-
Kompetencje pracowników: pracodawcy nie inwestują w szkolenia?
... kompetencji pracowników planuje zaledwie 17% pracodawców. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy pracownicy mogą liczyć na szkolenia z umiejętności miękkich? Jak polscy pracodawcy planują rozwój kompetencji technicznych pracowników ... formy i narzędzia rozwoju, takie jak ocena i badanie kompetencji, warsztaty grupowe, indywidualne i grupowe sesje ...
-
Rekrutacja pracowników: pracodawcy stawiają na kompetencje miękkie
... pracowników dysponujących najwyższym potencjałem. Po zatrudnieniu ważne jest wspieranie takich osób w rozwoju wymaganych kompetencji ... pracowników w graczy zespołowych i dbając o to, aby wnosili pozytywny wkład w organizację – podsumowuje Agnieszka Dubielecka, ekspert Hay Group. – Za pomocą takich narzędzi, jak aplikacje dla biznesu, ocena ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2016 i prognoza II kw. 2016
... kondycję ekonomiczną Polski jako gorszą, a trzy miesiące temu 33 proc. OCENA KONDYCJI FIRMY – Przedsiębiorcy lepiej oceniają sytuację własnej firmy w ... wydatkach na podnoszenie kompetencji pracowników (z minus 86,2 pkt. na minus 54,6 pkt.). Dużo więcej przedsiębiorców niż kwartał wcześniej planuje także zatrudniać pracowników, a także inwestować w ...
-
Rekrutacja pracowników: rosną wymagania kandydatów
... pracowników fizycznych oczekuje ciągłego kontaktu rekrutera z kandydatem. 81% badanych chciałoby poznać ocenę swojego doświadczenia i kompetencji w zderzeniu z wymaganiami konkretnego stanowiska. 43% specjalistów i 39% pracowników ... ocenę swojego doświadczenia i kompetencji w zderzeniu z wymaganiami stanowiska, na które aplikują. Ocena dopasowania do ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2017 i prognoza III kw. 2017
... kompetencji pracowników. Natomiast większy odsetek przedsiębiorstw w relacji do minionego kwartału planuje zwiększyć zatrudnienie oraz wdrożyć platformę do sprzedaży w Internecie. Jeśli chodzi o inwestycje w środki trwałe, firmy w trzecim kwartale zamierzają przede wszystkim kupować nowe maszyny oraz wymienić firmową flotę. Szczegółowe dane: Ocena ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2015 i prognoza IV kw. 2015
... kwartał rośnie zatrudnienie w przedsiębiorstwach MŚP, w całym 2015 roku więcej firm zatrudniało, niż zwalniało pracowników. Przedsiębiorcy będą również więcej, niż w poprzednim kwartale, inwestować w podnoszenie kompetencji pracowników, oprogramowanie, remonty i modernizacje maszyn i urządzeń. Za lepszą koniunkturę odpowiada głównie wzrost popytu ...
-
Rekrutacja, czyli jak długo firma musi czekać na pracowników?
... ATS w tym zakresie, ale przede wszystkim ocena jakości rekrutacji przez pryzmat danych – komentuje ... przez pracodawców jako największe wyzwanie w całym procesie pozyskiwania pracowników. Dla 59% firm to właśnie zbyt długi ... zarządzania dużą pulą kandydatów bez obniżania jakości oceny kompetencji. KPI rekrutacyjne pełnią dziś rolę nie tylko operacyjną, ...
-
Sztuczna inteligencja: szansa biznesu czy zagrożenie dla pracowników?
... odpowiedziała, że nie podnosi swoich kompetencji w zakresie AI. Wśród pozostałych, 16 proc. ... ocena obecnego stanu wdrożenia sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwach w różnych branżach, określenie wyzwań związanych ze wdrożeniem AI, poznanie potencjalnych i rzeczywistych korzyści takiego wdrożenia oraz wpływu sztucznej inteligencji na pracowników ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2010 i prognoza III kw. 2010
... sobą – mocny spadek do -55,36 pkt. Mniej przedsiębiorstw MŚP będzie też inwestować w technologie i maszyny (-49,40). Także w obszarze podnoszenia kompetencji pracowników, który na tle pozostałych zakupów wypada tradycyjnie lepiej, w trzecim kwartale będzie się cechować spadkiem (-46,76). Na zbliżonym poziomie pozostają ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2010 i prognoza IV kw. 2010
... w tym obszarze są mrożone przez małe i średnie firmy (-85,52 pkt.). Na zakupy natomiast mogą liczyć firmy szkoleniowe. W obszarze podnoszenia kompetencji pracowników, wskaźnik wzrósł do -27,80 pkt. Lepiej wygląda też nastawienie do zakupów oprogramowania (-59,11) oraz zakup samochodu firmowego (-57 ...
-
Kompetencje cyfrowe ważne dla pracowników i pracodawców
... m.in.: Jak Polacy oceniają własne kompetencje cyfrowe? Jaki wpływ mają kompetencje cyfrowe na karierę i pracę? Jak pracodawcy mogą wspierać pracowników w nabywaniu nowych kompetencji technologicznych? Z raportu "Cyfrowa ewolucja kariery" wynika, że 67% badanych pozytywnie ocenia swoje kompetencje cyfrowe. Polacy mają świadomość jak ważne ...
-
Automatyzacja antidotum na niedobór kompetencji. Zastąpią nas roboty?
... biznesem a szkolnictwem - problem niedopasowania dostępnych na rynku kompetencji do rzeczywistych potrzeb pracodawców ciągle istnieje. Eksperci Hays ... nieznacznej poprawie sytuacji na rynku pracy. Taka ocena pozycjonuje polską gospodarkę wśród krajów o rynku zrównoważonym, atrakcyjnym zarówno dla pracowników, jak i dla pracodawców. Eksperci Hays, ...
-
1/3 ofert pracy wymaga kompetencji cyfrowych
... jeden z ważnych czynników zmiany pracy. Firmy wspierające upskilling pracowników zyskują istotny atut w przyciąganiu talentów - komentuje Justyna Barczyk-Zielińska, Ekspertka ds. Szkoleń i Rozwoju Pracowników w Grupie Pracuj. Nowe szanse, nowe zagrożenia Duża rola kompetencji cyfrowych nie jest zupełnie nowym zjawiskiem. Ich znaczenie podkreślano ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2011 i prognoza III kw. 2011
... jest przede wszystkim niepewność co do przyszłości gospodarki, a nie zła ocena przeszłej kondycji kraju oraz firm. Wartość wskaźnika spadła w sumie o 5,34 pkt. proc ... na degresję planów zakupowych. Szczególnie zauważalne cięcia dotyczą obszaru kompetencji tj. zakupów nieobowiązkowych szkoleń dla pracowników, który z 33,6 proc. na początku roku zniżył ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2013 i prognoza III kw. 2013
... zatrudniać), ale za to więcej firm, chce inwestować w podniesienie kompetencji już zatrudnionych pracowników opłacając im nieobowiązkowe kursy i szkolenia. Rok 2013 ... wcześniej, o tej samej porze, tak nastawionych badanych było zaledwie 4,7 proc. OCENA SYTUACJI WŁASNEJ FIRMY W odniesieniu do kondycji własnej firmy również zanotowano ożywienie ...
-
Monitor Rynku Pracy IX 2013
... ocena własnej pozycji na rynku pracy jest znacznie gorsza niż młodych, którym Unia Europejska i nasz rząd poświęca tak wiele uwagi.” – analizuje Łukasz Komuda. Oczekiwania pracodawców rosną. Pracownicy niepewni czy zdołają je spełnić Zdecydowana większość badanych pracowników ... oczekiwania pracodawców odnośnie kompetencji pracowników, szczególnie w ...
-
Dostawcy Internetu: jakość obsługi klienta
... zerowy (potwierdzone w 70,2 proc. przypadków). Kompetencje w cenie Bardziej istotna była ocena kompetencji pracowników. Średni wynik w tej kategorii wyniósł 71 proc. Biorąc pod ... klienci testowi odpowiedzieli na blisko 30 pytań w celu określenia poziomu kompetencji pracowników. W trakcie konsultacji klienci mieli zadanie uzyskać odpowiedzi na dwie ...
-
Przywództwo a efektywność pracownika i organizacji
... pracowników, wizerunek firmy na rynku. Kluczowym wyzwaniem dla każdej firmy pozostaje rozwój kompetencji pracowników, ale przede wszystkim - menedżerów. Tych wszystkich kompetencji ...
-
Monitor Rynku Pracy III kw. 2017 r.
... pracy, a także realizować potrzeby pracowników w zakresie rozwoju osobistego i zawodowego. Byłoby świetnie, gdyby pracodawcy brali pod uwagę to, czego faktycznie chcieliby się nauczyć ich ludzie i by ewaluowali zarówno samo szkolenie, jak i potem efekty zmian, jakie mogą wynikać z poszerzenia kompetencji pracowników – zauważa Łukasz Komuda, ekspert ...
-
Plany polskich pracodawców V 2018
... , w tym finansowe, tej grupy pracowników. Dla 16% pochodzenie i narodowość nie ma tu znaczenie i ważne będą chęci do pracy. W grupie przedsiębiorców, którzy nie zamierzają zatrudniać cudzoziemców, co 5 ankietowany w pierwszej kolejności chce zatrudniać Polaków. 16% obawia się niskich kompetencji pracowników i ich niedopasowania do potrzeb firmy ...
-
Chmura obliczeniowa superbohaterem pandemii. Tylko co z tego...
... Rady ds. Kompetencji, Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo, Polskie Towarzystwo Informatyczne, komentując wyniki badania. – Tylko co piąta firma dysponuje zespołem gotowym do samodzielnego wdrażania i prowadzenia projektów chmurowych. W drodze ku transformacji cyfrowej oznacza to albo konieczność podniesienia kompetencji pracowników, albo ...
-
Plany polskich pracodawców VIII 2013
... . Również duża grupa, bo aż 32% badanych, wskazało jako utrudnienie w dostępności do pracowników zagraniczną emigrację zarobkową. Jak podkreśla Kajetan Słonina: „Obserwujemy bardzo wysoki poziom niedopasowania kompetencji pracowników do potrzeb pracodawców. W efekcie, podczas gdy część pracodawców silnie konkuruje o wąską grupę najbardziej ...
-
Rynek pracy, czyli niedobór talentów i wzrost wynagrodzeń
... ocena dla Polski spadła z 4,7 do 4,2. Ten spadek ma być dowodem na zmniejszenie presji wywieranej przez rynek pracy na pracodawcach. Jednocześnie sytuacja rynkowa nie należy do najłatwiejszych. Popyt na pracowników ... kompetencji pracowników do umiejętności wymaganych przez firmy. Na wielu rynkach pracodawcy już teraz nie mogą znaleźć pracowników z ...
-
Niska jakość usług w sklepach obuwniczych
... 92,4%, a większość sklepów uzyskała komplet punktów. Jedną z najważniejszych kategorii była ocena obsługi w sklepach pod kątem kultury i kompetencji pracowników. Najbardziej rzucającym się w oczy problemem był brak powitania. W aż 70,6% przypadków nikt z pracowników sklepu nie zareagował na pojawienie się klienta w sklepie przywitaniem, skinieniem ...
-
Inwestycje w centra usług w Polsce atrakcyjniejsze dzięki grantom?
... nawet szansa na podwyższenie progów wsparcia, dodaje Rafał Szajewski. Uproszczona ocena jakościowa inwestycji Uproszczenie i skrócenie procedur dotyczących oceny projektów ... lokalizacjach o wyższym poziomie bezrobocia, a także dbałość o dobrostan i podnoszenie kompetencji pracowników. Wysokość wsparcia Inwestor z sektora nowoczesnych usług dla ...
-
PARP: szkolenia EFS popularne w sektorze MSP
... decyzji przedsiębiorcy wymieniają najczęściej potrzebę rozwoju kwalifikacji zawodowych i różnorodnych kompetencji pracowników (51,5% firm). Na znaczenie szkolenia dla rozwoju firmy ... szkolenia wymienia znaczenie tematyki tego szkolenia dla strategii rozwoju firmy. Ocena ex post danego szkolenia z perspektywy rozwoju firmy jest jeszcze bardziej ...
-
Rynek pracy młodych wzięty pod lupę
... pracowników wykwalifikowanych – zarówno pracowników fizycznych do specjalistycznych czynności, jak i wysoko kwalifikowanych umysłowych. Młodzi bez roszczeń, za to kreatywni Jednym z najciekawszych rezultatów badania jest zróżnicowana ocena młodych pracowników ... koszty zatrudnienia, brak doświadczenia i kompetencji, głównie wskutek demontażu systemu ...
-
Dyrektorzy finansowi: prognozy 2018 r.
... on wysoki – to spadek o 51 pp. w stosunku do badania sprzed pół roku. Ocena poziomu niepewności zmieniła się również w Europie, ale nie aż tak mocno jak ... na najbliższe lata będzie wykorzystanie nowych narzędzi automatyzacji i zwiększenie kompetencji pracowników w zakresie automatyzacji procesów. W tym zakresie polskie firmy są podobnie zaawansowane ...
-
Menedżer personalny skuteczny ale nielubiany?
... kompetencji to stałe ocenianie problemów firmy i możliwości ich naprawy. Na uwagę zasługuje również fakt, że w grupie dziesięciu najniżej ocenionych kompetencji znalazła się kategoria „Zyskuje uznanie pracowników ...
-
Cudzoziemcy - antidotum na brakujące kompetencje zawodowe
... swoich pracowników, aby w niedalekiej przyszłości dysponowali zestawem kompetencji niezbędnych do wydajnej pracy z nowoczesnymi technologiami. POLSKA W RAPORCIE W tym roku Polska otrzymała notę 4,7, co w porównaniu do zeszłorocznego wyniku na poziomie 4,8 świadczy o nieznacznej poprawie sytuacji na rynku pracy. Taka ocena pozycjonuje polską ...
-
Kompetencje w zarządzaniu zasobami ludzkimi
... kompetencji” pracowników w zarządzaniu personelem. Zarządzanie oparte na kompetencjach jest nowym kierunkiem w zarządzaniu zasobami ludzkimi, który kładzie nacisk na konkretne kompetencje wykorzystywane w miejscu pracy, pozwalając na bardziej zindywidualizowane zarządzanie oraz indywidualny rozwój kompetencji ...
-
Sklepy dla dzieci: niska jakość obsługi klienta
... oświetleniu zwracały uwagę kolory ubrań – żywe i radosne. Gorzej wypadła ocena czystości i porządku wewnątrz placówki - klienci przyznali w tej podkategorii 87,3% ... się z tym wcześniej w takich sklepach). Pomimo wysokiej średniej oceny kompetencji pracowników bywały też niestety sytuacje, w których klienci, pytając o konkretny cechy produktów, nie ...
-
Jaki jest HR biznes partner?
... związane ze wskaźnikami. Respondenci twierdzili także, że HRBP powinni być bliżej pracowników i w większym niż obecnie stopniu wspierać zespoły. Silne i słabe strony HRBP ... w strukturach organizacyjnych nowoczesnych firm. To co martwi, to dużo wyższa ocena kompetencji przez samych partnerów. Zawyżona samoocena może negatywnie wpływać na gotowość i ...
-
E-learning oczami użytkowników
... pracowników biurowych (szkolenie: Profesjonalny pracownik administracyjno-biurowy) statystyki te są wyższe niż w grupie menadżerów (szkolenie: Akademia Kompetencji ... e-learningu wypływają następujące czynniki: ocena cech e-learningu: łączna ocena czterech charakterystycznych cech e-learningu DSD; ocena przydatności kursu – przekonanie osób badanych ...
-
Podnoszenie kwalifikacji: przykry obowiązek czy przyjemność?
... pracowników kompetencją jest kreatywne myślenie oraz kreatywne rozwiązywanie problemów. Za mniej interesującą kompetencję uznali obsługę klienta oraz rozwiązywanie konfliktów. Według pracowników HR zarządzanie stresem nie jest aż tak istotne jak wskazywali to sami zatrudnieni. Wachlarz najbardziej potrzebnych obecnie kompetencji ... , że ocena potrzeb, ...