-
Przekaz podprogowy w reklamie
... nastawieniu danej osoby i jej podatności na manipulację. Eksperymenty podobne do pierwszych badań Vicarego przeprowadzano także w Polsce. Jeden z nich miał miejsce w czasie IX Festiwalu Filmu Reklamowego i Reklamy w Krakowie, a przygotował je dr B. Kwarciak z Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wzięło w nim udział ponad 200 osób ...
-
Reklama mobilna: na rozwój trzeba poczekać
... z badania Gemiusa dotyczącego działań reklamowych prowadzonych w Europie Środkowo-Wschodniej. Sprawdzono udział reklamy mobilnej w rynku reklamy online w 2012 roku. Okazało się, że w czwartym ... Serbii (4,50 proc.) i na Węgrzech (3,80 proc.). W Polsce było to 1,60 proc. – Mimo, że polski rynek reklamy mobilnej wciąż znajduje się poniżej średniej w ...
-
Wyszukiwanie lokalne napędzi sprzedaż w m-commerce
... Według nich, właściciele smartfonów pozytywnie reagują na reklamy powstałe w oparciu o dane lokalizacyjne. Co ważne, reklamy o podobnej treści, ale niedostosowane do miejsca pobytu użytkownika, ... . Według raportu Our Mobile Planet, aż 90 proc. posiadaczy smartfonów w Polsce wyszukuje za ich pomocą lokalne informacje. Firmy nadal niezbyt mobilne ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 16/2015
... Polsce coraz większą popularnością. – Jesteśmy otwarci także na współpracę z mniejszymi kanałami. One oferują trochę mniejsze budżety, ale jesteśmy w stanie dać im za to dobrą ofertę – zapewnia wiceprezes ATM Grupa. Producentom telewizyjnym sprzyja również rynek reklamy ...
-
Jakie trendy w polskim e-commerce?
... oznacza, że do sieci trafia co czwarta złotówka wydawana na reklamę w Polsce. Na reklamę internetową najwięcej wydają branże: motoryzacyjna – 20 proc., finansowa – 11 proc., ... mld dolarów rocznie. Polska jest w czołówce państw, w których internauci blokują reklamy. Według danych PageFair, korzysta z tego prawie 40 proc. polskich internautów. Większy ...
-
3 sposoby na skuteczne kampanie reklamowe przed 1 września
... o 13 proc. przewyższyła wynik lipcowy. W sierpniu wyższa okazała się także liczba kliknięć w reklamy - w porównaniu z czerwcem i lipcem wzrost sięgnął odpowiednio 56 proc. i 10 proc ... zamiast lipca i sierpnia, kampanie reklamowe typu Back-to-School często zaczynają się w Polsce we wrześniu - Łukasz Abgarowicz, Business Development Director, RTB House ...
-
Reklama online pobiła nowy rekord
... reklamy cyfrowej, która w ubiegłym roku stanowiła 53% całości wydatków reklamowych, wskazuje zarówno na bardzo dobry stan branży, jak i dobrze rokuje dla całości obrotu gospodarczego w Polsce ...
-
Polski rynek m-commerce rośnie najszybciej w Europie
... Barometer" pokazuje, jak wyglądają zakupy w wydaniu mobilnym. zanox, europejski lider reklamy internetowej w modelu „płać za efekt”, podsumował ostatni rok na rynku ... Polsce odnotowano największy wzrost dochodów z reklamy mobilnej - wynosi on aż 722% - tłumaczy Jakub Maj, Dyrektor Sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w zanox. W Polsce ...
-
Zakazana działalność? Tak, jeśli zyskami podzielisz się z państwem
... Polsce dekadę temu również kazano wynosić się organizatorom gier online. Chodziło dokładnie o zagranicznych bukmacherów. Wówczas stracił na tym przede wszystkim sport. Wskutek wprowadzenia 1 stycznia 2010 r. zakazu reklamy ...
-
DSA i DMA, czyli przepisy, które zmienią internet
... z 2000 r. Reguluje m.in. rynek reklamy internetowej oparty o profilowanie użytkownika wprowadzając chociażby zakaz reklamy profilowanej skierowanej do osób małoletnich ... aplikacji dla konsumentów i większe przychody deweloperów. Wartość rynku aplikacji mobilnych w Polsce szacuje się obecnie na ok. 3,2 mld zł. Na zmianach wprowadzonych przez ...
-
YouTube: najpopularniejsze kanały markowe w 2014 r.
... .) czy PlayStation EXTRA (30 tys.). 25 reklam umieszczonych w 2014 roku na kanałach markowych osiągnęło oglądalność powyżej 1 miliona. Oprócz najczęściej oglądanej w Polsce reklamy Hortex TV – Orzeźwij się człowieku (4,3 mln), w zestawieniu najczęściej oglądanych reklam znalazły się spoty 16 marketerów. Najwięcej spotów miały kanały Żywiec ...
-
Bloki reklamowe oglądane niechętnie
... bloku reklamowego. Ipsos podaje, iż jednym z powodów występowania zjawiska zappingu w Polsce jest reakcja na ogólny poziom reklam emitowanych w polskiej telewizji, odbieranych przez ... do nich trzeba dotrzeć w inny sposób – odpowiednią reklamą w prasie lub odpowiednikiem reklamy telewizyjnej emitowanym na antenie radia. Bardziej niepokoić może to, że ...
-
Promocja produktu nie tylko w Internecie
... w kategorii wyżej wspomnianego piwa, relacje te wyglądają już trochę inaczej. W Polsce często małe lokalne piwo piją albo starsi lokalni mieszkańcy, albo ... iż dana firma sponsoruje jakieś lokalne przedsięwzięcie itd. Dla lokalnych jakkakolwiek forma reklamy wprost, która jest tylko budowaniem wizerunku, ma zdecydowanie mniejszą siłę oddziaływania ...
-
Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna
... przybrało w przypadku Internetu. Serwis poznajomości.pl uważa, że wyniki te pozwalają wyciągnąć wniosek, iż pewna formuła reklamy konwencjonalnej powoli się kończy. Koniecznym jest poszukiwanie nowych form pozyskania klienta. Form, które ... charakter warstwowo-kwotowy, co pozwoliło zachować jej reprezentatywność dla populacji Internautów w Polsce ...
-
Mapa Rynku Pracy - Sierpień 2003
... ekonomistów uważa, że spadek bezrobocia w Polsce ma charakter sezonowy, a rzeczywisty wzrost zatrudnienia pojawi się w Polsce wraz ze wzrostem inwestycji. Trudną ... i reklamy (wzrost z 6,4% do 9,3% wszystkich ogłoszeń). Niewątpliwie przyczyniło się do tego zniesienie zakazu reklamy piwa. Na ulicznych bilboardach znowu pojawiły się reklamy piwa ...
Tematy: -
Reklama internetowa 2004 wg IAB
... reklamy internetowej. Jego wartość wzrosła w 2004 roku o 65% w stosunku do roku 2003 i wyniosła 87 milionów złotych netto. Internet był najszybciej rozwijającym się sektorem rynku reklamowego w Polsce ... główni gracze na rynku reklamy internetowej zanotowali znaczący wzrost przychodów z reklamy. Nakłady na reklamę internetową w Polsce stanowiły w 2004 ...
-
Co denerwuje Europejczyków?
... % rodaków uznało to za irytujące lub bardzo irytujące). Na drugim miejscu w Polsce (88% wskazań) uplasowały się ex aequo aż trzy przyczyny naszej złości: ... do irytowania się niż osoby w wieku 18-35 lat. Z małym wyjątkiem: reklamy wyskakujące w Internecie i roboty drogowe. Respondenci byli też proszeni o wymienienie przyczyn irytacji, których ...
-
Jakie kampanie reklamowe dla seniorów?
... TeleOpieki. Mimo, że personalny i domowy monitoring osób starszych jest w Polsce ciągle nowością, to jego potencjał leży w zachodzących zmianach w społeczeństwie, takich ... etc. Podsumowanie Wyniki przeprowadzonych badań pokazują, że seniorzy oczekują od reklamy tradycyjnego przekazu, tzn. bazowania na wartościach, do których w największym stopniu ...
-
Polscy deweloperzy a promocja i marketing
... przez portal RynekPierwotny.com badań wynika, że niemal połowa firm deweloperskich w Polsce (44 proc.) nie korzysta z profesjonalnych analiz rynku nowych nieruchomości. Dane te ... by zainteresować nabywców daną inwestycją. Dziś standardowe banery w sieci czy reklamy w prasie to za mało – przekonują specjaliści ds. marketingu z portalu RynekPierwotny. ...
-
Inteligentna reklama w Internecie zwiększy sprzedaż e-sklepu
... w Europie Środkowo-Wschodniej można zaobserwować zwiększone zainteresowanie reklamą inteligentną. W Polsce, w której wartość rynku e-commerce jest szacowana na 6,2 miliarda euro, można zauważyć dwa wiodące trendy. – Przede wszystkim rośnie świadomość istnienia reklamy inteligentnej, w tym np. real-time biddingu połączonego z retargetingiem oraz ...
-
Małe firmy na bakier z IT
... . Połowa ankietowanych przyznaje, że korzysta z reklamy w social mediach (51%), email marketingu (37%), czy innych form reklamy online (21%). Co piąta firma korzysta ... społecznościowych, natomiast narzędzia w chmurze są niemal niewykorzystywane. Dane GUS wskazują, że w Polsce 94% małych firm nie korzysta w ogóle z technologii Cloud Computing. ...
-
Gry mobilne: zaskakujące dane o graczach
... , że blisko 7 na 10 użytkowników mobile gamingu w Europie to… kobiety. W Polsce różnica między płciami nie jest jeszcze tak wyraźna (52 proc. panie ... odbiorcami. Na przykład badania przeprowadzone w USA pokazują, że mamy – gracze doceniają niektóre reklamy nowych produktów i brandów, których wcześniej nie znały. Przyznają, że lubią oglądać promocyjne ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... alkoholu pochłonie reklama cyfrowa? Doniesienia raportu Zenith dotyczą reklamy wszystkich rodzajów piwa i napojów wysokoprocentowych na 12 kluczowych rynkach, które ... m.in. premiumizacją i popularnością specjalności czy piw bezalkoholowych (dane Nielsen). Estymujemy, że w Polsce wydatki reklamowe za 2020 r. (net po rabatach) w kategorii spadły o ...
-
Prudential House i przedwojenne polisy przetrwały
... telegramów. Działało to tak, jak dzisiejsze reklamy przesyłane pocztą elektroniczną. Na uwagę zasługuje jednak to, że „Prudential” publikował w prasie ogłoszenia zawierające dane finansowe (dochód, kapitał, kwota zebranych składek), dając w ten sposób dowód przejrzystości prowadzonych w Polsce interesów (patrz ryc.). Wojna nie zniszczyła ...
-
Marketing afiliacyjny. Efektywność w pigułce
... , aby zwiększyć budżety cyfrowe. Umożliwia on nie tylko efektywne kierowanie reklamy do danej grupy docelowej za pośrednictwem odpowiedniego kanału i w odpowiednim ... średnich sprzedaje swoje wyroby w sieci, podczas gdy średnia w UE wynosi 17%. W Polsce e-commerce stanowi obecnie zaledwie 4,1% PKB w porównaniu do około 6-8% w Wielkiej Brytanii, ...
-
SMS-y marketingowych przyjaciół
... mobilne będą pozytywnie odbierane, a przez to bardziej skuteczne. W Polsce pierwszym przykładem ustalenia zasad obowiązujących w działaniach marketingu mobilnego ... osobiste narzędzie komunikacji. SMS-y otrzymujemy od znajomych i przyjaciół. Dlatego wysyłając reklamy marketingowiec musi zadbać o zapewnienie sobie statusu znajomego, a nie intruza. ...
Tematy: -
Analiza otoczenia biznesowego firmy
... odzieżową. Z informacji czerpanych z gazet finansowych wynika, że już trzecia znana firma odzieżowa w Polsce jest zagrożona ogłoszeniem upadłości. Jeśli dzisiaj ktoś weryfikuje ten segment, ... czyta? Jak wygląda jego dzień pracy? Jaka forma reklamy go interesuje? Czy w ogóle jego stosunek do reklamy jest aktywny, czy może bierny? Pamiętajmy, że ...
-
Reklama w Google: znaki towarowe konkurencji możliwe
... . Na blogu Lege Artis prawnik Olgierd Rudak zwraca uwagę, że w Polsce reklama, w której korzysta się z oznaczeń przynależnych innym przedsiębiorcom, nie jest ... . „Poza słowem kluczowym istotna jest również treść reklamy”, mówi. Po 14 września pierwszą instancją oceniającą etyczność reklamy stanie się Google. „Poszkodowani przez konkurencję będą ...
-
Spam w IV 2012 r.
... tym kraju. Wykryte przez nas wiadomości spamowe nie były liczne. Obejmowały reklamy koszulek z hasłami popierającymi Sarkozy’ego. Inne gorące tematy Tematem wiadomości spamowych stała ... dla kibiców piłki nożnej, którzy nie zarezerwowali jeszcze pokoju w hotelu w Polsce lub na Ukrainie. Jednak zakwaterowanie oferowane przez spamerów stanowi niezbędne ...
-
Branża telekomunikacyjna oczami internautów
... się reklama e-mailowa, wybrana przez 26% badanych. Mailingi są skuteczną formą reklamy, ponieważ pozwalają trafić do świadomej grupy odbiorców. Mimo natłoku wiadomości ... miejscu wspomnieć również o raporcie UKE ,,Analiza cen usług dostępu do stacjonarnego Internetu w Polsce” z marca 2014. Można się w nim przyjrzeć średnim kosztom tej usługi u danych ...
-
Spożywcze produkty dla dzieci: bajkowy świat nazw i opakowań
... pod uwagę o jak wielkie pieniądze toczy się gra. Sam rynek słodyczy w Polsce jest wyceniany na ok. 10 mld złotych (raport Nielsena z 2013 r.). Oznacza to ... jest to tak ważne? Odpowiedni branding jest bowiem jednym z najważniejszych (obok reklamy i promocji) czynników wpływających na zachowania konsumenckie najmłodszych. Język miękki jak kaczuszka ...
-
Czy reklama telewizyjna ustąpi miejsca programmatic TV?
... to jednak nie jedyny problem telewizyjnych reklamodawców. W przerwie reklamowej W Polsce coraz bardziej zauważalne jest zjawisko multiscreeningu. Oglądający TV, w przerwie ... mamy telewizję cyfrową, która ma technologiczną możliwość pokazania danej reklamy wyselekcjonowanej grupie abonentów. Dysponujemy także danymi dotyczącymi zakupów w sieci ...
-
Co kupić na Święta? Przedświąteczna gorączka w social media
... chcemy, żeby nasza twarz wykrzywiona była przez nienaturalny uśmiech, przypominający ten z reklamy sieci brytyjskich luksusowych domów towarowych Harvey Nichols. Z okazji zbliżających ... to zrobić? Przez cały grudzień we wszystkich sklepach Fale Loki Koki w Polsce mamy dla Ciebie świąteczną promocję: Prezent dla Ciebie i Twoich Bliskich! Skorzystaj ...
-
E-commerce: jak sprawić żeby Wielkanoc była świętem zysków?
... 363 zł, natomiast w większych rodzinach ok. 400 zł. We wspomnianym okresie w Polsce obserwuje się wzrost sprzedaży online, zwłaszcza w sektorze spożywczym. W ... w ulubionym sklepie. Tworząc bannery, warto pomyśleć o wkomponowaniu w nie świątecznych kodów promocyjnych. Takie reklamy można wyświetlać wybranej grupie użytkowników sklepu np. tylko nowym ...
-
Zacznij myśleć o programmatic
... know-how zewnętrznych ekspertów zyskują maksymalizację przychodów z reklam oraz unikatowe spojrzenie z zewnątrz. Według prognoz ZenithOptimedia 2,5-krotnie wzrośnie udział reklamy kupowanej w modelu programmatic w Polsce w tym roku w stosunku do ubiegłego. Popyt na spersonalizowane komunikaty reklamowe będzie intensywnie rósł, a wraz z nim będą się ...