-
Największe przeceny na świecie w polskim eCommerce
... globalnego eCommerce znalazło się na wyprzedaży. Poziom rabatów był umiarkowany, średnia globalna to 33%, ustalił raport DataFeedWatch firmy Cart.com. Polski eCommerce osiągnął najwyższy wskaźnik produktów przecenionych w stosunku do wszystkich produktów w sklepach online, zgodnie ze stanem z początku listopada 2022 r. Z dostępnością na ...
-
Rynek słodyczy w Polsce 2013
... szybkiego rozwoju dla producentów słodyczy działających w Polsce, nawet w sytuacji, kiedy polski rynek notuje stosunkowo małe przyrosty – tłumaczy Rafał Wiza, Dyrektor w KPMG w Polsce ... w tego typu sklepach będzie spadać - mówi Rafał Wiza, Dyrektor w KPMG w Polsce. Polski konsument jest tradycjonalistą Aż 84% Polaków lubi słodycze, a ponad 90% je ...
-
Pandemia ogranicza wydatki na konsumpcję, nie wszyscy jednak cierpią
... 6 pkt. proc. Jednocześnie, większą część portfela przeznaczano na wydatki związane z wolnym czasem: rekreację, kulturę, zakwaterowanie i gastronomię (wzrost o niecałe 4 pkt. proc.). Polski konsument wydawał w 2019 r. realnie 1,4 razy więcej niż w 2003 r., a jego średni dochód do dyspozycji wynosił niemal 1770 PLN i był realnie 1,9 razy większy ...
-
Oszustwa finansowe w internecie: dla bezpieczeństwa rezygnujemy z wygody
... ujawnia ogrom globalnego problemu nadużyć. Poniżej prezentujemy dane dla Polski: Oszustwa internetowe dotykają nas nieco częściej niż konsumentów z innych ... bezpieczeństwo w trakcie korzystania z usług w kanałach digitalowych. Ponad 70 proc. respondentów z Polski stwierdziło, że zgodziłoby się na większe opóźnienia i kontrole transakcji w zamian ...
-
Najbardziej rozpoznawalne polskie marki odzieżowe, wśród nich...Zara
... konsumentów? Co przesądza o tym, że dany brand postrzegany jest jako polski – rodzimy założyciel czy nadwiślańska produkcja? Odpowiedzi na te i inne pytania poniżej. ... . Dla kobiet ważnym kryterium w postrzeganiu marki jako polskiej jest też produkcja z materiałów pochodzących z Polski (kryterium istotne dla 47 proc. kobiet i 35 proc. mężczyzn). ...
-
Telewizja HD: FreeSat wzorem dla TVP
... wynika z raportu porównanie polskiego i europejskiego rynku usług telewizji cyfrowej wypada jeszcze gorzej, gdy zestawimy opłaty ponoszone przez telewidzów z ich zarobkami. Polski konsument dysponujący przeciętnym wynagrodzeniem musi pracować 5-8 godzin, aby zarobić na miesięczny abonament. Gorzej mają tylko obywatele Rumunii, którzy na opłaty ...
-
Programy lojalnościowe zyskują popularność
Polski konsument coraz chętniej uczestniczy w programach lojalnościowych. 1/3 badanych deklaruje przynależność do co najmniej jednego obecnego na polskim rynku programu. Okazuje się, ...
-
Upadłości firm w Polsce w 2015 r.
... teraz sięgają najwyższych wartości na przestrzeni ostatnich siedmiu lat. Ponadto, jeśli planowane zmiany forsowane przez nowy rząd wejdą w życie, polski konsument stanie się „silniejszy” w swoich możliwościach zakupowych. Zgodnie z wyliczeniami Centrum Analiz Ekonomicznych CenEA, zapowiadane wprowadzenie programu „Rodzina 500+” i podniesienie kwoty ...
-
Zachowania konsumentów: strach przed pandemią maleje, chcemy na wakacje
... , Japonii, Meksyku, Holandii, Korei Południowej, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Chile oraz Polski. Najlepiej od tygodni Opracowany przez Deloitte indeks niepokoju konsumentów ... osób, które odczuwają większe obawy niż przed tygodniem. Indeks niepokoju dla Polski osiągnął zatem poziom -11 proc. To oznacza poprawę o 6 pp. w ciągu ...
-
Sylwester 2022 w cieniu inflacji. Rezygnujemy z city break i nart?
... ceny rosną o 1000 zł Wzrost cen wynajmu pokoju w hotelu trzygwiazdkowym w popularnych miastach Polski, wybieranych na szybki weekend, utrzymywał się na podobnej wysokości od momentu ... zł) była wyższa od kwoty z 30 września (4 200 zł) o 102%. W zimowej stolicy Polski – Zakopanem, sytuacja wyglądała podobnie. 30 września cena pokoju dla dwóch osób, w ...
-
Nastroje konsumenckie najwyższe od 2,5 roku
... wskaźnik wzrósł o prawie półtorej jednostki (-5,2 wobec -6,6 w czerwcu 2023 r.). Badanie wskazuje, że osoby w tym wieku najgorzej oceniają kondycję ekonomiczną Polski. Nastroje konsumenckie pięćdziesięciolatków uległy polepszeniu o 6 jednostek (-5,5 wobec -11,5 w czerwcu 2023 r.), choć jednocześnie wskazują oni na największy spadek jakości życia ...
-
Programy lojalnościowe mniej atrakcyjne?
... i programów lojalnościowych raport BTL Monitor 2009/2010 łączy w sobie część ilościową oraz część jakościową. Badanie CAPI (N= 802) zrealizowano miejskiej próbie ludności Polski w wieku 15 - 49 lat od 2 do 17 lipca 2009 r.
-
Polska gospodarka internetowa 2011
... się za pośrednictwem sieci. Już 21% aktywnych rachunków bankowych prowadzonych jest przez Internet, co stawia Polskę na pierwszym miejscu w regionie. Polski konsument aktywny w sieci Dostęp do Internetu w Polsce posiada ponad 60% gospodarstw domowych. Polscy internauci spędzają tygodniowo w sieci więcej czasu, niż przed ...
-
Świąteczne przygotowania Polaków
... Homo Homini. Metoda badawcza: Standaryzowane wywiady kwestionariuszowe, realizowane technice CATI- wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo. Jednostka badania: populacja dorosłych mieszkańców Polski, którzy w dniu badania ukończyli 18 rok życia. Dobrana próba odzwierciedla cechy socjogeograficzne populacji ogólnej (dane wg. GUS) płeć , wiek ...
-
Jak dbamy o bezpieczeństwo danych online?
... . w kontekście preferowanych metod uwierzytelniania transakcji. Badanie przeprowadzono metodą wywiadów internetowych, na grupie ubankowionych mieszkańców miast w wieku 20-50 lat. Próba dla Polski N=1 000.
-
Inquiry: jak pandemia obniżyła znajomość reklam?
... spożywczych Kaufland i Żabka, wzrost w obu przypadkach o 4%) oraz Jysk (wzrost o 4%). Podobny wzrost odnotowano dla marki Glovo, która niedawno weszła na polski rynek Tymczasem w czerwcu zaobserwowaliśmy już wyraźne odbicie. Wśród sieci detalicznych i gastronomicznych większość firm odmroziła budżety, a wskaźnik znajomości reklam wzrósł w niemal ...
-
Zachowania konsumentów: COVID-19 blokuje zakup wyprawki szkolnej
... pracy są w tej chwili już niemal na takim samym poziomie jak pod koniec maja, kiedy przeprowadziliśmy pierwszą edycję badania dla Polski. Ma to z pewnością związek z faktem, że wiele firm przedłużyło zdalny tryb pracy do końca sierpnia i nie zapadły jeszcze decyzje co ...
-
GfK: nastroje konsumentów coraz gorsze
... . Barometr jest zagregowanym wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania GfK współfinansowanego przez Komisję Europejską.
-
GUS: konsumenci coraz bardziej pesymistyczni
... ,0%. Niewielka liczba respondentów pracujących (3,4%) nie miała zdania. Dla 40,6% respondentów obecna sytuacja epidemiologiczna stanowi duże zagrożenie dla zdrowia populacji Polski jako całości. Przeciętne zagrożenie odczuwa 46,3% odpowiadających na pytania. Małe zagrożenie deklaruje 11,3%, zaś brak zagrożenia stwierdziło zaledwie 1,8% respondentów ...
-
Nastroje polskich konsumentów umiarkowanie pesymistyczne
... . Barometr jest zagregowanym wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania GfK współfinansowanego przez Komisję Europejską.
-
GfK: nastroje konsumenckie w Polsce wciąż kiepskie
... . Barometr jest zagregowanym wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania GfK współfinansowanego przez Komisję Europejską.
-
Black Friday już nie zachwyca, ale sprzedaż ciągle wysoka
... . Do jakich jeszcze wniosków prowadzi badanie? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: W jakim stopniu promocje Black Friday interesują klientów? Ile pieniędzy polski internauta wydaje w czasie Black Friday? Jakie kategorie produktów cieszą się największym zainteresowaniem? Black Friday już nie rozpala konsumentów? W celu sprawdzenia ...
-
Nastroje konsumentów na niskim poziomie
... . Barometr jest zagregowanym wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania GfK współfinansowanego przez Komisję Europejską.
-
Nastroje Polaków niezmiennie złe
... . Barometr jest zagregowanym wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania GfK współfinansowanego przez Komisję Europejską.
-
Nastroje polskich konsumentów lekko w górę
... . Barometr jest zagregowanym wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania GfK współfinansowanego przez Komisję Europejską.
-
Nastroje konsumentów wciąż na minusie, ale widać oznaki stabilizacji
... . Barometr jest zagregowanym wskaźnikiem sporządzanym na zlecenie Komisji Europejskiej, wyliczanym od 1985 roku. Obecnie indeks obejmuje 27 krajów. Dane dla Polski pochodzą z badania GfK współfinansowanego przez Komisję Europejską.
-
Czy niedziele handlowe są nam potrzebne?
... były przez cały tydzień? Być może. Projekt ustawy łagodzącej ograniczenie i dopuszczającej 2 niedziele handlowe w miesiącu złożyli w Sejmie pod koniec marca posłowie Polski 2050. Zgodnie z projektem za pracę w niedzielę przysługiwałoby podwójne wynagrodzenie, a pracodawca miałby obowiązek wyznaczyć pracownikowi dzień wolny 6 dni przed albo 6 dni ...
-
Zła jakość obsługi klienta kosztuje 8,8 mld EUR
... ze współpracy z firmą, negatywnie oceniając poziom obsługi klienta. Przeciętny konsument w Polsce wielokrotnie uczestniczył w interakcjach z firmami. Wskaźnik ten należy do najwyższych na świecie i wynosi 50 interakcji rocznie na jednego respondenta. Statystyczny polski konsument w ciągu roku rezygnował średnio z usług 2,2 firmy. Wartość interakcji ...
-
Stabilność finansowa konsumentów 2010
... pożyczki czy własnych oszczędności, aby je uregulować. Marat Nevretdinov, dyrektor zarządzający Genworth Financial w Polsce, na Węgrzech, Słowacji i w Czechach, dodał: „Wynik Polski plasuje ją na 3. miejscu wśród najbardziej niestabilnych państw. Gorsi są tylko Grecja oraz Portugalia, które zajęły odpowiednio miejsca 1. i 2. Indeks ukazuje ...
-
UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011
... przykładów planowanych przez UKE działań. Konsument UKE zapewnia, że jak zwykle najważniejszym i ostatecznym celem działania będzie konsument: ochrona jego interesów nie tylko ... jakości dostępowa infrastruktura telekomunikacyjna stanowi bowiem podstawę zapewnienia każdemu mieszkańcowi Polski nowoczesnych usług. Prezes UKE będzie realizować ten cel ...
-
Ceny dostępu do Internetu: Polska a UE
... krajach europejskich oraz w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Została także określona pozycja Polski oraz proponowane kroki regulacyjne w tym zakresie. W wyniku przeprowadzonych porównań UKE może ... gdy tymczasem konsument niemiecki w tym samym okresie płacił za dostęp do Internetu średnio około 33 Euro natomiast konsument z Luksemburga średnio nawet 86 ...
-
Czy ubezpieczenia dogonią bankowość mobilną?
... oraz dalszej obsługi polisy, wpływa również konkretna sytuacja, w jakiej znajduje się konsument, a preferowany kanał zakupu zmienia się w zależności od rodzaju ubezpieczenia. W przypadku ubezpieczeń ... zachodzące w innych branżach, można wyobrazić sobie, jak będzie wyglądał polski rynek ubezpieczeń w perspektywie 5-10 lat. Do tej pory ubezpieczyciele ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 6/2019
... zdrowotnych, ekologicznych. Konsument convenience oczekuje m.in. oszczędności czasu na zakupach, jest zwolennikiem i użytkownikiem nowinek technologicznych, chętnie korzysta z kas samoobsługowych czy też wszelkich udogodnień w płatnościach. Z drugiej strony polski rynek jest bardzo zróżnicowany i ważną postacią jest na nim konsument tradycyjny, dla ...
-
Zachowania konsumentów: cena liczy się mniej niż zaufanie do marki
... tylko przyciągają klientów ofertą najniższej ceny, ale kuszą także bogatym asortymentem na półce. Współczesny konsument przejawia zaufanie do marki sklepu i ceni szeroką ofertę produktową, wybierając detalistów z długą historią na ... ponad 45 tys. respondentów. W badaniu przeprowadzonym w 2023 r. po raz pierwszy wzięli udział respondenci z Polski: ...
-
Telekomunikacja wprowadzała w błąd?
... Telekomunikacja Polska S.A. przesłała swoim abonentom ulotki reklamowe dotyczące nowych ofert. Zgodnie z nimi konsument wybierając plany taryfowe - "Darmowe Weekendy" oraz "Darmowe Wieczory i ... zaś do innych operatorów. Wybierając zatem inny numer niż, TP SA konsument narażał się na konieczność ponoszenia dodatkowych opłat. Zdaniem UOKiK powyższe ...
Tematy: UOKiK