-
Broker danych - wirtualny cień konsumenta
... głównym celem tzw. brokerów danych, którzy kompletują wirtualne cienie internautów. Pozwalają one reklamodawcom dopasować do nas ofertę, ale także manipulować i skłaniać do podejmowania ... . W jaki zatem sposób brokerzy danych pozyskują informacje o nas i po co są one im potrzebne? Nadal niestety głównym źródłem danych o nas jesteśmy my sami oraz ...
-
Internauci krytyczni wobec reklamy w sieci
... w internautach poczucie straty czasu oraz rozproszenia uwagi. Tylko co dziesiąty z nich lubi reklamy w sieci, a co dziewiąty jest przekonany, że są one kierowane do niego. Reklama internetowa na tle innych mediów posiada także cechy pozytywne. Internauci wskazują przede wszystkim cechy informacyjne oraz ...
-
Reklama kontekstowa lepsza niż bannerowa?
... . Kontekst czy intekst? Reklamy kontekstowe swoje początku czerpią z firmy znanej powszechnie i uchodzącej za faworyta wśród wyszukiwarek – Google.pl. Skierowane są one na sieć partnerską, a wyświetlają się na stronach partnerów w postaci boksów tekstowych - graficznych lub multimedialnych. Reklamodawcy mają możliwość zaprezentowania swoich usług ...
-
Dopasowana reklama trafia w target
... . Od komunikatów reklamowych nie są wolne nawet media społecznościowe, choć akurat one są wciąż najmniej skażone marketingowym przekazem. Mimo to, coraz częściej ... dane demograficzne czy dane dotyczące indywidualnych zainteresowań (np. hobby). Wykorzystywane są one jako paliwo dla platform RTB (Real Time Bidding – giełdy w czasie rzeczywistym). ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2012
... , Director Assurance, PwC. W czołówce rankingu branżowego nastąpiły zmiany, jednak na pierwszym miejscu – pomimo spadków – są nadal finanse. W roku 2012 pozyskały one 14% tortu reklamowego online. Podobny udział ma motoryzacja, która z czwartego miejsca znalazła się na drugim, dzięki najwyższej dynamice wynoszącej +38 ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
... , TVP2, Polsat i TVN) do stacji odbieranych dzięki naziemnej telewizji cyfrowej. Analitycy ZenithOptimedia skorygowali także prognozę wydatków na reklamę w Internecie – wzrosną one w tym roku o 7,3%. W tym segmencie stale rosną wydatki na reklamę video, którą reklamodawcy postrzegają coraz częściej jako przedłużenie kampanii telewizyjnych. Coraz ...
-
Reklama internetowa coraz gorzej postrzegana
... . Otwartość internauty wobec reklam może stanowić pewną formę gratyfikacji. Należy wykazać zrozumienie wobec emitowanych reklam, mając na uwadze, że stanowią one solidny fundament, na którym często oparta jest cała działalność serwisu. Potraktuj reklamy jak wygodne drogowskazy Zamiast uciekać się do bezwarunkowego ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce spadną
... i bardziej aktualne medium, jakim jest Internet. W 2012 roku wydatki na reklamę w dziennikach spadną o 18,7%. W nieco lepszej sytuacji są magazyny, choć i one odnotują wyraźny spadek inwestycji – o 16,2%. Szansą dla nich są długie, pogłębione teksty i publikacje, a także rynki niszowe: nabywcy tytułów fachowych i specjalistycznych ...
-
Sieci handlowe w mediach II kw. 2014
... 29 i wyprzedaż książek w biedronce” - niecierpliwili się użytkownicy Twittera. Niemały udział w promowaniu tej oferty mieli „directionerzy” i „directionerki”, czyli fani brytyjskiego boysbandu One Direction - wynika z monitoringu Instytutu Monitorowania Mediów. „O matko w Biedronce jest książka 1D za 50 zł xd” - dowiedzieliśmy się z Twittera. Nie ...
-
Rosną wydatki na reklamę. Rynek już wraca do formy?
... . Największe sieci kinowe otworzyły swoje sale dopiero pod koniec maja, oznacza to, że przez pięć miesięcy bieżącego roku nie wygenerowały one praktycznie żadnych przychodów reklamowych. Udział mediów w przychodach z reklamy W konsekwencji różnej dynamiki zmian poszczególnych klas mediów, zmienia się ich udział w rynku ...
-
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
... w pierwszym kwartale 2022 r. były najsłabszymi odkąd Facebook jest spółką giełdową. Przychody reklamowe Meta Inc. wzrosły globalnie o 6,1%, jednak w Europie były one niższe o 0,1% wobec pierwszego kwartału 2021 r. Podobnie w pierwszym kwartale, duże spowolnienie wzrostu przychodów odczuły inne platformy społecznościowe: Twitter, TikTok oraz Snap ...
-
Product placement w grach wideo
... znalazła się grupa 10 tysięcy osób tak zadowolonych z gry, że zdecydowały się one na zakup promowanej marki auta. „To otworzyło nam oczy” – stwierdził J. Bell, wicedyrektor ... .com. Oczywiście zdarzają się wyjątki, jak trzy wyżej wymienione gry. Posiadają one w pełni rozwiniętą fabułę z wspaniałą oprawę graficzną. Nie bez znaczenia pozostaje także ...
-
NetSprint: reklama kontekstowa na Litwie
... kolejne funkcjonalności.” - powiedział Maciej Musioł, Dyrektor Pionu Rozwiązań Reklamowych w firmie Netsprint. System umożliwia opisywanie reklam słowami kluczowymi, dzięki czemu są one kontekstowo dopasowane do zawartości danej strony. Reklamy dobierane są również w oparciu o kategorie serwisów oraz wskaźniki maxCPC (maksymalna zadeklarowana przez ...
-
Agencje marketingowe wybierają Internet
... do oferty wydawców mailingów rozliczanych za kliknięcie (CPC) pozwala marketerom na szybką ocenę efektywności tego typu działań. Często okazują się one skuteczniejsze i tańsze od klasycznej reklamy w TV czy prasie.” Polskie analizy odzwierciedlają trendy w Stanach Zjednoczonych dotyczące internetowych form promocji. Według badania ...
-
Reklama internetowa w Polsce XII 2009
... w sieci Największy udział w rynku mają reklamy produktów i usług telekomunikacyjnych – stanowią one niemal 20 proc. wszystkich kampanii typu display. Na drugim miejscu, z ... jak w przypadku kreacji displayowych, dominują takie branże jak telekomunikacja i finanse – stanowią one niemal połowę (49,6 proc.) wszystkich tego typu kampanii. Najwyższy średni ...
-
Rynek reklamy w Polsce I-II kw. 2011 r.
... sprzedanymi 11m 41s z 12 ustawowych minut reklamy w godzinie. Największy udział w wydatkach telewizyjnych miały sektory: żywność i napoje, farmaceutyki oraz telekomunikacja. Utworzyły one łącznie 53% wszystkich wydatków na to medium. Według MPG, w I połowie 2011 roku zmieniła się struktura aktywnych reklamodawców w telewizji ze względu ...
-
Telekomy a reklama radiowa 2011
... ) i Polkomtel (Plus GSM). Reklamy radiowe usług abonamentowych sieci komórkowych dla klientów indywidualnych kosztowały w ub.r. telekomy blisko 40 mln zł i to one były najczęściej reklamowanym produktem telekomunikacyjnym w rozgłośniach. Centertel wydał na promocję tych usług 18 mln zł, PTC – 13 mln, a Polkomtel 4 mln ...
-
Internet - wymagające medium
... dzięki niej mieć, jest w stanie go przekonać do wejścia głębiej w komunikat. Z niektórymi kategoriami mimo starań niewiele da się zdziałać. Są one tak niezauważalne dla odbiorcy, że nie są w stanie wygenerować pełnego kontaktu. Kto bowiem będzie chciał poświęcać czas ścierce do naczyń ...
-
Optymalizacja internetowej kampanii reklamowej
... banki zagwarantowały sobie satysfakcjonujący koszt pozyskania nowego klienta. W pierwszej kolejności na takie warunki współdziałania przystały portale, gdyż dysponują one dużą ilością niesprzedanej powierzchni reklamowej. Warto więc pamiętać o dobrych możliwościach pomiaru Internetu w kontekście efektywności prowadzonych działań reklamowych ...
Tematy: -
Jaki jest polski konsument
... społecznych, których przeprowadzenie jest jednym ze strategicznych celów UOKiK. Dostarczą one informacji o stanie świadomości konsumentów, a także rzeczywistych motywach podejmowanych przez ... reklamy jako ważne źródło informacji – blisko 15% twierdzi, że pomagają one zorientować się w ofercie rynkowej, ułatwiają życie, generalnie przynoszą klientowi ...
-
Google testuje in-stream
... system z należącym do niego serwisem wideo YouTube. Jednym z rozwiązań mogłoby być dostosowanie reklam wideo do charakteru filmików, po których byłyby one emitowane. Google wpółpracuje również z MTV w celu dystrybucji poprzedzonych reklamami klipów muzycznych poprzez program AdSense.
-
Rozrywkowa reklama z marką
... nich przekonania, że dany produkt jest lepszy niż marki konkurencyjne. Oprócz wymienionych, reklama pełni również funkcję edukacyjną oraz ekonomiczną. Mają one jednak mniejsze znaczenie dla twórców reklamy. Na tle trzech fundamentalnych funkcji coraz wyraźniej zarysowuje się obecnie nowa, niedoceniona przez Davida ...
-
Biura podróży a reklama radiowa
... last minute” – mówi Piotr Haładus z TUI Poland. Jak czytamy w raporcie, target biur podróży to osoby dorosłe (częściej kobiety, bo to one przeważnie decydują o wyjazdach), najczęściej w wieku 30-50 lat, ze średnich i dużych miast oraz aglomeracji, o dochodach powyżej średniej krajowej. Prawie 84 proc ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... – powiedziała Iwona Jaśkiewicz-Kundera, Buying Director w ZenithOptimedia Group. Prognoza wydatków na reklamę w Internecie także pozostaje bez zmian. ZenithOptimedia szacuje, że wzrosną one w tym roku o 7,3%. W tym segmencie reklamy zachodzą dynamiczne zmiany – dwucyfrowy spadek odnotowały wydatki na display, jego kosztem zyskują natomiast reklama ...
-
Najlepsze reklamy telewizyjne X 2013
Dom mediowy Lowe Media bada to jakie spoty reklamowe najbardziej lubią Polacy. Najnowszy ranking z cyklu Spot Liga by Lowe Media dotyczy telewizyjnych reklam, które pokazywały telewizje w październiku. Ulubione reklamy Lowe Media podzieliło na dwa podsumowania. Spot Liga – 10 najbardziej lubianych reklam z najpopularniejszych kategorii ...
-
Wydatki na reklamę: prognozy 2014
... szansa na realny wzrost rynku reklamowego. Najwięcej - około 10 % - zyska w tym roku Internet. Jak podkreśla Jakub Potrzebowski, wiceprezes holdingu Group One, do którego należy Equinox Polska, 2014 rok przynosi bardziej optymistyczne prognozy, szczególnie w porównaniu z kilkoma ostatnimi latami, i nie przyniesie już spadków ...
-
Reklama osobista – zabójca spamu
... ” po sieci, są tzw. ciasteczka, czyli pliki cookies. Wchodząc na każdą stronę internetową, widzimy informacje o ich wykorzystaniu w danej witrynie. To one zapamiętują dane działania na tej stronie – o której godzinie był tu użytkownik, ile czasu spędził na stronie, które artykuły oglądał, jak ...
-
Reklamy piwa I kw. 2015
... . Komisja Europejska działając w porozumieniu z European Advertising Standards Alliance (EASA), wypracowała siedem standardów reklamy , zwanych „standardami operacyjnymi”. Dotyczą one m.in. popularyzacji krajowych kodeksów etyki w reklamie piwa, informowania konsumentów o możliwości składania skarg na nieetyczną reklamę oraz kontroli poszczególnych ...
-
Reklama natywna w grach scenariuszowych
... scenariusz może przyciągnąć gracza przyzwyczajonego do gier o wysokim poziomie graficznym? - Może, jeżeli zaproponowana rozgrywka będzie użyteczna i zapewniająca korzyści dodatkowe. To one sprawiają, że użytkownik chce uczestniczyć w zabawie przez długi czas – tłumaczy Grzegorz Bośko, i dodaje: - Pamiętajmy, że istotą produkcji casualowych jest ...
-
W czym programmatic jest lepszy od zwykłej reklamy?
... Programmatic odpowiada na potrzebę wzrostu wydajności, precyzji i efektywności reklamy online. Technologia pozwala na dynamiczną optymalizację kreacji reklamowych, przez co są one lepiej dopracowane i bardziej skuteczne. W Polsce marketerzy cenią go za dużą oszczędność czasu, lepszą optymalizację i dokładniejsze targetowanie. Złap ten moment dzięki ...
-
Programmatic nie tylko dla e-commerce
... roku udział programmatic w całości wydatków na e-reklamę szacowano na ok. 10 proc. W tym roku prognozy IAB mówią o tym, że mogą one wzrosnąć 2,5 razy. Jak powyższa technologia może wesprzeć prowadzenie biznesu w różnych branżach, nie tylko w retailu? Wyjaśniają to eksperci z Sociomantic Labs. Nowy ...
-
Jakie wydatki reklamowe w e-commerce? Analizujemy 2016 rok
... płynących z analizy zrealizowanej przez dom mediowy Codemedia. Kategorie Największe wydatki reklamowe w branży e-commerce to domena sklepów internetowych. W minionym roku odpowiadały one za 71% całego budżetu reklamowego całego sektora. Na drugim miejscu uplasowały się serwisy ogłoszeniowe (11%), a na trzecim aukcje i narzędzia aukcyjne ...
-
"Turystyczna" reklama wideo online. Czy to się ogląda?
... oglądała jedna piąta użytkowników sieci. W serwisach należących do Grupy Wirtualnej Polski reklamy wideo podmiotów turystycznych odtwarzano 16,9 mln razy, a dotarły one do co dziesiątego internauty. Trójkę największych wydawców tej branży zamyka Grupa Interia.pl z dotarciem do 6 proc. użytkowników i 5,4 mln odtworzeń. Zachodni ...
-
Handel i wydatki na reklamę w I poł. 2017 r.
... branży handlowej. Względem I połowy poprzedniego roku taki wynik jednoznaczny jest ze spadkiem o 4 punkty procentowe, ale jednocześnie podkreślić należy, że wydały one o przeszło 7,4 mln zł więcej. Na drugiej pozycji uplasowały się sklepy i hurtownie, który budżet reklamowy w badanym okresie sięgnął 139,1 mln zł ...
-
Wydatki reklamowe w czerwcu. Kto i co reklamował?
... branże Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe rosną szczególnie w branży handlowej. W czerwcu osiągnęły one pułap 368,5 mln zł, co stanowiło 38% wydatków we wszystkich analizowanych branżach i znacznie przekroczyło budżety, jakie na reklamę przeznaczyły farmacja ...