-
Zachowania konsumentów w pandemii: zdrowie i bezpieczeństwo na 1. miejscu
... dwa tygodnie. Taka regularność pomoże sprzedawcom poznać poziom lęku konsumentów i spróbować mu zaradzić – mówi Michał Pieprzny, Lider branży Consumer w Polsce, Partner Deloitte. Najmniejsze obawy Polacy mają w związku z uregulowaniem nadchodzących płatności. To problem jedynie dla 33 proc. ankietowanych. Podobny lęk ma jedynie ...
-
Influencerzy podczas COVID-19: zyskał Lewy, stracił kontrowersyjny reżyser
... zmierzyć sympatię, którą darzymy influencerów? Jak w czasach kryzysu dobierać influencerów do współpracy? INFLUENCERZY W OBLICZU KORONAWIRUSA Jak wyjaśnia Joanna Okła, Managing Partner, Mediacom Warszawa, o wizerunku i społecznym odbiorze influencerów nie decyduje jedna kwestia – są one wypadkową wielu zmiennych. Jedną z nich stał się właśnie ...
-
KRD: w kryzysie sektor MŚP zapomina o weryfikacji kontrahentów
... , że w dobie kryzysu chęć sprzedania towaru lub usługi jest tak silna, że rozsądek zaczyna usuwać się na drugi plan. Wiarygodny partner biznesowy to wartość dodana. Okazuje się jednak, że zbudowanie sieci kontrahentów, którzy nie będą przysparzać nam kłopotów, wcale nie jest ...
-
Piłka nożna: ligi europejskie zaczynają liczyć straty
... w tym zmniejszonym lub odroczonym przychodom z kontraktów reklamowych i transmisji, jak również utraty przychodów z meczów i innych przychodów towarzyszących – mówi Dan Jones, Partner, Lider Sports Business Group, Deloitte UK. – Powrót piłki nożnej, w bezpieczny i rozsądny sposób, jest ważny dla ograniczenia dalszych finansowych skutków. Działania ...
-
Omnichannel w obliczu pandemii: z ewolucji w rewolucję
... , trafniejsze wyszukiwarki, dobre zdjęcia, pełne opisy produktów, klienci nie utrzymają się na stałe w określonych sklepach on-line – mówi Marta Machus-Burek, senior partner, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w Colliers International. Nowy format sklepów W opinii ankietowanych teorie o końcu handlu w formule tradycyjnej są znacznie przesadzone ...
-
EY: 90% firm twierdzi, że pandemia nadwyręża etykę w biznesie
... . Więcej osób skłonnych jest działać niezgodnie z zasadami, a czasem i z przepisami prawa, aby ratować swoje firmy oraz miejsca pracy – mówi Mariusz Witalis, Partner w Zespole Zarządzania Ryzykiem Nadużyć EY. Tym bardziej istotne jest, aby oprzeć się pokusie oszczędzania na funkcji compliance, gdyż oprócz ryzyka ...
-
Deloitte: dlaczego sprzęt sportowy kupujemy stacjonarnie?
... na skutek epidemii COVID-19, nie można wykluczyć, że wkrótce te proporcje zmienią się na korzyść sklepów online – mówi Michał Pieprzny, Partner Deloitte, Lider branży dóbr konsumenckich w Polsce. W sklepach stacjonarnych nieco częściej zakupy robią kobiety niż mężczyźni. Klienci decydujący się na zakupy ...
-
Usługi dla biznesu generują popyt na biurowce Wrocławia
... się nie mało, bo w powstających aktualnie we Wrocławiu biurowcach znajdzie się łącznie prawie 220 tys. mkw. powierzchni – mówi Mateusz Strzelecki, Partner / Head of Regional Markets w Walter Herz. Pierwszy kwartał z wysokim wolumenem najmu - Najemcy we Wrocławiu, jak wszędzie przyjęli najpierw postawę wyczekującą ...
-
Zachowania konsumentów: pandemii boimy się mniej, ale to nie jest jeszcze optymizm
... zmniejszyły się w ostatnich dniach. Jeszcze dwa tygodnie temu deklarowało tak 37 proc. Niemców – mówi Michał Pieprzny, Lider branży Consumer w Polsce, Partner Deloitte. Jak zauważa ekspert, na stosunkowo wysokim poziomie utrzymuje się niepokój o zdrowie własne (53 proc.) i członków rodziny (62 proc.). Mimo ...
-
GfK: Polacy coraz mniej boją się o zdolność spłaty rat kredytu
... . w odczytach Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK, którego notowania są obecnie w fazie kalibracji po gwałtownym kwietniowym spadku – komentuje Katarzyna Żakowska, Client Business Partner w GfK. O badaniu Badanie GfK Corona Mood – przedmiotem trackingu są informacje o postawach, decyzjach i zachowaniach zakupowych na rynkach FMCG, dóbr trwałych ...
-
Nowe technologie: polskie firmy wskazują wyzwania i bariery
... przeskoczyć. Kluczową rolę odgrywa tu znajomość specyfiki branży i danej innowacji – wtedy można liczyć na sukces. – mówi Justyna Wilczyńska-Baraniak, adwokat i Associate Partner EY. Różne bariery w różnych sektorach Szczegółowe wyzwania prawne wskazywane przez respondentów badania EY zależą od sektora, który reprezentowali ankietowani. 43 ...
-
Powierzchnie biurowe w Europie. Warszawa liderem w regionie CEE
... pomoc w zarządzaniu biurem w trakcie i po pandemii przyjdzie także technologia – systemy do rezerwacji biurek, miejsc parkingowych itd. – mówi Paweł Skałba, senior partner, dyrektor Działu Powierzchni Biurowych w Colliers International. Aktywność rynkowa w regionie CEE Z raportu Colliers International wynika, że rynek biurowy jest wciąż pod ...
-
Czy krakowski rynek biurowy zwolni?
... strategii firm, dotycząca organizacji pracy i realnego zapotrzebowania na powierzchnię biurową – prognozuje Emilia Kalińska. Poszukiwanie bardziej elastycznych warunków najmu Mateusz Strzelecki, Partner / Head of Regional Markets w Walter Herz także uważa, że w najbliższym czasie część z najemców będzie prawdopodobnie dążyć do uzyskania bardziej ...
-
COVID-19: pracownicy godzą się na obniżkę wynagrodzenia
... utraty pracy, ale w imię wartości, jaką jest utrzymanie firmy zgodziłoby się na obniżenie swojego wynagrodzenia – komentuje Anna Barbachowska, HR Business Partner z ADP Polska. Wypłaty będą, ale później Co ciekawe 24 proc. Europejczyków zgodziłoby się na odroczenie płatności wynagrodzenia, aby pomóc firmie ...
-
Hays: jak wygląda nowe oblicze normalności na rynku pracy?
... się w okresie przejściowym i ciężko mówić o powrocie do dobrze nam znanej normalności, kluczowe jest podkreślenie roli myślenia o przyszłości – zaznacza John Guziak, Partner, Human Capital w Deloitte – Pracodawcy już teraz powinni poszukiwać odpowiedzi na pytanie o to, jakich kompetencji będą potrzebować w bliższej i dalszej perspektywie, jak ...
-
Rosną wydatki na podróże i alkohol
... wzrost o 5 pp. Podobne, choć nie tak duże wahania widać w przypadku pytań o własne bezpieczeństwo – mówi Michał Pieprzny, Lider branży Consumer w Polsce, Partner Deloitte. Podobnie we Francji, po spadku dwa tygodnie temu wzrósł poziom lęku o zdrowie własne (42 proc.) i bliskich (60 proc.). Niepokój ...
-
GUS: handel zagraniczny hamuje, w maju import spadł o 25%
GUS podsumował najnowsze wyniki w handlu zagranicznym. Obroty w okresie styczeń-maj br. wyniosły 393,3 mld PLN w eksporcie oraz 384,3 mld PLN w imporcie. W pierwszym przypadku spadek sięgnął 7,4%, w drugim 9,6%. Negatywne następstwa COVID-19 są więc wyraźnie widoczne. Czołówka naszych partnerów handlowych nie ulega zmianom - eksportujemy i ...
-
Polski eksport: czy Bałkany Zachodnie to dobry kierunek?
Bałkany Zachodnie nie należą do grona najważniejszych partnerów handlowych Polski. Najwięcej handlujemy z Serbią, ale i ona zajmuje odległe, bo dopiero 34. miejsce na liście naszych kierunków eksportowych. To jednak może, a nawet powinno ulec zmianie. Sprzyjać temu ma sukcesywna poprawa konkurencyjności gospodarek Bałkanów, a także stworzenie ...
-
Do 2025 roku Polska musi pokaźnie zwiększyć recykling plastiku
... zapotrzebowanie na plastik jest zwiększone, szczególnie powinniśmy skoncentrować nasze wysiłki na skutecznych rozwiązaniach dotyczących recyklingu – mówi Julia Patorska, partner associate, ekspert w obszarze analiz ekonomicznych i środowiskowych, Deloitte. Niewiadomych jest wciąż wiele… Ostatnie tygodnie przyniosły wiele prób odsunięcia wejścia ...
-
Private equity w Europie Środkowej: kryzys i nadzieje na udany rok
... equity wyraźnie odczuwa negatywne następstwa Covid-19, ale jednocześnie optymizm wśród funduszy jest większy niż podczas kryzysu finansowego w 2008 r. Mark Jung, partner w dziale doradztwa finansowego, lider Private Equity w Europie Środkowej, Deloitte uważa, że bieżące nastroje na rynku private equity bazują na jednym ...
-
Zachowania konsumentów: strach przed pandemią maleje, chcemy na wakacje
... krajów i na szóstym w Europie. Teraz mniejszy poziom lęku mają tylko Niemcy, Holendrzy i Belgowie – mówi Michał Pieprzny, Lider branży Consumer w Polsce, Partner Deloitte. Odpoczynek podczas epidemii Od początku badania podróże pociągami cieszyły się zaufaniem Polaków, jednak w ciągu ostatnich dwóch tygodni liczba Polaków ...
-
Home office a rynek biurowy i efektywność pracy
... za metr widoczne są natomiast w budynkach starszej generacji. Obserwujemy też spadek cen budowlanych dla prac aranżacyjnych. Komentuje: Magdalena Zagrodnik, Business Partner w Walter Herz Jakie systemy pracy najczęściej wdrażają teraz firmy? W czerwcu rozpoczęły się powroty pracowników do biur. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest ...
-
EY: oszczędności Polaków nie rosną, wydatki nie maleją
... nie będą one w istotnym stopniu dotyczyły domowych budżetów, prawdopodobnie przyniosą przynajmniej częściową odmianę zachowań zakupowych – skomentował wyniki badania Łukasz Wojciechowski, Partner EY, Lider Sektora Handlu i Produktów Konsumenckich. O Badaniu EY Polska Polska edycja badania „EY Future Consumer Index” przygotowana przez EY Polska ...
-
Hays: nowoczesne formy zatrudnienia, czyli praca tymczasowa odczarowana
... długofalowych zobowiązań. Elastyczność oznaczała również możliwość zwiększania skali działalności, przy jednoczesnym szybkim uzupełnianiu mocy przerobowych. Anna Hałas-Krawczyk, Radca prawny, partner lokalny kierujący zespołem prawa pracy w kancelarii Greenberg Traurig podkreśla, że paradoksalnie w czasach Covid-19 ten trend będzie się utrzymywał ...
-
Zachowania konsumentów: mniej na żywność, więcej na paliwo
... nie zgadzają się ze stwierdzeniem, że są bardziej zaniepokojone niż tydzień temu. Jak podkreśla Michał Pieprzny, Lider branży Consumer w Polsce, Partner Deloitte, znaczący (6 p.proc.) spadek indeksu niepokoju konsumentów to wyraźny sygnał tego, jak bardzo konsumenci łakną powrotu do normalności. Fakt, ze ...
-
Zachowania konsumentów: planujemy głównie zakupy żywności i książek
... będziemy elastycznie podchodzić do miejsca, w którym wykonujemy zawodowe obowiązki. Jednego dnia będzie to biuro, a innego własny dom – mówi John Guziak, Partner, Lider ds. Kapitału Ludzkiego w Deloitte Polska. Polscy konsumenci przestali gromadzić zapasy Zachowania konsumentów wskazują, że na razie skupiamy się jednak ...
-
Biurowce w Trójmieście: blisko 1 mln mkw. i to bez pustostanów
... jest w Trójmieście kilkanaście inwestycji biurowych, które w ciągu najbliższych 36 miesięcy przyniosą prawie 150 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni – mówi Mateusz Strzelecki, Partner w Walter Herz. Największe projekty 2020 roku to dwa gdańskie biurowce, o powierzchni po które 25 tys. mkw. biur: budynek Olivia Prime ...
-
Naciski na powrót z home office. Kto odczuwa największą presję?
... stosowały nawet częściowo rozwiązań pracy zdalnej, mogły mieć także duże wątpliwości co do efektywności pracowników – komentuje Anna Barbachowska, HR business partner z ADP Polska. Młodsi pracownicy pod największą presją Jak wynika z danych ADP, największą presję odczuli młodsi pracownicy. Ponad 62 proc. osób ...
Tematy: praca zdalna, home office -
Centra danych szukają nowych lokalizacji. Warszawa na celowniku?
... inwestycyjnych, funduszy infrastrukturalnych i firm private equity dostrzega potencjał inwestycyjny w centrach danych i poszukuje możliwości wejścia na rynek europejski” – tłumaczy Stephen Kirby, Partner, Data Centre Advisory Group, Cushman & Wakefield.
Tematy: inwestycje, centra danych -
Zmiana pracy: dlaczego specjalista IT decyduje się na odejście?
... w organizacji i identyfikować obszary, które możemy, w większości przypadków, łatwo poprawić. Czasem małe zmiany mają duże znaczenie - mówi Aleksandra Kubicka, HR Business Partner w No Fluff Jobs. Sytuacja związana z Covid 19 wpłynęła na rynek pracy w IT. Co trzeci specjalista IT odczuł na własnej skórze ...
-
Zatrudnienie w Nowoczesnej Gospodarce wzrosło o 3,7%, w produkcji o 6,2%
... musiały dzięki temu wstrzymywać rekrutacji, którą skutecznie, przy pomocy odpowiednich narzędzi, można przeprowadzić także online – powiedziała Anna Barbachowska, HR Business Partner w ADP Polska. Zatrudnienie najbardziej zwiększyła produkcja Do wyników Nowoczesnej Gospodarki w największym stopniu przyczyniły się duże firmy produkcyjne, które w II ...
-
Rynek pracownika czy pracodawcy? Nowe różnice na rynku pracy
... najlepsze inicjatywy, wielkie projekty i odbudować gospodarkę tak, aby nam wszystkim lepiej się żyło, pracowało z uśmiechem i w spełnieniu zawodowym. Magdalena Zagrodnik, Business Partner w
-
1 Liga Piłki Nożnej. W 2019 r. przychody nie zawiodły
... (68 proc.), wpływy z transmisji i premii za start w rozgrywkach krajowych (25 proc.), przychody z organizacji dnia meczowego (7 proc.). Jak wskazuje Przemysław Zawadzki, Partner Associate, Lider Sport Business Group w Deloitte, odnotowany w zeszłym roku wzrost przychodów z transmisji i premii za udział w rozgrywkach krajowych wyniósł 22,4 mln ...
-
Czy firmy BPO/SSC przeniosą biznes do Polski?
... biur w regionach, mimo kryzysu zdrowotnego wynajęły poza Warszawą prawie 140 tys. mkw. powierzchni, z czego niemal połowę w Krakowie - informuje Mateusz Strzelecki, Partner / Head of Regional Markets w Walter Herz. - Stolica Małopolski wyraźnie umacnia pozycję regionalnego lidera. Wskazuje na to także wzrost podaży. W pierwszym ...
-
Transformacja cyfrowa: polskie firmy w awangardzie
... reprezentujące cyfrową awangardę? Kim jest lider przyszłości? Co oprócz wiedzy jest istotne z punktu widzenia transformacji cyfrowej? Jak wyjaśnia Daniel Martyniuk, Partner, lider Technology Strategy & Transformation w Deloitte, firmy należące do awangardy transformacji cyfrowej są liderami zarówno pod względem wskaźników rynkowych, jak ...