-
Media online o branży PR I-VI 2008
... zarządu Edelman PR. Media pisały także o tegorocznych odejściach 9 pracowników z firmy, w tym 3 dyrektorów (m.in. Wioletty Buczek i Dariusza Chomki, którzy następnie stworzyli agencję PR Reputation Managers). Pierwszą piątkę najczęściej opisywanych online agencji zamyka Ciszewski PR (206 publikacji). O firmie media internetowe informowały głównie ...
-
Branża PR w mediach 2007
... ukazało się 1478 takich materiałów. Media coraz częściej pisały o samej branży PR, o jej reprezentantach, powoływały się ... PR, media wspominały o niej 33 razy. 28 razy wzmiankowano w mediach Grupę Eskadra, głównie w kontekście jej prac nad kampaniami promocyjnymi polskich miast i regionów. Agencja Ciszewski PR była wzmiankowana 21 razy, a First PR ...
-
Polscy PR-owcy a social media
... aż 63% ankietowanych przyznało, że nie do końca wie jak wykorzystać potencjał mediów społecznościowych. Chętni nieprzygotowani 84% badanych specjalistów wykorzystuje media społecznościowe w komunikacji PR i/lub marketingowej. 99% badanych chce znać liczbę nieprzychylnych komentarzy, wpisów i publikacji na temat swojej marki bądź firmy. Wychwycenie ...
-
Branża PR w mediach 2008
... media poświęcały okresowo dużo uwagi. Były to: relacje inwestorskie, PR polityczny (zagranica), PR sportu oraz logo Białegostoku. Ostatni z wymienionych zajął wiele miejsca w mediach w grudniu (21 materiałów), PR ... agencji PR, jak i niezależni eksperci, a także przedstawiciele instytucji publicznych. Osobą, której wypowiedzi media najczęściej ...
-
Branża PR w mediach XII 2007
... media tematami związanymi z public relations były: PR Polski (w zestawieniu znajduje się 60 publikacji o tej tematyce) oraz ogólna tematyka branży PR ...
-
Branża PR w mediach X 2008
... miesiąc wcześniej. Natomiast drugie miejsce zajęła Superstacja, którą od lidera rankingu dzielą jedynie 4 publikacje. W październiku, co ciekawe, częściej o PR pisały media regionalne, które zamieściły 265 publikacji związanych tematycznie z public relations. Natomiast w mediach ogólnopolskich znalazły się 184 materiały o tej tematyce. Zdecydowanie ...
-
Branża PR w mediach w 2009 r.
... ). Było to głównie spowodowane wybuchem afery hazardowej i pracami nad związaną z nią ustawą. O branży PR pisano najczęściej w kwietniu (77), zazwyczaj, w kontekście kondycji rynku usług PR w czasie kryzysu ekonomicznego. Osobą, której wypowiedzi media najczęściej przywoływały w kontekście PR-u był Piotr Tymochowicz (180 materiałów). Był on częstym ...
-
5 trendów, za którymi powinien podążyć współczesny PR
... branży Public Relations. Jak zmienia się PR? Które kierunki są obecnie najbardziej znaczące? Praktycy PR-u wskazali kluczowe. Media tradycyjne przegrywają z internetem – konsumpcja treści w sieci ... oraz kierowanej do niego komunikacji. Dział reklamy, agencja PR czy zespół ds. social media pracujący dla danej firmy, nie mogą prowadzić działań w ...
-
Branża PR w mediach I 2009
... przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR. W styczniu ekspertem najczęściej proszonym przez media ogólnopolskie o komentarz PR-owski był Wojciech Jabłoński (12). Drugie miejsce zajął Piotr Tymochowicz (11). Obaj komentowali zazwyczaj, z perspektywy ...
-
Branża PR w mediach I 2010
... a 120 materiałów pochodziło z mediów ogólnoinformacyjnych. Media chętnie zajmowały się także tematem PR-u Polski i porad PR. Rzadko natomiast poruszano temat samej branży PR, bo tylko 16 razy. Analiza zakwalifikowanych publikacji wykazała, że zdecydowana większość styczniowych przekazów (226) o branży PR miała wydźwięk neutralny, 15 materiałów było ...
-
Branża PR w mediach III 2010
... poruszanym tematem był PR polityczny, o którym pisano 136 razy. Media chętnie zajmowały się także tematem PR-u Polski (61) i lobbingu (32). Natomiast temat samej branży PR poruszano ... instytucjami/ firmami, były POT (9), BCC (5) i Asseco Poland (5), a agencjami PR - On Board PR i Ciszewski Financial Communications, które wymieniono po dwa razy ...
-
Branża PR w mediach II 2010
... mniej niż w lutym 2009 roku. W opisywanym miesiącu, najczęściej poruszanym tematem był PR polityczny, o którym pisano 92 razy - wynika z raportu PRoto. Analiza ... materiałów pochodziło z mediów ogólnoinformacyjnych. Media chętnie zajmowały się także tematem PR-u Polski (36) i lobbingu (25). Rzadko natomiast poruszano temat samej branży PR, bo tylko 6 ...
-
Agencje PR w Polsce
... media, gdyż "nie mają konta na Facebooku" – zauważa jednak Justyna Bandoła, PR Manager agencji Bird&Co. - Na szczęście branża edukuje się, jest spore zainteresowanie ta tematyka. Specjaliści PR ... PR opublikowała pod koniec 2010 roku firma badawcza Millward Brown SMG/KRC, która na zlecenie ZFPR opracowała raport "Media społecznościowe jako narzędzie PR ...
-
PR w nowych mediach
... przejęły ich walory, ale także rozwinęły własne instrumentarium technik komunikacji z użytkownikiem. Nowe media, ze względu na swoje cechy, w naturalny sposób faworyzują komunikaty PR, zastępując nimi przekazy reklamowe. Reklama nakłania, PR buduje rekomendacje Dla użytkowników nowych mediów bardzo istotny jest element polecenia. Jednym z elementów ...
-
Polskie firmy a wydatki na działania PR 2013
... wewnętrznej. Natomiast cięcia w budżecie na działania PR głównie odbiją się na następujących narzędziach: Media Relations, Komunikacja wewnętrzna, czy PR produktowy. - Obszary redukcji i zwiększenia wydatków dotyczą niemal tych samych narzędzi. Świadczy to o stosowaniu przez działy marketingu i PR wystandaryzowanych rozwiązań i pokazuje, że nie ma ...
-
Media społecznościowe: wykorzystanie w PR
... firmowego bloga i mailing miały natomiast więcej wskazań niż wpisy na forach. Informacje o badaniu Badanie ankietowe „Media społecznościowe: wykorzystanie w PR” zostało zrealizowane w czerwcu 2012 przez Kompas Social Media i Instytut Monitorowania Mediów przy współpracy portalu branżowego PRoto.pl. Ten sam zespół przygotował również pierwszą edycję ...
-
Branża PR w mediach VIII 2008
... Gazeta Wyborcza, która na łamach swojego ogólnopolskiego wydania oraz dodatków regionalnych opublikowała 46 artykułów związanych tematycznie z branżą PR. W sierpniu częściej o PR pisały media ogólnopolskie, które zamieściły 189 publikacji związanych tematycznie z public relations. Natomiast w mediach regionalnych znalazło się 175 materiałów o tej ...
-
Branża PR w mediach III 2005
... publikacji. Wykres 1. Media publikujące informacje o PR Z analizy materiałów wynika, że prawie wszystkie przekazy o branży PR miały neutralny wydźwięk - 80%. 14,5% stanowiły materiały pozytywnie opisujące branżę PR, a 5,5% - publikacje negatywne. W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 118 ...
-
Branża PR w mediach V 2008
... , aż 141 osób nie ma żadnego wykształcenia kierunkowego, a tylko 35 ukończyło w różnych placówkach studia podyplomowe z zakresu PR-u. W maju częściej o PR pisały media ogólnopolskie, które zamieściły 170 publikacji związanych tematycznie z public relations. Natomiast w mediach regionalnych znalazły się 132 materiały o tej tematyce. Zdecydowanie ...
-
Branża PR w mediach VII 2008
... media pisały głównie o agencjach PR, praktycznie pomijając przy tym inne firmy i organizacje. Najczęściej cytowaną/wzmiankowaną agencją była Grupa Eskadra, na którą w lipcu media powoływały się 5 razy. Większość (171) lipcowych przekazów o branży PR ... w zestawieniu opublikowały media ogólnoinformacyjne, natomiast 33 publikacje pochodzą z mediów ...
-
Narzędzia PR w Internecie
... więc bardziej niż reklamie ufają treściom dostarczanym przez media. Tu właśnie pojawia się zadanie dla PR - kształtowanie w mediach pożądanej przez organizację opinii na jej ... do spraw PR jest sprawić, żeby do klientów - głównie poprzez media - docierały informacje tworzące pożądany wizerunek firmy. Specjaliści od PR zwykle wąsko definiują ...
-
Branża PR w mediach IX 2008
... w rankingu Superstacji, która na swojej antenie wyemitowała 19 materiałów związanych z PR-em, głównie politycznym. We wrześniu, co ciekawe, częściej o PR pisały media regionalne, które zamieściły 213 publikacji związanych tematycznie z public relations. Natomiast w mediach ogólnopolskich znalazły się 162 materiały o tej tematyce. Zdecydowanie ...
-
Wizerunek medialny specjalisty PR
... Pracowni Public Relations i Marketingu Instytutu Nauk Społecznych WSG w Bydgoszczy. Przekaz na temat pracy w branży PR najbardziej widoczny był w mediach ogólnopolskich. Ukazało się w nich 89% wszystkich materiałów. Media regionalne wykazały się znacznie mniejszą aktywnością – publikacje zamieszczone na łamach prasy regionalnej i lokalnych portali ...
-
Branża PR w mediach II 2005
... 19 pojedynczych publikacji (wykres 1). Gazeta Prawna została również medium najczęściej publikującym materiały o PR w ostatnim półroczu (wrzesień 2004 – luty 2005). Wykres 1. Media publikujące informacje o PR Prawie wszystkie lutowe przekazy o branży PR miały neutralny wydźwięk - 94%; w badanym okresie nie odnotowano żadnej publikacji negatywnie ...
-
Branża PR w mediach IV 2008
... Praw Dziecka Ewy Sowińskiej. Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji zwyciężyła Grupa Eskadra PR, która była wzmiankowana 8 razy i wyprzedziła: Agencję KLC, Alert Media Communications, Ciszewski PR i Solski PR, które wymieniano po 5 razy. Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską na pierwszym miejscu ...
-
Branża PR w mediach VI 2008
... w tegorocznym konkursie PRotony 2008, zanim założył własną firmę. Agencja wyprzedziła: Liberty Group, On Board PR oraz Solski Burson-Marsteller, które wymieniano po 2 razy. W czerwcu częściej o PR pisały media ogólnopolskie, które zamieściły 146 publikacji związanych tematycznie z public relations. Natomiast w mediach regionalnych znalazły się ...
-
Branża PR w mediach IV 2006
... PR w Rzeszowie, cytowany pięciokrotnie. Najczęściej cytowaną/wzmiankowaną w kontekście PR firmą, organizacją i instytucją było Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Natomiast w przypadku agencji PR, pierwsze miejsce ponownie zajęła agencja On Board, która była cytowana przez media dziewięciokrotnie. Mimo spadku liczby publikacji o PR w kwietniu, media ...
-
Raport "Konsument i Media"
... na temat firmy - wynika z raportu "Konsument i media" przygotowanego przez firmę doradczą On Board PR Raport firmy doradczej On Board PR „Konsument i media” ma pomóc przedsiębiorcom w planowaniu działań komunikacyjnych. Opisuje rolę, którą w kształtowaniu opinii i postaw konsumentów pełnią media. Z przedstawionych w nim danych wynika np., że ...
-
Branża PR w mediach VI 2006
... Norbert Kilen, dyrektor strategiczny agencji On Board PR, cytowany czterokrotnie. Najczęściej wzmiankowaną w kontekście PR firmą, organizacją i instytucją była PKPP "Lewiatan". Natomiast w przypadku agencji PR, pierwsze miejsce ponownie zajęła agencja On Board, która była cytowana przez media ośmiokrotnie. Mimo tzw. sezonu ogórkowego w mediach ...
-
Branża PR w mediach II 2008
... PR Polski. PR Polski był najczęściej poruszanym tematem przez media w lutym. Poświęcono mu aż 94 publikacje. Zagadnienie to było omawiane głównie przez media ... z public relations. Natomiast media ogólnopolskie zamieściły 91 PR-owskich materiałów. Również artykuły najczęściej piszącej o branży PR dziennikarki - Anny Bojar - poświęcone były w ...
-
Branża PR w mediach II 2009
... pochodzi z telewizji i radia (odpowiednio: 182 i 53). W pierwszej piątce mediów poruszających tematykę PR znalazły się także dzienniki: Rzeczpospolita (31), Polska (21) i Dziennik Polska Europa Świat (16). W lutym ekspertem najczęściej proszonym przez media ogólnopolskie o komentarz PR-owski był Eryk Mistewicz (10). Drugie miejsce zajął Bartłomiej ...
-
Social media w różnych branżach
... jak ulepszyć swoje produkty i usprawnić obsługę” - podkreśla Katarzyna Szczypek, Dyrektor Działu Finance w On Board PR Ecco Network. Media społecznościowe dotyczące handlu oraz mediów i rozrywki W raporcie czytamy, iż media społecznościowe stały się zdecydowanie bardzo pomocne w zrozumieniu realnych potrzeb użytkowników sieci. Wiedza na temat tego ...
-
Firmy bez strategii w social media
... PR ogółem według specjalizacji: Media ...
-
PR i marketing w 2023 roku. Trendy na 2024
... PR, ale także media relations. Dziś dziennikarze oczekują od agencji PR ...
-
Cała prawda o marketingu i PR w Polsce
... są również deklaracje działów PR, z których wynika, że w centrum ich zainteresowania znajduje się przede wszystkim komunikacja wewnętrzna, promocja na targach czy konferencjach oraz na organizowanie eventów. Z kolei niespodziewanie mało wskazań zyskały media relations oraz biuro prasowe. Jeżeli chodzi o komunikację poprzez media społecznościowe, to ...