-
Taktyka wspierania sprzedaży
Do akcji budujących lojalność klientów opłaca się wprowadzać mechanizmy, które dostarczają maksymalnie pozytywnych emocji uczestnikom programu zjednoczesnym, udokumentowanym efektem zwiększenia obrotu. Program lojalnościowy bez wsparcia promocjami taktycznymi staje się nudny i mniej konkurencyjny. Program lojalnościowy bez wsparcia promocjami ...
-
Wygoda kusi klienta
Według agencji badawczych zajmujących się prognozowaniem popytu konsumenckiego oraz trendów społecznych, znaczenie wygody dla nabywców będzie coraz większe w ciągu najbliższych lat. Trend ten ma swoje źródło w konkretnych zmianach demograficznych - rosnącej liczbie jednoosobowych gospodarstw domowych czy aktywnych zawodowo kobiet, które mają mniej ...
-
Usługa WLR dla Tele2
Wprowadzenie decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z 13 lipca 2006 r. usługi hurtowego dostępu do sieci (WLR - Wholesale Line Rental) powinno przyczynić się do wzrostu konkurencji na rynku telekomunikacyjnym i umożliwić skuteczniejsze konkurowanie z ofertą detaliczną Telekomunikacji Polskiej S.A. Dla abonenta TP usługa WLR oznacza ...
-
Systemy ERP z EDI w hipermarketach
Trzęsienie ziemi na rynku hipermarketów nie pozostawia złudzeń. Zaostrzająca się konkurencja zmusza wielkie sieciówki do budowania przewagi nad konkurencją już u swych partnerów handlowych, którzy na masową skalę zaczynają wyposażać się w narzędzia do elektronicznej wymiany dokumentów. I to nie tylko w branży FMCG. Pierwsi triumfatorzy i przegrani ...
-
Dotacje UE dla firm na badania i rozwój
Utrzymanie konkurencyjności jest jednym z najważniejszych wyzwań dla Unii Europejskiej. W 2003 r. inwestycje w badania naukowe i rozwój wyniosły w UE 1,93 proc. PKB, w porównaniu z 2,59 proc. w USA i 3,15 proc. w Japonii. Z tego powodu Unia przyjęła sobie za cel zwiększenie nakładów na badania naukowe do 3 proc. PKB do roku 2010. Dążenie to było ...
-
Klastry i parki technologiczne - źródła innowacji
Klastry i parki technologiczne to nowe sposoby myślenia o rynku i konkurencyjności. Ich celem jest stymulowanie współpracy pomiędzy poszczególnymi podmiotami życia gospodarczego, przyspieszenie procesów innowacyjnych, poprawa pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw oraz przyspieszenie komercjalizacji badań i odkryć naukowych. W obu przypadkach ...
-
Portale społecznościowe: bądź ostrożny
Portale społecznościowe w szybkim tempie zyskały bardzo dużą popularność - z serwisu Facebook korzysta już niemalże 200 milionów użytkowników; MySpace nie publikuje takich statystyk, ale ewidentnie jest najgroźniejszym konkurentem Facebook na tym polu, natomiast w portalu Bebo swoje konta ma ponad 40 milionów osób. Jednakże wraz ze wzrostem liczby ...
-
Jak radzą sobie firmy innowacyjne w kryzysie?
PKPP Lewiatan podaje, iż ponad 80% przebadanych Firm Innowacyjnych twierdzi, że ich inwestycje w innowacje procesowe, produktowe, marketingowe i organizacyjne mają pozytywny wpływ na ich dzisiejszą sytuację. Wyraźnie wskazują, że dzięki tym inwestycjom zrealizowanym w latach 2007-2008, ich pozycja konkurencyjna na rynku poprawiła się (61% firm), ...
-
Trend Micro Worry-Free Business Security Services
Firma Trend Micro wprowadza na rynek nową usługę udostępnianą w ramach subskrypcji w hostingu, dzięki której małe firmy mogą być "zawsze podłączone" i "zawsze chronione". Nowe rozwiązanie Trend Micro Worry-Free Business Security Services pozwala małym firmom uwolnić się od problemów związanych z zarządzaniem serwerami i czasochłonnym ...
-
Polski rynek telekomunikacyjny 2007-2009
Jak zmieniły się preferencje osób korzystających z usług telekomunikacyjnych na przestrzeni trzech ostatnich lat? Jakie mogły być przyczyny zmian oraz jakie kroki regulacyjne powinny zostać podjęte, aby satysfakcja konsumentów z dostarczanych im usług była coraz większa? Na te i inne pytania stara się odpowiedzieć Urząd Komunikacji Elektronicznej, ...
-
Jakie korzyści przynosi spółce IPO?
Priorytetowym celem każdej firmy jest jak najszybszy rozwój, aby w warunkach silnej konkurencji na rynku uzyskać znaczną przewagę konkurencyjną. W takiej sytuacji przedsiębiorstwo może skorzystać z oferty rynku publicznego. Notowanie spółki na warszawskim parkiecie ma szereg zalet. Debiut na rynku kapitałowym poprawia wizerunek firmy w oczach ...
-
Branża produkcyjna: co wpływa na jej konkurencyjność?
Konkurencyjność sektora produkcyjnego na światowych rynkach opiera się na dostępie do utalentowanych pracowników, którzy mogą stać się motorem innowacji w firmie. Typowe czynniki charakterystyczne dla sektora, jak koszty pracy, materiałów i energii, tracą na znaczeniu. Brak odpowiednio przygotowanych kadr może przyczynić się do spadku ...
-
Innowacje a przewaga konkurencyjna
Jeśli firma jest konkurencyjna, może zarabiać więcej niż pozostałe przedsiębiorstwa na rynku. A w jaki sposób uzyskać konkurencyjność? Dzięki innowacyjnemu podejściu - do produktów, oferty, oraz sposobu organizacji biznesu. Kiedy Pfizer w 1998 r. opatentował i wprowadził na rynek Viagrę, lek na zaburzenia erekcji, zajął pozycję „monopolisty”. ...
-
Rynek energii w Polsce 2010
Zdaniem wielu ekspertów 2010 rok zmienił oblicze polskiej energetyki. Szczególnie istotne zmiany nastąpiły po wprowadzeniu w życie przepisów nowelizujących ustawę Prawo Energetyczne, które zobowiązują wszystkie spółki wytwórcze do sprzedaży poprzez regulowany rynek giełdowy 15% wytwarzanej energii. Przepis ten okazał się wielkim sukcesem, ponieważ ...
-
Budownictwo w Polsce I poł. 2011 r.
W 2011 roku polskie przedsiębiorstwa budowlane spodziewają się wzrostu rynku o 3,4%, a wzrostu sprzedaży o 3,5%. Co druga polska firma budowlana prognozuje, że jej wyniki w 2011 roku będą lepsze od konkurencji, a co trzecia stwierdza, że ma obecnie więcej podpisanych umów niż 12 miesięcy wcześniej. Najbardziej optymistyczne są małe i średnie ...
-
Wskaźnik optymizmu VIII 2011
Według najnowszego badania Ipsos sierpień przyniósł niewielkie pogorszenie nastrojów konsumenckich: Wskaźnik Optymizmu Konsumentów osiągnął poziom 85,03 pkt. Zmiana względem ubiegłego miesiąca jest nieznaczna i nie przekracza 1 pkt, oznacza jednak zatrzymanie trendu wzrostowego, który trwał przez po-przednie 4 miesiące. Załamanie dotychczasowego ...
-
Telekonferencje bez granic w T-Mobile
T-Mobile wprowadza nową usługę "Telekonferencja T-Mobile", która umożliwia prowadzenie rozmów konferencyjnych z indywidualnymi i biznesowymi użytkownikami telefonów komórkowych oraz stacjonarnych na całym świecie. Serwis dostępny jest pod numerem telefonu +48 608 608 608. Telekonferencję T-Mobile zamówić może każdy, kto zadzwoni pod numer + ...
-
Ranking konkurencyjności 2011-2012
Polska spadła o dwie pozycje na 41. miejsce w "Globalnym raporcie konkurencyjności 2011-2012" opracowanym przez World Economic Forum (WEF) we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim. Na czele rankingu GCI wciąż znajduje się Szwajcaria, tuż za nią Singapur i Szwecja. Trzeci rok z rzędu traci swoją konkurencyjność gospodarka USA, która obecnie ...
-
Sektor IT: ocena konkurencyjności 2011
Z danych Indeksu konkurencyjności branży informatycznej opracowanego na zlecenie Business Software Alliance (BSA) przez Economist Intelligence Unit wynika, że Polska zwiększyła swoją konkurencyjność w dziedzinie technologii informatycznych. W stosunku do rankingu z 2009 r. Polska z wynikiem 44,6 punktów awansowała o 5 miejsc na 30 pozycję w ...
-
Przemysł chemiczny musi śledzić trendy
Światowy przemysł chemiczny musi wyjść poza tradycyjne modele planowania biznesu i spojrzeć na rynek w sposób kompleksowy. Oznacza to przede wszystkim większe skupienie uwagi na zmieniających się potrzebach finalnego konsumenta. W dynamicznie rozwijającym się otoczeniu biznesowym, równie ważne jak nacisk na zwiększanie efektywności będzie ...
-
Firmy produkcyjne wierzą w innowacje
Przedsiębiorstwa produkcyjne starają się podnieść swoją konkurencyjność i zwiększyć wzrost inwestując w innowacje produktowe i usługi wartości dodanej, wynika z najnowszego dokumentu white paper IDC Manufacturing Insights - In Pursuit of Operational Excellence: Accelerating Business Change Through Next Generation ERP. Badanie sponsorowane przez ...
-
Kaspersky Parental Control w wersji beta
Kaspersky Lab ogłasza rozpoczęcie testów beta nowej aplikacji mobilnej - Kaspersky Parental Control - pozwalającej chronić dzieci przed szkodliwą i nieodpowiednią zawartością w Internecie oraz kontrolować korzystanie z aplikacji na smartfonach i tabletach. Kaspersky Parental Control jest przeznaczony dla smartfonów i tabletów działających pod ...
-
Trend Micro Control Manager z ochroną DLP
Trend Micro Incorporated, globalny lider bezpieczeństwa w chmurze, kontynuuje realizację swojej wizji opierającej się na przekonaniu, że tradycyjna ochrona przed zagrożeniami stosowana w infrastrukturze sieciowej i w punktach końcowych nie jest już wydajnym środkiem bezpieczeństwa. Dlatego wprowadza rozwiązanie Trend Micro Control Manager ze ...
-
Dobre przywództwo to lepsze wyniki finansowe firmy
Z najnowszego badania przeprowadzonego przez Hay Group, globalną spółkę świadczącą usługi doradcze z zakresu zarządzania, wynika, że inspirujące przywództwo ma bezpośredni wpływ na notowania akcji spółki. Badania pokazują również, że na bardzo konkurencyjnym rynku globalnym innowacje pozwalają najlepszym pod względem przywództwa organizacjom na ...
-
Rynek usług pocztowych 2011
Rynek usług pocztowych w Polsce w ostatnich latach stopniowo ewoluuje w kierunku większej konkurencyjności. Systematycznie zmniejsza się obszar usług zastrzeżonych dla operatora publicznego i zarazem wzrasta konkurencja rynkowa - podaje raport Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej o stanie rynku usług pocztowych w Polsce w 2011 roku. Nowe ...
-
Premiera Windows 8 - dotyk górą
Kolejna wielka jesienna premiera. Microsoft podczas konferencji prasowej zaprezentował nową odsłonę systemu operacyjnego. Windows 8 pojawia się tym razem jako jeden z wielu konkurentów na rynku. Czy innowacje w nowych "okienkach" wystarczą by wyjść na prowadzenie? Premiera Windows 8 ma - według przedstawicieli Microsoftu - znaczenie porównywalne z ...
-
Centra handlowe: światowe trendy
Według ekspertów CBRE, wiodącej światowej firmy doradczej w sektorze nieruchomości, rynek centrów handlowych w 2013 roku będzie kształtował się głównie pod wpływem rosnącej konkurencji w warunkach pogarszającej się sytuacji ekonomicznej. Spośród wielu trendów na rynku centrów handlowych CBRE zwraca uwagę na trzy, które zdaniem ekspertów będą ...
-
Jak zaprojektować najlepsze logo firmy?
Każda firma dąży do zbudowania unikalnego wizerunku marki, wysokiej świadomości i pozycji konkurencyjnej. Bez wyróżniającego wizerunku jest to trudne. Jak zaprogramować i zbudować silną markę? Jak wyróżnić firmę od konkurentów? Jak wykorzystać wizerunek do celów biznesowych? Jaką rolę pełni logo firmy? Projektowanie logo firmy to trudna sztuka, ...
-
Kadra zarządzająca obawia się zmiany pracy
Sprawowanie funkcji prezesa już dawno przestało być synonimem "ciepłej posadki", a jak pokazują wyniki badania Pracuj.pl, kadra zarządzająca nawet bardziej niż pracownicy szeregowi obawia się o swoją zawodową przyszłość. Jak podkreślają eksperci firm headhunterskich, takie nastawienie jest uzasadnione, bo na rynku pracy prezesów konkurencja jest ...
-
Firmy farmaceutyczne w kryzysie
Kryzys ekonomiczny nie omija branży farmaceutycznej. Firmy z tego sektora zmagają się ze spadającą rentownością wynikającą m.in. ze spowolnienia gospodarczego, presji cenowej na produkowane przez nie leki oraz ogromnej konkurencji - podaje firma doradcza Deloitte w najnowszym globalnym raporcie "2013 Global life sciences outlook: Optimism tempered ...
-
Zamówienia publiczne: raport UOKiK
Ograniczony dostęp do przetargów, zmowy między oferentami, faworyzowanie wykonawców przez zamawiających – to główne ograniczenia konkurencji w zamówieniach publicznych opisane w najnowszym raporcie UOKiK. Jak usprawnić system przetargów w Polsce? Wartość zamówień publicznych w Polsce wyniosła w 2012 r. ok. 132,7 mld zł, co stanowiło ok. 8,32% ...
-
Negocjacje handlowe: jak być skutecznym?
Wyobraź sobie, że jesteś sprzedawcą w salonie samochodowym. Siedzi przed Tobą klient, pokazujesz mu oferty, kusisz silnikami, osiągami, szeroką gamą kolorystyczną, pozwalasz zasiąść za kierownicą. Klient potakuje, zerkając jednocześnie za okno – po drugiej stronie ulicy stoi salon konkurencji. A tam też nowe modele, wyjątkowa oferta, specjalne ...
-
Centra handlowe przed wyzwaniami
Jeszcze do niedawna galerie handlowe, zwłaszcza te zlokalizowane poza największymi aglomeracjami nie miały konkurencji. Dziś regionalny monopol tego typu obiektów odchodzi w niepamięć. Już ponad połowa Polaków (51%) ma w odległości 20 minut od domu więcej niż jedno centrum handlowe. Jak centra handlowe mogą wyróżnić się na coraz bardziej ...
-
Światowy rynek ubezpieczeń 2013
Pomimo zwiększenia rentowności ubezpieczycieli, głównie z powodu spadku liczby roszczeń, tylko 32 procent klientów firm ubezpieczeniowych na świecie potwierdziło pozytywne doświadczenia z ubezpieczycielami w 2013 r., pokazuje Światowy Raport Ubezpieczeń 2014 (WIR) opublikowany przez Capgemini i EFMA. W efekcie, prawie 70 procent klientów ...
-
Dotacje unijne w świetle nowej perspektywy budżetowej
Komisja Europejska (KE), będąca organem wykonawczym w ramach struktur Unii Europejskiej, reprezentuje interesy Unii jako spójnej całości na arenie międzynarodowej. Interesy owe zostały zdefiniowane poprzez 5 celów, których realizacja ma z jednej strony stworzyć najlepsze warunki do życia dla swojego społeczeństwa, a z drugiej zaś generować ...