-
Zakupy online a prawa konsumenta
... w transakcjach, w których zarówno kupujący jak i sprzedawca są osobami prywatnymi. Polski rynek handlu elektronicznego wchodzi w fazę wzrostu. Według Money.pl i Gemius ... Towar został szybko dostarczony, a dodatkowe informacje konsument otrzymywał niezwłocznie. Po dwóch miesiącach konsument zgłosił wadę aparatu. Przedsiębiorca „zmusił” konsumenta ...
-
Seniorzy a ochrona praw konsumenta
... np. wskutek rozprucia szwu w bucie, konsument nie może składać reklamacji z tego tytułu. Jednakże, gdy np. w tym bucie odklei się obcas, konsument może wtedy składać ... bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na próbie N=818 mieszkańców Polski w wieku powyżej 60 lat. Próba ma charakter losowo-udziałowy i jest ...
-
Tajemniczy klient a e-zakupy w Europie
... , którzy kupują produkty i usługi od przedsiębiorców z innych krajów UE, Norwegii czy Islandii. Oto przykład pokazujący, jak ECK pomagają konsumentom: Polski konsument zamówił tablet w brytyjskim sklepie internetowym. Po otrzymaniu przesyłki postanowił jednak zrezygnować z zakupu i niezwłocznie odesłał urządzenie przesyłką rejestrowaną. Brytyjski ...
-
Prawa konsumenta: działania rzeczników 2012
... temat przysługujących nam praw. Na podstawie danych nadesłanych przez rzeczników z całej Polski, UOKiK podsumował ich pracę. Najczęstszą formą działania rzeczników jest udzielanie porad ... prawach powiatu. W przypadku sporu z nieuczciwym sprzedawcą lub usługodawcą każdy konsument może liczyć na ich bezpłatną pomoc. Urząd przypomina, że oprócz ...
-
Smart shopping po polsku
... , by nauczyć się oszczędzania, które może przynieść znaczne korzyści. – wyjaśniaDaniel Szewieczek, Dyrektor Departamentu Oszczędności z ING Banku Śląskiego. Badanie pokazuje, że polski konsument to mądry konsument, tylko trzeba mu pokazać jak może dodatkowo zarobić, by odczuł z tego korzyści finansowe.
-
Produkty spożywcze: za mało informacji
... ankietowanego brakuje informacji o warzywach i owocach oraz rybach. Dla niektórych tajemnicą pozostaje też mięso wołowe. O raporcie Raport „Konsument w gąszczu informacji, czyli jak powinna komunikować się z nim branża spożywcza” obejmuje wyniki badania zrealizowanego ... zważeniu danych, dzięki czemu są one reprezentatywne dla ogółu mieszkańców Polski ...
-
Firmy kurierskie w epoce 2.0
... na odroczenie płatności podatku VAT przy imporcie towaru do Polski – wylicza Tomasz Buraś z DHL Express (Poland) E-handel - języczek u wagi Obecnie coraz ... 2.0 Pierwszoplanową rolę w rosnącym rynku B2C będą odgrywać najnowocześniejsze technologie mobilne. Zakupy on-line konsument będzie dokonywał bez względu na miejsce, w którym będzie się aktualnie ...
-
Prawa konsumenta: działania rzeczników 2013
... na temat przysługujących nam praw. Na podstawie danych nadesłanych przez rzeczników z całej Polski, UOKiK co roku podsumowuje ich pracę. Najczęstszą formą działania rzeczników jest ... na prawach powiatu. W przypadku sporu z nieuczciwym sprzedawcą lub usługodawcą każdy konsument może liczyć na ich bezpłatną pomoc. Urząd przypomina, że oprócz miejskich ...
-
Suplementy diety – Polacy nie mają nic przeciwko
... i lecznicze, a prawie jedna piąta badanych uważa, że suplementy są przede wszystkim produktem spożywczym. Prawdopodobnie jest to przyczyną, która sprawia, że polski konsument nie widzi potrzeby konsultowania swojej decyzji z lekarzem – komentuje Izabela Sałamacha z On Board PR. Gdzie Polacy szukają informacji o suplementach diety? Ponad ...
-
5 grzechów głównych w e-marketingu
... dogłębnej analizy danych o klientach i ich potrzebach to doskonały przykład krótkiej pamięci. Konsument otrzymuje reklamę produktów ogrodowych, choć dopiero co kupił mieszkanie w bloku ... w innej cenie, ponieważ dana promocja właśnie dobiegła końca. Zniechęcony konsument odchodzi do innego sklepu, a marketerzy tracą część budżetu przez niedostosowanie ...
-
Gwarancja zwrotu pieniędzy - to się liczy w e-commerce
... wśród kupujących online. Wyniki przeprowadzonego sondażu pokazały, że dla co drugiego respondenta z Polski istotne jest finansowe zabezpieczenie transakcji, co jest dowodem na istotę ... był zawsze dobrze widoczny dla kupujących online niezależnie od tego, czy konsument wchodzi na stronę startową sklepu, czy bezpośrednio odwiedza stronę produktową. ...
-
Wzrost e-commerce będzie trwał w 2021 r.? Co sądzą eksperci?
... branża jaka jest ściśle powiązana z e-commerce to logistyka. Wydaje się, że polski konsument ma bardzo dużo możliwości odbioru przesyłki i nie czeka na nią zbyt ... o tym, że wraz z początkiem pandemii startowaliśmy z “niższego poziomu” niż kraje zachodniej Europy. Konsument polski wciąż nie jest tak świadomy jak niemiecki, który np. za pomocą funkcji ...
-
Jakość obsługi klienta w 2015 r.
... wieje z niej jednak huraoptymizmem - ciągle co czwarty konsument opuszcza miejsce obsługi nieusatysfakcjonowany. Pozostaje zastanawiać się, czy chodzi o brak poprawy ... poziom obsługi – wyjaśnia Mirosław Bartoń, Prezes Grupy VSC, w skład której wchodzi Polski Program Jakości Obsługi. – Satysfakcja klientów wynikająca z właściwej obsługi wpływa ...
-
Jakość obsługi klienta w 2016 r.
... poziomu 77,5%, to ciągle jednak brak satysfakcji z obsługi deklaruje co piąty konsument. Czy to może oznaczać, że polskie firmy traktują jakość obsługi po macoszemu ... bardziej dziwi, ponieważ całe województwo lubelskie jest oceniane w rankingu bardzo wysoko. O badaniu: Polski Program Jakości Obsługi zbiera opinie konsumentów przez 365 dni w roku za ...
-
Teraz Polska: jak kupują polscy konsumenci?
... przeczytać opis produktu i oceny oraz porównać cenę w kilku sklepach. Świadomy konsument wymaga więcej od producenta, i to nie tylko w kwestii jakości samych produktów ... coraz częściej konsumenci wybierają polskich producentów i usługodawców. To dla nas dowód, że Polski Program Promocyjny odniósł sukces, a wartości, które nam przyświecają, zostały ...
-
TP SA wprowadzała w błąd
... UOKiK w Katowicach ustalono, że w listopadzie 2003 roku Telekomunikacja Polska SA przesłała swoim abonentom ulotki reklamowe dotyczące nowych ofert. Zgodnie z nimi konsument wybierając plany taryfowe „Darmowe Weekendy" oraz „Darmowe Wieczory i Weekendy" mógł wykonywać bezpłatne połączenia na numery stacjonarne w całej Polsce w godzinach od ...
-
E-faktura coraz popularniejsza
... ) dominuje w Finlandii i Szwecji, podczas gdy w krajach Europy Wschodniej, w tym Polski, zdaje się praktycznie nie występować. Proces obsługi faktur sprzedaży jest najmniej ... w ogóle listów zawierających faktury papierowe. W Danii i Estonii co piąty konsument podaje, że odbiera wyłącznie faktury elektroniczne. Konsumenci w Polsce, podobnie jak i na ...
-
Rynek tytoniu a polityka fiskalna państwa
... tytoniowa ma kluczowe znaczenie dla budżetu z uwagi na niemal 10% udział całkowitych podatków pośrednich od wyrobów tytoniowych w ogólnych wpływach budżetowych Polski. Co więcej, łańcuch biznesowy producentów surowca, pierwszych przetwórców tytoniu, producentów wyrobów tytoniowych, jak też dystrybucja hurtowa oraz detaliczna kreuje bezpośrednio ...
-
M-commerce: więcej kanałów sprzedaży powiększa sprzedaż?
... prosumentem, a teraz – uzbrojony w nowoczesne technologie mobilne – awansuje na superkonsumenta. Dane dla Polski nie odbiegają w tym względzie zbytnio od informacji, jakie mamy ze Stanów, ... informacji o koszyku zakupowym niezależnie od urządzenia, na którym kupuje konsument, czy duży wybór wygodnych i bezpiecznych metod płatności. Ale cofnijmy się ...
-
Kochamy promocje, ale nie na zabój
... polski konsument niełatwo poddaje się emocjom. Niemal połowa (47 proc.) ankietowanych zadeklarowała, że promocje są interesujące jedynie wówczas, gdy obejmują produkty, których kupno mieli już w planach. Co więcej, aż 27 proc. respondentów utrzymuje, że w ogóle nie zwraca na nie uwagi. – Polski konsument ... wzięły osoby pełnoletnie z całej Polski ...
-
E-commerce ważny dla ekologii?
... to przede wszystkim produkty spożywcze, produkty dla dzieci i kosmetyki. W przypadku kosmetyków, składem kieruje się co 4. konsument. Podobnie, co 4., zwraca uwagę na to, a jaki sposób kosmetyk powstał. Co 8. sprawdza certyfikaty ekologiczne. ... - Instytut Logistyki i Magazynowania, Polska Izba Opakowań, gazeta.pl wraz z zielona.gazeta.pl oraz Polski ...
-
KRD: długi Polaków 2007
... – tyle wynoszą nieuregulowane w terminie zobowiązania konsumentów i przedsiębiorców z całej Polski – wynika z raportu KRD. Aż połowę tej kwoty ... Polski kwotę 115 mln zł. To także domena najmłodszych dłużników. Większość z nich jest notowana w Krajowym Rejestrze Długów właśnie za nieuregulowanie mandatu za jazdę bez biletu, choć akurat konsument ...
-
Handel detaliczny w Polsce odporny na kryzys
... do miesiąca o 0,4 proc., podczas gdy poprzednio spadła o 0,3 proc. W UE-27 rok do roku sprzedaż spadła o 2,5 proc., podczas gdy poprzednio spadła o 1,6 proc. - Polski konsument praktycznie nie przejął się globalnymi zawirowaniami finansowymi. Nie zamierzamy specjalnie zaciskać pasa. Z badań wynika, że ponad połowa ankietowanych planuje wydać ...
-
Styl życia wpływa na stan zdrowia
... konsument może nie tylko negować możliwość uchronienia się przed tymi chorobami, ale także zrzekać się odpowiedzialności za walkę z nimi. O ile 52% ankietowanych w skali ogólnoświatowej i aż 75% respondentów z Polski ... najczęściej wskazywano złą dietę, złość, alkohol i stresująca pracę. Co 2. polski ankietowany wierzy, iż większość chorób ma do ...
-
Reklama telewizyjna nadal działa
... bez reklamy ucierpiałaby ich jakość. W Polsce wskaźnik ten wynosi 66%. W świecie mediów, w którym konsument może wybierać swobodnie jak, gdzie i kiedy odda się multimedialnej rozrywce, ... usługę. W regionie CEEMEA ten wskaźnik wynosi 52%. Ponad 50% konsumentów z Polski, ZEA i RPA uważa reklamy zwracające się bezpośrednio do nich za najbardziej ...
-
Black Friday, czego oczekują klienci?
... Polski zza oceanu i zagościł u nas na dobre. Sklepy, które chcą przyciągnąć klientów i wycisnąć z tego ... docenianym przez klientów jest oferta bezpłatnej dostawy. W naszym badaniu jako atrakcyjną wskazał ją co czwarty konsument - mówi Arkadiusz Panek, Dyrektor Departamentu Kart Kredytowych Santander Consumer Banku. Jednocześnie zdecydowanie mniej ...
-
GUS: polscy konsumenci coraz mniej obawiają się COVID-19?
Wraz z pojawieniem się w naszym kraju pierwszego przypadku zakażenia koronawirusem nastroje polskich konsumentów zanotowały bardzo pokaźne spadki. Rozwój pandemii przyniósł kontynuację tego trendu. Jednak już w maju i czerwcu nastawienie polskich konsumentów okazało się nieco bardziej optymistyczne. Podobnie było i w lipcu - jak podał dziś GUS, w ...
-
Zachowania konsumentów: mniej na żywność, więcej na paliwo
... Japonii, Meksyku, Holandii, Korei Południowej, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Chile oraz Polski. Opracowany przez Deloitte indeks niepokoju konsumentów. to różnica netto ... w przypadku wydatków na artykuły użytku domowego (4 proc.). Na zbliżonym do Polski poziomie kształtuje się różnica w deklarowanych wydatkach na podróże (-21 ...
-
Czy pandemia to powód, żeby kupować polskie produkty?
... możemy przeczytać opis produktu i oceny oraz porównać cenę w kilku sklepach. Świadomy konsument wymaga więcej od producenta i to nie tylko w kwestii jakości samych produktów i ... którzy budują swoją markę w oparciu o regionalne pochodzenie, wielopokoleniową tradycję i polski kapitał. Nic dziwnego, skoro aż 73,1 proc. ankietowanych, mając możliwość ...
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... obsługi logistycznej płynące z rozwiniętych rynków e-commerce wielokrotnie potwierdzały, że lada moment będą obowiązywać także w Polsce. Należy jednak zadać pytanie czy polski konsument będzie skłonny pokryć dodatkowy koszt takich usług, czy będzie raczej oczekiwał, że pozostanie on po stronie sprzedawcy. Uruchomienie niedzielnej opcji ...
-
Czarna lista stacji paliw - c.d.
... oleju napędowego. Inspekcja Handlowa, podległa Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podsumowuje ogólnopolską akcję, rozpoczętą w czerwcu 2003 r. Do tej pory polski rynek paliw ciekłych nie był systematycznie monitorowany. W poszczególnych regionach kraju Inspekcja Handlowa, podległa Prezesowi UOKiK przeprowadzała sporadyczne kontrole ...
-
Wskaźnik optymizmu - II 2004
... porównaniu z ubiegłym miesiącem wskaźnik oczekiwań zmniejszył bowiem swoją wartość o ponad 4 punkty. Gorsze oceny najbliższej przyszłości mają niewątpliwie związek z perspektywą przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Konsumenci obawiają się zwłaszcza wzrostu cen. Obawy przed wzrostem inflacji pozostają w lutym, podobnie jak przed miesiącem, na ...
Tematy: wok, wskaźnik optymizmu konsumentów -
Wskaźnik optymizmu - III 2004
... . Utrzymuje się tendencja spadkowa w ocenie sytuacji przyszłej - wskaźnik oczekiwań spadł w marcu o ponad 4 punkty, co ma niewątpliwie związek z obawami związanymi z wejściem Polski do Unii Europejskiej. Jednak w tym miesiącu spadek Wskaźnika Optymizmu Konsumentów związany jest przede wszystkim ze zmianą oceny sytuacji bieżącej. Wskaźnik ...
Tematy: wskaźnik optymizmu, wok -
Telekomunikacja: prawa konsumenta
... TVP2 w każdy poniedziałek o godz. 17.15. Najbliższy odcinek programu telewizyjnego "Konsument" poświęcony zostanie usługom telekomunikacyjnym. W jego trakcie eksperci przypomną między innymi o ... 18.45. Pytania ekspertom konsumenci będą mogli również zadać na czacie Wirtualnej Polski () w każdy wtorek – w godzinach 14.00 – 15.00 oraz telefonując w co ...
-
Czas na integrację
... informacji o kliencie wokół centralnej bazy danych. Wygląda na to, że polski rynek, który w dziedzinie marketingu interaktywnego pozostawał dotychczas daleko w tyle za ... klienta, a co za tym idzie skierować do niego precyzyjny przekaz. Co ciekawe, to konsument, reagując na przekaz w dowolnym medium, inicjuje kontakt wysyłając SMS zgłoszeniowy ...