-
Europejczycy a mobilny Internet 2011
... , 51% w Hiszpanii i 47% w Polsce używa systemów GPS. „Bez aktualnych danych i ich analiz reklamodawcy nie mogą w pełni wykorzystać możliwości reklamy mobilnej” – mówi Jon Mew, dyrektor ds. komunikacji mobilnej i operacji w firmie Internet Advertising Bureau (IAB). „W miarę rozwoju branży coraz ważniejsza będzie integracja reklamy mobilnej z innymi ...
-
Google Panda a przyszłość SEO
... . Branża SEO czeka na „Pandę” w Polsce Wydaje się, że podobne zmiany w wynikach wyszukiwania będziemy mogli zaobserwować w Polsce. Branża SEO z niepokojem obserwuje ostatnie zmiany w wynikach ... pozycje będą dostępne głównie dla firm, które ograniczają wydatki na tę formę reklamy. Pytanie tylko czy to będzie miało sens - wiadomo przecież, że ...
-
Jak zmienili się w 2024 roku freelancing i freelancer?
... trendy, wyzwania i perspektywy rozwoju freelancingu w Polsce. Digitalizacja gospodarki w Polsce przyspiesza rozwój freelancingu. Coraz więcej specjalistów eksploruje ... korzystają z usług freelancerów? Najwięcej projektów zlecają firmy z sektora marketingu i reklamy, w tym agencje reklamowe i kreatywne – to 36,9 proc. zleceniodawców. Podobny udział ...
-
Reklama w sieci jest skuteczna
... reklamowej on-line w Polsce i Czechach. W ramach promocji marki Braun, po raz pierwszy do tradycyjnie stosowanych kanałów komunikacji reklamowej, włączono Internet. W konsekwencji postanowiono ocenić efektywność reklamy on-line na tle innych mediów. Badanie miało określić zarówno efekt bezpośredni kampanii (liczba wyświetleń reklamy czy też liczba ...
-
Kosmetyki w mediach 2008
... okazała się marka L'Oreal, która na łamach 50 najpopularniejszych magazynów w Polsce pokazana została w sumie 1677 razy (212 reklam oraz 1465 publikacji dziennikarskich). ... na marki zagraniczne przypada nawet ponad 90% publikacji. Z raportu ponadto wynika, że reklamy stanowiły 11% ogółu publikacji prezentujących kosmetyki. Liderem pod względem liczby ...
-
5 grzechów głównych w e-marketingu
... uniknąć? Kierować do klientów dostosowane komunikaty, w odpowiednim czasie i w odpowiedniej ilości. Taka strategia przynosi wymierne rezultaty – w Polsce średni współczynnik CTR wynosi 0,46 proc.2, natomiast średni CTR kampanii reklamy osobistej – nawet 1 proc., w zależności od branży. Oznacza to, że reklama osobista ma ponad dwukrotnie większą ...
-
3 kroki do efektywnej kampanii w mobile
... proc. całości nakładów na e-reklamę w USA. W Polsce mobile stanowi jeden z najszybciej rozwijających się obszarów rynku reklamy cyfrowej – w ciągu trzech kwartałów tego roku ... ilości wyświetleń reklamy oraz o 50 proc. więcej sprzedaży w porównaniu do stron mobilnych. 3) Na bieżąco analizuj Istotnym czynnikiem wpływającym także na skuteczność reklamy ...
-
Spersonalizowana reklama mobilna – co naprawdę działa?
... proc. rdr, osiągając poziom 20,7 mld USD. Na tym tle wynik osiągnięty w Polsce może zaskakiwać - IAB Polska podaje, że dynamika wydatków w kanale mobile wzrosła u nas o ... ofert, osiągając wyniki o kolejno 52 proc. i 43 proc. lepsze. Z kolei na tabletach reklamy z 12 produktami są o 19 proc. efektywniejsze niż te z 6-cioma i o 39 proc. skuteczniejsze ...
-
Reklama display znacznie powiększyła widoczność. To efekt pandemii
... treści publikowanych przez reklamodawców umyka uwadze adresatów. W II kwartale br. widoczność reklamy displayowej w naszym kraju uległa jednak istotnej poprawie, podnosząc się o pokaźne ... 50 proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy. Ostatnie miesiące miały ogromny pozytywny wpływ na jakość reklam online w Polsce. Podczas gdy ...
-
Coolhunter czyli analityk trendów rynkowych
... Społecznej zawód coolhuntera (kod: 243101) przydzielony został do kategorii „specjaliści do spraw reklamy i marketingu”. Przydział branży to nie przypadek – zawód powiązano z najczęstszymi miejscami zatrudnienia analityków trendów. W Polsce pracują oni zazwyczaj na zlecenie dużych agencji reklamowych i marketingowych. Zdarza się, że coolhunterzy ...
-
Deloitte: pandemia wzmaga popyt na wideo streaming
... wideo po raz pierwszy właśnie w czasie pandemii. Ekspansja VOD i usług streamingowych w Polsce W Polsce serwisy VOD również cieszą się dużą popularnością. Jak wynika z badania ... to, czy chcieliby za wideo streaming zapłacić połowę ceny i tym samym oglądać reklamy, odpowiedziało pozytywnie. Niewiele mniej, bo 28 proc. z nich woli zapłacić pełną ...
-
TOP 10 zagrożeń na Androida
... Polsce w 2023 roku. To złośliwe oprogramowanie, które najczęściej podszywa się pod znane aplikacje (np. gry z serii Minecraft, Youtube, OpenAI ChatGPT). Trudno je usunąć z urządzenia, a użytkownikowi serwuje niechciane reklamy ... okazja m.in. do tego, aby wyświetlać użytkownikom niechciane reklamy i w ten sposób osiągać zyski. Innym, ważnym celem, jaki ...
-
Franczyza a rynek apteczny
... formuła programów lojalnościowych zaczyna się wyczerpywać. Centralne gazetki, informatory, reklamy, kampanie w internecie, organizowane programy szkoleniowe dla personelu aptek odnoszą ... rodzinne biznesy tworzone systematycznie od początku transformacji gospodarczej w Polsce. Te niewielkie w skali rynku sieci własne potrafiły jednak wypracować ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2014 r.
... mln zł. Trwa ofensywa pożyczkodawców Wśród wszystkich firm i instytucji finansowych działających w Polsce, najchętniej reklamowanym produktem były pożyczki. Na ten cel przeznaczono ... i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były reklamy, które ukazały się między 1 lipca a 30 września 2014 r. Analizie poddano także ogólnodostępne ...
-
Co Polacy wiedzą o architekturze?
... że Polakom podoba się wygląd polskich miast. 67% badanych uważa, że miasta w Polsce są dobrze zaplanowane i mają ładne i ciekawe budynki. Ponad jedna piąta ma z ... raportu TNS Polska , 66% Polaków uważa, że reklamy bardziej zaśmiecają niż poprawiają wygląd krajobrazu, a 68% badanych twierdzi, że reklamy w Polsce są nieciekawe i na niskim poziomie. ...
-
Biedronka, Allegro i Lidl liderami YouGov Ad Awareness 2023
... reklamy były najbardziej znane konsumentom w 2023 roku - wynika z rankingu YouGov Ad Awareness 2023, opracowanego przez agencję badawczą Inquiry. W Polsce ...
-
Kreowanie marki na bazie emocji
Dzisiejszy klient, podobnie jak świat, w którym żyje, jest pełen sprzeczności. Wszyscy są przekonani o skuteczności reklamy telewizyjnej, a jednocześnie, jak dowodzą badania, prawie połowa emitowanych w Polsce reklam telewizyjnych nie ma widzów. Czy można jednocześnie kochać i kalkulować, wierzyć i sprawdzać? Ależ można, bo tradycyjny obraz klienta ...
-
Kampanie reklamowe: czego oczekują klienci?
... przeciwieństwie do Wielkiej Brytanii, gdzie w 2009 roku handel detaliczny spadł aż o 8%, w Polsce nadal kupowaliśmy dużo - spadki sięgnęły zaledwie 2,8%. Rubikom podaje, że ... Klienci mimo, że mają swoje ulubione marki, są odporni na sugestywne reklamy i jeśli tylko nadarzy się wyjątkowa okazja u konkurencji, bez zastanowienia z niej skorzystają. ...
-
Branża motoryzacyjna ogranicza wydatki na reklamę
... trzy marki samochodów reprezentują ponad 25% udział w całkowitych wydatkach reklamowych branży motoryzacyjnej w Polsce (jeden punkt niżej niż w roku ubiegłym). Poza podium pozostają w tym ... reklamowych, które przekładają się na sprzedaż samochodów. Średni koszt reklamy przypadający na jedno sprzedane auto w 2011 roku wzrósł o prawie 21%, w porównaniu ...
-
Internet mobilny: po jakie treści sięgają Polacy?
... tych wydawców, którzy nie rozpoczęli jeszcze sprzedaży reklamy mobilnej. A czego mobilni użytkownicy poszukują w Internecie? Z ... Polsce, co dziesiąta odsłona w duńskim internecie pochodziła z tabletów i smartfonów – komentuje Michał Włodarczyk z firmy Gemius. Jego zdaniem to wyraźny sygnał dla wydawców, którzy jeszcze nie rozpoczęli sprzedaży reklamy ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2015 i prognoza III kw. 2015
... najnowszego badania Instytutu Keralla Research, który cyklicznie monitoruje mikro, małe i średnie firmy w Polsce. Mimo że jest to najniższe wskazanie KERNA od pierwszego ... Spośród wszystkich wymienianych obszarów zakupowych najbardziej wzrósł subindeks dotyczący marketingu i reklamy (zyskał z minus 78 pkt. do minus 69,2 pkt. wobec poprzedniego ...
-
Internet Rzeczy - o krok przed rewolucją
... przetwarzają i wymieniają dane, jednocześnie pozwalając użytkownikom na ich odbiór. I chociaż w Polsce internet rzeczy jest na bardzo wczesnym etapie rozwoju, to jednak ... – wyjaśnia Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. – Podobnie jak w przypadku znanej już reklamy programmatic kluczowy będzie konsument i jego zainteresowania oraz bieżące potrzeby, a ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 35/2019
... ostatnich wywołujemy nieprzypadkowo). Nieśmiało, póki co, sięgają po nie rządzący w Polsce. Nie jest tajemnicą, iż ostatnia wygrana PiS to konsekwencja m.in. ... „prawa zwierząt” wysyłano reklamy z tego rodzajami informacjami, wzmacniane zdjęciami okaleczonych zwierząt do jednego rodzaju wyselekcjonowanych wyborców, a do innych łagodniejsze reklamy ...
-
Rynek pracy specjalistów: podsumowanie 2021 nie wypada źle
... wyłania się jako jedno z najważniejszych wyzwań rynku pracy w Polsce w nadchodzących latach. Aż 34% ofert pracy zamieszczonych w 2021 roku na Pracuj.pl dotyczyło bowiem specjalizacji, w których szczególnie wzrasta znaczenie kompetencji cyfrowych – obok IT także marketingu, reklamy, e-commerce czy badań i rozwoju. W każdej z tych dziedzin ...
-
Mapa Rynku Pracy - Maj 2003
... koniunktury w Polsce. W maju ogólny wskaźnik koniunktury zwiększył się o kolejny punkt. Nastroje polepszyły się w większym stopniu w sektorze ... najwięcej ofert skierowały media - mogło mieć na to wpływ sezonowe ożywienie na rynku reklamy co potwierdzają tytuły najbardziej poszukiwanych stanowisk w tej grupie zawodowej - Art Director i Copywriter (PDF ...
Tematy: -
Zarabiaj razem z Google
... oraz wydawców w Polsce. Program pozwala na emisję reklam dostosowanych do treści strony wykorzystując technologię Google. ... kliknięć w daną reklamę, jednak podkreślić należy iż wartość kliknięcia jest zmienna i uzależniona od charakteru reklamy. Google AdSense jest dostępny w dwóch opcjach: AdSense dla zawartości - reklama jest dostosowywana do ...
-
Wydatki na reklamę online 2005
... roku. Internet był w tym okresie najszybciej rozwijającym się medium reklamowym. W porównaniu z I kwartałem 2004 roku, nakłady na reklamę on-line w Polsce wzrosły o 43%. Udział reklamy internetowej w całości wydatków na media po raz pierwszy przekroczył 2% i zamknął się kwotą około 22,5 mln zł. Internet od kilku ...
-
Product placement w grach wideo
... wideo. Twierdzą oni, że zabieg ten podwyższa realistyczność interakcji z wirtualnym światem. W Polsce ponad 90 proc. graczy odbiera pozytywnie umieszczanie produktów ze ... Massie Inc. oraz IGA Worldwide. Pozwala na dokładne umieszczenie i monitorowanie reklamy w danej lokalizacji geograficznej i wirtualnej. Umożliwia to szybką zmianę komunikatu ...
-
Rynek reklamowy 2006
... domu mediowego Starlink, dotyczącego estymowanej wartości netto rynku reklamowego w Polsce. W 2006 r. najwyższą dynamikę w porównaniu z rokiem 2005 odnotowały: reklama ... oraz reklama zewnętrzna (+10,4 proc.). Najgorzej radziły sobie segmenty reklamy w dziennikach (+3,0 proc.) i magazynach (+3,6 proc.). Najwięcej inwestycji reklamowych ulokowano w ...
-
Product placement a idea placement
... zażenowana prezentowanym tam poziomem reklamy. Mimo to nie można zaprzeczyć faktom: emisja serialu „Magda M.” zaowocowała wzrostem popularności słoneczników, a „Teraz albo nigdy” przyczyniło się do wyboru przez wielu turystów Madery, jako miejsca wakacyjnego odpoczynku. Ale oprócz product placement w Polsce coraz częściej wykorzystuje się ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2012
... koncernom farmaceutycznym. Branża, której spada dynamika, choć w ujęciu procentowym wydatki są porównywalne, należy do wiodących na rynku reklamy (prawie 12,6% udziałów w całości wydatków reklamowych w Polsce) może mieć przed sobą trudniejszy rok - analizują specjaliści domu mediowego Equinox Polska. Kto wydaje najwięcej – Aflofarm, US ...
-
Branża energetyczna a wydatki na reklamę 2012
... reklamy branży energetycznej. Trzech z pięciu największych dostawców energii zwiększyło budżety mediowe o kilkadziesiąt procent. Choć ... Te ostatnie zdają się dominować w komunikacji regularnej (poza sponsoringiem), co odzwierciedla udział odbiorców energii w Polsce, gdzie około 75% stanowi szeroko rozumiany biznes. Biorąc jednak pod uwagę planowane ...
-
Multiscreening w popularnych talent shows
... Must Be The Music jako przykłady do analizy tego, coraz bardziej popularnego w Polsce, zjawiska. Informacje, które użytkownicy co najmniej dwóch ekranów jednocześnie przekazują ... The Voice of Poland prawie 0,5 mln. Mimo, że TVP2 stosuje mniej przerw na reklamy i tym samym zapewnia mniejsze pole do popisu markom do promocji, to zdecydowanie nadrabia ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2015 r.
... do poprzedniego kwartału. Prawie połowa tej kwoty to wydatki 10 największych reklamodawców finansowych w Polsce. Bardzo silna pozycja BPH, Bank Śląski tuż za podium Od ... Radio RMF FM, które pomiędzy kwietniem a czerwcem zarobiło 11 mln złotych – na reklamy w tej stacji postawiły przede wszystkim banki – Euro Bank oraz PKO BP. W prasie najwięcej ...
-
Polska gospodarka: co zmieni Euro 2012?
... z powodu organizacji Euro 2004, w Niemczech z powodu organizacji Mundialu 2006 o 1,9 proc. Polski rynek reklamy, w wyniku organizacji Euro 2012, zyska kilka procent, choć przecież już w ... podejmowała decyzję o przyznaniu Polsce i Ukrainie prawa do organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, indeksy giełdowe w Polsce i na świecie znajdowały się w ...