-
Roaming międzynarodowy - przewodnik
... ruchomych, różnorodność oferty oraz zależności między operatorami (sojusze międzyoperatorskie) powodują, iż konsument nie zawsze jest świadomy, ile płaci i za co płaci. ... są o wiele droższe w przypadku korzystania z telefonu komórkowego poza granicami Polski. W Przewodniku dla konsumentów Urząd Komunikacji Elektronicznej radzi, jak zmniejszyć koszt ...
-
20% Polaków kupuje leki bez recepty poza apteką
... blisko miejsca zamieszkania. Zakupu dokonał tam co dziesiąty konsument leków OTC. Inne popularne miejsca zakupu leków to supermarket i kiosk z prasą, gdzie leki kupowało po 5% zainteresowanych środkami dostępnymi bez recepty. „Wyniki badania pokazują, że polski konsument przyzwyczaja się do tego, że leki można kupować ...
-
Polubowne sądy konsumenckie opłacalne
... uwagę, że zasady postępowań prowadzonych przez sądy polubowne są bardzo proste. Konsument przede wszystkim powinien złożyć wniosek o rozpatrzenie sporu – nie jest to obarczone ... edukacyjne, a także pośrednicy finansowi i producenci paliw. UOKiK poinformował, że polski system pozasądowego dochodzenia roszczeń tworzą, oprócz sądów polubownych przy ...
-
Klienci a rynek telekomunikacyjny 2008
... na terenie całego kraju. Próba badawcza liczyła N=1600 wywiadów. Badanie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie ludności Polski w wieku 15 lat i powyżej.
-
KRD: długi Polaków 2008
... pomiędzy 1. a 2. wydaniem KRoD wyniosła niespełna 10%. Jednocześnie najbardziej zadłużony z tego tytułu konsument jest winny dostawcy energii prawie 21 tys. zł, podczas gdy ... północno-zachodnim i południowo-zachodnim. Możliwe, że sytuacja w tych częściach Polski w największym stopniu jest odbiciem pogorszenia koniunktury w Niemczech i zdecydowanego ...
-
Wskaźnik optymizmu V 2009
... tą składową WOK, która w pierwszych miesiącach roku najbardziej zaważyła na spadku nastrojów Polaków. Obecnie, gdy Ipsos pyta o ocenę sytuacji gospodarczej Polski, pesymiści tylko w niewielkim stopniu przeważają nad optymistami. Oceny skłonności do zakupów wzrosły o 8 pkt. do 94,3 pkt. Zatem po słabych trzech ...
-
Większe prawa abonenta od 6 VII 2009
... z abonentem, a co może być przeniesione do regulaminu (ogólnych warunków umowy). Przy okazji zostały doprecyzowane zasady zmiany cenników, umów i regulaminów. Abonent (konsument) powinien zostać poinformowany o zmianach przez doręczenie treści zmian na piśmie (w przypadku zmiany samej umowy) lub przez doręczenie na piśmie i podanie ...
-
Nastroje konsumentów ostrożne w lipcu
Z opublikowanych w lipcu 2009 r. danych o nastrojach polskich konsumentów można wnioskować, że wykazują ostrożność w ocenie sytuacji. GUS poinformował o lekkim wzroście swoich wskaźników ufności konsumenckiej, Ipsos - wykazał spadek Wskaźnika Optymizmu Konsumentów. GUS-owski BWUK (bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej) stopniowo poprawia się po ...
-
Polskie kobiety a fan page na Facebooku
... . Dominujące grupy to 16-24 lata (44,7%) oraz 25-34 lata (42,6%). 1/3 użytkowników badanych Fan Page pochodzi z 10 największych miast Polski. Segmentacja aktywnych fanów badanych społeczności umożliwiła wyodrębnienie 5 grup użytkowników, wyróżniających się deklarowanymi zainteresowaniami. Aktywistki deklarują swoje poglądy polityczne i religijne ...
-
Wielkanoc 2012: jajka w Internecie
... tym zarabia, bo i tak na końcu tego łańcucha jestem ja jako symboliczny konsument. I to ja płacę za nowe kurniki hodowcy i nowego mercedesa pana handlarza ... których napisano ponieważ zaczęli kupować jajka w Cieszynie, o Bułgarii, która liczyła na import jajek z Polski oraz o Niemcach, których także objęły podwyżki. Ekologiczni jajcarze – klatek nie ...
-
UOKIK skontrolował sprzęt elektryczny
... już zakończyło się nakazem wycofania z obrotu. W przypadku wydania decyzji nakazującej wycofanie z rynku, konsument może wystąpić z odpowiednim roszczeniem do sprzedawcy lub przedsiębiorcy, który wprowadził wadliwy towar na rynek. Jeśli konsument zakupił produkt, który może stwarzać zagrożenie powinien poinformować Inspekcję Handlową, której dane ...
-
Ośrodki narciarskie w Europie 2012/2013
... niemal 400 odpowiedzi z całego kontynentu. W badaniu przedstawiono bardzo wiele ośrodków, dzięki czemu konsument ma szeroki obraz możliwości uprawiania narciarstwa tak w wymiarze amatorskim, jak ... co zapewniają ośrodki oferujące zjazdy i biegi pod dachem, w tym w dużych halach. Polski konsument dzięki badaniu sieci ECC-Net ma pewność, że gdy np. ...
-
Jakość obsługi klienta ważniejsza od ceny
... jak telefon, wiadomości tekstowe, media społecznościowe czy chat), lecz także na zgromadzeniu wystarczających informacji, aby poprawić jakość obsługi klienta. Konsument obeznany z mediami społecznościowymi Wyniki badań potwierdziły również, że konsumenci często wykorzystują wiele kanałów przy przekazywaniu swoich doświadczeń. Badanie wykazało ...
-
Kredyt do śmierci i jeszcze dłużej
... Nadzoru Finansowego również. O ile postawa ZBP może być zrozumiała, pytanie o to, kogo chroni polski nadzór finansowy, wciąż powraca. Co robiła KNF podczas boomu na kredyty frankowe, ... jakie brali na siebie przy okazji zawierania umowy na frankowy kredyt. – Jeśli konsument nie inwestował znaczących kwot na rynku finansowym i nie ma choć niewielkiego ...
-
Prawa konsumenta na wakacjach: świadomość rośnie
... że nieudaną wycieczkę może reklamować. To tylko niektóre wnioski płynące z raportu "Konsument na wakacjach" - publikacji przygotowanej przez TNS Polska na zlecenie UOKiK. ... 57 proc.). Reklamacja imprezy turystycznej Jeżeli biuro podróży nie wywiązuje się z umowy, konsument ma prawo do złożenia reklamacji i żądania obniżenia ceny wycieczki. Podstawami ...
-
Co zmieniły nowe prawa konsumenta?
... Kolejnym obowiązkiem informacyjnym sprzedawców stała się konieczność określenia w regulaminie odpowiedzialności za bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Według nowych przepisów ponosi je konsument, chyba że sprzedawca dobrowolnie zgodził się je przejąć lub nie poinformował klientów o konieczności ich poniesienia. To właśnie pod tym względem ...
-
Czy promocje i wyprzedaże faktycznie działają?
... sklepu online oferował bezpłatną wysyłkę zakupów między innymi do klientów z Polski – mówi Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce. 63 ... korzystną cenę. Nawet w okresie atrakcyjnych promocji tylko co trzeci cyfrowy konsument decyduje się na kupno nieplanowanych produktów, a niecałe 10% respondentów kupiło więcej ...
-
Marketing sensoryczny? Tak, bo liczy się atmosfera w sklepie
Wzmożona presja konkurencyjna to konieczność sięgania po coraz to nowsze sposoby przyciągania klientów. Jednym z ciekawych narzędzi jest tu marketing sensoryczny, a więc działania nakierowane na pobudzenie konsumenckich zmysłów i zbudowanie tym sposobem lojalności wobec marki. Mood Media, dostawca rozwiązań w zakresie Expierience Design, przyjrzał ...
-
Firmy widzą skutki pandemii, ale nie nowe zachowania konsumentów
... znacznie rzadziej niż globalnie interesują się nowymi zachowaniami konsumentów i zmianami wzorców konsumpcji (49% w Polsce i 74% globalnie). Paradoksalnie, tylko 67% respondentów z Polski uważa, że zwyczaje konsumenckie zmieniają się pod wpływem pandemii, globalnie uważa tak 90% badanych. Brak wiedzy o konsumencie i relatywnie niższa niż ...
-
Te sieci handlowe mają najlepszą ofertę ze zdrową żywnością
... jeszcze towaru zdrowym, a na pewno nie ECO, BIO czy Organic, co powinno być potwierdzone odpowiednim certyfikatem. Oczywiście zdarza się, że konsument nie zawsze w pełni potrafi zrozumieć etykietkę, dlatego dość popchnie wyciąga wnioski. Jednak sieci handlowe również powinny weryfikować, co finalnie oferują ...
-
Czy zakupy online robią już wszyscy?
... konsumentach – w tym także Polakach. Szczególnie ciekawie wypadają zwyczaje e-zakupowe mieszkańców Polski, jednego z głównych krajów regionu Europy Środkowo-Wschodniej, na tle zachowań ... na uwadze. Skupienie się na jednym może oznaczać straty w sprzedaży, ponieważ konsument chętniej wróci do sprawdzonego sklepu, niż skorzysta z nieznanej mu metody ...
-
E-sport: polscy użytkownicy liderami wśród fanów
... dla analizowanych krajów europejskich wynosiła w ubiegłym roku 19 proc. Ponadto, blisko co trzeci polski fan e-sportu decyduje się na dodatkowe wydatki na tę formę rozrywki (w ... do zwiększenia rozpoznawalności e-sportu, jednak przyzwyczajony do darmowej usługi konsument niezbyt chętnie ponosi koszty związane z dalszym uczestniczeniem w tej formie ...
-
BLIX AWARDS 2023. Te sklepy w Polsce oferują najlepsze promocje
... konkurują. Jest to widoczne szczególnie w czasach drożyzny. Klienci stają się coraz bardziej oszczędni i uważają, że sklepy powinny o nich walczyć promocjami. Polski rynek jest absolutnym ewenementem na skalę europejską pod względem ilości obniżek – zauważa dr Krzysztof Łuczak, członek kapituły programu. Nagrody w tej ...
Tematy: sieci handlowe, handel, sklepy, BLIX AWARDS, rabaty, promocje, promocje cenowe, cena, ceny, Biedronka, Stokrotka, Kaufland, Żabka, Rossmann, Action -
Ekrany cyfrowe zmieniają zachowania konsumentów
... technologii cyfrowych. Wyniki naszego badania wskazują na przełom w handlu detalicznym - dzisiejszy konsument nie szuka towarów, on pragnie przeżyć doświadczenie. Rolą marek ... – 80% vs 76% Respondenci (pełnoletni) pochodzili z ośmiu krajów: Australii, Chin, Francji, Holandii, Polski, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii oraz USA i przynajmniej raz ...
-
Trendy w e-commerce 2024
... stawiają sprzedawcom nowe wyzwania, oczekując coraz lepszych rozwiązań. To właśnie konsument staje się katalizatorem zmian w standardach ścieżki zakupowej, do których muszą ... sukcesu w handlu międzynarodowym - wyjaśnia Julia Maciejewska. - Sprzedawcy zauważają, że rynek polski sam w sobie nie spełnia ich oczekiwań, dlatego coraz bardziej aktywnie ...
-
Za działania proekologiczne firm gotowi jesteśmy zapłacić wyższą cenę
... 000 przedsiębiorstw handlowych z 26 krajów na całym świecie: Wielkiej Brytanii, Singapuru, Hongkongu, Japonii, Australii, ZEA, Francji, Włoch, Hiszpanii, Portugalii, Niemiec, Polski, Belgii, Holandii, Brazylii, Norwegii, Danii, Szwecji, USA, Kanady, Malezji, Meksyku, Austrii, Szwajcarii, Chin oraz Indii. Grupa badawcza w Polsce: 1 000 konsumentów ...
-
BLIX AWARDS 2024: które sieci handlowe w Polsce stawiają na innowacyjność?
Za nami piąta już edycja programu "BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów", w ramach którego głos zabrało niemal 140 tys. polskich konsumentów, wskazując te sieci handlowe w Polsce, które w ich opinii w największym stopniu stawiają na innowacyjność. Kto pojawił się na liście zwycięzców? Odpowiedź na to pytanie poniżej. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
Tematy: sieci handlowe, handel, sklepy, Biedronka, Lewiatan, Auchan Hipermarket, Żabka, Super-Pharm, OBI, Allegro, Maxi Zoo, innowacje, nowe technologie, innowacyjność -
Z jednej strony lęk o kradzież tożsamości, a z drugiej?
... przeprowadzona na przełomie 1 i 2 kwartału 2024 roku., wzięło udział ponad 23 tys. konsumentów z obu Ameryk, Europy, Azji, Afryki, Australii i Oceanii. W przypadku Polski było to 1 tys. respondentów w wieku 18-65 lat.
-
Rośnie rynek FMCG. Konsumenci więcej wydają i więcej kupują
... a w drugiej – spowolnienie – wyjaśnia Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w YouGov Shopper Intelligence. W ujęciu wolumenowym polski rynek FMCG urósł o 4,5 proc. Największy wpływ na ten wynik miało 20 ... co do jej rzeczywistych walorów zdrowotnych (37 proc.). Mniej niż co czwarty konsument zwraca uwagę na ograniczony asortyment, a tylko co ...
-
Handel międzynarodowy zmienia kształt
... Chin analitycy Oxford Economics zidentyfikowali Indie, Wietnam oraz Koreę Południową. Wietnam i Indie pojawiają się również w czołówce najbardziej perspektywicznych partnerów importowych Polski. „Dyskusja wokół ogromnego potencjału Azji z perspektywy polskiego handlu zagranicznego trwa od co najmniej kilku lat. W 2011 i 2012 roku uległa dodatkowemu ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 5/2014
... fonograficzny zaliczył minimalny wzrost przychodów. Pomyślne trendy dotarły także do Polski, która jest w trakcie kluczowych przemian w branży. Rewolucję w polskiej branży fonograficznej zwiastują ... miesięczny abonament, który daje mu dostęp do 20 mln utworów. Konsument dostał więc możliwość legalnego przesłuchiwania muzyki za cenę mniejszą niż ...
-
Jak międzynarodowy jest e-commerce?
... za francusko- oraz niemieckojęzycznymi portalami idealo oraz osiąga rezultat zbliżony do wyników uzyskanych przez Hiszpanię i Włochy. Czteroprocentowy udział użytkowników spoza Polski powinien być jednak również uznany za szczególne wyzwanie i bodziec do dalszych starań o pozyskanie przez polskie sklepy zagranicznych klientów. Naprzeciw potrzebom ...
-
Handel detaliczny zabetonowany
... Finansów (MF) zdaniem m.in. sieci franczyzowych zrobiło zamach na polski handel. W mediach pojawiły się reklamy w formie nekrologu obwieszczającego śmierć polskiej ... prawami. To duże pole do popisu dla małych, specjalistycznych sklepików. Konsument internetowy ma większe możliwości porównawcze, zarówno w zakresie ceny, jak i asortymentu sklepów. ...
-
Polskie opakowania, czyli rozwój i konsolidacja
... aż 27 proc. fuzji i przejęć w CEE. Biorąc pod uwagę wartość transakcji – polski rynek odpowiada za aż jedną trzecią łącznej ich wartości. 37% ... konsument pochodzący z krajów wysokorozwiniętych, takich jak USA, Japonia czy też państwa Europy Zachodniej, zużywa średnio rocznie opakowania o wartości 300-340 euro. Dla porównania, średnia dla Polski ...
-
Odbudowa i rozwój gospodarki. Pandemia to nie wszystko
... , turystyczna, kulturalna i inne powiązane. Dominują w nich mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, a niewiele jest dużych podmiotów notowanych na giełdach. Patrząc na dane z Polski, w trzecim kwartale 2020 r. wartość dodana brutto (główny składnik PKB) w sekcji zakwaterowanie i gastronomia spadła o 30 proc. r/r, podczas gdy np. w przemyśle ...