-
"Charlie" i "Hebdo" zdominowały polską prasę
Badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” dostarcza informacji na temat najpopularniejszych tematów poruszanych w dziennikach ogólnopolskich. Raczej nie budzi zdziwienia fakt, że w ostatnich dniach czołówki gazet zdominowane zostały przez zamach we Francji. W analizowanych dziennikach wyraz „Charlie” pojawił się 41 razy. Tragedia we Francji ...
-
Rynek pracy: czego oczekują pracownicy?
Uważa się, że to wysokie zarobki są czynnikiem przyciągającym pracowników i decydującym o ich lojalności wobec firmy. Badanie przeprowadzone przed Kelly Services pokazuje jednak, że wielu Polaków jest skłonnych zrezygnować z wyższego wynagrodzenia na rzecz szkoleń, rozwijania nowych umiejętności czy pracy w bardziej zróżnicowanym środowisku. Ważne ...
-
Polscy blogerzy - TOP 10
Maffashion, czyli Julia Kuczyńska, kolejny raz zwyciężyła w Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2014, przygotowanego przez Jasonhunta. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował, jak często pojawiały się w mediach informacje o dziesiątce najpopularniejszych polskich blogerów. Zwyciężczyni może pochwalić się wynikiem 3,2 tys. wzmianek. ...
-
Najpopularniejsi polscy vlogerzy: Króluje Chodakowska
Ewa Chodakowska jest zdecydowanie najpopularniejszą polską YouTuberką – informacje o niej stanowiły aż ¼ wzmianek, które ukazały się w mediach w 2014 r. odnośnie TOP 25 vlogerów – wynika z raportu przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Na drugim miejscu znalazł się SA Wardęga, a na trzecim – CeZik. 14 lutego 2015 r. YouTube ...
-
Medialny Paweł Kukiz
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził, jak kształtowała się medialna popularność Pawła Kukiza między 8 czerwca a 5 lipca 2015 r. Okazuje się, że w badanym okresie na temat polityka ukazało się blisko 28 tysięcy materiałów, co daje liczbę prawie tysiąca publikacji dziennie. Na taki wynik w przeważającej mierze wpływ miała aktywność ...
-
Lokowanie miasta. Które seriale zapewniają najlepszą promocję?
To już piąty raz, gdy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się promocji, jaką dają polskim miastom najpopularniejsze seriale telewizyjne. Analiza dowiodła m.in., że największym beneficjentem pod względem wartości materiałów wyrażonej ekwiwalentem reklamowym jest Warszawa, promowana przez „M jak Miłość”, „Klan”, „Na Wspólnej”, „Barwy ...
-
Maffashion, Jemerced, Kasia Tusk. To one rządzą modową blogosferą
O polskiej blogosferze mówi się coraz więcej. Medialny rozgłos zyskują zwłaszcza blogerki modowe, o których ostatnio było głośno m.in. przy okazji ujawnienia stawek ich wynagrodzeń. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowił przyjrzeć się, która z nich najbardziej zaznacza swoją obecność w mediach. Analiza dowiodła, że niezaprzeczalną liderką ...
-
Najpopularniejsi w mediach - piłkarze i kluby piłkarskie
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował medialną popularność piłkarzy w drugim półroczu 2015 roku. Zdecydowanym liderem był Robert Lewandowski – kapitan polskiej drużyny niemal trzykrotnie częściej gościł w mediach niż drugi w zestawieniu Grzegorz Krychowiak. Badanie „Polska Piłka” cyklicznie prowadzone przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” ...
-
Robert Lewandowski kontra Artur Szpilka: nokaut
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował medialną popularność dwóch polskich sportowców – Roberta Lewandowskiego oraz Artura Szpilki w styczniu 2016 r. Który z nich mógł liczyć na większą liczbę publikacji i zainteresowanie użytkowników social media? Różnica w liczbie publikacji między sportowcami wynosi nieco ponad 2 tys. materiałów, jednak ...
-
Robert Lewandowski i Angelique Kerber: w lutym media należały do nich
Zwycięstwo w Australian Open było życiowym sukcesem Angelique Kerber, co nie uszło uwadze mediów. Niemiecka tenisistka wzbudza zainteresowanie w kraju nad Wisłą ze względu na polskie pochodzenie i podwójne obywatelstwo. Niezmienną popularnością cieszy się również Robert Lewandowski, który świętował swój 50 występ w rozgrywkach Bundesligi w barwach ...
-
Język polski bez eventów, selfie i pieniążków? Nie w internecie
Plebiscyt "Słowa, które chcemy zapomnieć" dowiódł, że najbardziej znienawidzonymi przez Polaków słowami są: "konkubent", "konkubina", "wykon" oraz "zajebiście". Oberwało się również "selfie", "eventowi" oraz "pieniążkom". „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowił sprawdzić popularność nielubianych fraz w mediach. Okazuje się, że w przypadku ...
-
Lokowanie miast w serialach w II połowie 2015 roku
Już po raz szósty „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się promocji, jaką dają polskim miastom najpopularniejsze seriale telewizyjne. Analiza objęła II półrocze 2015 roku i dowiodła, że Warszawa pozostaje miastem najsilniej promowanym w serialach. Popularnością cieszyły się także Leśna Góra, Gdynia oraz Sandomierz. W raporcie „PRESS-SERVICE ...
-
Politycy i partie w mediach II 2016
W lutym 2016 r. Jarosław Kaczyński pozostawał najczęściej przywoływanym w mediach politykiem - zdołał zdeklasować bardzo popularnych Ryszarda Petru i Grzegorza Schetynę. Na kolejnych pozycjach uplasowali się Paweł Kukiz i Władysław Kosiniak-Kamysz. Popularność Kaczyńskiego nie dotyczyła jednak social media, gdzie palma pierwszeństwa powędrowała do ...
-
Michał Sołowow ulubieńcem mediów
Jeśli dziesięciu najbogatszych Polaków musiałoby wydać na promocję tyle, ile wyniosła wartość informacji medialnych na ich temat, to ich majątek uszczupliłby się o - bagatela - 190 mln złotych - wynika z analizy zrealizowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Jej autorzy wzięli pod lupę 15 tys. materiałów, w których pojawiały się ...
-
Prywatna opieka medyczna: stabilny rozwój
Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej PMR pt. "Rynek prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce 2016. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2016-2021", w ciągu najbliższych sześciu lat analizowany rynek będzie rozwijał się w tempie około 7% średniorocznie (CAGR). Najszybciej rozwijającymi się segmentami będą ubezpieczenia zdrowotne i ...
-
Politycy i partie w mediach IV 2016
Jak wynika z kwietniowej analizy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, Prawo i Sprawiedliwość jest niezmiennie najczęściej przywoływaną w mediach partią, choć liczba publikacji na jej temat spadła w stosunku do marca o 5 tysięcy. Wśród polityków również bez niespodzianek – króluje Jarosław Kaczyński przed Ryszardem Petru i Grzegorzem Schetyną. Mimo ...
-
Polscy blogerzy. Z kim warto współpracować?
Najbardziej prężni polscy blogerzy to osoby, które na dobre zagrzały sobie miejsce w środkach masowego przekazu. I to nie tylko cyfrowych - z badania zrealizowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że rodzima blogosfera świetnie radzi sobie również w prasie, radiu i telewizji. Autorzy raportu pod lupę wzięli cały miniony rok. ...
-
Telemarketer: wizerunek w mediach
Telemarketer - zawód szczerze znienawidzony przez całkiem sporą rzeszę Polaków. Cieniem na dobrym imieniu pracowników kładą się przede wszystkim doniesienia na temat nieuczciwych praktyk stosowanych przez firmy. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” - na zlecenie Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego - postanowił sprawdzić, jak duża jest skala ...
-
Politycy i partie w mediach V 2016
Jak wynika z majowej analizy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, Prawo i Sprawiedliwość pozostaje najczęściej przywoływaną w mediach partią, jednak jej popularność nadal spada. Wart podkreślenia jest znaczący wzrost liczby publikacji na temat Polskiego Stronnictwa Ludowego, które tym razem uplasowało się na pozycji wicelidera. W najnowszym raporcie ...
-
Czy sektor MŚP ma potencjał do rozwoju?
6 na 10 firm reprezentujących polski sektor MSP uważa, że za ich rozwój odpowiedzialna jest w znacznej mierze akwizycja innego biznesu. Co piąta przebadana firma deklaruje, że gwarancją wzrostu jest rozwój nowych produktów i usług, a zaledwie 8 proc. dostrzega największe szanse w ekspansji na rynki międzynarodowe - wynika z najnowszej odsłony ...
-
Jeśli centrum usług wspólnych, to w Polsce
USA, Meksyk, Indie, Chiny oraz Polska. To lokalizacje, które firmy najchętniej wybrałyby na siedzibę nowego lub przenosiny dotychczasowego centrum usług wspólnych - wynika z odpowiedzi respondentów przebadanych na potrzeby najnowszej fali raportu „Global Shared Services 2017 Survey Report”. Opracowanie Deloitte dowodzi również, że wydajność ...
Tematy: centra usług wspólnych, usługi dla biznesu -
Polski sektor MŚP nadal optymistyczny
Jesteśmy ewenementem na skalę europejską. Z najnowszej edycji realizowanego na zlecenie Bibby Financial Services badania Global Business Monitor wynika, że polski sektor MŚP jako jedyny na Starym Kontynencie pozytywnie ocenia swoje szanse na poprawę sytuacji gospodarczej. 55% przedsiębiorców z naszego kraju uważa, że rodzimy rynek nadal będzie ...
-
Eksport okiem polskiego przedsiębiorcy
Ostatnia, 14. fala Bibby MSP Index, badania realizowanego cyklicznie przez Bibby Financial Services, dowiodła, że eksportem trudni się już ponad 1/4 rodzimych przedsiębiorców. W ostatnim czasie wzrost wysyłki towarów za granicę odnotowało blisko 30% firm. Mogłoby się zatem wydawać, że w przyszłość eksporterzy powinni spoglądać wyłącznie z ...
-
Jak obcokrajowcy szukają pracy w Polsce?
Obcokrajowcy mają osiem głównych kanałów, którymi szukają pracy w Polsce – wynika z badania „Skuteczne sposoby na rekrutacje językowe” Monster Talent Sourcing Services. Wciąż niewykorzystanym kanałem rekrutacji są media społecznościowe i targi pracy. Serwisy internetowe z ogłoszeniami o pracę To główny kanał, przez który obcokrajowcy szukają pracy ...
-
Jakie benefity dla pracowników z Ukrainy?
Plany rekrutacyjne na nadchodzące miesiące ma już 45% polskich firm - wynika z dziesiątej już edycji opracowywanego przez Work Service S.A. "Barometru Rynku Pracy". Na drodze do ich realizacji stanąć może im niedobór pracowników, o którym to wspomina coraz większa rzesza zatrudniających. ...
-
Ransomware Nemty może cię kosztować 1000$
Uwaga, cyberprzestępcy znowu polują! Fortinet przestrzega przed kolejnym groźnym oprogramowaniem ransomware. Szkodnik o nazwie Nemty szyfruje pliki swoich ofiar i żąda okupu za ich odblokowanie. Za zagrożeniem, dostępnym również w modelu Ransomware-as-a-Service (ransomware jako usługa), kryją się najprawdopodobniej cyberprzestępcy z Rosji. ...
-
Top Marka 2019: marki motoryzacyjne
Motoryzacja pozostaje jedną z najbardziej medialnych branż, a w kontekście jej obecności w mediach zaznacza się wyraźnie wiodące znaczenie elektromobilności. Polacy w coraz większym stopniu są zainteresowani samochodami elektrycznymi, co znajduje bezpośrednie przełożenie na działania i komunikację marketingową brandów motoryzacyjnych. W ...
-
Top Marka 2019 - wydawnictwo, prasa, producenci papieru
Czytelnictwo w naszym kraju zdecydowanie nie zachwyca. Z ostatniego raportu "Stan czytelnictwa w Polsce" wynika, że w minionym roku minimum jedną książkę przeczytało zaledwie 37 proc. z nas. Takie doniesienia nie cieszą z pewnością wydawców. Jak ci ostatni radzą sobie z wyzwaniami obecnych czasów? Na jakie aspekty komunikacji z klientem stawiają? ...
-
Olga Tokarczuk i literacka Nagroda Nobla. 60 tys. wzmianek w mediach
Literacka Nagroda Nobla, którą odebrała właśnie Olga Tokarczuk, to temat, który porusza media. W ciągu zaledwie 10 dni w polskojęzycznych źródłach odniesiono się do niego niemal 59 tysięcy razy. Przedmiotem dyskusji było nie tylko wybitne osiągnięcie autorki, ale również jej mowa noblowska, czy nawet strój, o którym wspomniano w 904 informacjach – ...
-
Zdrowie psychiczne w mediach. Kto i jak mówi na ten temat?
Depresja czy schizofrenia to w Polsce schorzenia równie powszechne jak cukrzyca, czy alergia. Jednak choroby psychiczne to temat o wiele delikatniejszy, obarczony licznymi stereotypami i uprzedzeniami. To, jak wypowiadamy się o osobach borykających się z kryzysami psychicznymi, często prowadzi do stygmatyzacji chorujących. Z tego też względu ...
-
Firmy poligraficzne nie boją się zagranicznej konkurencji
Badania zrealizowane przez Siemens Financial Services dowodzą, że wskazywane przez przedsiębiorców sposoby osiągania przewagi konkurencyjnej wyraźnie różnią się w zależności od tego, jaką branżę reprezentują. Firmy poligraficzne na jednym z pierwszych miejsc stawiają nowoczesny i regularnie odnawiany park maszyn. Nakłady na ten cel podskoczyły w ...
-
Szczepionka Johnson&Johnson z dużym skokiem popularności w mediach
Akcja szczepień w Polsce spowolniła, spadła także ich popularność w mediach - wynika z badania przeprowadzonego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. W II kwartale 2021 roku wzmianek na temat szczepień było o milion mniej niż w I kwartale. Ponad dwukrotnie wzrosła liczba informacji na temat szczepionki Janssen Pharmaceutica/Johnson&Johnson. ...
-
Najsilniejsze marki w mediach 2021
Przed nami wyniki XIV już edycji raportu Top Marka przygotowanego przez magazyn "Press" i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Najnowsze badanie objęło swoim zasięgiem 500 brandów i 50 branż oraz ponad 108 mln informacji. Tegorocznym zwycięzcą został PKO Bank Polski. Na podium uplasowały się także marki Orlen i Bank Pekao. Raporty magazynu „Press” i ...
-
Pomoc dla Ukrainy. 900 tys. postów w mediach społecznościowych w 6 dni
Media na całym świecie, także w Polsce, na bieżąco raportują przebieg wojny w Ukrainie. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował wpisy w mediach społecznościowych i tradycyjnych dotyczące pomocy humanitarnej dla walczącej o wolność Ukrainy. Twitter rośnie w siłę Przez pierwsze sześć dni wojny (24 lutego – 1 marca) w mediach społecznościowych ...
-
#BayraktarChallenge w mediach
Po wybuchu wojny w Ukrainie, Polacy organizowali różnego rodzaju pomoc: zbiórki pieniędzy, żywności, artykułów medycznych. Ostatnia akcja zorganizowana przez dziennikarza Sławomira Sierakowskiego miała na celu zebranie środków na zakup drona Bayraktar. Akcja #BayraktarChallenge przyniosła efekt w postaci kwoty 22,5 mln zł. Publikacje na temat ...