-
Centra handlowe: odwiedzalność i obroty rosną, ale kupujemy inaczej
... . Nieco później do sieci przeniosła się sprzedaż na przykład w segmencie odzież i obuwie, ale wraz z luzowaniem ograniczeń, znaczna część ruchu wróciła do sklepów ... wybierają ten kanał do zakupu elektroniki czy sprzętu AGD, to zakupy w kategorii odzież czy produkty spożywcze wciąż w dużej mierze pozostawiają w tradycyjnych kanałach sprzedaży. Kupujący ...
-
Kiedy życie wróci do normy sprzed pandemii? Są wyniki badania EY
... , którą wydaje na produkty inne niż podstawowe (np. odzież, buty, kosmetyki, itp.), a w październiku było to 39,1%. Mniej na produkty z grupy „uroda i kosmetyki” zamierza wydawać niespełna 10% ankietowanych (w październiku ograniczenie takie planowało ponad 15%), na odzież i obuwie wydatki ograniczać w przyszłości chce niespełna 15% (wcześniej ...
-
Nieruchomości handlowe w II kw. 2021
... 8,1% w czerwcu 2021 r. Spadek udziału sprzedaży przez Internet zaobserwowano w większości grup, przy czym największy wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy „tekstylia, odzież i obuwie” (o 2,7 pp.) Odwiedzalność w centrach handlowych w czerwcu 2021 już tylko o 8% niższa niż przed pandemią i o 19% wyższa niż rok temu Umiarkowany optymizm ...
-
60% Polaków robi zakupy online. Co i jak kupują?
... świecie - komentuje Rafał Gadomski, CEO Advox Studio. Najczęściej online kupujemy odzież, najrzadziej oprogramowanie komputerowe Polacy przez Internet kupują już w zasadzie wszystko, ... produktów od lat pozostają odzież i dodatki, które w raporcie Advox wskazało 62 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazło się obuwie - 56 proc. odpowiedzi, a na ...
-
Wraca popyt na dobra luksusowe
... trendy w branży, w tym roku sprzedaż osobistych dóbr luksusowych takich jak kosmetyki, odzież, czy biżuteria wzrośnie w stosunku do 2020 roku o 29 proc. i osiągnie poziom 283 ... sprzedaży. W 2021 roku do najlepiej sprzedających się produktów należało obuwie, akcesoria skórzane i biżuteria. Ponadto odbicie napędzane jest także prężnym rozwojem ...
-
Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?
... ” najczęściej ankietowani korzystają z aplikacji mobilnych sklepów internetowych, które oferują odzież lub obuwie (57 proc). Była to najpopularniejsza odpowiedź wśród młodych w wieku ... z aplikacji mobilnych sklepów internetowych, aby kupić najpotrzebniejsze produkty m.in. odzież, buty czy jedzenie. Wiemy, że rosnące ceny powodują, że oszczędza się ...
-
Co muszą detaliści, czyli wyzwania sprzedaży detalicznej
... 360-625 USD rocznie dla przeciętnych amerykańskich konsumentów dla listy sześciu produktów, których koszty produkcji są silnie uzależnione od Chin (odzież, zabawki, meble, sprzęt gospodarstwa domowego, obuwie i artykuły używane w podróży). Sprzedawcy detaliczni dostosowują się do inflacji i wyzwań związanych z łańcuchem dostaw Zanika siła cenowa ...
-
Tydzień 25/2004 (14-20.06.2004)
... i o 1% m./m. Najbardziej zdrożało mięso o 1,5% (w tym wołowe o 6,3%, wieprzowe o 2,2%, wędliny o 1,4% oraz drób o 0,4%) i cukier (o 2,4%), a potaniały o 5,6% warzywa. W maju podrożała odzież o 0,5%, a obuwie o 0,2%. Zdrożały materiały do konserwacji mieszkania (o ponad 11%). Zdrożały także ceny usług stomatologicznych o 0,5%, leki o 0,2% więcej niż ...
-
Obawy przed wzrostem cen
... cen w najbliższej przyszłości. Zdaniem większości badanych, w przyszłości dalej będą drożeć nie tylko produkty spożywcze, mieszkania i nowe samochody, ale również odzież i obuwie. Na stałym bądź niższym poziomie powinny się natomiast kształtować ceny sprzętu elektronicznego, używanych samochodów osobowych oraz połączeń elektronicznych. A jak Pan ...
-
Kieszonkowe naszych dzieci 2004
... . Spośród kilku badanych kategorii produktów, dzieci najczęściej mają wpływ na wybór marek jogurtów i serków. Następne w kolejności są płatki śniadaniowe oraz odzież i obuwie dla dzieci, przy zakupie których dzieci decydują lub współdecydują o wyborze marki u blisko trzech czwartych badanych. Generalnie młodsze dzieci mają mniejszy ...
-
Mapa Rynku Pracy - Grudzień 2004
... ankietowanych przez GUS firm tylko 11% sygnalizuje poprawę nastrojów, a 34% - ich pogorszenie. Sprzedaż bieżącą oceniają negatywnie firmy sprzedające żywność, włókno, odzież i obuwie. Wzrost sprzedaży zanotowały przedsiębiorstwa zajmujące się dystrybucją mebli i sprzętu RTV AGD. W listopadzie produkcja przemysłowa wzrosła o 11,3%. Oznacza to, że ...
-
Inflacja I 2005
... wyrobów tytoniowych, natomiast ceny napojów alkoholowych pozostały na poziomie zanotowanym miesiąc wcześniej. Mniej niż w grudniu ub. roku konsumenci płacili za obuwie i odzież. Ceny towarów i usług w zakresie mieszkania wzrosły w styczniu br. roku o 1,0%. Więcej niż w grudniu ub. roku należało zapłacić za najem mieszkania i dostawę ...
-
Instytucje badania rynku i opinii II 2005
... aż 70 proc. Polaków zdarzają się nieplanowane zakupy. Natomiast z badania Gfk Polonia wyszło, że prawie połowa Polaków świadomie kupuje podrabianą odzież i obuwie. Najczęściej, bo w 32,1 proc. artykułów cytujących wyniki badań o tematyce konsumenckiej, powoływano się w grudniu na raporty TNS OBOP. Niewiele rzadziej powoływano ...
-
Kieszonkowe naszych dzieci
... marek jogurtów i serków. Następne w kolejności są płatki śniadaniowe i pasta do zębów, ale także sprzęt grający (odtwarzacze, wieże, magnetofony itp.) oraz odzież i obuwie dla dzieci, przy zakupie których pociechy decydują bądź współdecydują o wyborze marki u blisko dwóch trzecich badanych. Generalnie im starsze dziecko, tym ...
-
Inflacja I 2006
... miesiąc wcześniej. W styczniu br. nastąpił nieznaczny wzrost cen napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych. Mniej niż w grudniu ub. roku konsumenci płacili za obuwie i odzież. Ceny towarów i usług w zakresie mieszkania wzrosły w styczniu br. o 1,3%. Więcej niż w grudniu ub. roku należało zapłacić za najem mieszkania. Zanotowano wzrost ...
-
Badanie Internetu w Polsce II 2006
... kupuje tam raz na 2-3 miesiące, sporadycznie zagląda do sieci w celu kupienia czegoś 18 proc. Najczęściej kupujemy w sieci książki i płyty, odzież i obuwie, rzadziej płyty DVD i bilety lotnicze. Wg raportu GfK OnlineBus zdecydowanie większy potencjał wzrostu drzemie w polskim rynku dystrybucji muzyki przez Internet ...
-
Tydzień 16/2006 (17-23.04.2006)
... GUS w marcu 2006 roku ceny towarów i usług konsumpcyjnych spadły o 0,1% m/m, a inflacja spadła do poziomu 0,4% r/r z 0,7% r/r w lutym. Staniała żywność oraz odzież i obuwie, a paliwa w ciągu roku zdrożały o 3,4%. W lutym 2006 roku roczny wskaźnik inflacji konsumenckiej był na poiomie 0,7% (w styczniu był na poziomie 0,6%). W opinii ekspertów ...
-
Budżet domowy 2006
... poziomu wydatków. W strukturze wydatków ogółu badanych gospodarstw domowych w porównaniu z poprzednim rokiem odnotowano wzrost udziału wydatków na nośniki energii, odzież i obuwie, rekreację i kulturę oraz spadek udziału wydatków na żywność i napoje bezalkoholowe. Utrzymuje się dalszy spadek poziomu ilościowego spożycia niektórych podstawowych ...
-
Jak spędzamy czas wolny?
... to, by sprawić im przyjemność. 90% osób dokonuje takich zakupów dla rodziny i znajomych; najczęściej są to słodycze (28%), kosmetyki (15%), odzież i obuwie (12%). Książki dla bliskich kupuje 6% badanych, kwiaty – 5%. Respondenci deklarują, że średnio miesięcznie na drobne przyjemności najczęściej wydają od 50 do ...
-
Siła nabywcza Polaków - gdzie sprzedawać?
... grup docelowych, obniżonymi możliwościami nabywczymi? Czy i gdzie są takie obszary, w których mieszkańcy mogą nabywać więcej produktów z poszczególnych kategorii towarowych: FMCG, odzież i obuwie, a może artykuły wyposażenia wnętrz? I w końcu… Gdzie znajdują się obszary, w których dynamika wzrostu potencjału nabywczego jest wyższa lub niższa od ...
-
Inflacja I 2008
... zwierzęce, a także cukier. W styczniu br. nastąpił wzrost cen napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych. Mniej niż w grudniu ub. roku konsumenci płacili za obuwie i odzież. Ceny towarów i usług związanych z mieszkaniem wzrosły w styczniu br. o 1,9%. Podrożało użytkowanie mieszkania. Zanotowano znaczny wzrost opłat za wywóz nieczystości (śmieci ...
-
Budżet domowy 2007
... tłumaczyć wyjątkowo łagodną zimą oraz oszczędnym wykorzystywaniem nośników energii. We wszystkich grupach gospodarstw domowych wzrósł natomiast udział wydatków na odzież i obuwie w wydatkach ogółem o około 0,3 pp. Z wyjątkiem gospodarstw domowych rencistów, we wszystkich grupach gospodarstw domowych w wydatkach ogółem wzrósł również udział wydatków ...
-
50% dorosłych to internauci
... . W ciągu miesiąca poprzedzającego badanie 15% ogółu dorosłych kupiło coś w sieci. Najczęściej były to książki lub płyty, a także sprzęt elektroniczny oraz odzież i obuwie. Ogółem większość internautów kupiła coś za pośrednictwem Internetu, natomiast co piąty coś sprzedał. Mężczyźni korzystający z Internetu częściej niż internautki używają ...
-
Seniorzy rzadko w Internecie
... . W ciągu miesiąca poprzedzającego badanie 15% ogółu dorosłych kupiło coś w sieci. Najczęściej były to książki lub płyty, a także sprzęt elektroniczny oraz odzież i obuwie. Ogółem większość internautów kupiła coś za pośrednictwem Internetu, natomiast co piąty coś sprzedał. Mężczyźni korzystający z Internetu częściej niż internautki używają ...
-
Nietrafione prezenty u 20% Polaków
... nie planuje z nich korzystać, a 18 proc. nie wie co z nimi zrobić. Z sondażu wynika, że wśród tegorocznych prezentów przeważały kosmetyki, odzież, bielizna i obuwie - otrzymała je ponad połowa badanych. Artykuły spożywcze znalazło pod choiną 40,7 proc. respondentów. Bardzo popularnymi podarunkami okazały się książki, muzyka ...
-
Inflacja I 2009
... za mąkę i sery. W styczniu br. nastąpił wzrost cen napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 0,5%). Mniej niż w grudniu ub. roku konsumenci płacili za odzież i obuwie (o 3,4%). Ceny towarów i usług związanych z mieszkaniem wzrosły w styczniu br. o 1,9%. Podrożało użytkowanie mieszkania. Zanotowano wzrost opłat za wywóz nieczystości (śmieci ...
-
Konsumpcja w Polsce po 1989r: wnioski na przyszłość
... do 19,1% ogółu wydatków konsumpcyjnych sektora gospodarstw domowych. Malał także odsetek wydatków na używki. Systematycznie zmniejszał się udział wydatków na odzież i obuwie. Wzrastał natomiast udział wydatków na pozostałe grupy artykułów konsumpcyjnych. Szczególnie jest to widoczne w przypadku wydatków na cele mieszkaniowe (utrzymanie ...
-
Inflacja I 2010
... rolnych. W styczniu br. nastąpił nieznaczny wzrost cen napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 0,1%). Mniej niż w grudniu ub. roku konsumenci płacili za odzież i obuwie (o 2,2%). Ceny towarów i usług związanych z mieszkaniem wzrosły w styczniu br. o 0,9%. Podrożało użytkowanie mieszkania. Zanotowano wzrost opłat za wywóz nieczystości (śmieci ...
-
Handel a ruch graniczny z Ukrainą i Białorusią IV kw. 2009
... cudzoziemców przekraczających granicę polsko-ukraińską. Wśród artykułów nieżywnościowych największym zainteresowaniem cieszył się sprzęt gospodarstwa domowego i RTV, odzież i obuwie oraz środki czystości i artykuły kosmetyczno-toaletowe. Udział wydatków na materiały budowlane cudzoziemców przekraczających granicę polsko-białoruską, stanowił ...
-
Marks & Spencer w domach towarowych Centrum
... rozlokowanej na 3 poziomach (parter i dwa piętra) Marks & Spencer będzie oferować odzież damską, męską, dziecięcą, bieliznę, akcesoria, kosmetyki, delikatesy spożywcze i wina. W odnowionych ... dwóch piętrach. Kolejny nowy najemca to TK Maxx, sieć oferująca ubrania, obuwie, akcesoria i artykuły dla domu znanych marek i sławnych projektantów w cenach do ...
-
Budżet domowy 2009
... o 1,9 p.proc. i 1,8 p.proc.), podczas gdy tylko w gospodarstwach pracowników na stanowiskach nierobotniczych wzrósł o 0,5 p.proc. Mniejszy udział wydatków na odzież i obuwie (o 0,3 p.proc.) dotyczył wszystkich grup społeczno-ekonomicznych, z wyjątkiem rolników (wzrost o 0,3 p.proc.). W 2009 r. podobnie jak w latach 2007-2008 spadł udział ...
-
Zakupy w sieci robi co trzeci Polak
... przez Internet, a co czwarty użytkownik sieci (25 proc.) coś w ten sposób sprzedał. Z badania wynika, że do najczęściej kupowanych produktów należą: odzież i obuwie, sprzęt elektroniczny, artykuły motoryzacyjne i dziecięce. Nieco rzadziej są to książki i artykuły multimedialne oraz bilety. Zupełnie sporadycznie kupowano w sieci leki i produkty ...
-
Franczyza - podstawowe kategorie
... są rodzaje działalności: Franczyza dystrybucyjna (handlowa): Tu następuje podział na konkretne branże: artykuły spożywcze i przemysłowe; artykuły zdrowotne i sportowe; odzież i obuwie; artykuły dziecięce; kosmetyki, biżuteria i upominki; artykuły dla domu i ogrodu; AGD/RTV i telekomunikacja; stacje paliw. Franczyza dystrybucyjna polega na ...
-
Polacy pokochali centra handlowe
... godzin. Zakupy przestały być domeną kobiet, także panowie coraz częściej przyznają się do "męskich" wypadów shoppingowych. Polacy wydają więcej na obuwie i odzież, niż na edukację. Średnio na ubrania wydajemy 5,1 procent domowego budżetu, podczas gdy na edukację niecałe 1,2 procent - podaje GUS. Coraz chętniej ...
-
Polacy wybierają zakupy online
... . Jak wynika z badania, Internet stał się w Polsce podstawowym źródłem poszukiwania świątecznych prezentów. W sposób tradycyjny chętniej kupujemy jedynie: biżuterię, kosmetyki, odzież i obuwie oraz artykuły spożywcze. Ankietowani uważają, że zakupy online to przede wszystkim oszczędność czasu (95 proc.), pieniędzy (94 proc.) i większa dostępność ...