty sięgające 338,5 mld USD rocznie. Są one związane z całkowitą rezygnacją z usług firmy bądź z przechodzeniem klientów do konkurencji z powodu ich ...
-
Sektor paliwowy w 2010 wg Fitch Ratings
... rafineryjnymi i niskim poziomem wykorzystania mocy przerobowych. Fitch uważa, że w lepszej sytuacji w warunkach obecnej dekoniunktury jest segment przerobu ropy w firmach generujących dodatkową marżę na sprzedaży dzięki korzystnej lokalizacji rafinerii (dodatkowa marża oprócz cyklicznej i zmiennej benchmarkowej marży rafineryjnej), posiadających ...
-
Kreowanie marki w polskich realiach
... , narzędziach czy „neuromarketingowych” sztuczkach firmy mogą bardzo obniżyć ryzyko strat. Dlaczego zatem tak mało zarządzających w naszych firmach sięga po wiedzę? Dlaczego tak mało przedsiębiorców rozumie istotę analizy potrzeb konsumenckich, strategie cenowe i w ogóle marketingowe zarza ...
-
Wyniki ubezpieczycieli I-IX 2009
... roku). Kapitał własny towarzystw na życie zwiększył się z 10 840 mln zł do 12 898 mln zł (o 19% w ciągu roku), w firmach chroniących pozostałe ryzyka osobowe i majątkowe z 23 696 mln zł do 27 526 mln zł (o 16,2% w ciągu roku). Kapitał podstawowy w obu ...
-
Polski rynek IT wciąż w kryzysie
... Komputronik oraz Eurotel, a w samym III kwartale 2009 r. jeszcze Karen. Stosunkowo mały spadek wykazywała firma Ab. Niewątpliwie największe spadki ujawniły się w firmach: Techmex (przypomnijmy: ogłoszono jej upadłość przez likwidację) oraz Pronox (wnioskuje o upadłość). Głęboki spadek wykazała też w 3 kwartale firma Action (o 14,1%), choć ...
-
Rynek outsourcingu w Polsce rozkwita
... – mówi Łukasz Gajewski – Niewątpliwie taki potencjał ma rynek energetyczny, którego uwolnienie oznacza zwiększenie konkurencyjności i konieczność rozwijania działów sprzedażowych w firmach dostarczających energię. Takie firmy jak Target BPO mogą wspomóc takich dostawców w zakresie realizowania sprzedaży. Podobną sytuację obserwujemy w sektorze ...
-
Imprezy integracyjne: pomysły na eventy
... rodzaju spotkań biznesowych. Eventami, które zdecydowanie warto rozważyć w czasie stagnacji są niewątpliwie: Szkolenia Ostatnie miesiące doprowadziły do znacznej redukcji pracowników w firmach na całym świecie. Bardzo ważne jest więc aby Ci, którym udało się ocalić stołek, byli naprawdę dobrze wykwalifikowani i wykazywali się ...
-
Bezpieczeństwo sieci firmowych nie jest wystarczające
... e-mail, czy też lokalnych dysków, to poważna i niebezpieczna strata dla każdego przedsiębiorstwa" - wyjaśnia Tomasz Zamarlik z G Data Software. W wielu firmach zaniedbania w systemie bezpieczeństwa powodowane są ograniczeniami budżetu lub nieznajomością samego problemu. Co więcej, w większości małych i średnich przedsiębiorstw, brak stosowania ...
-
Aktualizacja oprogramowania a ataki hakerów
... , że zamierza wstrzymać się z uaktualnieniem przez co najmniej 12 miesięcy.” Najnowsze badanie firmy IDC — „Zabezpieczenia w europejskich małych i średnich firmach” — dotyczyło planów przedsiębiorstw związanych z inwestycjami w systemy zabezpieczeń. Wyniki badania okazały się zbieżne z ankietą przeprowadzoną na zlecenie firmy Symantec. Prawie ...
-
Rynek detaliczny: kryzys uszczuplił zyski
... muszą też zastosować nowoczesne internetowe kampanie marketingowe. Serwisy internetowe sprzyjają przejrzystości na rynku detalicznym, dając konsumentom lepszy dostęp do informacji o firmach, produktach i cenach. Możliwe, że spółki, zmuszone do obniżania cen do poziomu najbardziej zdesperowanego konkurenta, będą odpowiednio zmniejszać marże. „Sieci ...
-
Polscy pracownicy chętni do nauki
... jest gotowych podnosić swoje kwalifikacje - wynika z najnowszych badań CBOS. Wpływ na tą sytuację ma zapewne zmieniająca się polityka personalna w firmach - stały i zaplanowany rozwój pracowników oznacza również budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa - podał CIMA. Najnowsze dane Eurostatu pokazują, że w porównaniu z zeszłym ...
-
Brother: nowe urządzenia wielofunkcyjne
... gamę atramentowych urządzeń wielofunkcyjnych z popularnej serii "Do More", wprowadzając na rynek modele o rozbudowanych funkcjach. Zostały one opracowane z myślą o małych firmach i domowych biurach, które mogą teraz zwiększyć swoją efektywność oraz obniżyć koszty działania. Nowe urządzenia to DCP-195C, DCP-365CN, DCP-395CN, MFC-295CN, MFC-795CW ...
-
Polski rynek pracy X-XII 2009
... . Brak podwyżek, awansów, ograniczenie liczby szkoleń wpływa na wzrost ich frustracji i powoduje chęć zmiany pracy. Osoby pracujące na wyższych poziomach w firmach poszukiwały nowego zatrudnienia z mniejszą determinacją. Kierownicy grup składali średnio 4 CV na jedno miejsce, kadra zarządzająca 2, a dyrektorzy oddziałów 1. Rotacja na takich ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 3/2010
... dochody firm w ubiegłym roku spadły o 11%, pracę straciło 150 tys. pracowników, a tylko w jednym miesiącu w październiku upadło 3000 firm. W bardzo wielu firmach w wyniku ugody pracownicy otrzymują bardzo niskie wynagrodzenie, dzięki czemu w oczekiwaniu na lepsze czasy formalnie utrzymywane jest zatrudnienie pracowników o nierzadko wysokich ...
-
Mama w pracy doceniana
... najmniejszy odsetek przedstawicieli firm z sektora nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) deklaruje podjęcie w przyszłości kroków zmierzających do zwiększenia w ich firmach liczby pracujących w niepełnym wymiarze godzin matek (39%). Jeżeli chodzi o inne sektory, odsetek ten utrzymuje stosunkowo stały poziom między 44 ...
-
Skuteczna strategia marketingowa
... , gdzie mało mówi się o produkcie, o jego udoskonalaniu, o jego wartościach, a bardziej koncentruje się na narzędziach, które posłużą do promocji oferty. W zachodnich firmach bardzo efektywne zarządzanie marketingowe skupia wokół marketingu większość kluczowych osób w firmie. Marketing kreuje potrzebę wśród grupy docelowej i pracuje na wizerunek ...
-
Praca w branży PR 2009
... trendu: chętniej PR-owców zatrudniają firmy. Widać to było zwłaszcza w ostatnim miesiącu 2009, w którym na 102 oferty aż 54 dotyczyło zatrudnienia w firmach (przy 36 ofertach agencyjnych). W analizowanym roku pracodawcy oczekiwali od kandydatów głównie znajomości języka angielskiego (aż 815 spośród 1456 ogłoszeń).; w 56 ...
-
Branża finansowa: będzie łatwiej o pracę
... specjalistów w 2009 roku”, w zeszłym roku firmy z branży finansowej umieściły w Pracuj.pl ponad 23 tysiące ogłoszeń. Analiza ofert pracy według działów w firmach wskazuje, że przy w miarę stałym zapotrzebowaniu na pracowników działów księgowości, z kwartału na kwartał rosła liczba ofert pracy dla specjalistów od ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2010
... IV kwartale ub. roku i 6,9% w styczniu 2009 r.) badanych przedsiębiorstw deklaruje, że nie napotyka na bariery w prowadzeniu swojej bieżącej działalności. W pozostałych firmach zgłaszających występowanie przeszkód najsilniej odczuwanymi barierami są: niedostateczny popyt na rynku krajowym (60% przedsiębiorstw w styczniu 2009 r. i 2010 r., 61% w IV ...
-
Firmy internetowe i ich relacje z klientami
... swoją obecność w internecie, gdyż pozwala to na osiąganie wymiernych korzyści: dwie najbardziej oczywiste to obniżka kosztów i pozyskanie nowych klientów. W firmach internetowych najczęstszymi podstawowymi zasobami są relacje z klientami, marka i związana z nią wiarygodność, wiedza pracowników, infrastruktura technologiczna oraz afiliacje czyli ...
-
Zatrudnienie niepełnosprawnych 1993-2009
... programów. Raport uwidacznia, że zatrudnienie osób niepełnosprawnych w Polsce rośnie dzięki uproszczeniu systemu obsługi dofinansowań. Wzrost zatrudnienia niepełnosprawnych w 2009 roku, w firmach korzystających z dofinansowań do wynagrodzeń pracowników, o 37 tys. osób, pokazuje, że System Obsługi Dofinansowań i Refundacji jest skutecznym narzędziem ...