-
Wydatki reklamowe w sierpniu. Kto i co reklamował?
... branże Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe rosną szczególnie w branży handlowej. W sierpniu stanowiły one 42 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Podobny poziom zdołała osiągnąć również farmacja (38 proc.). Podium zamknęły finanse (8 proc.), a na ...
-
Wydatki reklamowe w październiku. Kto i co reklamował?
... Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe urosły przede wszystkim w branży farmaceutycznej. W październiku stanowiły one 39 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Nieco mniejszy poziom zdołał osiągnąć handel (31 proc.). Podium zamknęły motoryzacja, finanse ...
-
Wydatki reklamowe w lutym 2019 r. Kto i co reklamował?
... dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe urosły przede wszystkim w branży farmaceutycznej. W lutym stanowiły one 44 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach. Nieco mniejszy poziom zdołał osiągnąć handel (27 proc.). Podium zamknęła motoryzacja z 11-proc. udziałem ...
-
Jak reklamy wpływają na dzieci i czy możemy je chronić?
... w krytycznej ocenie przekazów medialnych i kształtowaniu zrównoważonej perspektywy. 3. Zachęcanie do niezdrowych nawyków Ponieważ celem reklam jest zwiększenie sprzedaży, aktywnie kształtują one nawyki konsumpcyjne młodych osób. 85% nastolatków jest narażonych na reklamy fast foodów na Instagramie, Facebooku i Twitterze5. Co więcej, badania ...
-
Projekty innowacyjne a reklama w Internecie
... się inaczej. Ludzi po prostu bannery reklamowe irytują i nie tylko są one omijane wzrokiem, ale i dzięki programom typu ad-blocking skutecznie usuwane. Nie można ... to miejsce w przypadku tradycyjnego PR. Tworzy też więcej treści unikatowych. Podane są one w formie poradnikowej, łatwej do zapoznania, co wpływa na zwiększenie świadomości wśród ludzi ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 13/2011
... konieczności zakupu przez nowe elektrownie rynkowych zakupów uprawnień na emisję CO2, muszą one wykazać, że ich budowa zaczęła się i "była widoczna" do 31 grudnia 2008 ... Polsce większe i mniejsze "trzęsienia ziemi" tak w naszej polityce, jak i gospodarce. Wynikają one z procesów zmian zachodzących tak w kraju, jak i poza jego granicami, ale wiele z ...
-
Radio w Internecie - zwyczaje słuchaczy
... co trzeciego respondenta (36 proc.) ważne są emitowane w kanale audycje i to one są powodem wyboru. Słuchacze coraz bardziej cenią sobie też różnorodność muzyczną w ... z nich 28 proc. badanych, z czego połowa rzadziej niż raz w miesiącu. Najczęściej są one odsłuchiwane przez stronę internetową, za pomocą komputera. Informacje o badaniu Badanie BInAR ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2013 r.
... internautów. Z kolei najmniej na reklamę w tym samym czasie wydał SKOK Stefczyka oraz Wonga.pl – odpowiednio 14,3 oraz 12,6 mln złotych, one też odnotowały najniższą skalę dyskusji w sieci. Najlepszy wynik w stosunku poniesionych nakładów do liczby wzmianek w internecie osiągnął PKO BP, zadowolony może ...
-
Branża turystyczna a wydatki na reklamę I poł. 2015
... – wynika z analizy przeprowadzonej przez dom mediowy Codemedia. Jeżeli przyjrzeć się wydatkom bez uwzględnienia branży gastronomicznej, to okaże się, że wzrosły one o blisko 1/4 i wyniosły 88 milionów zł. W I półroczu bieżącego roku największe budżety reklamowe były domeną biur podróży, które przeznaczyły na promocję ...
-
SMS-y marketingowych przyjaciół
... się z otrzymywania reklam). Już w początkowej fazie opracowywania tego kodeksu w branży panowała zgodność co do zasadności przestrzegania sformułowanych zasad, gdyż zapewniają one korzyści handlowcom traktującym swoich klientów z szacunkiem, dzięki czemu ich marketingowe działania mobilne będą pozytywnie odbierane, a przez to bardziej skuteczne ...
Tematy: -
Plotka czy rekomendacja
... tymi tematami na co dzień! Często wiedzą też o plotkach, kiedy są one jeszcze w zalążku. I pamiętaj – zawsze dodawaj odnośnik do swojej strony pod ... Twoich stron z innych miejsc sieci – tylko bardziej wyraziste i mocniejsze w przekazie. One po prostu mówią, że dany produkt ma już zadowolonych użytkowników... Nielsen/NetRatings donosi o spadku ...
-
Klient złapany w sieć
... 3,8% (275 milionów dolarów). Jednak szacuje się, że w bieżącym roku wykroją one już siedmio procentowy kawałek (627 milionów dolarów) z tortu budżetów przeznaczonych na ... żagle, po kryzysie z lat 2001-2003, przez rozwijające się kompanie e-reklamowe. Inwestują one w nowe technologie, zachęcone przez powodzenie kampanii opartych na słowach kluczowych ...
-
PR w nowych mediach
... i wnoszą nowe, istotne cechy, które kształtują komunikację rynkową. Nie tylko wchłonęły one wcześniej dostępne środki przekazu i przejęły ich walory, ale także rozwinęły własne ... tworzą elementy zbioru powiązane ze sobą w taki sposób, że składają się one na nową całość, wyróżniająca się w otoczeniu. Między składnikami systemu zachodzą interakcje; ...
-
Zakupy świąteczne: jak nie dać się zaczarować?
... konkretnie się wybieramy i ile pieniędzy możemy przeznaczyć na każdą rzecz, żeby nie przepłacać. Sprawdźmy też ofertę sklepów internetowych, często mają one mniejsze marże, a zatem niektóre towary mogą być tańsze. Gdy wejdziemy do sklepu, zwróćmy szczególną uwagę na cenę. Przede wszystkim sprawdźmy ...
-
Rynek mediów i reklamy 2014-2018
... strategie wydawców jest dużo bardziej znaczący niż sugerowałyby liczby: zmieniają one definicję prasy z wyłącznie drukowanej gazety na marki informacyjne, pod którymi treści ... ją na drugim miejscu. „Debiut konsol ‘nowej generacji’ Sony (Playstation 4) oraz Microsoft (Xbox One) pod koniec 2013 r. okazał się ogromnym sukcesem i stał się dodatkową siłą ...
-
Reklama na Twitterze: jak wybrać grupę docelową?
... , niektóre zainteresowania wzbudzające niższe zaangażowanie mogą być mocno związane z Twoją działalnością i prowadzić do znakomitych efektów jeśli zostaną one odpowiednio wykorzystane w kampanii. Całkiem często, skuteczność wykorzystania poszczególnych zainteresowań będzie można zaobserwować dopiero po przeprowadzeniu kilku kampanii marketingowych ...
-
Jak działają giełdy RTB?
... stricte sami reklamodawcy, lecz tzw. platformy DSP (Demand-Site Platforms). To one decydują – w imieniu reklamodawcy i na podstawie wypracowanego przez siebie algorytmu – czy ... i usług, które przeglądaliśmy online jakiś czas temu. Wyświetlają się one nawet podczas przeglądania witryn niepowiązanych kontekstowo. To właśnie o zakup tych powierzchni ...
-
Celebryci nie zachęcają do zakupów
... Wyniki badania „Content Marketing 2014”, zrealizowanego wspólnie przez agencję reklamową Digital One i firmę badawczą Polskie Badania Internetu (PBI), pokazują, że Polaków cechuje dość ... Marketing Polska 2014 w postaci ankiet online (CAWI) zrealizowała na zlecenie Digital One i PBI firma Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna. W badaniu wzięło udział ...
-
System Mac pod ostrzałem trojanów reklamowych
... zagrożenia. Antywirus Dr.Web dla Mac OS X z powodzeniem wykrywa trojany należące do rodziny Mac.Trojan.VSearch, tym samym nie stanowią one zagrożenia dla użytkowników Dr.Web.
-
Ile prądu zużywają lampki choinkowe?
... można ograniczyć koszty ich świecenia? Lampki choinkowe. Dla wielu z nas są one niemal synonimem świąt. I nic w tym dziwnego - tradycja dekorowania nimi choinki ... mówi Damian Lindner z Energetycznego Centrum SA. Wielu producentów lampek energooszczędnych zapewnia, że mogą one świecić nawet do 10 tysięcy godzin. Inwestując w nie, możemy mieć pewność, ...
-
Jak reklamują się małe firmy?
... klientów są dla nich wciąż najcenniejsze. Według ogólnodostępnych danych, aż 85% konsumentów podejmuje decyzje o kupnie dopiero po przeczytaniu recenzji. Mają one również wpływ na zaufanie. Większość badanych prędzej skorzysta z usług firmy, która wyświetla oceny bądź opinie na swojej stronie niż takiej ...
-
Czy influencer marketing zastąpi tradycyjny?
... jest również pokazać emocje, a nie oszukujmy się, w dzisiejszych czasach to właśnie one najskuteczniej sprzedają. Atutem przekazów telewizyjnych jest także to, że reklamy w nich ... , które do nas docierają jest tak duża, że zaczynają nam one przeszkadzać, a ich skuteczność drastycznie spada. W tym przypadku, aby zwiększyć efektywność przekazu, ...
-
Bot Telegram: phishing na OLX i Allegro
... sytuacjami, że nasi klienci padali ofiarami tego typu ataków, najczęściej dotyczyły one platformy OLX. Dlatego zalecamy zachowanie wyjątkowej ostrożności podczas ... Należy uważać na duże rabaty i niewiarygodnie niskie ceny, ponieważ często stanowią one przynętę w atakach phishingowych - tłumaczy Mariusz Politowicz, z firmy Marken, dystrybutora ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... konsumenci pili mniej alkoholu, a napoje, które spożywali, kupowali w sklepach, gdzie kosztowały one mniej, przy znacznie niższej marży. To spowodowało, że marki ... w Niemczech i 23% we Francji. Szybkie ożywienie na tych rynkach spowoduje, że do 2023 r. powrócą one mniej więcej do poziomu z 2019 r. Branża alkoholowa ucierpiała z powodu pandemii ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną o ponad 15%, ale będą spadać
... Kolejne lata mają przynieść nieco mniej imponujące, ale jednak wzrosty. Będą one przede wszystkim następstwem wykorzystywania reklamy do pobudzania rozwoju w obszarze e-commerce. ... dostarcza treści za pośrednictwem różnych urządzeń i wielu ekranów, a zanim dotrą one do odbiorców przechodzą przez różne technologiczne platformy i systemy oraz procesy ...
-
Wybory parlamentarne: czy ekologia i klimat są ważne dla młodych wyborców?
... , a także częściej niż mężczyźni wskazują, że chcą mieć w okolicy zieleń i dobry transport publiczny. Ponieważ to one stanowią przeważającą część wśród niezdecydowanych wyborców, więc to właśnie one mogą zadecydować o finalnym wyniku wyborczym tej jesieni. Statystycznie to właśnie my, dziewczyny, jesteśmy często niezdecydowane co ...
-
Raport specjalny Internet 2003
... poprosiliśmy przedstawicieli dwóch czołowych polskich sieci reklamowych - ADnet i IDMnet. Jak można było się spodziewać, nadal dominują bandery i billboardy – wyświetlają się one w ponad 50% realizowanych kampaniach. Reklamodawcy chętnie stawiają także na mailing reklamowy (ok. 15%) czy sponsoring (aż 11%). Stosunkowo często wybieraną ...
Tematy: -
Skuteczny link sponsorowany
... - które ograniczają zastosowanie do tylko niektórych rodzajów promocji. Obserwując trendy światowe i wykorzystanie płatnych linków w Polsce można stwierdzić, że są one uwzględniane przede wszystkim w promocjach sprzedażowych. W budowaniu świadomości marki i kampaniach wizerunkowych, właśnie ze względu na ograniczony przekaz, są wykorzystywane ...
-
Nowe oblicze reklamy?
... , więcej - prześlą je również znajomym. Amerykański rynek reklamy, choć ostatnio znów notuje doskonałe wyniki, ma przed sobą nowe problemy. Są one związane głównie z wyłączaniem reklam przez odbiorców – i nie chodzi tu tylko o reklamy internetowe, ale też telewizyjne, które są omijane z użyciem coraz ...
-
Skuteczny merchandising usług bankowych
... proc. respondentów, którzy zauważyli ulotki w oddziale skorzystało z nich. Drugim najbardziej lubianym nośnikiem reklamy są plakaty. Pod względem efektywności działania ustępują one jednak najnowszemu z narzędzi merchandisingu - ekranom LCD. Spośród osób, które zauważyły ekrany w oddziale banku ok. 64 proc. zapoznało się z prezentowanymi na ...
-
Reklama w internecie - irytująca i skuteczna
... informacji i jest interesująca. Mimo raczej negatywnego stosunku polskich użytkowników sieci do reklam emitowanych w internecie, co trzeci internauta uważa, że są one skuteczne, a 14 proc. przyznaje, że reklamy przekonują ich do zakupu reklamowanego produktu lub usługi. Opinie internautów na temat reklamy W ocenie ...
-
Starlink: rynek reklamowy I-III 2007
... poziom wzrostu wartości całego rynku. Bez nowo monitorowanych stacji wzrost względem pierwszego kwartału 2006 wyniósł 10,7 proc. (jeśli jednak będą one brane pod uwagę wzrost kształtuje się na poziomie 12,8 proc.). Najwyższą dynamiką, w porównaniu z pierwszym kwartałem 2006 r., cechowały się reklama internetowa ...
-
Rynek reklamy: spada udział telewizji
... telewizyjnych zwłaszcza w Chinach i krajach sąsiadujących. Po raz kolejny analitycy ZenithOptimedia podnieśli również prognozy dla wydatków reklamowych w Internecie. W tym roku wzrosną one o 29,9 proc. (wg. poprzedniego raportu wzrost miał sięgnąć 28,6 proc.). Na przestrzeni lat 2006-2009 wydatki na reklamę internetową wzrosną o 85 ...
-
Nowelizacja ustawy prawo energetyczne
... ograniczenie dostaw, winę dostawcy i poniesione szkody. Przewidziane w nowelizacji zmiany uwzględniają dotychczasowe doświadczenia związane z funkcjonowaniem sektora energetycznego. Mają one na celu poprawienie bezpieczeństwa dostaw energii oraz bardziej racjonalne rozłożenie kompetencji z tym związanych pomiędzy różnych uczestników sektora ...
-
Rynek reklamy w Polsce I kw. 2011 r.
... (TVN – X-Factor) oraz informacyjne (TVP1 - Wiadomości). Największy udział w wydatkach telewizyjnych miały sektory: żywność i napoje, farmaceutyki, telekomunikacja oraz higiena i pielęgnacja. Utworzyły one łącznie 58% wszystkich wydatków na to medium. Radio Jak podają autorzy raportu, w 2010 roku 91,9% Polaków zadeklarowało słuchanie radia, co ...