-
Szara strefa w Polsce to prawie 11% PKB
... mld PLN) i objęła prawie całą wartość dodaną wytworzoną w następujących obszarach: ukryta działalność, działalność nieformalna oraz działalność nielegalna - wyjaśnia Marek Rozkrut, Partner, Główny Ekonomista EY. Do jej wyliczenia EY zastosował zmodyfikowaną i rozszerzoną analizę popytu na gotówkę (Currency Demand Analysis). Według naszych wyliczeń ...
-
Build-to rent, czyli moda na inwestycje mieszkaniowe na wynajem
... , czy zasoby w Niemczech lub Holandii pozostające w rękach funduszy emerytalnych. Potrzebują jednak znajomości specyfiki lokalnego rynku, którą może zapewnić rodzimy partner. Jednocześnie lokalna platforma korzysta ze stabilnego zaplecza kapitałowego na drodze do osiągnięcia skali – mówi Maximilian Mendel, Dyrektor Działu Inwestycji Mieszkaniowych ...
-
Sport kobiet wychodzi z cienia. Biznes już widzi ogromne zyski
... wzrostu, który przyniesie korzyści nie tylko ligom i franczyzobiorcom, ale również samym kobietom decydującym się na sportowe zawodowstwo – mówi Przemysław Zawadzki, Partner Associate, lider Grupy Sportowej w Deloitte. Ekspert dodaje, że ruch jest także po stronie nadawców telewizyjnych, którzy poprzez lepszą ekspozycję sportu ...
-
Innowacje i B+R. Nie będzie sukcesu bez finansowania z zewnątrz?
... Europie. Mamy do czynienia z ewidentnym rozdźwiękiem pomiędzy tym, czego oczekują rządy, a opinią osób działających w obszarze innowacji – komentuje Mark Smith, Partner w Ayming Wielka Brytania i Irlandia. Potencjał a realizacja działalności w obszarze B+R i innowacji Choć wiele firm ocenia swój poziom aktywności w obszarze B+R jako „wystarczający ...
-
Hotele w Polsce. Zobacz, jakie marki wkraczają na rynek
... koniec minionego roku otwarty został hotel Platinum Mountain Hotel & SPA. Pięciogwiazdkowy obiekt oferuje 147 pokoi, salon dr Irena Eris Beauty Partner, przestrzeń konferencyjną oraz jeden z większych w kurorcie, kryty basen i basen zewnętrzny w kształcie naturalnego stawu. W Wiśle grupa Górskie Resorty buduje zaś pięciogwiazdkowy ...
-
Opieka medyczna: globalne perspektywy 2020
... świadomym pacjentom usług wysokiej jakości. Z wyzwaniem tym borykają się wszystkie kraje, zarówno rozwinięte, jak i rozwijające się – mówi Krzysztof Wilk, Partner Associate w Dziale Doradztwa Podatkowego Deloitte. Deficyt brytyjskich szpitali i placówek medycznych w latach 2018-2019 wyniósł 551 milionów funtów. W Niemczech 12 proc. szpitali ...
-
O warunkach zatrudnienia kobiety mają lepsze zdanie niż mężczyźni
... najwyższych stanowiskach z roku na rok się zwiększa, polskie firmy nadal mają jeszcze wiele do zrobienia w tej kwestii - mówi Agnieszka Kulikowska, partner w Page Executive, firmie executive search zajmującej się rekrutacją kandydatów na najwyższe stanowiska zarządzające. O badaniu Confidence Index Confidence Index to cykliczny ...
-
Koronawirus przerywa łańcuchy dostaw. Rynek magazynowy już w kryzysie?
... sytuacji wyjść bez uszczerbku. Branże, które nadal powinny dobrze sobie radzić to sektor spożywczy, farmaceutyczny i wybrane segmenty e-commerce. Renata Osiecka, Partner Zarządzająca
-
5 faz koronakryzysu. Jaki czeka cię scenariusz i po co ci komunikacja?
... strony firmy dotyka atomizacja problemów, ponieważ każdy pracownik wracający z Azji czy Włoch tworzy problem, a do tego dochodzą też Niemcy – główny partner handlowy. Z drugiej strony ten kryzys się globalizuje – nadciągająca dekoniunktura jest już oczywista. W mniejszej lub większej panice powstają analizy „jak to ...
-
Sztuczna inteligencja kluczowa walce z koronawirusem?
... , nie tylko zaczęły bardziej ufać tej technologii, lecz także postrzegać ją jako niezbędną do utrzymania przewagi konkurencyjnej – podkreśla Krzysztof Wilk, Partner Associate w Dziale Doradztwa Podatkowego w Deloitte. Oczekuje się, że w latach 2018-2023 rynek medycyny obliczeniowej i oprogramowania do odkrywania nowych lekarstw będzie rósł ...
-
Dlaczego powierzchnie magazynowe są bardziej odporne na koronawirusa?
... zakończone jeszcze w tym roku. Na szczęście jak dotąd żadne realizacje nie stanęły i większość inwestycji powstaje planowo – mówi Maciej Chmielewski, senior partner, dyrektor Działu Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych w Colliers International. Obecnie w Polsce powstaje około 1,9 mln mkw. powierzchni magazynowych, a wiele inwestycji nadal jest ...
-
Bardzo trudne czasy przed polskim automotive. Spadki będą dwucyfrowe?
... również nowy rekord, który zdziwił nieco nawet samych zainteresowanych. - Wyniki za zeszły rok są w pewnym stopniu zaskakujące - ocenia Rafał Orłowski, Partner w AutomotiveSuppliers.pl. - Pierwsze miesiące roku wskazywały, że wartość eksportu będzie na poziomie 2018 roku. Jednak w II, III i IV kwartale utrzymano ...
-
Biurowce w obliczu koronawirusa. Elastyczne powierzchnie na wygranej pozycji?
... . Moim zdaniem również mobilizacja firm do pracy zdalnej może mieć przełożenie na liczbę wynajmowanych metrów w przyszłości – mówi Paweł Skałba, senior partner, dyrektor Działu Powierzchni Biurowych w Colliers International. Podaż biurowców wciąż niewielka Niedawny wzrost liczby umów typu pre-let na rynkach biurowych w regionie ...
-
Uwaga! Koronawirus sposobem na kradzież danych firmowych
... dziś w szczególny sposób zadbać o świadomość pracowników w zakresie cyberzagrożeń, jak również przygotować się na sprawną reakcję w przypadku cyberataku – mówi Michał Kurek, partner w dziale doradztwa biznesowego, szef zespołu ds. cyberbezpieczeństwa w KPMG w Polsce. W celu ochrony przed wyłudzeniami haseł dostępowych, warto rozważyć stosowanie ...
-
Jak sztuczna inteligencja pomaga w walce z koronawirusem?
Nieustannie powtarzane poglądy o technologii jako zagrożeniu dla człowieka, gdzie dataizm jest wrogiem humanizmu straciły na znaczeniu. W zaledwie kilka dni człowiek i technologie cyfrowe, w tym sztuczna inteligencja, stali się równoprawnymi partnerami w walce z globalnym zagrożeniem – pandemią koronawirusa. Sztuczna inteligencja (ang. Artificial ...
-
Ratując budżet domowy, 2/3 Polaków zaciska pasa
... i monitorowania, jaki faktyczny odsetek gospodarstw będzie zmuszony realizować tę najprostszą oraz te alternatywne strategie – komentuje Katarzyna Żakowska, Client Business Partner w GfK. O badaniu Przedmiotem trackingu są informacje o postawach, decyzjach i zachowaniach zakupowych na rynkach FMCG, dóbr trwałych i usług, w tym usług i produktów ...
-
Przemysł 4.0: nowe technologie potrzebują strategii
... powinny przygotować konkretne plany działania. Nie wystarczy wiedzieć, co jest do zrobienia, trzeba jeszcze to z sukcesem zrealizować – mówi Paweł Filipowicz, partner, lider praktyki SAP w Europie Środkowej, Deloitte. Zdecydowana większość ankietowanych (86 proc.) deklarowała, że wdrażanie nowych technologii ma kluczowe znaczenie dla ...
-
GUS o handlu zagranicznym: eksport rośnie o 3,2%, spadki w imporcie
Jest najnowsza informacja GUS podsumowująca wyniki w handlu zagranicznym. Okazuje się, że na przestrzeni dwóch pierwszych miesięcy br. obroty w eksporcie wyniosły 169,5 mld PLN, a w imporcie 164,2 mld PLN (ceny bieżące). W pierwszym przypadku wzrost sięgnął 3,2%, w drugim odnotowano spadek o 0,8%. Czołówka naszych partnerów handlowych nie ulega ...
-
Kryzysowy Public Relations: komunikacja w czasie koronawirusa
... na włączeniu kryzysowego know-how do HR-owych metod – potrafi świetnie wpływać na więź z firmą, która fizycznie jest daleko – komentuje Krzysztof Tomczyński, Partner w Alert Media Communications. W czasie pandemii dwie na trzy z ankietowanych organizacji zdecydowały się również na realizację i komunikacją inicjatyw społecznych wspierających walkę ...
-
Rejestr dłużników pokazuje, jak hamuje polska gospodarka
... pokazują wiarygodność płatniczą i są potrzebne wszędzie tam, gdzie oferujący usługę czy towar z odroczonym terminem płatności chce się upewnić, że kupuje partner, który nie ma przeterminowanych długów. Oznacza to niższe ryzyko, że nie zapłaci podjętych zobowiązań. Zapytania sprawdzające wiarygodność płatniczą składają do ...
-
Dobra konsumpcyjne: 3 kroki do wyjścia z kryzysu po pandemiii
... , jeśli w ogóle wrócimy do dawnej, przedkryzysowej rzeczywistości. Najwyższy więc czas na działanie i zdefiniowanie swojej roli na nowo – mówi Michał Pieprzny, Partner Deloitte, Lider branży dóbr konsumpcyjnych w Polsce. Szczególnie firmy, które najsilniej odczuwają skutki pandemii COVID-19 muszą natychmiast podjąć szeroki wachlarz aktywności ...
-
Firmy ubezpieczeniowe zarobią na polisach zdrowotnych. Są jednak warunki
... media społecznościowe. Pozwoli to ubezpieczycielom pozyskać młodszych klientów i agentów, których deficyt był do tej pory dość mocno odczuwalny. Grzegorz Cimochowski, partner, lider Sektora Usług Finansowych firmy doradczej
-
Po pandemii kluby fitness czeka reorganizacja. Co 3. może zniknąć z rynku
... . Obiekty sportowe cały czas ponoszą wysokie koszty stałe, takie jak np. koszt najmu powierzchni czy leasing sprzętu – mówi Przemysław Zawadzki, Partner, Lider Sport Business Group w Deloitte. Kolejny rok z rzędu w 2019 roku pozycje liderów branży utrzymały Niemcy oraz Wielka Brytania. Te kraje ...
-
Bezpłatny poradnik: 4 filary stabilnego e-biznesu, bez marketingowej ściemy. 250+ stron!
... swojej stronie skrzydeł. Nie tylko dla WordPress. Jak zabezpieczyć WordPressa? Rozdział V. Współpraca z partnerami – wybieraj, nie losuj. A jakie to ma znaczenie? Partner ma robić swoje. Myślisz, że zagrożenie jest nierealne? To popatrz. Narzędzia współpracy na odległość. „Jak zarobiłem 100 tys. w 3 dni?” Rozdział ...
-
Jak miliarderzy korzystają z zagranicznych jurysdykcji?
... się dzięki organizacji internetowych gier w połowie pierwszej dekady nowego tysiąclecia. Właściciele PartyGaming, małżeństwo Ruth Parasol i J. Russell DeLeon, a także ich indyjski partner Anurag Dikshit w 2005 r. wprowadzili firmę na londyńską giełdę. Rok później, po przyjęciu publicznej oferty sprzedaży akcji od globalnej firmy hazardowej ...
-
Nadchodzą "nowi" klienci. Jakich doświadczeń zakupowych potrzebują?
... technologicznego. Uruchamiane ponownie placówki potrzebują nowych procedur i zasad działania, uwzględniających bezpieczeństwo klientów i sprzedawców – mówi Michał Pieprzny, Partner, Lider branży dóbr konsumenckich w Polsce, Deloitte. W zapewnieniu poczucia bezpieczeństwa klientom i pracownikom pomoże ograniczenie do minimum kontaktu pomiędzy ...
-
Magazyny na ponad 19 mln mkw. Wirus pomaga?
... , że magazyny, których budowa rozpoczęła się w I kw. lub wcześniej zostaną ukończone jeszcze w tym roku – mówi Maciej Chmielewski, senior partner, dyrektor Działu Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych w Colliers International. Zrównoważone podejście Zarówno deweloperzy, jak i najemcy działający na polskim rynku magazynowo-logistycznym zwracają ...
-
Mało chętnych na ubezpieczenia online. Polisy kupujemy od agenta
... pozyskiwania informacji o ofercie ubezpieczycieli, a co trzeci (35%) szuka informacji w sieci, kontaktując się jednocześnie z agentem ubezpieczeniowym. Jak podkreśla Wojciech Soleniec, partner EY, Lider Doradztwa Technologicznego, dość ciekawym zjawiskiem jest to, że w grupie osób, które poszukują informacji o ubezpieczeniach zarówno w sieci, jak ...
-
GUS o handlu zagranicznym w I kw. 2020: eksport i import bez wirusa
GUS podsumował najświeższe wyniki w handlu zagranicznym. W I kwartale br. obroty towarowe wyniosły 254,9 mld PLN w eksporcie oraz 251,4 mld PLN w imporcie. W pierwszym przypadku wzrost sięgnął 0,6%, w drugim mieliśmy spadek o 0,4%. Czołówka naszych partnerów handlowych nie ulega zmianom - kierunkiem zarówno eksportu, jak i importu są przede ...
-
Sprzedaż detaliczna vs. nowe zachowania konsumentów. Jakie wyzwania?
... , aby zapewnić najwyższy poziom zabezpieczeń. Jednak z uwagi na wiele niewiadomych nie zawsze jest to możliwe w stu procentach – mówi Michał Pieprzny, Partner, Lider branży dóbr konsumenckich w Polsce, Deloitte. Wprowadzone w sprzedaży detalicznej obostrzenia związane z pandemią podzieliły rynek retail na pół. Pierwsza grupa to ...
-
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne: co 4. czeka na lepsze czasy
... na zaburzenia w globalnych łańcuchach dostaw ich firmy będą przenosiły produkcję do niskokosztowych gospodarek blisko zewnętrznych granic UE – mówi Jacek Kędzior, Partner Zarządzający EY. Dobrą wiadomością – również dla Polski – jest to, że zarządzający firmami nie skupiają się wyłącznie na kosztach pracy, ale ...
-
Deloitte radzi: jak zakończyć home office i bezpiecznie wrócić do biur?
... . Zauważalny jest także wzrost oczekiwań dotyczących bezpieczeństwa. I to rozumianego bardzo szeroko – fizycznego, emocjonalnego, finansowego i cyfrowego – mówi Konrad Pszenny, Partner Associate w Dziale Risk Advisory w Deloitte. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez ekspertów Deloitte wśród ponad pół tysiąca uczestników webinaru „Office ...
-
KPMG: zielone obligacje szansą dla polskich samorządów
... będą zyskiwały na popularności. Działania podejmowane w ramach stymulowania światowej gospodarki wskazują także, na rosnące zainteresowanie obligacjami społecznymi – mówi Andrzej Gałkowski, partner, szef sektora bankowego w dziale doradztwa dla instytucji finansowych w KPMG w Polsce. Według dostępnych danych w pierwszym kwartale 2020 roku emisje ...
-
Deloitte: na odzież i sprzęt sportowy wydajemy 193 euro rocznie
... także aktywności fizycznej. Pierwszych klientów baseny i kluby fitness przyjmą dopiero 6 czerwca, po niemal trzech miesiącach od zamknięcia – mówi Michał Pieprzny, Partner Deloitte, Lider branży dóbr konsumenckich w Polsce. Sport to zdrowie i sposób na życie Do najpopularniejszych sportów, niezależnie od kraju, należą: bieganie ...
-
Dyrektorzy finansowi o pandemii: 2/3 nie dostrzega pogorszenia płynności finansowej
... , a aktywność skupiać przede wszystkim na cięciu kosztów - czytamy w komunikacie z opracowanego przez Deloitte badania „CFO Survey 2020 – spring edition”. Paweł Spławski, Partner w zespole ryzyka finansowego, Deloitte, przyznaje, że rodzimi CFO byli jednymi z pierwszych, którzy musieli zmierzyć się z negatywnymi następstwami wybuchu pandemii. To ...