-
Adblocking: wyzwanie dla afiliacji
... i bezpłatna treść w zamian za odpowiedzialną reklamę, jest częścią tego procesu. Rynek adblockerów w Polsce Badanie przeprowadzone w Polsce w kwietniu 2016 przez MEC Wavemaker pokazuje na jednoznaczne poirytowanie respondentów nadmiarem reklamy w Internecie. Trzy czwarte ankietowanych wskazuje właśnie to jako główny powód instalacji oprogramowania ...
-
Jak działają giełdy RTB?
... Polsce RTB zagościło na początku 2011 roku. Dziś jest to najdynamiczniej rozwijający się rynek reklamy ...
-
Rosną wydatki na reklamę, ale nie na każdą
... odnotowaliśmy także w przypadku prasy oraz reklamy zewnętrznej. Udziały dzienników i magazynów spadły odpowiednio o 0,3 pkt proc. i 0,5 pkt proc., zaś udział reklamy OOH o 0,3 pkt proc. Komentarz Magdy Kolenkiewicz, Dyrektor Generalnej Starcomu: W trzecim kwartale wartość rynku reklamy w Polsce wzrosła o 8,0%. Łącznie po dziewięciu miesiącach ...
-
Najważniejsze trendy w e-commerce
... reklamy „skierowane do każdego” nie cieszą się uznaniem klientów – irytują nawet 72 proc. konsumentów. Co więcej, rośnie grono internautów, którzy korzystają z programów blokujących reklamy – w Polsce ...
-
Metody kreowania wizerunku lidera politycznego
... podkreślić, że w inny sposób konstruowane są reklamy poszczególnych ugrupowań politycznych, a w inny – reklamy liderów. Reklamy liderów politycznych ogniskują się na osobie polityka, choć ... W Polsce terminów tych często używa się synonimicznie bądź też konstruuje się błędne kryteria ich dystynkcji. Za takie uznać można choćby rozróżnienie reklamy ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... Polsce możemy się spodziewać tak długo oczekiwanej poprawy? Z gospodarki płyną coraz bardziej optymistyczne sygnały – PKB wzrósł w II kwartale o 0,8%, we wrześniu wzrósł też 0,6 pkt. w ujęciu miesięcznym Wskaźnik Wyprzedzający Koniunktury, jednak ekonomiści są ostrożni – mówią o ożywieniu, podkreślając, że jest powolne, stopniowe. Dla rynku reklamy ...
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
... rok. Wydatki na reklamę mają wzrosnąć w Polsce o 1,8 procenta, a nie jak przewidywano w grudniu 1,4 procenta. W bieżącym roku wartość rynku reklamowego ma ... redakcyjnych portali i serwisów tematycznych. Duże wzrosty wydatków dotyczą także reklamy mobilnej i reklamy targetowanej/retargetowanej (Audience on Demand). Na tych płaszczyznach nadal widać ...
-
Skuteczna reklama online czyli jaka?
... reklamy internetowej, co daje Polsce 2. wynik w Europie, wynika z najnowszych badań. Nie jest to dobra wiadomość dla e-wydawców, dla których ... części strony w stosunku do tych mieszczących się w dolnej części serwisu? – Reklamy na górze strony, czyli inaczej reklamy na pierwszym ekranie – ATF, zwykle mają średnio o 20-30 proc. więcej odsłon, ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 2/2017
... officer w Cloud Technologies, firmie specjalizującej się w big data marketingu i personalizacji reklamy internetowej. W Polsce reklamę blokuje 38 proc., czyli ok. 7 mln internautów. Na ... wtyczki blokujące reklamy w przeglądarkach. W ten sposób umożliwi wyświetlenie wcześniej zablokowanej reklamy. Firma chce jednak promować reklamy nieinwazyjne, ...
-
110 mln zł na reklamę w wyszukiwarkach
... reklamy internetowej w Polsce. Z szacunków przygotowanych przez ... Polsce rozwija się ona od niedawna, jednak z szacunków IAB Polska wynika, że stanowi już około 30 % rynku reklamy SEM. „Wszystko wskazuje na to, ze Polska powoli dołącza do krajów Europy Zachodniej, gdzie marketing w wyszukiwarkach stanowi jeden z głównych motorów rozwoju reklamy ...
-
Reklama pop-up bez krzyżyka najskuteczniejsza
... Polsce. W 2006 roku, według danych IAB, w Polsce średni czas spędzony w sieci to 28 godzin i 23 minuty miesięcznie. Do tego należy dodać, że w tym samym roku dynamika wzrostu wydatków na reklamę w sieci wyniosła 59,3 proc., a ogólną wartość reklamy ...
-
Reklama wielkoformatowa VII-IX 2012 r.
... , Orange, Grupa Żywiec, LPP, Kulczyk Tradex oraz BZ WBK. Rynek reklamy wielkoformatowej-wymiar geograficzny W III kwartale 2012 r. zostały utrzymane najważniejsze zmiany ... m2; duża – powyżej 500 m2. Informacje o badaniu Raport CAM Media o rynku reklamy wielkoformatowej w Polsce i wszystkie związane z nim analizy zostały sporządzone na podstawie ...
-
Wydatki na reklamę będą spadać
... w Polsce spadną o 5,5% w stosunku do poprzedniego roku. Oznacza to redukcję wcześniejszych estymacji, mówiących o spadku ... roku spodziewamy się obniżenia wydatków na reklamę w dziennikach o 20,1%. Obniżenie prognoz dotyczy także reklamy zewnętrznej. W 2012 roku wydatki na reklamę OOH będą niższe od ubiegłorocznych o 7,1% (zmiana z -5,6%). Spadek ...
-
Wydatki na reklamę: Polska i świat 2013
... rynku Według prognoz ZenithOptimedia łączne wydatki netto na reklamę w Polsce w 2013 roku spadną o 5,2% w stosunku do poprzedniego roku, a wartość rynku reklamowego ... prognozuje, że globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2013 r. o 3,9%, a światowy rynek reklamy osiągnie na koniec roku wartość 518 miliardów dolarów. Oznacza to obniżenie prognozy z ...
-
Blokowanie reklam: Polacy dobrze wiedzą, jak to robić
... , że karierę zaczęły robić programy unieszkodliwiające wszędobylskie reklamy w przeglądarce. „Oglądalność” czy „widzialność” reklamy jest dla reklamodawców niezwykle istotna. Statystyczny internauta ... mogą uzyskać np. z zewnętrznych hurtowni danych. Jak szacuje firma Intel w Polsce z takich rozwiązań korzysta obecnie tylko 18 proc. firm. Wojna ...
-
Reklama internetowa rośnie najszybciej
... w Polsce 56,6 mln biletów, co było kolejnym rocznym rekordem pod względem frekwencji. Dobra sprzedaż biletów miała pozytywne przełożenie na rynek reklamy kinowej. Dziesięć ... proc. (77,8 proc. w poprzednim roku). Udział reklamy telewizyjnej spadł o 0,4 pkt proc. z 47,6 proc. do 47,2 proc., zaś udział reklamy online wzrósł o 1,7 pkt proc. z 30,2 ...
-
Cyfrowa reklama zewnętrzna wychodzi na pozycję lidera
... można zaobserwować nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Przewiduje się, że do 2021 roku będą one wzrastać regularnie o 10,1%. Kreatywna reklama bliżej odbiorcy Reklamodawcy coraz częściej dostrzegają zalety cyfrowej reklamy zewnętrznej. Według danych opublikowanych przez Amerykańskie Stowarzyszenie Reklamy Zewnętrznej (OAAA), cyfrowe tablice ...
-
Reklama kontekstowa 2011
... za 8,4 % ogólnych wydatków na reklamę internetową w Polsce. W ujęciu wartościowym szacunek ten oznacza, że rynek reklamy kontekstowej w 2011 roku był wart ponad 160 mln ... a kampanie typu direct response – przez 50% respondentów. Wśród najczęściej wymienianych zalet reklamy kontekstowej znalazły się: Szeroki zasięg (75%) Dobór kontekstowy (60%) ...
-
Fitness marketing online – zrób to skutecznie
... pytanie o koszt reklamy w największych polskich miastach. Zgodnie z danymi Polskiego Związku Pracodawców Fitness, w Polsce działa ok. 4 tys. prywatnych siłowni i fitness klubów. W większości przypadków to małe i średnie obiekty rywalizujące z systematycznie rosnącą liczbą nowoczesnych sieci. Na tak rozdrobnionym rynku wartość reklamy jako sposobu ...
-
Adblock precz! Najbardziej kreatywne strategie walki z blokowaniem rekam
... Polsce (42,%) jest blokowana przez internautów - wynika z raportu OnAudience.com. Ten wynik ... Polska jest światowym liderem blokowania reklam: z oprogramowania blokującego reklamy korzysta u nas około 7 mln internautów. Zatrzymują oni niemal co drugą (42 proc.) odsłonę reklamy internetowej, pozbawiając wydawców ich przychodów. Decyzja Onet.pl o ...
-
Reklama internetowa: wideo dostrzegane częściej niż display
... widoczność wzrosła 69 do 74%. Jako najbardziej popularne przyczyny braku widoczności reklamy internetowej raport wskazuje: nieoptymalną pozycję wyświetlania reklamy internetowej, przełączanie się użytkownika do innych zakładek w przeglądarce. Widoczność reklamy internetowej w Polsce odbiega wprawdzie od ideału i na tle innych państw wypada dość ...
-
Reklama wielkoformatowa IV-VI 2012 r.
... . Innymi słowy: prezentowane wartości to zsumowana liczba powierzchni reklamowych w poszczególnych miesiącach. Informacje o badaniu Raport CAM Media o rynku reklamy wielkoformatowej w Polsce i wszystkie związane z nim analizy zostały sporządzone na podstawie rzeczywistych danych rynkowych gromadzonych od początku stycznia 2010 roku. Umożliwia to ...
-
Media to sfera wrażliwa. Wywiad z prezesem UOKiK
... ich interesy, nazywane racją stanu. Dlaczego tego nie wprowadzić w Polsce? UE dopuszcza, jeśli chodzi o gospodarkę, trzy wyjątki rozszerzonej kontroli koncentracji. Są ... dotyczących koncentracji drukarni, rynku reklamy i tytułów prasowych. Jak wygląda obecnie sytuacja w tym segmencie? Jesteśmy na wczesnym etapie badania rynku reklamy, na razie ...
-
Skuteczny link sponsorowany
... tematyczne, które umożliwiają umieszczenie ich w swoich wewnętrznych wyszukiwarkach. Podobna sytuacja jest w Polsce - właściwie każdy portal ma tę formę reklamy w swojej ofercie, a polscy użytkownicy mają także możliwość zamieszczania linków w dostępnych w Polsce wyszukiwarkach, takich jak Google czy Netsprint. ARGUMENTY "ZA" Przytoczone dane rodzą ...
-
Reklama internetowa w Europie Śr.-Wsch. II poł. 2011
... (z wyjątkiem Republiki Czeskiej). Pre-roll jest drugą najczęściej stosowaną formą reklamy w Polsce. W Bułgarii natomiast – w kraju, gdzie generuje on najwięcej kliknięć – nie uzyskał jeszcze tak silnej pozycji. Do innych, najskuteczniejszych formatów reklamy internetowej w badanych przez Gemius krajach Europy Środkowo-Wschodniej zaliczyć można ...
-
Sieci handlowe w mediach III kw. 2014
... tej marce miejsce w pierwszej dziesiątce. Po trzech miesiącach nieobecności do rankingu wraca Piotr i Paweł. Reklamy Żabki: taniej, ale częściej Supermarkety, hipermarkety, sklepy convenience oraz dyskonty działające w Polsce najchętniej wybierały reklamy w stacjach TV. Promocja na telewizyjnych ekranach kosztowała sieci handlowe 156 mln zł. Wg ...
-
5 rzeczy, których nie wiedziałeś o programmatic buying
... konwersji i lepiej spożytkować budżet reklamowy. Co każdy marketer powinien wiedzieć o programmatic? Programmatic buying zdobywa rynek reklamy internetowej w zawrotnym tempie. W USA stanowi już 25 proc. wydatków na e-reklamę, w Polsce 10 proc. Także na największym rynku internetowym świata – w Chinach – radzi sobie coraz lepiej, zwłaszcza ...
-
Czy ktoś jeszcze klika banery reklamowe?
... tego i tak wielu reklamodawców nadal decyduje się sięgać po reklamy skierowane do wszystkich. Baner to pierwsza historyczna forma reklamy. Ma już ponad 22 lata. Na kartach historii ... 7 mln internautów, czyli około 38 proc. wszystkich użytkowników Internetu nad Wisłą. W Polsce reklama blokowana jest wraz z co drugą odsłoną strony internetowej (42 proc ...
-
Marki kosmetyczne sięgają po pieniądze na reklamę
... dla "kosmetycznych" reklamodawców. Polski rynek reklamy kosmetyków - prognozy W ostatnich dwóch latach pieniędzy na reklamy kosmetyków nieco szczędzono. Odnotowana w latach ... kanału sprzedaży. Niemniej jednak telewizja i czasopisma pozostają ważne w sektorze Beauty i w Polsce wciąż stanowią znacznie większy udział w reklamach kosmetyków niż w ...
-
Reklama display mniej skuteczna. Jej widoczność znowu spada
... reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy. Średnia widoczność wideo w Polsce jest znacznie wyższa w porównaniu z reklamami display’owymi, ale warto pamiętać, że „diabeł tkwi w szczegółach”. Różnice w jakości i efektywności reklamy ...
-
Wypić reklamowane piwo
... , szukaj", "Szukaj, przynieś, podaj". ODRĘBNOŚĆ SPRAWY KOBIET Reklamy skierowane do kobiet to głównie reklamy piwa słodkiego, z owocowym posmakiem, pozbawionego goryczki. Pierwszym piwem ... 0,25 l. Karmi promowała też w Polsce znana piosenkarka In-Grid, której płytę Karmi sponsorowało. Po Karmi zaczęły pojawiać się reklamy innych piw, skierowane ...
-
Reklama kontekstowa 2010
... Engine Marketing i 8,5% całego rynku reklamy online - wynika z raportu przeprowadzonego przez sieć reklamy kontekstowej Adkontekst. Jak czytamy w raporcie, udział wydatków na ... czytamy w raporcie, największe sieci kontekstowe docierają do ponad 90% internautów w Polsce, co czyni z nich atrakcyjne medium reklamowe i uzasadnia celowe wykorzystanie ...
-
6 trendów w reklamie cyfrowej na 2024 rok
... użytkowników. Dalszy rozwój technologii programmatic Sztuczna inteligencja będzie napędzać także rynek reklamy programatycznej, który obecnie rośnie w tempie 10% rocznie. Zdaniem Tomasza Kąkola z Ad Fusion, już co piąta złotówka wydana w Polsce na reklamę online była wykorzystana właśnie na poczet działań programatycznych. Reklama programatyczna ...
-
Jaki jest polski konsument
... reklamy? Czy uważamy, że jest jej za dużo? I czy mamy do niej zaufanie? Jakie towary powinno się reklamować, a jakich nie? Między innymi na te pytania odpowiada pierwsze w Polsce ... stanowiły trzy kryteria: stosunek do hipermarketów, postawy wobec reklamy oraz zwyczaje związane z robieniem zakupów. Uzyskane wyniki pozwoliły wyodrębnić 5 grup ...
-
Reklama na dużym ekranie
... finansowymi, a co ważniejsze, przychylną postawą wobec rynkowych nowości. W Polsce w roku 2004 odbyło się ponad 890 tysięcy seansów, obejrzało je ... Reklamy kinowe bywają dzięki temu postrzegane jako swego rodzaju ciekawostka – jako nieznane dotąd rozwinięcie reklamy telewizyjnej. NIE TYLKO NA EKRANIE Na kategorię reklam kinowych, oprócz reklamy ...