-
W biznesie dobre praktyki tylko na papierze
Dla polskich firm wciąż najważniejszy jest zysk, później długo nic – przyznają przedsiębiorcy. Tylko w deklaracjach widzą potrzebę wyznaczania i realizację pozabiznesowych celów. Jak wynika z badania Rzetelnej Firmy przeprowadzonego wśród właścicieli firm, ponad połowa badanych (57,6 proc.) twierdzi, że przedsiębiorstwa powinny wdrażać zasady ...
-
Marketing behawioralny w social media
... emocje związane z daną sytuacją. W tym artykule, przedstawimy kilka sposobów na to, jak wykorzystać zasady marketingu behawioralnego w mediach społecznościowych. Pomogą one nie tylko w nawiązaniu bliższego kontaktu z odbiorcami, ale również na zwiększenie skuteczności przekazów reklamowych. Naładowane emocjami treści graficzne inspirują do podjęcia ...
-
Minikomputer Asus ROG GR8
Minikomputer Asus ROG GR8 zadebiutował podczas targów Poznań Game Arena. Urządzenie to, inspirowane konsolami do gier i zamknięte w 2,5-litrowej obudowie, wyposażone jest w procesor Intel® Core™ i7, kartę graficzną NVIDIA® GeForce® GTX 750Ti i do 16GB pamięci DDR3L. Technologia SupremeFX zapewnia wysoką jakość dźwięku, natomiast kabel HDMI lub ...
-
Nowe projektory Epson o krótkim rzucie
Epson wprowadza na rynek nową serię projektorów o krótkim rzucie, do której należy pięć modeli – EB-520, EB-525W, EB-530, EB-535W, EB-536Wi. Urządzenia oferują między innymi wysoki współczynnik kontrastu, niższe koszty eksploatacji dzięki znacznie wydłużonej trwałości lamp, możliwość poziomej i pionowej korekcji geometrii obrazu, a także złącza ...
-
Branża turystyczna a wydatki na reklamę 2014
Sektor turystyczny nie powinien narzekać na złą koniunkturę. Dane zgromadzone przez serwis Travelplanet.pl pokazują, że w minionym roku mieliśmy do czynienia z ponad 30-procentowym wzrostem liczby turystów, którzy zdecydowali się na wakacje z touroperatorem. Rośnie również grono tych, którzy decydują się na samodzielną organizację wyjazdu. W ...
-
Lobbing cichociemny
Rzetelny lobbing z powodu złego prawa w Polsce nie istnieje. Za to interesy różnych grup w uchwalanych przez parlamentarzystów przepisach są starannie zapisywane i chronione, często kosztem interesu publicznego. Jeszcze przed ubiegłoroczną gwiazdką tzw. nabici w polisolokaty mieli prawo liczyć, że proponowane przez rząd zmiany do ustawy o ...
-
Sprzedaż bezpośrednia: Avon najbardziej rozpoznawalny
Firmy trudniące się sprzedażą bezpośrednią zyskują coraz większą rozpoznawalność. Z badania przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB) wynika, że liderem spontanicznych skojarzeń konsumenckich nadal pozostaje weteran rynku Avon, który rozpoznawany jest przez 18 procent ...
-
Do kina czy na film?
Minione 12 miesięcy bardzo dobrze zapisało się w historii polskiego kina. Ilość sprzedanych biletów przekroczyła 40 milionów, a polskie produkcje („Bogowie”, „Kamienie na szaniec” oraz „Miasto 44”) okazały się prawdziwymi przebojami. Dom mediowy Mindshare Polska postanowił przyjrzeć się profilowi polskiego kinomaniaka. I tak powstał raport „ ...
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IQ 2015 r.
Działające w Polsce sieci handlowe wydały na promocję prawie 284 mln zł – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów za I kwartał 2015 r. To o około 49 mln mniej, niż kwartał wcześniej, ale w porównaniu do analogicznego okresu rok temu budżety wzrosły o 93 mln zł. Lidl, Biedronka i Tesco stanęły na podium. W spotach i kreacjach reklamowych ...
-
Fałszywy mail od Poczty Polskiej zmieni twój komputer w zombie
Eksperci z firmy ESET ponownie ostrzegają przed fałszywymi mailami rozsyłanymi przez cyberprzestępców podszywających się pod Pocztę Polską. W kolejnej fali fałszywych wiadomości oszuści wabią swoje ofiary wiadomością o niedostarczonej przesyłce. Nieostrożne kliknięcie w link zamieszczony w mailu może skończyć się dla użytkownika przyłączeniem jego ...
-
Content marketing: poznaj najnowsze trendy
... więcej leadów sprzedażowych. Według 83 proc. marketerów, dobre jakościowo treści mogą pomóc w sprzedaży. Z kolei 81 proc. z nich twierdzi, że pozwolą one zatrzymać klienta oraz służą zwiększeniu jego zaangażowania. Które działania i jakie nowe trendy są najskuteczniejsze w pozyskiwaniu klientów przy wykorzystaniu content marketingu ...
-
Jak zwiększyć ruch na stronie?
Jak stworzyć monetyzujący ruch na stronie internetowej? Eksperci radzą nie skupiać się na stronie głównej – zaledwie 5 proc. ruchu pochodzi ze strony głównej portalu, podczas gdy na pozostałych podstronach skupia się 95 proc. Z jakich źródeł najczęściej przychodzą użytkownicy? Jakie są najlepsze praktyki, aby reklamy i treści lepiej konwertowały, ...
-
Smartfon myPhone C-Smart Glam w Biedronce
myPhone C-Smart Glam to nowy smartfon z 4-calowym wyświetlaczem WVGA 480x800 px, procesorem Quad-Core o taktowaniu 1.2 GHz oraz systemem operacyjnym Android 6.0 Marshmallow. Smartfon dostępny będzie w sieci sklepów Biedronka w całej Polsce od 13 października. myPhone C-Smart Glam wyposażony został w procesor Quad-Core o taktowaniu 1.2 GHz, ...
-
Svpeng. Trojan bankowy, który napadł 318 tys. użytkowników Androida
... był możliwy za sprawą błędu w przeglądarce Chrome dla Androida. Luka została już usunięta, można zatem odkryć wszystkie szczegóły ataku. Oto one. Jak podaje Kaspersky Lab, Svpeng pierwszy raz zaatakował w połowie lipca, uderzając w rosyjską internetową agencję informacyjną. Atak polegał na ukradkowym pobieraniu ...
-
Kto ogląda reklamy wideo banków?
Internetowa reklama wideo stała się popularną formą promocji. W czwartym kwartale minionego roku spoty wyemitowane tylko przez banki doczekały się przeszło 153 mln wyświetleń. Najczęściej oglądano je na Facebooku, YouTubie oraz na serwisach należących do Grupy Wirtualna Polska. Przeszło połowa materiałów promowała tylko trzy marki: ING Bank Śląski ...
-
Brexit: Zjednoczone Królestwo stracone, ale nie całe?
W przeddzień uruchomienia procedury wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii w szkockim parlamencie przegłosowano decyzję o zorganizowaniu drugiego referendum niepodległościowego, które wedle zapowiedzi Nicoli Strugeon mogłoby się odbyć przed opuszczeniem Wspólnoty. Na przeprowadzenie plebiscytu zgodę musi wydać jeszcze Londyn, a taką możliwość w trakcie ...
-
Insurtech oczami millenialsów
Czy technologiczne i innowacyjne aspekty kontaktu z ubezpieczycielami mają dla klientów znaczenie? Dla niektórych bez wątpienia tak. Z badania przeprowadzonego na grupie przedstawicieli pokolenia Millenium wynika jednak, że tego rodzaju kwestiami zdecydowanie bardziej zainteresowani są mężczyźni. Dotyczy to zarówno wyboru polisy i pozyskiwania ...
-
Uchodźcy, czyli terroryści. Tak uważa co piąty Polak
Co dla Polaków oznacza słowo "uchodźcy"? Z badania przeprowadzonego dla serwisu ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna wynika, że 44% z nas kojarzy ten termin z osobami uciekającymi przed wojenną zawieruchą. Co piąty badany uważa, że uchodźcy to terroryści, a co siódmy ma skojarzenia z islamistami. Jeżeli chodzi o stosunek do uchodźców, to w przypadku ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w II kw. 2017 r.
W drugim kwartale bieżącego roku fuzje i przejęcia w Polsce nieco przyspieszyły. Przeprowadzone zostały o 4 transakcje więcej niż w poprzednich trzech miesiącach i w analogicznym okresie poprzedniego roku. Badany okres zamknął się 57 "dealami". Największym i zarazem najbardziej interesującym z nich było przejęcie przez PGE S.A. aktywów spółki EDF ...
-
Reklamodawcy w TV: farmacja i długo długo nic
Według domu mediowego Codemedia, największym reklamodawcą telewizyjnym minionego półrocza okazała się farmacja. Pierwszą pozycję zestawienia ponownie zajął Aflofarm z GRP na poziomie 114 551, 24, a za nim uplasowali się Polpharma oraz Unilever. Z TOP 10 wypadł T-Mobile, który ustąpił miejsca PepsiCo. Najnowsze zestawienie Codemedia dowodzi, że w I ...
-
W Black Friday raczej nie oszczędziliśmy
Z obliczeń firmy Deloitte wynika, że w tym roku aż 42% budżetu przeznaczonego na prezenty świąteczne zostawimy w e-sklepach. Niemal co czarty Polak (23%) zakupy rozpoczyna już w listopadzie, a 39 proc. zostawia je na pierwszą połowę grudnia. Oznacza to, że spora część z nas skorzystała z oferty przygotowanej przez sprzedawców na Black Friday. Czy ...
-
E-commerce. Trendy 2018
Rozwój e-commerce to właściwie nieustanna wręcz pogoń za nowinkami technologicznymi. Miniony rok upłynął pod znakiem transformacji w kierunku mobile, co było nieuniknione ze względu na dynamicznie rosnącą liczbę mobilnych kupujących. Mieliśmy również do czynienia z przyspieszeniem procesu zwrotów i kontaktu z klientem. Jaki będzie ten rok? Zdaniem ...
-
10 przydatnych aplikacji w e-sklepie
E-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie, a firmy działające w tej branży robią co mogą, aby dopasować się do narzuconej przez rynek dynamiki. Wiele z nich świetnie wie, w jaki sposób usprawniać swoją działalność. Potwierdzeniem tego są dane platformy Shoper, z których wynika, że e-sklepy nader chętnie pobierają aplikacje wspierające pracę ...
-
Nowe technologie w rekrutacji: konieczność nie opcja
Co trzeci Polak (32%) znalazł pracę dzięki wyświetlanej w mediach społecznościowych reklamie. 22% poszukiwało jej za pomocą aplikacji mobilnej, a co piąty (21%) wymieniał wiadomości z potencjalnym pracodawcą. Nowe technologie w rekrutacji to już chleb powszedni. To niektóre z wniosków, do których prowadzi lektura raportu z przeprowadzonego przez ...
-
Reklama wideo. Jakie trendy w Europie Wschodniej?
... regiony Wschodniej Europy? Na temat skuteczności formatu wideo powstało wiele artykułów, warto jednak wziąć pod lupę dane liczbowe. To właśnie one dostarczają marketerom największej wiedzy o tym, czym kierować się w przygotowywaniu działań oraz po jakie narzędzia i formaty sięgać, aby osiągnąć najlepsze wyniki ...
-
Wyciekły dane osobowe niemieckich polityków
Na podstawie informacji dostępnych w Internecie można stwierdzić, że przynajmniej od 5 grudnia były dostępne w sieci dane osobowe (imię, nazwisko, nr telefonu, adres, zdjęcia paszportów, numery kart kredytowych) niemieckich polityków oraz ich rozmowy, pracowników urzędów regionalnych tego kraju oraz niemieckich członków parlamentu UE i ...
Tematy: wyciek danych osobowych, atak hakerów -
Aplikacje mobilne: narzędzie ponownego angażowania klientów
Przed nami wynik opracowanego przez Criteo raportu „State of Ad Tech 2019” (Nowoczesne technologie reklamowe 2019). Opracowanie skupia swą uwagę na sposobach skutecznego konwertowania grup docelowych podczas kolejnych etapów ścieżki zakupowej. Jego podstawą są ankiety przeprowadzone pośród marketerów z całego świata, które ułatwiają zrozumienie ...
-
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
Według domu mediowego Codemedia, najbardziej aktywnym reklamodawcą telewizyjnym minionego roku okazał się Lidl, któremu udało się podwyższyć wskaźnik GRP o pokaźne 21% rdr. Na kolejnych pozycjach podium uplasowały się Plus oraz Orange, a czwarte miejsce przypadło w udziale T-Mobile. I to właśnie telekomunikacja okazała się branżą posiadającą ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 32/2019
Odpowiedź Komisji Europejskiej na ostatnie głosowanie Parlamentu Europejskiego w sprawie pakietu mobilności to światełko w tunelu dla polskich przewoźników. Dlaczego? Daje nadzieję, że przynajmniej część przegłosowanych poprawek do obecnego kształtu nowych zasad, wedle których miałby funkcjonować transport drogowy w krajach Wspólnoty, będzie ...
-
Jest nowa Opera na Androida: jeszcze płynniejsze przeglądanie sieci
W sklepie Google Play pojawiła się najnowsza wersja przeglądarki Opera na urządzenia mobilne z Androidem. Jej użytkownicy mogą liczyć na płynniejsze niż dotychczas przeglądanie sieci i to nawet w okresie tak wzmożonego ruchu, jak obecny. Dostępne są oczywiście już wcześniejsze funkcjonalności, w tym: blokowanie reklam, portfel kryptowalut czy ...
-
Otwarta komunikacja z klientem, czyli budowanie zaufania do marki w czasach pandemii
Podczas gdy reklamy i media tracą, na popularności zyskują agencje PR. To one stoją na pierwszej linii działań. Zarządzają takimi kwestiami jak zmiany organizacyjne, utrzymanie ciągłości działalności, czy przede wszystkim są odpowiedzialne za ...
-
Zachowania konsumentów: kosmetyki kupujemy na wiele sposobów
Wygoda, niższe ceny, możliwość zapoznania się z opiniami o produktach, przejrzystość oferty oraz możliwość zwrotu lub reklamacji. To główne powody, dla których polscy konsumenci decydują się na zakup kosmetyków przez internet. Jednocześnie jednak okazuje się, że w tej kategorii produktów zdecydowanie dominują zakupy stacjonarne (59 proc.). To ...
-
Zenith: ciągle nie brakuje pieniędzy na reklamę rozrywkowych treści wideo
... są chociażby budżety na rozrywkowe treści wideo. Z najnowszych danych agencji mediowej Zenith wynika, że na kluczowych, światowych rynkach zmniejszą się one w tym roku o zaledwie 0,2%. Dla porównania, spadki w przypadku całego rynku reklamy sięgnąć mają 8,7%. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Z czego wynika odporność ...
-
Sektor MŚP tnie wydatki. Na czym oszczędza najwięcej?
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na sytuacji polskich przedsiębiorców. I wprawdzie znajdziemy i beneficjentów kryzysu, to jednak większość firm dotknęły jego negatywne skutki. Potwierdzeniem tego są rezultaty zleconego przez KRD badania „Jak pandemia zmieniła biznes”, z którego wynika, że aż 2 na 3 respondentów zmuszonych zostało do redukcji ...
-
IAB Polska: reklama online przezwyciężyła pandemię?
Jest już najnowsza odsłona cokwartalnego badania IAB Polska/PwC AdEx. Tym razem niesie ona znacznie lepsze wieści niż jej dwie poprzedniczki. Okazuje się bowiem, że polski rynek reklamy online nie uniknął wprawdzie negatywnych skutków pandemii, ale trzeci kwartał minionego roku przyniósł mu już wyraźne ożywienie i bardzo oczekiwany, dodatni wynik. ...