-
Zachowania konsumentów w sieci. Kto, jak i kiedy kupuje?
... "Polski konsument w sieci" wynika, że statystyczny e-kupujący to mężczyzna w wieku 30-35 lat, który zakupy internetowe robi przeważnie w dni powszednie i w godzinach, w których najczęściej powinien być w pracy (8-17). Najczęściej używa do tego laptopa i płaci przelewem elektronicznym. Zrealizowane przez home.pl badanie „Polski konsument w sieci ...
-
Synergia działań marketingowych
... o tym, że nasz polski konsument jest jednak inny od tego w Londynie, a zatem żyje na nieco innym poziomie świadomości i potrzeb. ... na Zachodzie. To ślepa uliczka! Bo w ten sposób zapominamy o naszym lokalnym kontekście, o tym, że nasz polski konsument jest jednak inny od tego w Londynie, a zatem żyje na nieco innym poziomie świadomości i potrzeb, i ...
-
Polacy chcą dobrej obsługi
... zdecydowanie woli być obsługiwanych przez konsultanta. Jednakże przy pytaniu o najgorsze doświadczenie związane z obsługą wymieniają: brak kwalifikacji, niechęć i zły przepływ informacji. Polski konsument wydaje się cenić kontakt bezpośredni z człowiekiem, ale jednocześnie, domaga się bycia obsłużonym na najwyższym poziomie.
Tematy: obsługa klienta, call center -
Polska: wydarzenia tygodnia 4/2018
... w Davos był okazją do zaprezentowania stanowiska w sprawie warunków i terminu wejścia Polski do strefy euro. Jego wypowiedź można sprowadzić do spraw gospodarczych. ... budujące mieszkania ok. 100 tys. lokali. Komentarz do wydarzeń gospodarczych POLSKI KONSUMENT ODPOWIEDZIALNY NA NIBY. Według przeprowadzonych niedawno badań, 68 proc. Polaków uważa ...
-
Zachowania konsumentów: planujemy głównie zakupy żywności i książek
... Włoch, Japonii, Meksyku, Holandii, Korei Południowej, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Chile oraz Polski. Wzrost indeks niepokoju konsumentów to reakcja na rosnącą liczbę zachorowań ... atrakcyjne promocje i obniżki poluje połowa z nas. Również co drugi polski konsument stara się kupować lokalne marki, a 42 proc. z nas wybiera ...
-
Pandemia: polscy konsumenci świadomi i troskliwi
... Japonii, Meksyku, Holandii, Korei Południowej, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Chile oraz Polski. Jak już wspomniano we wstępie, indeks niepokoju polskich konsumentów spadł o ... Polski ten trend nie odnotował większych zmian i utrzymuje się na wysokim poziomie. Nieco poniżej globalnego trendu (40 proc.) plasuje się polski konsument ...
-
Prywatne usługi medyczne Polskich konsumentów
... preparaty na bóle mięśni i stawów (31%), produkty przeciwłupieżowe (19%), wspomagające odchudzanie (17%) oraz redukujące stres i zmęczenie (17%). Przy wyborze apteki polski konsument zwraca uwagę przede wszystkim na korzystne ceny (59% wskazań), odległość od miejsca zamieszkania (41%) oraz kompetentne doradztwo i dobrą obsługę (po ...
-
Kampanie reklamowe: czego oczekują klienci?
... preferencjach i potrzebach konsumentów - to wszystko, jak wskazują eksperci, składa się na efektywność sprzedażową. Z wyników badania można stwierdzić, że w najbliższych latach polski konsument będzie coraz częściej wdawał się w dyskusje z obsługą salonów. Coraz częściej będzie dochodzić do rozbudowanego dialogu, nie ograniczającego się do pytania ...
-
Czego dotyczą skargi europejskich konsumentów?
... prawników – ekspertów prawa konsumenckiego, których zadaniem jest udzielanie bezpłatnych porad prawnych oraz pomoc w rozwiązaniu sporów z zagranicznymi przedsiębiorcami. Przypadek konsumencki: Polski konsument dokonał rezerwacji pokoju hotelowego na Malcie poprzez stronę internetową hotelu i zapłacił za nią kartą kredytową kwotę 150 euro. Kiedy ...
-
Polscy konsumenci na zakupach
... przyznaje się, że korzysta ze wsparcia partnerek. Od dynamicznych z kasą do domatorów z tradycjami „Wyniki badania PAYBACK Consumer Monitor pokazały, że polski konsument jest ogólnie wymagający i bardzo świadomy. Jednak obraz ten jest bardziej zróżnicowany” – zapewnia Marcin Drzewiecki, Dyrektor Marketingu Loyalty Partner Polska. „Polskie ...
-
Po pierwsze jakość produktu, a po drugie? Jak wybierają konsumenci?
... mówi Bartłomiej Strzałkowski, Kierownik Działu Zarządzania Kategoriami i Marketingu Handlowego w Henkel Polska. Polak wymagającym konsumentem Z badania firmy Henkel wynika, że polski konsument jest coraz bardziej świadomy i wymagający. Aż 66% kupujących deklaruje, że chętnie zapłaci więcej, jeśli produkt oferował będzie lepszą jakość lub ...
-
Marki zaangażowane w cele społeczne są silniejsze
... marki – dodaje. Zaufanie stymuluje wzrost Aż 65% konsumentów ze świata i 63% z Polski uważa, że słowa, wartości i działania liderów firm nie pozostają bez wpływu ... z zanieczyszczeniem środowiska, a także transparentność w zakresie pozyskiwania surowców i materiałów. Co szósty konsument nie wraca Spadek zaufania konsumentów może mieć poważny wpływ na ...
-
Chcemy biometrii zamiast kodów jednorazowych
... PSD2 – dyrektywa UE o usługach płatniczych, wchodząca w życie 14 września br. Płacąc za zakupy online kartą, konsument (w zależności od tego, co zaproponuje bank-wydawca karty) będzie potwierdzał swoją tożsamość z wykorzystaniem 2 z 3 elementów: tego ... internetowych, na grupie ubankowionych mieszkańców miast w wieku 20-50 lat. Próba dla Polski ...
-
Zakupy za granicą: brytyjskie firmy najmniej uczciwe?
... czyli najczęstsze triki nieuczciwych przedsiębiorców w 2016 r.: Do ECK Polska zgłosił się konsument, który podpisał umowę z holenderską firmą energetyczną. Umowa sporządzona w języku ... przedsiębiorcą. A co za tym idzie zrzeka się swoich uprawnień jako konsument. Dlatego ECK przestrzega przed podpisywaniem umów w języku, którym się sprawnie nie ...
-
CSR szansą dla lokalnych detalistów?
... czy sklep jest przyjazny dla matek z dziećmi i osób niepełnosprawnych (57%). Polski konsument jest także coraz bardziej wrażliwy na potrzeby i ochronę ... niesienie realnej pomoc społeczności lokalnej, a nie na zysk. Współczesny konsument, świadomy, korzystający z nowoczesnych technologii, poszukujący i przyswajający informacje szybko zorientuje ...
-
Zachowania konsumentów: znowu boimy się pandemii i utraty pracy
... , Włoch, Japonii, Meksyku, Holandii, Korei Południowej, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Chile, RPA oraz Polski. Odpowiedzi udzielone przez respondentów wyraźnie wskazują na znaczny wzrost obaw - w przypadku Polski, Chile i Hiszpanii indeks niepokoju plasuje się na poziomie 4 proc. To oznacza, że w Polsce od ostatniego ...
-
Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą
... połowa Polaków. Osoby, które nie korzystają z oferty sprzedawców spoza Polski, argumentują to możliwością zakupu wszystkich potrzebnych produktów i usług u przedsiębiorców z kraju. ... (26%), uroda i kosmetyki (25%) oraz biżuteria i zegarki (20%). Co dziesiąty konsument, korzystający z oferty zagranicznych sklepów, nabywa w ten sposób gry online i video ...
-
BLIK ulubioną metodą płatności za zakupy online
... i płatność kartą - to najpopularniejsze metody płatności za zakupy internetowe - wynika z badania Tpay. Raport "Jak Polacy kupują online 2023. Roz_ważny konsument w niepewnych czasach" pokazuje także, że rośnie liczba polskich e-konsumentów, którzy przed dokonaniem zakupów sprawdzają metody płatności dostępne w sklepie internetowym. Z tego ...
-
E-commerce: liczy się cena, a nie ekologia i zrównoważony rozwój?
... element tych działań - Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. E-weź odpowiedzialność Konsument chce. Chce być społecznie odpowiedzialny, dokonywać pozytywnych, ale i rozsądnych ... bo generuje mniejszy ślad węglowy. Polacy kupują produkty sezonowe. Co 5. konsument kupuje je czasami, 14% robi to zawsze jak są dostępne, a ...
-
Wyroby alkoholowe i Polacy
... sięgają także po Heinekena i Carslberga, a klientela Lodowej – po Dębowe Mocne, Karmi i Warkę Strong. Klientela whisky wykazuje dużo większe niż przeciętny polski konsument zainteresowanie sportem, książkami, muzyką i spędzaniem czasu poza domem. Tylko 22% z nich nie wyjeżdża na wakacje, podczas gdy reszta podróżuje po ...
-
Sieci spożywcze: priorytety i wyzwania
... konsumentów oraz odbudowy ich przywiązania do marki detalicznej, utraconego w trakcie wzmożonej rywalizacji na ceny i promocje. To niezwykle poważne wyzwanie, bo polski konsument w ostatnich latach był przede wszystkim smart shopperem, czyli łowcą okazji, wrażliwym na cenę i promocję – mówi Piotr Grauer, dyrektor w dziale doradztwa ...
-
Czy e-payment to już norma?
... tak jednak aż w połowie (53%) zbadanych przez idealo sklepów. W 20% przypadków konsument może wybierać wśród dwóch oferentów szybkich płatności, zaś odsetek sprzedawców ... nad Wisłą jest bowiem aktualnie bardzo szeroka. Najpopularniejsi operatorzy e-payment Polski rynek cechuje bardzo szeroka i różnorodna oferta wielu operatorów e-payment. Wśród nich ...
-
Przedświąteczne zachowania konsumentów, czyli jak kupujemy w grudniu?
... Polacy kupują poprzez kanał mobilny głównie z powodu swobody wyboru kanału zakupu (52%) i wygody (44%). Według raportu PwC „Klient w świecie cyfrowym", polski konsument przed zakupem wykorzystuje dostępne kanały pozyskiwania informacji w sposób komplementarny. Obserwuje się dwa przeciwstawne zjawiska: testowania produktów w tradycyjnym sklepie (tzw ...
-
Polscy konsumenci: przed świętami mniejsze obawy i pełne koszyki
... ponownie przyjrzano się opiniom tysiąca respondentów reprezentujących każde z 18 przebadanych państw. Autorzy badania przyjrzeli się zachowaniom konsumentów z 18 krajów. Oprócz Polski były to: Australia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Irlandia, Włochy, Japonia, Meksyk, Holandia, Korea Południowa, Hiszpania, Wielka Brytania, Stany ...
-
Nastroje konsumentów wyraźnie lepsze w maju
... . Barometr jest zagregowanym wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania GfK współfinansowanego przez Komisję Europejską.
-
Polacy i usługi bankowe
... , posiada karty bankomatowo-płatnicze. Właścicieli kart kredytowych jest już znacznie mniej – 28%, a korzystających z pożyczek gotówkowych – 24%. Co trzeci konsument deklaruje natomiast posiadanie indywidualnego ubezpieczenia na życie. Jeśli chodzi o korzystanie z instrumentów związanych z oszczędzaniem, najpopularniejsze są lokaty terminowe (14 ...
-
Programy lojalnościowe w stagnacji
... nie są głównym minusem programów lojalnościowych dostępnych na rynku, ale długa droga, jaką trzeba przebyć, by je zdobyć. Co więcej, konsument na tej drodze do nagrody często pozostaje sam. Tymczasem w ideę programów lojalnościowych mocno wpisana jest relacja i „towarzyszenie” klientowi, poprzez efektywną ...
-
Co czwarty Polak robi zakupy przez Internet
... Polacy nie chcę kupować w sieci to leki. Od dynamicznych z kasą do domatorów z tradycjami. „Wyniki badania PAYBACK Consumer Monitor pokazały, że polski konsument jest ogólnie wymagający i bardzo świadomy. Jednak, jeżeli przyjrzymy się bliżej, obraz jest bardziej zróżnicowany” – komentuje Marcin Drzewiecki i dodaje: „Polskie społeczeństwo ...
-
Cechy dobrego sprzedawcy
... ). Znacząco rzadziej wskazują na „wyniki finansowe sprzedaży (36%), czy „znajomość zasad negocjacji” (20%). – komentuje wyniki badań Kuba Antoszewski z Millward Brown. - Polski konsument jest coraz bardziej dojrzały, świadomy swych potrzeb oraz praw. Aby sprostać jego oczekiwaniom, a także osiągnąć wyniki finansowe, sprzedawca musi wykazać ...
-
Dobry sprzedawca według Polaków
... sprzedawcy, którego misją jest działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorstw poprzez wspieranie działów sprzedaży, pokazuje, że konsumenci postawili wysoką poprzeczkę sprzedawcom. - Polski konsument jest coraz bardziej dojrzały, świadomy swych potrzeb oraz praw. Aby sprostać jego oczekiwaniom, a także osiągnąć wyniki finansowe, sprzedawca musi wykazać ...
-
Polscy konsumenci z uśmiechem na twarzy
... wakacje, ulepszenie domu oraz nowe ubrania. Najczęściej wskazywanym przez respondentów przeznaczeniem wolnych środków są oszczędności – odkłada na nie co trzeci polski konsument. Warto również zauważyć, że spada odsetek Polaków, którzy nie posiadają dodatkowych środków. W stosunku do poprzedniego kwartału odsetek respondentów wskazujących tę ...
-
Ekologia w polskich szafach. Jak kupujemy odzież?
Accenture, we współpracy z FashionBiznes.pl oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu, przyjrzało się aktualnej wiedzy i potrzebom polskich konsumentów w zakresie zrównoważonej mody. Pod lupę wzięto również zachowania zakupowe oraz sposoby, w jakie zwykliśmy używać odzież i obuwie. Efektem analizy jest opracowanie „Czy ekologia jest w modzie? Raport o ...
-
Zwyczaje zakupowe Polaków
... segmentacji postaw konsumenckich, z której wynika m.in., że co trzeci polski konsument (34%) to poszukiwacz niskich cen, a co piąty (19%) to ... Polski (ocena 4.4). W przypadku zaś stacji benzynowych, zwycięski Orlen najlepiej ocenili mieszkańcy północno-wschodniej i środkowej (woj. łódzkie) Polski (4.3), ale co ciekawe ci, sami mieszkańcy Polski ...
-
Reklama telewizyjna odrabia straty?
... doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Polacy mają do dyspozycji 230 polskojęzycznych stacji telewizyjnych Polski konsument ma obecnie szeroki wybór – na rynku działa ponad 230 polskojęzycznych stacji telewizyjnych. Wynikiem cyfryzacji naziemnej telewizji cyfrowej jest ...
-
Zachowania konsumentów: obawy na rekordowym poziomie, tniemy wydatki
... przebadanych państw. Autorzy badania przyjrzeli się zachowaniom konsumentów z 18 krajów. Oprócz Polski były to: Australia,, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Irlandia, Włochy, Japonia, ... cenę są gotowi kupić rzecz, której kupna nie planowali. W przypadku Polski liczba tzw. łowców okazji spadła od początku sierpnia o 9 pp., kiedy ponad połowa ...