-
Polskie banki a reklama radiowa w I poł. 2011
... kampaniach sprzedażowych oraz wspomagającego przy kampaniach z użyciem innych mediów” – mówi Sawicki. Wydatki na reklamę radiową Banku Ochrony Środowiska w przypadku dużych, ATL-owych kampanii stanowią około 10 proc. budżetu. „W przypadku kampanii MSP wydatki na reklamę w radiu wyniosły około 30 procent” – zaznacza jednak Magdalena Werewka ...
-
Reklama wielkoformatowa w 2011 r.
... wynikają bardziej ze zjawisk krótkookresowych niż długofalowych tendencji - ocenia prezes CAM Media Krzysztof Przybyłowski. Spośród 17 wyodrębnionych branż, 10 ograniczyło wydatki. Największe cięcia dotyczyły telekomunikacji (spadek o 4,3 mln zł, tj. 31,4 proc.) i motoryzacji (2,2 mln. zł, 14,9 proc.). Najmocniej budżety reklamowe zwiększyła branża ...
-
Reklama kontekstowa 2014
... Reklamy Kontekstowej” autorstwa sieci Adkontekst. Jak czytamy w powołanym raporcie, w minionym roku wydatki na reklamę kontekstową stanowiły nieco ponad 1/4 budżetów SEM. Z ... w porównaniu z poprzednią edycją raportu. Ponad 52% ankietowanych zauważa, że wydatki na content marketing rosną. Kolejnym motorem rozwoju rynku reklamy kontekstowej ...
-
Reklama telewizyjna odrabia straty?
... wzrosły o 32 proc. w latach 2010-2014. W tym samym okresie o 29 proc. spadły wydatki reklamowe sektora żywnościowego, który był przez wiele lat liderem zestawienia branż ... te częściowo przypłynęły do sektora handlu, który w omawianym okresie niemal podwoił wydatki na reklamę. Oglądalność telewizji w Polsce rośnie, ale nie wśród młodych Polaków ...
-
Reklama w telewizji - czerwiec 2007
... monitoring nowo dołączonych do obliczeń stacji, nieobecnych w analogicznym okresie roku 2006. Przy założeniu, że liczba monitorowanych stacji się nie zmieniła, wydatki w okresie I - VI 2007 roku wyniosły 4,26 mld zł, wzrastając o 13,4 proc. w porównaniu z I półroczem 2006 roku. W rankingu za pierwsze półrocze pozycję ...
-
Reklama w telewizji I-VI 2007
... o 6,75 proc.). Anna Kiljan, senior media planner & buyer w PRO Media House tłumaczy nam, że wyniki zdają się potwierdzić tezę, iż wydatki na reklamę w mediach rosną, powiększyły się też obroty reklamowe stacji telewizyjnych. - Przyczyn możemy się dopatrywać w tym, iż z jednej strony firmy ...
-
Reklama wielkoformatowa I-III 2012 r.
Szacowana wartość rynku reklamy wielkoformatowej w Polsce w I kwartale 2012 roku wyniosła 20,64 mln zł. W porównywalnym okresie 2011 roku szacowana wartość tego rynku wyniosła 19,17 mln zł, natomiast w 2010 roku - 18,2 mln zł. Daje to wzrost wartości rynku o 4,7% - podaje raport opracowany przez CAM Media. W porównaniu z I kwartałem 2010 roku ...
-
Reklama wielkoformatowa IV-VI 2012 r.
II kwartał 2012 roku był bardzo dobry dla rynku reklamy wielkoformatowej. Szacowana wartość rynku wyniosła 27,05 mln zł. W porównywalnym okresie 2011 roku szacowana wartość tego rynku wyniosła 23,49 mln zł, natomiast w 2010 roku - 25,53 mln zł. Daje to wzrost wartości rynku aż o 15,2% - podaje raport sporządzony przez CAM Media. W efekcie, po ...
-
Reklama wielkoformatowa 2012 r.
W całym 2012 rok inwestycje w reklamę wielkoformatową wyniosły 83,04 mln zł. W porównaniu z rokiem 2011 oznacza to spadek wartości rynku o 0,7%. Zmiany w poszczególnych kwartałach są znaczne. Z perspektywy osiągniętego wyniku najważniejsze kwartały to II (kiedy wzrost wyniósł aż 15,2%) i IV. W ostatnim kwartale został odnotowany bardzo silny ...
-
Rynek mediów i reklamy 2013-2017
... czasopism dla konsumentów, rozrywka filmowa, wydatki na dostęp do Internetu: stały i mobilny, reklama internetowa: stała i mobilna, wydawanie gazet, reklama outdoorowa, radio, muzyka, reklama telewizyjna, telewizja abonamentowa i opłaty licencyjne, gry komputerowe. Wydatki cyfrowe oznaczają wydatki na szerokopasmowy i mobilny dostęp do Internetu ...
-
Rynek mediów i reklamy 2012-2016
... uwzględnione w raporcie: B2B, książki dla konsumentów i edukacyjne, wydawanie czasopism dla konsumentów, rozrywka filmowa, wydatki na dostęp do internetu: stały i mobilny, reklama internetowa: stała i mobilna, wydawanie gazet, reklama outdoorowa, radio, muzyka, reklama telewizyjna, telewizja abonamentowa i opłaty licencyjne, gry komputerowe.
-
Rynek mediów i reklamy 2014-2018
... w 2013 r. do 4,3 mld USD w 2018 r. Prognozowana wielkość całego rynku prasy (wydatki konsumentów oraz reklama) w Polsce w 2018 r. wyniesie 493 mln USD, co oznacza spadek o 40 mln USD w porównaniu do 533 mln USD w 2013 r. Wydatki konsumentów W Europie Środkowo-Wschodniej szacowane przychody ze sprzedaży prasy drukowanej w prognozowanym ...
-
Rynek reklamy z korektą wzrostu
... 2019 r. spadki zanotowały wszystkie klasy mediów z wyjątkiem internetu i kina. Reklama online wygenerowała budżety większe o 7,3%, zaś reklama kinowa o 6,7%. W pozostałych mediach odnotowaliśmy spadki. Radio i telewizja spadły odpowiednio o 1,6% oraz o 3,1%. Wydatki na reklamę zewnętrzną spadły o 6,9%, zaś na dzienniki i magazyny odpowiednio ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... ze wspomnianych wyżej kategorii przesądziły wydatki TVN, Netflixa oraz Eleven Sports. Kanały komunikacji Jak czytamy w komunikacie, w całym 2019 roku spadki zanotowały trzy, zaś wzrosty cztery klasy mediów. Reklama internetowa wygenerowała budżety większe o 10,1%, natomiast reklama kinowa o 7,5%. Wzrosły także wydatki na outdoor (+5,1%) i radio ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2011
... reklama wideo, SEM i reklama kontekstowa, a także – w tym roku po raz pierwszy – reklama w urządzeniach mobilnych. Swój udział w tych wzrostach na pewno mają również sieci społecznościowe. Jeśli chodzi o branże, to najwięcej w internecie wydają finanse, telekomunikacja i handel, który zastąpił na trzecim miejscu motoryzację. Swoje wydatki ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I poł. 2019 r.
... i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy. W badaniu uwzględniono przychody następujących podmiotów: Agora, Burda Media, Cormedia, CS Group (szacowane), Dentsu Aegis, Facebook (częściowo szacowane), Freshmail, GK SARE, Google – wyszukiwarka, reklama kontekstowa, YT, GDN i mobile ...
-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
... wydatki na reklamę w gazetach będą mniejsze w tym roku o 21% w skali globalnej, zaś w magazynach spadną o 20%. Należy przy tym zwrócić uwagę, że reklama w gazetach i czasopismach obejmuje tutaj tylko przychody reklamowe wydawców z publikacji drukowanych. Ich przychody z publikacji cyfrowych są uwzględnione w reklamie cyfrowej. Reklama zewnętrzna ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2014
Rosną budżety przeznaczone na reklamę w Internecie. W ubiegłym roku wydatki przeznaczone na ten cel wzrosły o ponad 7 procent. To całkiem sporo, a jednocześnie niewiele - wydatki na reklamę mobilną notują bowiem aż trzycyfrowe wzrosty. Największą dynamiką charakteryzuje się właśnie reklama w urządzeniach mobilnych, social mediach oraz wideo online ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2015
... na tempo rozwojowe tego formatu ma wideo online z dynamiką na poziomie 34% oraz reklama w social media, której wartość wzrosła o 141%. Pozostałe formaty także zanotowały ... danych PwC oraz IHS. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników ...
-
Jak sektor OTC inwestuje w reklamy?
... reklama precyzyjna oraz reklama efektywnościowa. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak będą kształtować się wydatki na ... Reklama produktów medycznych dostępnych bez recepty rosła przez cały okres pandemii, ponieważ przekazy dotyczące zdrowia stały się bardziej istotne dla konsumentów. Podczas, gdy cały rynek reklamowy skurczył się o 3,5%, wydatki ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... . Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentowały się wydatki na reklamę w pierwszym kwartale 2023 roku? Jak zmieniała się ... ubiegłym rokiem. Reklama telewizyjna również zanotowała wzrost o 4 proc., pomimo spadającej oglądalności. Reklama radiowa zwiększyła się o 8,2 proc., reklama zewnętrzna o 5,6 proc., natomiast reklama prasowa zmniejszyła się ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2016
... komentuje wyniki Włodzimierz Schmidt, Prezes IAB Polska. W pierwszym półroczu 2016 roku reklama cyfrowa utrzymała dwucyfrowy wzrost, dzięki czemu jej wartość osiągnęła ponad 1,7 ... wydatków na social media. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody ...
-
Rynek reklamy online w Polsce po III kw. 2018
... , jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy. W badaniu uwzględniono przychody: Aegis Media, Agora, Cormedia, CS Group (częściowo szacowane), Facebook (częściowo szacowane), Freshmail, GG-Network, Google – wyszukiwarka, reklama kontekstowa, YT, GDN i mobile (częściowo ...
-
Marki kosmetyczne sięgają po pieniądze na reklamę
... wydatki reklamowe marek kosmetycznych mają utrzymywać stabilny wzrost. Do 2021 roku za 50% wszystkich wydatków na reklamę w tym sektorze ma odpowiadać internet. Zresztą już dziś reklama ... branży kosmetycznej w skali globalnej. Ogólnie rzecz biorąc, światowe wydatki na reklamę w kategorii Beauty wzrosły między 2014 a 2018 rokiem o zaledwie 0,9% w 2016 ...
-
Czy branża FMCG będzie inwestować w reklamę?
... . Przewiduje się, że reklama zewnętrzna w kategorii FMCG będzie rosła o 9% rocznie w latach 2020-2023, a jej udział w rynku wzrośnie z 6,1% do 7,0%, nieznacznie wyprzedzając udział sprzed pandemii, który w 2019 r. wynosił 6,8%. Wydatki na reklamę w branży FMCG podążą za wzrostem całego rynku, wychodząc z 11% spadku w 2020 r. Wydatki w branży FMCG ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2018 r.
... , jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy. W badaniu uwzględniono przychody: Aegis Media, Agora, Cormedia, CS Group (częściowo szacowane), Cyfrowy Polsat, Facebook (częściowo szacowane), Freshmail, GG-Network, Google – wyszukiwarka, reklama kontekstowa, YT, GDN i mobile ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I kw. 2019 r.
... zanotowała wzrost o 20%. Swoje pozycje umocniły także: reklama sprzedawana w modelu programmatic (wzrost o 35%), reklama w social media (+21%) oraz wideo online (+17%). ... oraz średnich podmiotów na rynku. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
... zł, dynamika 48,1%), zaś na trzecim miejscu znalazł się sektor pozostałe – ze wzrostem o 5,7 mln zł (dynamika 13,0%, głównie wzrosły wydatki fundacji, stowarzyszeń i instytucji politycznych i reklama społeczna). W pierwszym półroczu 2023 r. inwestycje reklamowe na reklamę zewnętrzną były o 6,5% wyższe niż przed rokiem i podobnie jak w pierwszym ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011
... analogicznym okresie z ubiegłego roku. Reklama wideo także rośnie w siłę, podobnie jak wydatki na reklamę ... wydatki na reklamę wideo, która zanotowała indeks wzrostu na poziomie 66% rok do roku. Ponadto, udział nakładów na reklamę behawioralną wynosi niecały 1%, zaś reklama efektywnościowa (model CPA) ma nadal około 9% udziału w rynku. Wydatki ...
-
Rynek reklamy - prognozy
... reklama mobilna aż o 818 procent oraz internetowa o 77 procent. Wszystko to kosztem reklamy w mediach tradycyjnych, a zwłaszcza rynku reklamy prasowej. Podobna sytuacja przewidywana jest w Polsce, gdzie wydatki ... . Zyska za to reklama wideo, która już teraz jest szeroko wykorzystywana. Z badań wynika, że przeznaczane na nią wydatki wynoszą już teraz ...
-
Zenith: czy turystyka inwestuje w reklamę?
... skuteczne są te media, które pozwalają markom na prezentowanie szeregu opcji i szczegółów dotyczących cen. Wydatki na reklamę turystyczną w prasie maleją w związku z dalszym spadkiem nakładu, ale według prognoz, reklama zewnętrzna wyjdzie z zapaści po 2020 r. i będzie rosła w średnim tempie 6% rocznie w latach 2019-2023. Marki szukają ...
-
Przewodnik wydawcy po reklamie wideo
... Reklama na urządzenia mobilne: konsumpcja wideo w mobile’u już w znacznym stopniu przewyższyła urządzenia desktopowe, dlatego wydatki na nią będą stale wzrastać. Szacuje się, że wydatki na reklamę mobile w 2020 roku wzrosną do 13 miliardów dolarów. Reklama ... w przeciwieństwie do tradycyjnych formatów. Reklama oparta na lokalizacji: dzięki możliwości ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2013
... rośnie w stałym, umiarkowanym tempie. Największym motorem wzrostu w Polsce jest obecnie reklama graficzna, która zwiększyła swą wartość o ponad jedną ósmą względem ... średnich podmiotów na rynku. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników ...
-
Rynek reklamy: poprawa prognoz, ale nie dla Polski
... tym roku o 25%, podczas gdy sprzedaż w sklepach stacjonarnych spadnie o 5%. Marki zwiększyły swoje wydatki na media cyfrowe w celu promowania i napędzania ruchu na własnych stronach ... digital. Zenith przewiduje, że do 2023 roku reklama cyfrowa będzie stanowić 58% światowych wydatków na reklamę. Reklama na urządzeniach typu Smart TV rekompensuje ...
-
Co i za ile reklamuje branża finansowa?
... Reklama w radiu pochłonęła 19,4 mln zł, a przekazy prasowe kosztowały 4,8 mln zł. Budżety reklamowe lokowano głównie w poniedziałki i niedziele - reklama emitowana w te właśnie dni kosztowała 43 mln zł. Najniższe wydatki ...