-
Świąteczne wydatki Polaków 2013
... łączne wydatki na prezenty nieznacznie wzrosną (o 1%). Respondenci natomiast chcą ograniczyć dalsze wyjazdy (koszty transportu zmniejszą się o 15%) oraz wydatki na odzież, obuwie, biżuterię i akcesoria kupowane specjalnie z okazji Świąt. Według badania KPMG, 86% dorosłych Polaków będzie obchodzić Święta Bożego Narodzenia we własnym domu ...
-
Koniunktura przemysłowa XII 2013
... 11 – spadek o 5 p. proc.), pojazdy samochodowe (minus 8 – spadek o 4 p. proc.), artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 5 – spadek o 4 p. proc.) oraz włókno, odzież, obuwie (minus 2 – spadek o 4 p. proc.). W podziale na klasy wielkości negatywne oceny i przewidywania dotyczące sytuacji gospodarczej zgłaszają jednostki o liczbie pracujących do ...
-
Upadłości firm 2013
... już swoje tempo wzrostu i charakter: problemy mają przeważnie firmy dostarczające na rynek wewnętrzny dobra inwestycyjne (m.in. stal) a przede wszystkim – konsumpcyjne (odzież, obuwie, żywność). Jak mówi Tomasz Starus, członek zarządu Towarzystwa Ubezpieczeń Euler Hermes z Grupy Allianz – Wciąż negatywne konsekwencje przynosi wielu firmom Euro ...
-
Koniunktura przemysłowa IV 2014
... artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 2 – wzrost o 1 p. proc.). W pozostałych prezentowanych branżach jednostki zgłaszają optymistyczne oceny w tym zakresie: włókno, odzież, obuwie (plus 6 – wzrost o 1 p. proc.), pojazdy samochodowe (plus 3 – wzrost o 3 p. proc.) oraz żywność (plus 1 – wzrost o 5 p. proc.). W podziale na klasy wielkości ...
-
Zwyczaje zakupowe Polaków: konsument digitalny
... naszą codziennością. I nie chodzi tylko o drobne transakcje (gazeta, kosmetyk, płyta CD), ale o konkretne produkty codziennego użytku takie, jak: sprzęt elektroniczny, odzież, obuwie, markowe kosmetyki, nie wspominając o droższych ofertach typu samochód, markowe meble, itp. W domu wolimy korzystać z tableta bardziej niż z komputera czy laptopa ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2014
... oceniają jedynie przedstawiciele branży artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 12 – spadek o 10 p. proc.), a pozytywnie – jednostki z branży włókno, odzież, obuwie (plus 8 – wzrost o 2 p. proc.). W przypadku pozostałych prezentowanych branż wskaźnik koniunktury przyjmuje wartość równą 0: pojazdy samochodowe (spadek o 3 p. proc.) oraz ...
-
Internetowe sklepy sportowe – ranking 2014
... jest przede wszystkim do sportowców (profesjonalistów i amatorów) i którego głównym zakresem działalności jest sprzedaż sprzętu do ćwiczeń oraz akcesoriów sportowych (w tym odzież, obuwie, ochraniacze, odżywki).
-
Galeria Wola Park - jaka będzie po rozbudowie?
... budowlany zajmie ponad 10 000 m kw. Zostanie też otwartych około 20 nowych sklepów zajmujących łącznie następne 10 000 m kw. i oferujących odzież, obuwie i akcesoria. Powiększy się oferta gastronomiczna, a rozbudowana strefa restauracyjna zostanie przeniesiona z poziomu +1 na kondygnację +2, gdzie znajduje się także Multikino oraz klub ...
-
Koniunktura przemysłowa X 2014
... oceny koniunktury zgłaszają podmioty średnie i duże (o liczbie pracujących 50 i więcej osób). W podziale na branże korzystnie koniunkturę oceniają przedstawiciele branży włókno, odzież, obuwie (plus 17 – tak jak przed miesiącem). Dyrektorzy firm z branży pojazdy samochodowe oceniają koniunkturę lepiej niż w ubiegłym miesiącu (0 – wzrost o 3 p. proc ...
-
Koniunktura przemysłowa XI 2014
... średnie i duże (o liczbie pracujących 50 i więcej osób). W podziale na branże korzystnie koniunkturę oceniają przedstawiciele wszystkich prezentowanych branż: włókno, odzież, obuwie (plus 14 – spadek o 3 p. proc.), artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 3 – wzrost o 5 p. proc.), żywność (plus 1 – wzrost o 2 p. proc.) oraz pojazdy samochodowe ...
-
Koniunktura przemysłowa XII 2014
... podmioty średnie i – przede wszystkim – duże (o liczbie pracujących 50 i więcej osób). W podziale na branże korzystnie koniunkturę oceniają przedstawiciele branż włókno, odzież, obuwie (plus 8 – spadek o 6 p. proc.) oraz artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 4 – wzrost o 1 p. proc.). Niekorzystne oceny w tym zakresie zgłaszają dyrektorzy firm ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2015
... dwóch miesiącach sygnalizowany jest ich spadek. W poszczególnych branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. Przez cały ubiegły rok w branży włókno, odzież, obuwie odnotowywano optymistyczne oceny w tym zakresie, choć w styczniu mniej korzystne niż w ubiegłym miesiącu (plus 4 – spadek o 4 p. proc.). W styczniu br. koniunktura oceniana ...
-
Zakupy online: rzadziej, ale więcej
... niż jeszcze kilka lat temu. Według ostatniego raportu Gemius, Polacy przeznaczają średnio 250 zł podczas jednej wizyty w sklepach internetowych sprzedających odzież, obuwie lub akcesoria. Kwota, jaką konsument decyduje się zostawić w sklepie internetowym jest ściśle związana z zaufaniem. Kupujący, który czuje się pewnie i bezpiecznie ...
-
Jak promocje działają na Polaków?
... ? Rodzaj promocji różny w różnych kategoriach zakupowych Form promocji jest wiele, a każda z nich rządzi w innej kategorii. W przypadku produktów modowych takich jak odzież, obuwie czy biżuteria, największą popularnością cieszą się wyprzedaże sezonowe (35%), a także promocje cenowe na drugi i kolejne produkty (27%). W branży elektronicznej królują ...
-
Ferie zimowe 2017: Kanary dla bogatych?
... , mogą być natomiast obawy dotyczące przyszłej sytuacji gospodarstw domowych, co wprawdzie nie przeszkadza w dokonywaniu wydatków na potrzeby bieżące (żywność, odzież, obuwie), ale negatywnie oddziałuje na sprzedaż, w tym zwłaszcza z dużym wyprzedzeniem, zagranicznych imprez turystycznych. Łączna ocena modelowa czynników dochodowych zawartych ...
-
Polscy internauci na tle innych. Do czego służy nam internet?
... przyznaje, że kupuje w internecie. Najwięcej we Włoszech (16%) i Niemczech (13%), najmniej w Polsce (9%) i Belgii (7%). Europejczycy w internecie najczęściej kupują odzież, obuwie i akcesoria (72%), urządzenia technologiczne (57%), wakacje i bilety lotnicze (51%) i bilety na koncerty lub przedstawienia (45%). Najrzadziej w wirtualnym koszyku ...
-
Koniunktura przemysłowa XI 2017
... wzrost cen, choć nieco mniejszy od planowanego w październiku. W bieżącym miesiącu w większości prezentowanych branż handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 24,2 w listopadzie, plus 25,0 w październiku), pojazdy samochodowe (plus 12,5 w listopadzie, plus 11,4 miesiąc wcześniej) oraz żywność (plus 8,8 w listopadzie ...
-
Inflacja XI 2017
... konsumpcyjnych uległy nieznacznej zmianie - towary okazały się o 0,6% droższe niż w październiku, a usługi o 0,1%. Dynamika cen w poszczególnych grupach produktów była zróżnicowana. Tańsze były odzież, obuwie oraz łączność. Więcej niż przed miesiącem trzeba było zapłacić m.in. za żywność, transport oraz mieszkanie. Listopad 2017 vs listopad 2016 ...
-
Był cud i co dalej? Co czeka gospodarkę Hiszpanii?
... firmami polskimi i hiszpańskimi, jaki obserwujemy jako ubezpieczyciel transakcji eksportowych dominuje zdecydowanie branża spożywcza, daleko przed wyrobami chemicznymi, budowlanymi i konsumenckimi (odzież, obuwie, meble, wyposażenie mieszkań etc.). To, iż wymiana handlowa naszych krajów opiera się w dużym stopniu na żywności wynika także z ich ...
Tematy: gospodarka Hiszpanii, Hiszpania -
Podróbka, czyli o stratach na 261 mld złotych
... sektorach unijnej gospodarki sięgają aż 261 mld złotych. Jak dowodzi zaktualizowana analiza, całkowite straty w 11 sektorach (kosmetyki i higiena osobista, odzież, obuwie i akcesoria, artykuły sportowe, zabawki i gry, biżuteria i zegarki, torebki i bagaż, nagrania muzyczne, napoje spirytusowe i wina, produkty farmaceutyczne, pestycydy i smartfony ...
-
Polscy konsumenci i zakupy online
... składa 71% badanych. Na drugim biegunie plasują się zakupy spożywcze online, do których przyznaje się jedynie co 10. z ankietowanych. W kategoriach odzież, obuwie i „zrób to sam” (sklepy z narzędziami i markety budowlane) z zakupów online korzysta około 50% badanych. Poszczególne kategorie handlu detalicznego mają przed sobą ...
-
Zakupy online wg poleń X, Y i Z. To powinien wiedzieć e-commerce
Jak prezentują się zachowania konsumentów z pokoleń X,Y i Z? O której kupują? Jakie kategorie zakupowe preferują? Co motywuje ich do zakupów online? A co zniechęca? Odpowiedzi na te pytania dostarcza opublikowany przez Digitree Group S.A. raport „Klikasz i kupujesz”. Okazuje się, że pod niektórymi względami badane grupy istotnie się różnią, ale ...
-
Polska gospodarka: niższy wzrost przy wyższej inflacji
... . r/r konsensus), a w cenach bieżących o 5,7 proc. w skali roku (vs +6,6 proc. r/r konsensus). Największy wzrost sprzedaży w cenach stałych zanotowała kategoria „tekstylia, odzież, obuwie” (+10,5 proc. r/r). GUS opublikował szacunki tempa wzrostu polskiej gospodarki - Produkt Krajowy Brutto w 4. kwartale 2019 r. wzrósł o +3,1 proc. r/r, a w całym ...
-
Jak pandemia zmienia zakupowe zachowania konsumentów?
... online i choć w części pokryć straty związane z zamknięciem swoich placówek stacjonarnych. Wśród ankietowanych największą popularnością cieszą się zakupy takich produktów jak odzież, obuwie i dodatki (33% wskazań). Na drugim miejscu, z podobnym odsetkiem odpowiedzi, plasują się artykuły chemiczne i higieniczne oraz kosmetyki. Co czwarty z nas ...
-
Rynek e-commerce w czasie koronawirusa
... apteki, e-grocery czy suplementy, odnotowują rekordową sprzedaż. Jednak są też takie (odzież, biżuteria), które muszą koncentrować się na minimalizowaniu strat i przetrwaniu. ... trudnym położeniu zawodowym. Dodatkowym problemem dla branż takich jak ubrania czy obuwie jest brak możliwości fizycznego zetknięcia się z towarem. E-sklepy tym bardziej ...
-
Zakupy na raty popularniejsze niż przed pandemią. Dlaczego?
... zajął sprzęt elektroniczny (16%), a trzecie sprzęt RTV (15%). Wśród produktów kupionych na raty ankietowani wymieniali także sprzęt do aktywnego wypoczynku, odzież, obuwie, kosmetyki, a nawet produkty spożywcze. Artykuły AGD w większości kupowały osoby z małych miast do 100 tys. mieszkańców, z północno – zachodniej Polski, najczęściej prowadzące ...
-
8 na 10 Polaków uważa, że galerie handlowe są dziś bezpieczne
... Inquiry Sp. z o.o., ostatnia, czwarta już fala badania pokazała również, że w pierwszym tygodniu czerwca Polacy udali się do galerii głównie po odzież, obuwie i bieliznę, zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych. Z prezentowanych danych dowiadujemy się, że kolejne etapy znoszenia obostrzeń, związanych z COVID-19, przekładają się ...
-
Zachowania konsumentów: omnichannel stracił na znaczeniu
... % internautów, a w grupie wiekowej 35-44 lata - blisko połowa. Przez internet kupowaliśmy głównie środki higieniczne lub detergenty, ale również produkty spożywcze, odzież, obuwie oraz produkty z kategorii zdrowie. Magdalena Grablewska, Marketing Manager w Przelewy24, przyznaje, że migracja konsumentów ze sklepów tradycyjnych do e-commerce stanowi ...
-
Centra handlowe powiększą się o 420 000 mkw.
... 7,7%, podczas gdy jeszcze miesiąc wcześniej wynosił 9,1%, a przed pandemią oscylował w granicach 5-6%. Spadek wykazały m.in. przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (z 26,8% przed miesiącem do 19,5%), a także podmioty z grup „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z 25,2% do 21 ...
-
Boże Narodzenie za 1318 zł. Święta skromniejsze niż rok temu?
... zamierzamy obdarować najbliższych? Przede wszystkim będą to kosmetyki i perfumy, a także upominki związane z hobby, w tym książki. Tuż za nimi znalazły się odzież, obuwie oraz akcesoria. Wśród upominków kupowanych dzieciom i nastolatkom dominują zabawki i prezenty związane z hobby, pieniądze oraz gadżety elektroniczne. Niemal 30 proc. świątecznego ...
-
Wzrost e-commerce będzie trwał w 2021 r.? Co sądzą eksperci?
... polski internauta deklaruje, że obecnie częściej kupuje online. Kategorie, które w ciągu ostatnich miesięcy najmocniej urosły w sieci w Polsce to głównie odzież, obuwie, kosmetyki, elektronika użytkowa, produkty farmaceutyczne, wyposażenie domu, książki i audiobooki, akcesoria samochodowe i produkty dla dzieci. Warto jednak mieć świadomość, że ...
-
Dyskonty w Polsce na fali wzrostu
... sprzedaży rynku FMCG. Jako klienci nie jesteśmy jeszcze przyzwyczajeni do robienia zakupów spożywczych w taki sposób. Zdecydowanie częściej przez Internet kupujemy odzież, obuwie, czy elektronikę. Mimo wszystko zainteresowanie tym kanałem sprzedaży ciągle rośnie, a klienci z niego korzystający to w większości ludzie młodzi, przyzwyczajeni do nowych ...
Tematy: dyskonty, sieci dyskontowe, sklepy dyskontowe, Biedronka, Lidl, Aldi, Netto, FMCG, e-grocery, zakupy spożywcze, zakupy internetowe -
Ochrona środowiska: Polacy za mało zamożni na postawy proekologiczne?
... o wartości 56,05zł. Młode pokolenia mają więc dobry wzorzec do naśladowania – dodaje Merska. W badaniu Gumtree zbadano również, jaką wartość przedstawiają odzież, obuwie oraz akcesoria, które trafiają do kosza. Średnio Polacy wyrzucają produkty wyceniane na 159,02zł. Najwięcej śmieci z kategorii mody generują osoby ...
-
E-commerce powoli hamuje
... sklepach” (z 22,0% przed miesiącem do 21,5%) oraz „meble, rtv, agd” (odpowiednio z 16,4% do 16,1%), natomiast wzrost udziału odnotowano w grupie „tekstylia, odzież, obuwie” (z 21,7% do 22,8%). Na zmniejszenie dynamiki rozwoju branży e-commerce wskazują również dane z raportu Strategy & Poland (Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce ...
-
Black Friday i co jeszcze napędzi e-commerce w IV kwartale?
... Internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 22,2% przed miesiącem do 25,6%), „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 21,1% do 22,6%) oraz „meble, rtv, agd” (z 16,6% do 17,6%). Z powyższych danych wynika, że e-handel, mimo obaw ma się ...