-
Wzrosła liczba przetargów
Telefoniczna Agencja Informacyjna opracowała raport, w którym przeanalizowane zostały przetargi ogłoszone w Polsce, w listopadzie b.r. W stosunku do poprzedniego miesiąca, liczba przetargów wzrosła o 13%, najwięcej ogłoszeń pochodziło z województwa Śląskiego i Mazowieckiego, najpopularniejszym miejscem zamieszczania informacji przetargowych był ...
-
Nowy chip radiowy Infineona
Firma Infineon Technologies AG opracowała nowy chip komunikacji bezprzewodowej w technologii Bluetooth - BlueMoon UniCellular. Producent podaje, że nowy układ jest trzykrotnie szybszy od stosowanych obecnie typowych rozwiązań, a dodatkowo niewielkie zewnętrzne gabaryty chipa plasują go wśród najmniejszych rozwiązań obecnie dostępnych na rynku. ...
-
Reklama w motoryzacji XI 2004
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców wśród producentów samochodów osobowych zajęła w listopadzie firma Fiat Auto Poland - wynika z opracowania firmy Expert-Monitor, analizującej rynek reklamy. Wydatki tej firmy wyniosły niewiele ponad 11 mln zł, co stanowi 16 procent wszystkich nakładów przeznaczonych na reklamę samochodów ...
-
Skaner jutra
Japońscy naukowcy pracują nad skanerem w postaci elastycznego kawałka plastiku. Urządzenie wielkości karty kredytowej miałoby współpracować z telefonami komórkowymi, wykorzystując je jako źródło zasilania, ekran oraz nośnik danych. Skaner został zbudowany w oparciu o organiczne materiały światłoczułe. Urządzenie skanuje wszystko, co umieści się ...
-
Portale górą? Guzik prawda!
11 stycznia miała miejsce oficjalna premiera nowych badań internetu - MegaPanel PBI/Gemius. Ich niewątpliwą zaletą, oprócz unikalnej na skalę światową metodologii, jest objęcie badaniem całego rynku wydawców internetowych (około 3 tysiące serwisów), odwiedzanych przez polskich internautów. Wśród wad wymieniano przede wszystkim sposób prezentowania ...
-
Badanie bezpieczeństwa konsumentów XII 2004
O 0,6 punktu procentowego wzrósł Indeks Bezpieczeństwa Konsumenckiego. Nadal jednak wśród konsumentów przeważa poczucie zagrożenia - wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wyniki grudniowego sondażu wskazują również, że umiejętność i skłonność konsumentów do dochodzenia roszczeń nie ulega ...
-
Fiat największym reklamodawcą
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców wśród producentów samochodów osobowych zajęła w grudniu firma Fiat Auto Poland - informuje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, powołując się na dane firmy Expert-Monitor. Fiat Auto Poland został również liderem zestawienia motoryzacyjnych wydatków reklamowych za cały 2004 rok. ...
-
Anonimowe randki w sieci
Co drugi Internauta (51%) wykorzystuje sieć do zawierania nowych znajomości. Większość z nich jest jednak dość ostrożna przy ujawnianiu prawdziwych danych personalnych oraz wizerunku, szczególnie przy pierwszym kontakcie. Chociaż aż 89% spośród nich ujawniło przynajmniej jedną ze swych danych osobistych, to jedynie 6% było tak nieostrożnych, że ...
-
Tanieją modemy ADSL D-Linka
O prawie czterdzieści procent spadają ceny bezprzewodowych routerów D-Linka przeznaczonych dla sieci ADSL. To odpowiedź producenta na dynamiczny wzrost zainteresowania szerokopasmowymi usługami dostępowymi wśród Polaków i coraz większą popularność domowych sieci Wi-Fi. Zdecydowanie mniej zapłacimy teraz za urządzenia typu all-in-one: DSL-G604T ( ...
-
Internetowe znajomości Polaków
Mimo, że globalna sieć jest dla nas przede wszystkim źródłem informacji przydatnych w pracy lub w nauce (przyznaje tak aż 90% internautów), jednym z istotnych powodów korzystania z Internetu jest także możliwość nawiązywania nowych kontaktów. Znajomości w sieci szuka niemal połowa jej użytkowników (47%) - wynika z badania prof. Zbigniewa ...
-
Instytucje badania rynku i opinii I 2005
Raporty sporządzane przez instytucje badania rynku i opinii stanowią częstą inspirację dla autorów artykułów prasowych. Są bogatym źródłem wiedzy o naszym społeczeństwie, a wyniki, nierzadko zaskakujące, mogą być doskonałą ilustracją dla opisywanych przez dziennikarzy wydarzeń. Serwis eprasa.com podjął się sprawdzenia, o których badaniach tych ...
-
Reklama w motoryzacji I 2005
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców wśród producentów samochodów osobowych zajęła w styczniu firma Citroen Polska - informuje Instytut Samar, powołując się na badania firmy Expert-Monitor. Według zestawienia przygotowanego przez Samar, styczniowe wydatki tego francuskiego producenta na reklamę wyniosły ponad 6 mln zł, co stanowi ...
-
Europejskie telefony Philipsa
W ofercie firmy Philips pojawiło się pięć nowych telefonów komórkowych, dedykowanych wyłącznie na rynki europejskie. Wśród nowości dostępne są dwa modele z klapką i trzy telefony z wbudowanymi cyfrowymi aparatami fotograficznymi. Philips 162 to propozycja dla mało wymagających użytkowników „komórek”, którzy przede wszystkim przez telefon prowadzą ...
-
Polacy o handlu kobietami
Niemal wszyscy Polacy zetknęli się z problemem handlu kobietami - wynika z raportu przedstawionego w styczniu przez Centrum Badania Opinii Społecznej. 95 proc. naszych rodaków przyznało, że słyszało lub czytało o tym zjawisku. Głównym źródłem informacji na ten temat są media, a przede wszystkim - telewizja. CBOS zwrócił się do Polaków z pytaniem, ...
-
Aparatura marketingu - faks
Pod koniec lat osiemdziesiątych mój dobry, stary znajomy, podjął życiową decyzję - rozpoczął działalność gospodarczą w branży sportowo-turystycznej. Poczynił kilka inwestycji, wśród których jedną z najważniejszych był... zakup faksu. Było to w owym czasie bardzo ważne urządzenie. Przy jego pomocy można był wysyłać i przyjmować zamówienia, można ...
-
Produktywność w 200 krajach
Microsoft, we współpracy z dr Larry'm Bakerem, amerykańskim badaczem wydajności pracy i specjalistą ds. zarządzania czasem, przeprowadził test produktywności (Microsoft Office Personal Productivity Challenge - PCC) wśród ponad 38 tys. merytorycznych pracowników z różnych firm, w 200 krajach świata. Badanie wykazało, że z 45 godzin, które ...
-
Wskaźnik Optymizmu - III 2005
Jak podała firma badawcza Ipsos w marcu kolejny raz z rzędu nastroje wśród konsumentów uległy pogorszeniu. Wskaźnik Optymizmu Kon-sumentów (WOK) obniżył swoją wartość o 1,26 pkt. i przyjmuje obecnie wartość 84,90 pkt. Największy spadek, bo o blisko 6 punktów odnotowano w przypadku wskaźnika klimatu gospodarczego, którego wartość wynosi 73,16 pkt. ...
-
Kadra zarządzająca w mediach II 2005
Piotr Nurowski, prezes Elektrimu, był w lutym 2005 roku najczęściej opisywanym w mediach szefem spośród 50 prezesów największych firm w Polsce. Z raportu "Bossowie polskiej gospodarki w mediach" przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów wynika jednak, że Nurowski był zwykle wymieniany w publikacjach nie jako biznesmen, ale działacz ...
-
Instytucje badania rynku i opinii II 2005
Raporty sporządzane przez instytucje badania rynku i opinii stanowią częstą inspirację dla autorów artykułów prasowych. Są bogatym źródłem wiedzy o naszym społeczeństwie, a wyniki, nierzadko zaskakujące, mogą być doskonałą ilustracją dla opisywanych przez dziennikarzy wydarzeń. Serwis eprasa.com podjął się sprawdzenia, o których badaniach tych ...
-
Lufthansa: samoloty z Internetem
W letnim rozkładzie lotów Lufthansa zaoferuje szerokopasmowy dostęp do Internetu już w około 50 proc. samolotów swojej floty na trasach międzykontynentalnych. Wśród nowych tras na których pasażerowie będą mogli korzystać z systemu FlyNet znajdują się między innymi loty z Monachium do Waszyngtonu, Bostonu, Dubaju oraz z Frankfurtu do Portland, ...
-
Tydzień 13/2005 (28.03-03.04.2005)
Zysk będący źródłem bogactwa osiągany w rynkowej działalności gospodarczej jest wynikiem różnicy między oceną wartości produktu przez nabywcę, a kosztami poniesionymi przez producenta. Powstaje pytanie, czy jest coś takiego jak "zysk uczciwy"? Jakie warunki muszą być spełnione, by osiągnięty zysk był uznany za uczciwy, by nie był kwestionowany ...
Tematy: wydarzenia z Polski, komentarz gospodarczy -
Niebezpieczne komunikatory
SurfControl przedstawił raport na temat zabezpieczeń przedsiębiorstw przed zagrożeniami jakie niesie ze sobą korzystanie z komunikatorów internetowych. Z raportu wynika, że połowa spośród badanych firm nie posiada żadnych reguł polityki bezpieczeństwa komunikacji IM (Instant Messaging). W badaniu przeprowadzonym w USA przez Światowe Centrum ...
-
Marki godne zaufania
Nokia i Nivea - to maki które cieszą się największym zaufaniem wśród Europejczyków - tak wynika z największego europejskiego badania konsumenckiego European Trusted Brands 2005 przeprowadzonego przez Reader's Digest. W ramach tegorocznej edycji paneuropejskiego badania Reader’s Digest przeanalizowano postawę ponad 24 tysięcy respondentów z 14 ...
-
Ogniwo paliwowe w laptopie
IBM i Sanyo pracują wspólnie nad stacją dokującą dla laptopów, wyposażoną w ogniwo paliwowe. Prototyp pokazuje jednak, że przed inżynierami jeszcze sporo pracy - nowe źródło zasilania odbiera bowiem notebookowi jego podstawową cechę: przenośność. Twórcy systemu nie rezygnują z tradycyjnych baterii – stawiają na rozwiązanie hybrydowe. Po ...
-
Pierwszy kontakt z mediami
Biuro obsługi klienta lub recepcja to najczęściej źródło pierwszego kontaktu firmy z otoczeniem. Życie pokazuje, że pierwszy kontakt firmy z dziennikarzem może istotnie wpłynąć na to czy i co o niej napisze. Nie dalej niż wczoraj zadzwoniłem do kolegi z działu marketingu w stowarzyszeniu branżowym w sprawie organizacji seminarium. Telefon miał ...
-
Najczęściej cytowane media III 2005
Gazeta Wyborcza utrzymała pozycję lidera w marcowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów, przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów. Zaskoczeniem jest awans na trzecie miejsce tygodnika Wprost, cytowanego najczęściej w kontekście sprawy Orlenu. Wśród innych mediów zwycięskie miejsca zajmują Radio ZET, TVN i Onet.pl. W marcu 2005 ...
-
Telefonia IP w Polsce
Co czwarty Polak posiadający dostęp do Internetu deklaruje chęć korzystania z telefonii IP. Wśród nich znajduje się 6% osób, które już z niej korzystają oraz 19% osób, dopiero rozważających wypróbowanie tego sposobu połączeń. Oznacza to, że w Polsce jest ponad 600 tys. obecnych i blisko 2 mln potencjalnych użytkowników telefonii IP - wynika z ...
-
Wyniki PTE i OFE w 2004 r.
Powszechne towarzystwa emerytalne w 2004 r. wykazały mniejszy niż przed rokiem zysk netto - podał Główny Urząd Statystyczny. Spośród 15 podmiotów 9 zanotowało pogorszenie wyniku. Zarządzane przez towarzystwa otwarte fundusze emerytalne poprawiły swoje wyniki i uzyskały łącznie 7,1 mld zł zysku. Wszystkie fundusze osiągnęły zysk finansowy. Aktywa ...
-
Nadużycia gospodarcze w polskich firmach
Firma Deloitte ogłosiła wyniki badania, jakie przeprowadziła na przełomie 2004/2005 roku wśród 2000 największych firm w kraju. 78% respondentów zetknęło się z co najmniej jednym przypadkiem nadużycia w firmie w okresie ostatnich trzech lat. Badanie dotyczyło sposobu postrzegania nadużyć gospodarczych przez firmy, wiedzy o nich i procesów kontroli ...
-
Kadra zarządzająca w mediach III 2005
Piotr Nurowski, prezes Elektrimu umocnił pozycję lidera wśród prezesów największych firm w Polsce. Zajmuje on pierwsze miejsce zarówno w rankingu marcowym, jak i w podsumowaniu I kwartału 2005 roku przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów. Aż 112 publikacji opisywało w marcu Piotra Nurowskiego. Najczęściej jednak przedstawiano go jako ...
-
Wskaźnik Optymizmu - IV 2005
W kwietniu nastroje wśród konsumentów uległy znacznej poprawie - poinformowała firma badawcza Ipsos. Wskaźnik optymizmu konsumentów (WOK) powrócił do poziomu sprzed spadków z ostatnich dwóch miesięcy i przyjmuje obecnie wartość 91,69 pkt. Największy wzrost, bo o ponad 12 punktów odnotowano w przypadku wskaźnika klimatu gospodarczego, którego ...
-
Sieci rozproszone w biznesie
Rośnie zainteresowanie technologią grid wśród firm. Sieci rozproszone, dotąd wykorzystywane głównie w społecznych projektach naukowych, trafiają powoli do biznesu. Za kilka lat ta technologia ma być powszechnie wykorzystywana w przedsiębiorstwach na całym świecie. Zdaniem specjalistów, grid computing to przełom technologiczny, porównywalny jedynie ...
-
Firmy europejskie i marketing
Firma Millward Brown ogłosiła wyniki europejskiego badania EuroMedia Trends 2005 na temat skuteczności mediów oraz trendów na rynku medialnym wśród szefów ds. marketingu w firmach europejskich. Badanie koncentrowało się na decyzjach marketingowych oraz doborze mediów, respondentami byli dyrektorzy i specjaliści ds. marketingu z firm działających w ...
-
Szkoła średnia i co dalej?
Im bliżej podejmowania ważnych decyzji dotyczących dalszej edukacji, tym bardziej wykrystalizowane są poglądy i opinie młodych ludzi na temat uczelni wyższych oraz sposobów poszukiwania informacji na tematy związane z podjęciem studiów. Zarówno dla tegorocznych abiturientów, jak też przyszłorocznych absolwentów szkół licealnych i technicznych, ...
-
Personalizacja w Google
W ostatnim czasie Google wprowadza wiele udogodnień dla internautów w tym darmowe oprogramowanie oraz ciekawe podserwisy. Wśród wszystkich atrakcji swoje miejsce znalazła także personalizacja strony głównej wyszukiwarki. Cała koncepcja nowego projektu kręci się wokół dopasowywania strony głównej google.com do własnych potrzeb. Teraz puste pola ...